آخرین خبرها

فروشنده معتبر کود سولفات آمونیوم بادام

همانطور که همه ما می دانیم بیشتر باغات بادام دارای خاک های آهکی، و پر از سنگلاخ و کاملا فقیر از نظر بافتی هم سبک هستن. به همین منظور برای بالا بردن کیفیت بادام و همچنین داشتن درختان بادام سالم و شاداب، نیاز به تغذیه مناسب و تقویت درختان با کوددهی درست می باشد.

برای بهره بردن از کودهای شیمیایی مانند کود سولفات آمونیوم و همچنین بهرمندی بهتر بین تعادل عناصر مورد نیاز خاک و درخت و جذب بهتر مواد غذایی به ریشه درختان و جلوگیری از بروز کمبود عناصر غذایی درختان بادام نیاز است که با برنامه درست و با آنالیز خاک و برگ درختان بادام پیش برویم و تغذیه درختان بادام رو زیر نظر کارشناسان آن با برنامه ریزی منظم پیش ببریم.

کود سولفات آمونیوم بادام

روش تغذیه برگی درختان بادام یا پاشش کود محلول روی درخت

آهکی بودن خاک اکثر باغ های درختان میوه ایران، بالا بودن pH خاک، کمبود رطوبت در قسمت های بالایی خاک در طول فصل رشد درختان، به دلیل حاکمیت اقلیم خشک و نیمه خشک در کشورمان موجب شده که جذب عناصری مثل پتاسیم، فسفر و عناصر کم مصرف که تحرک کمی در خاک دارند از کارایی کمتری برخوردار ا باشند.

همچنین مصرف بی رویه برخی از کودها مثل کود های فسفاته موجب شده که نه تنها ساختمان خاک تخریب شود بلکه تعادل جذب عناصر در خاک نیز بهم خورده و کمبود عناصری مثل آهن و روی شدت یابد.

تغذیه برگی درختان میوه روشی است که نه تنها موجب مصرف بهینه و متعادل عناصر غذایی و افزایش عملکرد و بالا رفتن کیفیت میوه می شود بلکه با کاربرد این روش از مصرف بی رویه کودها و خطرات آلودگی محیطی و آب های زیرزمینی و تخریب ساختمان خاک جلوگیری می شود.

برای استفاده بهینه از کودهای شیمیایی در مناطق خشک و بخصوص در باغ های بادام دیم، تغذیه برگی درختان بادام یا مصرف کودها به روش محلول پاشی برای افزایش عملکرد و بالا رفتن کیفیت محصول یک امر ضروری می باشد

کود سولفات آمونیوم بادام

روش مناسب کود دهی درختان بادام

کودهای مورد نیاز درختان بادام را می توان به روش های مختلف پاشیدن و مخلوط کردن با خاک زیر سایه انداز تاج درخت، حل کردن در آب آبیاری، محلول پاشی روی درختان، تزریق عناصر غذایی به تنه و شاخه درختان و جایگذاری موضعی کودها در خاک (چالکود) در اختیار درختان بادام قرار داد.

ولی بررسی های انجام شده نشان می دهد که با توجه به آهکی بودن خاک اکثر باغ های بادام و وجود بی کربنات های فراوان در آب آبیاری و کمی تحرک کودهای مصرفی به خصوص کودهای فسفاته، روش های جایگذاری موضعی کودها و تغذیه برگی درختان یا محلول پاشی عناصر غذایی برای باغ های بادام بسیار مناسب می باشد. در اینجا روش کار و میزان کودهای مورد نیاز در هر روش توضیح داده می شود.

مقدار مصرف سولفات روی در درختان بادام

به ازای هر درخت مقدار ۲۰۰ گرم سولفات روی خشک و یا ۴۰۰ گرم سولفات روی آبدار در محل سایه انداز و ناحیه ریشه ها در اواخر اسفند همراه با سایر کودها زیر خاک می شود و یا به غلظت ۵ در هزار ۳ الی ۴ هفته پس از ریزش گلبرگ ها به فواصل یک ماه روی برگ درختان پاشیده می شود.

همچنین پس از برداشت محصول در پاییز قبل از ریزش برگ ها و یک بار هم در زمان تورم جوانه ها درختان با سولفات روی محلول پاشی می شوند.

انواع کود سولفات آمونیوم بادام بسته بندی

کود سولفات آمونیوم در یک نوع بسته بندی در بازار می باشد و آن هم سولفات آمونیوم در کیسه های ۵۰کیلو گرمی لمینت می باشد. ولی گاها تولید کنندگان داخلی به سفارش مشتریانی که خرید بالا در تناژ های متفاوت دارند این کود را در بسته بندی متفاوتی به بازار عرضه می کند.

خواص کود سولفات آمونیوم برای درخت بادام

  • کود سولفات آمونیوم کمبود دو عنصر نیتروژن و گوگرد را در درختان بادام به طور همزمان تامین کرده و در نتیجه از نظر هزینه می توان بسیار مقرون به صرفه باشد.
  • این ماده حداقل آب اتمسفریک موجود را جذب می نماید و همین امر موجب ذخیره سازی طولانی آن در خاک می شود.
  • در آب های سنگین و آب هایی که دارای مقادیر بالایی سدیم، کلسیم و منیزیم هستند ترکیب آن با علف کش ها سبب ممانعت از مسدود شدن سر مخزن علف کش می گردد و سبب اثر بخشی بیشتر علف کش ها می شود.
  • کنترل مناسب اسیدیته ی خاک
  • حساسیت کمی به از دست دادن نیتروژن دارد
  • محلول در آب است
  • بالا بردن جذب مواد مغذی ای مانند فسفر، آهن، روی، منگنز، زیرا هنگامی که pH تغییر می یابد جذب مواد مغذی برای ریشه سخت می شود. در نتیجه این ترکیب عملکرد کلی و تغذیه ی گیاه را با کنترل pH بهبود می بخشد
نکته: استفاده از آن در خاک های خنثی سبب از بین رفتن گیاه به دلیل برهم خوردن  pH  می گردد. همچنین گیاه را در برابر بیماری و آفات آسیب پذیر می نماید.

کود سولفات آمونیوم بادام

فروش کود سولفات آمونیوم

در میان انواع مختلف محصولاتی که از کود های کشاورزی نام بردیم می خواهیم بپردازیم به کود سولفات آمونیوم که با بسته بندی های متنوع در دسترس خریداران قرار می گیرند. با این وجود فروش کود سولفات امونیوم به طور عمده انجام می شود که شیوه های متعددی برای این امر توسط تولید کننده در نظر گرفته می شود. خدمات گسترده ای در این زمینه ارائه می گردد که به آن ها اشاره می کنیم:

مراکز خرید کود سولفات امونیوم
نمایندگی پخش کود سولفات امونیوم دانه شکری
فروشگاه های بین شهری
سایت های آنلاین عرضه کود سولفات امونیوم کریستاله
فروشگاه اینترنتی کودس سولفات آمونیوم شکری

قیمت فروش کود سولفات آمونیوم بادام

آیا تفاوت قیمت کود سولفات آمونیوم به صورت عمده با قیمت شان به صورت جزیی تفاوتی دارد؟ فروش کود سولفات آمونیوم بادام به صورت عمده مزایای بسیار دارد که در ادامه مقاله ذکر می کنیم.

فروش کود سولفات آمونیوم بادام در شهر های مختلفی از کشور مان انجام می شود و خریداران می توانند با استفاده از خدماتی که ذکر کردیم نیاز های خود را بر طرف کنند.

قیمت فروش محصولات در بازار های شهری و اینترنتی با همدیگر تفاوت دارد. لازم به ذکر است که در بازار های آنلاین به سبب نبود واسطه ها قیمت ها ارزان تر خواهد بود. در این زمینه عوامل متعددی تاثیر گذار هستند که در ادامه مطلب ذکر می کنیم:

  • بسته بندی کود سولفات آمونیوم بادام
  • وزن کیسه کود سولفات آمونیوم
  • نحوه فروش کود سولفات آمونیوم
  • میزان عرضه و تقاضای کود سولفات امونیوم
  • شرکت تولید کننده کود سولفات امونیوم
  • واردات مستقیم کود سولفات آمونیوم
  • عرضه بدون واسطه کود سولفات آمونیوم
  • و…

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

صادرات بهترین سولفات آمونیوم ازبک

صادرات سولفات آمونیوم ازبک، امروزه به شکل گسترده به کشورهای مختلف از جمله ازبکستان، توسط بازرگانان با تجربه انجام می شود، این حرکت، جزئی از فعالیت های اقتصادی ب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *