آخرین خبرها

قیمت کود کلرور پتاسیم کشاورزی | کلرور پتاس KCL

قیمت کود کلرور پتاسیم کشاورزی یا همان اصطلاح کلرور پتاس موضوع اصلی این روزه خریداران این کود می باشد.

تولید کننده این کود را با استفاده از کمترین انرژی این کود شیمیایی را از کانی های حاوی پتاس جدا نموده و سپس طی فرآیند هایی با کمترین انرژی آن را به کود کلرور پتاسیم تبدیل نموده و سپس آن را در اختیار مشتری قرار می دهند.

این روش هم از نظر اقتصادی به صرفه بوده و هم این که بهترین کیفیت را برای محصولات کشاورزی شما به ارمغان خواهد آورد.

کلرید پتاسیم چیست؟ KCL

پتاسیم (K) یکی از مواد مغذی ضروری مورد نیاز گیاهان در مقادیر زیاد است. بسیاری از عملکردهای خود را به عنوان یک یون آزاد حرکت می دهد و انجام می دهد، مانند تنظیم فشار آب گیاهان، فعال کردن آنزیم ها، متعادل کردن بارهای الکتریکی، انتقال قندها و نشاسته ها و موارد دیگر.

کودهای پتاسیم از انواع ذخایر زمینی نمک پتاسیم در سراسر جهان استخراج می شوند، برخی از غنی ترین آنها در کشورهای ازبکستان، ترکمنستان، چین و … هستند.

نمک ها برای حذف ناخالصی ها پردازش شده و به انواع کودها تبدیل می شوند. دو مورد از محبوب ترین کودهای پتاسیمی که از این رسوبات نمک بدست می آیند عبارتند از کلرید پتاسیم و سولفات پتاسیم.

اصطلاح “پتاس” یک اصطلاح عمومی است که اغلب برای اشاره به انواع نمک های کود فسفر پتاسیم یا گاهی به طور خاص به کلرید پتاسیم، پرکاربردترین کود پتاسیم، استفاده می شود. کلرید پتاسیم به عنوان “muriate (به معنی کلرید) پتاس” یا MOP، و سولفات پتاسیم گاهی اوقات “سولفات پتاس” یا SOP نامیده می شود.

تفاوت کود کلرید پتاسیم با سولفات پتاسیم چیست؟

بزرگترین تفاوت MOP و SOP از آنیون همراه با پتاسیم است. کلرید پتاسیم و سولفات پتاسیم دارای مزایا و معایبی هستند که توسط شیمی این نمک ها، رفتار آنها در خاک و مواد مغذی ارائه شده علاوه بر پتاسیم تعیین می شود. هر دو حاوی مواد مغذی ضروری مورد نیاز همه محصولات زراعی هستند.

کلرید پتاسیم کلرید، شکل یونی عنصر کلر و یک ریز مغذی ضروری را تأمین می کند. سولفات پتاسیم سولفات و گوگرد موجود در گیاه را تأمین می کند. هر دو MOP و SOP حاوی درصد بالایی پتاسیم هستند (۶۰ یا ۶۲ درصد به عنوان K2O برای MOP و ۵۰ درصد K2O برای SOP).

پتاسیم در هر دو کود به شکل پتاسیم یکسان است و هر دو نمک محلول در آب هستند، هرچند که حلالیت آب سولفات پتاسیم تقریباً یک سوم کلرید پتاسیم است. در حالی که سولفات پتاسیم برای این کاربردها مناسب نخواهد بود.

معایب و مزایای کلرید پتاسیم و سولفات پتاسیم

بزرگترین عیب سولفات پتاسیم هزینه است. کلرید پتاسیم در ازای هر تن حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد ارزان تر از SOP است.

بزرگترین عیب کلرید پتاسیم شاخص نمک بالای آن (۱۱۶ برای MOP 0-0-60 در مقابل ۴۶ برای SOP 0-0-50) 4 و محتوای کلرید است.

سولفات پتاسیم اغلب برای برخی محصولات حساس به کلرید مانند سیب زمینی، تنباکو، برخی سبزیجات و میوه ها، برخی از محصولات درختی مانند بادام، گردو و مرکبات بر کلرید پتاسیم ترجیح داده می شود، اگرچه این حساسیت ها بستگی زیادی به شرایط رشد، شوری خاک و شوری دارد.

برخی از مطالعات نشان می دهد که نگرانی از نظر کلرید در برخی شرایط موجه است، اما اکثر مطالعات اگر تفاوت در عملکرد میدانی این دو منبع پتاسیم با توجه به کمبود گوگرد یا کلرید و کل کلرید کل شوری خاک یا آب آبیاری در حد تحمل محصول خاص است.

به عنوان مثال، تولید کنندگان سیب زمینی اغلب از سولفات پتاسیم ( SOP ) به عنوان منبع پتاسیم به دلیل نگرانی در مورد حساسیت به کلرید استفاده می کنند، اگرچه تحقیقات نشان می دهد که اثرات منفی کلرید و مزیت SOP نسبت به MOP معمول نیست.

کلرید در درجه اول از طریق افزایش پتانسیل اسمزی آب خاک روی گیاهان تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر، نمک های کلرید شوری خاک را افزایش می دهند که این امر توانایی گیاه را در جذب آب مختل می کند. حتی در محصولات حساس به کلرید، مطالعات و مشاهدات نشان می دهد که محصولات قبل از رسیدن به سطح سمی کلرید به افزایش پتانسیل اسمزی کلی پاسخ می دهند. برای درک اینکه کلرید موجود در یک نگرانی خاص است، باید کل نمک، میزان پتاسیم و شرایط رشد را ارزیابی کرد.

کود کلرور پتاسیم کشاورزی

کود کلرور پتاسیم که به کلرور پتاس نیز معروف است جدیدا برای مصارف مختلف صنعتی، غذایی و دارویی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

این کود به میزان زیادی در آب و گلیسرول و بازها قابل حل است و بی رنگ و بی بو می باشد. شبیه کریستال نیز هست.

راجع به خواص این کود قبل تر و در مطالب قبلی خود متن های زیادی را عنوان کردیم. هم چنین خواص و فواید آن را به صورت مکرر یاد آور شدیم.

برای مصرف کود های شیمیایی هم چون کود پتاس باید خاک را به آزمایش رساند که این نیز نیاز به کارشناسان خاص خود دارد.

نقش پتاس در گیاه به عنوان عامل افزایش دانه و وزن آن می باشد و هم چنین باعث حداکثر پنجه زنی در گیاه و افزایش خوشه و خوشه چه ها می شود.

کود پتاس در دو  نوع سولفات پتاسیم که سفید رنگ است و هم چنین کلرور پتاس که قرمز رنگ یا همان صورتی رنگ معروف می باشد توزیع می شود.

کلرو پتاسیم یا همان کود و گرده قرمز رنگ در سه مرحله نشاء کاری یا مدت کوتاهی بعد آن،هنگام تشکیل خوشه در غلاف و در آغاز مرحله گل دهی تقسیم و استفاده می شود.

سولفات پتاسیم یا همان کود سفید رنگ پایه بوده و باید قبل از کاشت به صورت کامل و تمام با خاک محلوط شود.

شرایط استفاده از کود کلرور پتاسیم

  1. در زمان استفاده از این کود باید حداقل ۵ سانتی متر آب در زمین مزرعه موجود باشد.
  2. هنگام استفاده از کود باید مطمئن شد که برگ گیاه کاملا خشک باشد چون اگر روی برگ آنها بچسبد باعث سوزاندن گیاه می شود.
  3. پس هنگامی که احتمال بارندگی موجود است باید از مصرف کود خودداری کرد.
  4. در صورت استفاده از چندین کود باید از اختلاط کوها با هم جلوگیری به عمل آورد و در صورت مخلوط شدن آن را فورا در سطح زمین پخش کرد.

قیمت کود کلرور پتاسیم

قیمت کود کلرور پتاسیم

قیمت کود کلرور پتاس در ایران متفاوت است به دلیل اینکه این کود در ایران تولید نمی شود ولی با توجه به نیاز کشاورزی از کشورهای مانند ازبکستان و روسیه و … واردات انجام می شود که این خود در قیمت خرید و فروش آن بی تاثیر نیست.

مجموعه پردیس کود با واردات کود کلرید پتاسیم توانسته به مشتریان خود کود با قیمت و کیفیت بی نظیری را ارائه نماید.

ما با واردات مستقیم و عرضه مستقیم آن به کشاورزان و باداران و فروشندگان این کود توانسته ایم دست دلالان و واسطه گران را کوتاه نماییم.

حالا انتخاب با مشتریان است که کود کلرید پتاسیم یا همان پتاس ازبک رو به صورت مسقیم خریداری نمایند یا اینکه از دلالان با قیمت خیلی بالا و کیفیت پایین.

برای اطلاعات بیشتر راجع به قیمت kcl کلرور پتاسیم با کارشناسان ما در تماس باشید.

خواص کود کلرید پتاسیم در کشاورزی

مزایا و معایب استفاده از کود کلرید پتاسیم در زمین های کشاورزی

  • پتاسیم برای رشد خوب ریشه بسیار مهم است
  • پتاسیم مقاومت گیاه را در برابر بیماری ها افزایش می دهد
  • محتوای کلرید، کلرید پتاسیم عملکرد را بهبود می بخشد
  • به تنظیم متابولیسم گیاه کمک می کند و بر تنظیم فشار آب در داخل و خارج سلول های گیاهی تأثیر می گذارد.
  • باعث افزایش عملکرد و بهبود کیفیت بی کیفیت زمین می شود.
  • کود باعث بهبود بافت خاک، بازیافت نیتروژن و معرفی باکتری های ضروری می شود.
  • چراگاه بهبود می یابد بنابراین حیوانات سریعتر چاق می شوند.
  • هنگامی که زمین باتلاق تخلیه می شود، کودها می توانند به بازیابی آن زمین برای مرتع کمک کنند
  • محصولات سریعتر رشد می کنند – به ویژه هنگامی که از دانه های ترکیبی استفاده می شود.

آیا کلرید پتاسیم برای گیاهان و محصولات کشاورزی مفید است؟

کلرید پتاسیم منبع عالی پتاسیم است که به رشد سالم گیاهان در برابر بیماری ها کمک می کند. افزایش قدرت گیاه و کمک به سفت شدن بخار و کمک به تشکیل میوه. Muriate of Potash برای محصولات ریشه و غده شما مانند هویج، چغندر و سیب زمینی عالی است زیرا باعث رشد سالم ریشه می شود.

کودهای پتاسیمی چه مزایایی برای درختان میوه دارند؟

پتاسیم سومین ماده مغذی اصلی کودهای تجاری است. این به تقویت توانایی گیاهان برای مقاومت در برابر بیماری کمک می کند و نقش مهمی در افزایش عملکرد محصول و کیفیت کلی آن دارد. پتاسیم همچنین در صورت سرد یا خشک بودن هوا از گیاه محافظت می کند و سیستم ریشه آن را تقویت کرده و از پژمردگی جلوگیری می کند.

آیا کلرید پتاسیم برای خاک مضر است؟

کلرید پتاسیم پرکاربردترین منبع پتاسیم در سراسر جهان است و به دلیل استفاده مداوم از آن، تجمع نمک های آن در خاک و گیاهان در حال رایج شدن است. یونهای اضافی موجود می تواند باعث ایجاد یک سری اختلالات فیزیولوژیکی در موجودات شود و می تواند به یک زیست کش در خاک تبدیل شود.

 

شرکت پردیس کود، با سال‌ها تجربه در زمینه تولید انواع کودها نظیر: کود پلیت مرغی، کود گوگرد پودری میکرونیزه و کود گوگرد بنتونیت‌دار و همچنین واردات کودهای سولفات آمونیوم دانه شکری ازبک و کلروپتاس پودری صورتی ازبک، این محصولات را در وبسایت خود به صورت آنلاین، عرضه می‌نماید.
در حال حاضر، محصولات ارائه شده در صفحه “لیست قیمت کود مرغی پلیت شده امروز” در همین وبسایت، با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم، حتماً به این صفحه مراجعه و علاوه بر آشنایی با محصولات مرغوب ارائه شده در این صفحه، از امکان سفارش اینترنتی این محصولات با قیمتی استثنایی، بهره‌‌مند گردید.

 

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

خرید و فروش کود کلرور پتاسیم پودری به قیمت عمده

کود کلرور پتاسیم پودری، یکی از پرفروش ترین انواع کودها می‌باشد، که سرشار از پتاسیم سولفات است. کشاورزان قبل از کشت محصول، مقداری از این کود را بر روی خاک می‌پاش

۱۰ نظر

  1. محمدرضا تقوی راد

    سلام تعریف سایت شمارو زیاد شنیدم امیدوارم سفارشی که دادم همونطور باشه

  2. سلام و تشکر از شرکت پردیس کود بابت ارایه خدمات عالی و خوش قولی در ارسال.ممنون

  3. سلام ،آیا برای یونجە مفید است،وراە پاشیدن این کود بە یونجە اگە بفرمایید سپاسگزام.

    • استفاده از کود مرغی پلیت شده فواید و مزایای بسیار زیادی برای یونجه دارد که در مقالات قبلی سایت بهش اشاره شده ولی بطور کلی کود پلت مرغی برای یونجه باعث افزایش در تناژ یونجه، افزایش کیفیت یونجه، رشد سریع یونجه، جلوگیری از رشد علف های هرز،
      پایدار شدن خاک و رشد بذر ها در سال های بعد، بالا رفتن مرغوبیت یونجه و … میگردد.
      روش استفاده کود پلت مرغی برای محصولات زراعی معمولا به وسیله کود پاش یا بذرپاش یا بصورت دستی در سطح مزارع مصرف میگردد.

  4. کود.بسیار.عالی.است
    جهت.خشک.نشدن.یا.جلو.گیری.از
    خشک.شدن.ورشد.سریع.تنه.وپوست.در.اوردن.
    ازمایش.شده.در.برابر.قوموز

    • سلام
      بله پلت مرغی دارای مزایا و فواید زیادی برای محصولات کشاورزی هستش منجمله:
      پلیت مرغی مقرون بصرفه
      پلیت مرغی کود آلی و کود طبیعی برای تامین ماده آلی خاک
      غیر شیمیایی هستش و کاملا ارگانیک
      پلت مرغی دارای کاربرهای زیادی هستش در مزارع، باغات، گلخانه ها و … مورد استفاده قرار میگیره.
      بهترین نوع کود برای اصلاح و حاصلخیزی خاک
      پلیت مرغی زه‌کشی را بهبود بخشیده و احتمال فرسایش و تصفیه خاک را به میزان قابل‌توجهی کم می‌کند.
      پلت مرغی به میزان قابل‌توجهی کارآمد است؛ پلیت مرغی در هر مرحله‌ای از پرورش گیاهان کاربرد دارد. این کود ارگانیک پرکاربرد هم برای نهال‌ها و درخت‌های جوان و هم برای درخت‌های مسن‌تر به کار می‌آید.
      پلیت مرغی اثرات طولانی مدت بر خاک دارد؛ مزایای پلیت مرغی برای خاک و گیاه موقتی نیست و اثرات مثبت آن طولانی‌مدت و ماندگار است.
      پلت مرغی ساختار خاک را بهبود می‌بخشد؛ این ویژگی تأثیر چشمگیری در حاصلخیزتر کردن خاک دارد.
      پلیت مرغی سطح هوموس بالایی دارد؛ ترکیبات پلیت مرغی ویژگی هوموسی را به این کود با ارزش بخشیده و کارآیی آن را به میزان چشمگیری افزایش داده‌است.
      پلت مرغی تجدیدپذیر است؛ پلیت مرغی منبعی پایدار و قابل تجدید از کود ارگانیک حیوانی به حساب می‌آید.

  5. سلام برای تویت بوته های،ضعیف لوبیا سبز که به مرحله گلدهی رسیدند می‌شود از،کلرور سدیم استفاده کرد . روش آبیاری استفاده از،نوار تیپ و فاصله زمانی،آبیاری ۵ روزه هست

    • درود بر شما
      با کارشناس تماس حاصل فرمائید تا راهنمایی لازم رو خدمتتون ارائه دهند. متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *