آخرین خبرها

سفارش کود پلت مرغی گلخانه ای

کود پلت مرغی گلخانه ای: برای بارور کردن محصولات گلخانه ای، حفظ مواد غذایی کافی از مهمترین جنبه های تولید محصولات گلخانه ای است.

در حال حاضر بیشتر تولید کنندگان از یک برنامه خوراک مایع به عنوان وسیله اصلی تهیه مواد مغذی گیاه استفاده می کنند. این برنامه همچنین ممکن است با کودهای دیگر که به محیط رشد اضافه می شوند، اضافه شود.

فراوانی کاربردهای کود همچنین بر رشد گیاه تأثیر می گذارد. در بعضی موارد تأمین مواد مغذی در دوره های اوج رشد رویشی یا تولید مثل بسیار مهم است. با این حال، به طور کلی پذیرفته شده است که یک خوراک ثابت (کود محلول در هر آبیاری) بهترین سیستم برای بهینه سازی رشد گیاه است.

همچنین ممکن است یک برنامه خوراک ثابت اصلاح شود تا مواد مغذی در هر آبیاری دیگر استفاده شود. این رویکرد ممکن است در شرایط نمکی با محلول زیاد ضروری باشد.

تعادل مواد مغذی گیاه در تولید گیاهان نیرومند و کارآمد از اهمیت بسیاری برخوردار است. در مواردی که مواد مغذی از تعادل خارج نباشد، کمبودهای شدید یا سمیت ممکن است رخ دهد. بنابراین مهم است که هم منبع و هم مقدار کود مورد استفاده در نظر گرفته شود.

هیچ کود ایده آل یا محلول غذایی برای همه گیاهان وجود ندارد.

همانطور که قبلاً توضیح داده شد، نیاز مواد مغذی گیاه بستگی به نوع محصول، مرحله رشد گیاه، فصل سال و شرایط محیطی دارد.

به عنوان مثال، سبزیجات و گیاهان برگ تقریباً به همان مقدار نیتروژن (N) ، پتاسیم (K) و کلسیم (Ca) احتیاج دارند، در حالی که گیاهان میوه دار مانند گوجه فرنگی نیاز به ۱٫۵ برابر بیشتر از K و N در طول کل میوه دارند.

میزان کاربرد کود گوجه فرنگی با ۵۰ ppm N شروع می شود، سپس بعد از پیوند به ۱۰۰ ppm N افزایش می یابد، ۱۵۰ ppm N از میوه اول مجموعه در خوشه دوم به میوه اول مجموعه در خوشه پنجم و سرانجام ۲۰۰ ppm پس از اولین میوه در پنجم خوشه.

کود پلت مرغی گلخانه ای

انتخاب کود برای محصولات گلخانه ای

چندین کود “کامل” از منابع تجاری برای تولید محصولات گلخانه ای موجود است. اینها N ، P و K را در تعادل مورد نظر (یعنی ۱۵-۱۶-۱۷ ، ۲۰-۲۰-۲۰ و غیره) فراهم می کنند.

با این حال، بسیاری از تولید کنندگان کودهای مختلف را از چندین منبع مختلف “مخلوط می کنند” تا به بهترین تعادل برای رشد گیاهان برسند. در ادامه راهنمای سریع برای چندین مورد از کودهای متداول و همچنین مقادیر مورد نیاز برای تشکیل غلظت های مورد نظر ارائه می دهد.

انتخاب نوع کودی که در رژیم غذایی گنجانده شود، کلیدی برای رشد بهینه گیاه است.

در زیر شرح مختصری از مواد مغذی که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد:

  • نیتروژن (N): اغلب به عنوان مهمترین عنصر در یک برنامه غذایی غذایی تصور می شود. اما تنها یکی از چندین عنصر اساسی برای رشد گیاه است. منابع رایج N در برنامه های خوراک مایع شامل: نیترات آمونیوم ، نیترات کلسیم و نیترات پتاسیم است. به طور کلی بیش از ۵۰٪ از کل N که به گیاه داده می شود نباید به شکل آمونیوم باشد.
  • فسفر (P): عنصر دیگری است که در مقادیر نسبتاً زیادی برای رشد گیاه مورد نیاز است. با این حال، بیش از منابع P ممکن است سایر مواد مغذی را نامحلول و در نتیجه برای جذب گیاه در دسترس نکند. فسفر به طور کلی در محلول های مواد مغذی توسط اسید فسفریک تأمین می شود یا در برخی موارد ممکن است سوپر فسفات در محیط در حال رشد برای تأمین P ترکیب شود.
  • پتاسیم (K): یا پتاس توسط گیاه به چندین روش مورد استفاده قرار می گیرد اما در روابط آب مورد نیاز است. در میان بسیاری از محصولات گلخانه ای تولید شده، پتاسیم ها به ویژه غذای سنگین K. محسوب می شوند. شایع ترین منبع K در برنامه های خوراک مایع نیترات پتاسیم است، اما ممکن است از منابع دیگر نیز استفاده شود.

برنامه های تغذیه ای “ثانویه” و ریزمغذی ها باید مواد مغذی ثانویه و ریزمغذی ها و همچنین N ، P و K (ریز مغذی ها) را در نظر بگیرند. این دو کلاس از عناصر به طور کلی شامل:

کلسیم (Ca)، منیزیم (Mg)، گوگرد (S)، آهن (Fe)، روی (روی)، مس (مس)، منگنز (منگنز)، بورون (B)، مولیبدن ( مو)، و کلرید (کلر). اگرچه ممکن است بسیاری از این موارد به طور ذاتی توسط محیط رو به رشد تأمین شود ، برخی دیگر به کاربردهای اضافی احتیاج دارند.

کود پلت مرغی گلخانه ای

برنامه کودی برای محصولات گلخانه ای

از گیاهان سبزیجات میوه ای از ۵۰ درصد نیتروژن برای برگ و ۵۰ درصد برای میوه استفاده می کنند. از طرف دیگر، سبزیجات و گیاهان برگ دار از ۱۰۰٪ N برای برگ استفاده می کنند.

به همین دلیل است که آنها تقریباً به همان مقدار N و K و Ca احتیاج دارند. با تأکید بر این گیاهان با استفاده بیش از حد از کود، می توان طعم سبزی و گیاهی را بهبود بخشید. با این حال، این استرس باعث کاهش وزن میوه و اندازه محصولات برگ شده می شود.

کلسیم یک عنصر بی حرکت در گیاه است. کمبود این ماده مغذی حتی اگر مقدار کافی کلسیم به محلول ذخیره مواد مغذی اضافه شود، قابل مشاهده است.

جذب کلسیم بسیار وابسته به تعرق گیاه است. اگر جذب کلسیم به دلیل تعرق آهسته در هنگام ابری ، هوای سرد یا هنگامی که گرم و خشک است و گیاه قادر به دستیابی به آب نیست، باعث کمبود کلسیم می شود که می تواند باعث پوسیدگی انتهای شکوفه در گوجه فرنگی، فلفل، کدو و غیره شود.

کمبود کلسیم در گوجه فرنگی پوسیدگی انتهای شکوفه در گوجه فرنگی. این شروع می شود به عنوان یک لژیون آغشته به آب برنزه روی انتهای شکوفه این میوه رشد می کند و به یک نقطه چرمی بزرگ و سیاه می رود.

زمان مصرف کود محصولات گلخانه ای

در طول زمستان، سبزیجات و گیاهان به دلیل کاهش میزان تعرق به آب کمتری نسبت به تابستان احتیاج دارند.

با این حال، میزان استفاده از مواد مغذی در تمام طول سال همانطور که نیازهای غذایی یک محصول از تابستان به زمستان تغییر نمی کند، باقی مانده است.

این امر بیشتر به این دلیل است که گلخانه به یک باغبان کمک می کند تا کمتر وابسته به محیط خارج از منزل باشد (دما، نور، طول روز، بارش و غیره) زیرا می تواند یک محیط رشد بهینه را در طول سال فراهم کند.

از آنجا که گیاهان در زمستان از آب کمتری استفاده می کنند و نیازهای غذایی تغییر نمی کند، آنها با میزان کمی بالاتر از تابستان تغذیه می شوند تا از بین مواد مغذی بین کاربردهای آب خالی نشوند.

کود پلت مرغی گلخانه ای

میزان کود محصولات گلخانه ای

میزان کود به طور معمول به عنوان ( EC dS / m) اندازه گیری می شود. به عنوان مثال، EC کود مورد نیاز گوجه فرنگی در اوج برداشت در بهار ۵/۵ دسی لیتر در مترمکعب (با کسر شسته شدن توصیه شده ۱۰ تا ۳۰ درصد در هر آبیاری) است.

همچنین توصیه می شود که شیرابه باید یک EC داشته باشد که یک واحد بالاتر از EC ورودی محلول کود باشد. بهتر است هر روز EC و pH ورودی و خروجی را آزمایش کنید و تنظیمات را طبق نیاز انجام دهید. علاوه بر این ، این آزمایشات می توانند عملکرد صحیح انژکتورها یا غلظت واقعی مواد مغذی را تأیید کنند.

سرانجام توصیه می شود هر هفته دیگر نمونه های بافتی را به آزمایشگاه بفرستید و در صورت لزوم در برنامه باروری اصلاحاتی انجام دهید. محتوای مواد مغذی را به شدت تغییر ندهید! بهتر است به تدریج آن را تغییر دهید.

در حالت ایده آل، گیاهان در حدود دو هفته به این تغییرات پاسخ خواهند داد. نمونه های بیشتری را به آزمایشگاه بفرستید تا ببینید اصلاحات انجام شده یا نیاز به تنظیمات اضافی است.

آشنایی با انواع کود پلت مرغی

از اونجای که کود پلت مرغی یکی از کودهای کامل و طبیعی است و سرشار از NPK برای رشد هر چه بهتر گیاهان است. کود پلت مرغی معمولا در انواع مختلف با آنالیز های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می گردد که به مختصر از موارد تولید شده اشاره خواهیم کرد:

  • پلت مرغی NPK 3-2-3
  • کود پلت مرغی NPK 3-2-2
  • کود پلیت مرغی NPK 4-3-2
  • پلت مرغی NPK 2-1-2
  • پلیت مرغی NPK 2-2-2
  • کود مرغی پلت NPK 2-1-5
  • کود پلت مرغی دارای اسید هیومیک
  • کود مرغی پلت شده دارای گوگرد
  • کود مرغی دامی پلت شده
  • کود پلت مرغی دارای ریز مغذی های مانند آهن و مس و روی و…
  • و دیگر تولیدات…

فواید کود مرغی برای درختان

مورد نیاز کوددهی نهال:
نهال ها در هفته اول بعد از جوانه زنی به کاشت کود احتیاج ندارند زیرا بذرهای گلدان که در داخل بذر از پیش آماده شده اند، تمام تغذیه اولیه مورد نیاز برای حفظ رشد نهال را دارند.

یک هفته پس از جوانه زنی، نهال ها به مقدار کمی از مواد مغذی، بطور عمده N ، P و K (یک چهارم تا نیمی از مقدار مورد نیاز در مرحله رشد فعال و گلدهی و باردهی) نیاز دارند.

به یاد داشته باشید، نهال ها و گیاهان با اعمال بالاتر از میزان توصیه شده کود، سریعتر یا بهتر رشد نمی کنند.

در حقیقت کوددهی بیش از حد می تواند در رشد منفی (گیاهان رویشی یا تحریف شده)، کاهش تولید میوه، مشکلات بیشتر حشرات و ایجاد نمک های کودی که باعث ریشه ها و از بین بردن نهال ها می شوند، تأثیر منفی بگذارد.

نهال های جوان به خصوص در سطح بالای کود / نمک در بستر حساس هستند، بنابراین میزان هدایت الکتریکی (EC) باید با استفاده از روش ۲: ۱ زیر ۱٫۵ dS / m (mmhos / cm) باشد.

بسترهای جوانه زنی بذر،  حاوی یک بار کود خفیف و شروع کننده برای تکمیل نیازهای اولیه مواد مغذی گیاهچه تا تشکیل اولین مجموعه برگهای واقعی است.

عرضه بی واسطه کود پلت مرغی محصولات گلخانه ای

کود ایده آل برای سبزیجات و گیاهان گلخانه ای کود پلت مرغی می باشد زیرا دارای مواد غذای مانند NPK هستند و می تواند منبع بسیار عالی برای رشد و نمو گیاهان و محصولات گلخانه ای و انواع صیفی جات و سبزیجات باشد.

شرکت پردیس کود با عرضه بی واسطه و مستقیم و با تولید کود با کیفیت و خالص مرغی این امر رو برای گلخانه داران فراهم آورده که بدون واسطه و مستقیم رو خریداری نمایند.

کود پلت مرغی برای محصولات گلخانه ای یکی از پر مصرف ترین نوع کود مرغی و کود حیوانی می باشد.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت پلت مرغی

قیمت پلت مرغی از تولید به مصرف + شناخت کود مرغ خام مرغداری

قیمت پلت مرغی با توجه به کیفیت و مواد تشکیل دهنده آن مانند، قیمت کود …

۲ نظر

  1. سلام نیازمند ۲۰۰۰کیلو پلیت مرغی جهت گلخانه میباشم

    • سلام وقت بخیر
      پلت مرغی برای چه شهری مورد نیازه؟ با کارشناس ما ارتباط بگیرید ۰۹۱۲۰۷۶۵۹۳۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *