آخرین خبرها

بازار فروش کود شیمیایی کلرید پتاسیم ازبکستان

کود شیمیایی کلرید پتاسیم (کلرور پتاس، KCl) پرمصرف ترین و پرفروش ترین کود پتاسیم در جهان است. پتاس به طور مؤثر ماده مغذی پتاسیم را به محصول در حال رشد منتقل می کند. پتاسیم باعث افزایش مقاومت در برابر بیماری، تحمل به خشکی، دانه می شود و سفتی ساقه و سرسختی را بهبود می بخشد. استفاده از پتاس همچنین باعث افزایش استحکام، بافت، عطر و طعم، اندازه و رنگ گیاهان میوه می شود و میزان روغن را در دانه های روغنی زراعی را افزایش می دهد.

استفاده از کود پتاسیم اصلی ترین معیاری است که کشاورزان به وسیله آن پتاسیم خاک را تکمیل می کنند. با این حال، منابع کود پتاسیم در ایران بسیار کم است. تولید داخلی کود پتاس جوابگوی نمی باشد به همین دلیل کود کلرید پتاسیم از کشورهای دیگر وارد ایران میگردد. که علاوه بر استفاده آن به عنوان ماده اولیه شیمیایی جهت تولید انواع کود سولوپتاس، و نیترات پتاسیم یکی از پرمصرف ترین کود برای زمین های کشاورزی که با کمبود پتاسیم مواجعه هستند مصرف میگردد.

کود کلرید پتاسیم به دلیل داشتن پتاسیم و کلر پرمصرف ترین کود برای محصولات مانند: سیب زمینی، چغندر، انار، گردوف و پنبه، برنج و غیره می باشد. که با اقدام به موقع کوددهی باعث بهبود عملکرد محصولات خود خواهید شد.

پتاس چیست؟

پتاسیم یک عنصر شیمیایی با نماد K است
عنصر پتاسیم K جزء حیاتی همه موجودات زنده است که برای توسعه آنها ضروری است. در کنار فسفات و نیتروژن، یک ماده مغذی غیرقابل جایگزین برای همه گیاهان است و هیچ جایگزین طبیعی یا شیمیایی در دسترس نیست. این را می توان بیشتر در سلولهای گیاهی یافت، با بالاترین غلظت در میوه ها.

رایج ترین نوع پتاس کلرید پتاسیم (KCI) است که به نام نمک های پتاسیم نیز شناخته می شود. نمک های پتاسیم مانند کارنالیت، لانگبینیت، پلی هالیت و سیلویت رسوبات گسترده ای را در دریاچه باستانی تبخیر شده و بستر دریا ایجاد می کنند.
کلرید پتاسیم (KCl) رایج ترین نوع کود پتاسیم است که ۹۵٪ پتاسیم مورد استفاده به عنوان کود (muriate پتاس) را شامل می شود.
پتاس از معادن سنگ معدن عمیق زیرزمینی استخراج می شود یا با استفاده از محلول استخراج از آب نمک استخراج می شود و سپس روی سطح فرآوری می شود.
هیچ جایگزین طبیعی یا مصنوعی برای پتاسیم وجود ندارد.

مهمترین خواص کود پتاسیم برای گیاهان

پتاسیم یک عنصر مهم برای رشد و نمو گیاهان است که نقش مهمی در حفظ تعادل فشار اسمزی سلولی ایفا می کند (Zahoor et al.، ۲۰۱۷) ، بهبود حرکت روزنه ، اطمینان از فعالیت آنزیم ها ، بهینه سازی عملکرد فتوسنتز، ترویج انتقال مواد جذب کننده، و بهبود مقاومت گیاه در برابر تنش های زیستی و غیرزیستی. علاوه بر این، پتاسیم می تواند میزان استفاده از کود نیتروژن را بهبود بخشد، رشد ریشه ها، ساقه ها، برگها و اندامهای تولید مثل گیاهان پنبه را افزایش دهد، دوره عملکرد برگها را طولانی کند و از پیری زودرس جلوگیری کند.

 

کود شیمیایی کلرید پتاسیم

کود شیمیایی کلرید پتاسیم را چگونه انتخاب کنیم؟

کود شیمیایی کلرید پتاسیم به عنوان KCl یا نمک پتاسیم شناخته می شود یک نمک هالید فلزی است که از پتاسیم و کلر تشکیل شده است.

بی بو است و ظاهری کریستالی زجاجیه سفید یا بی رنگ دارد. جامد به راحتی در آب حل می شود و محلول های آن طعم نمکی دارند.

می توان آن را از ذخایر دریاچه خشک باستان به دست آورد. KCl به عنوان کود، در پزشکی، کاربردهای علمی و فرآوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، جایی هم ممکن است به عنوان افزودن بکار برده شود.

فرمول شیمیایی کود کلروپتاس KCL است. که در بهترین حالت دارای ۶۰ درصد کلرور می باشد. که بسته به نوع مصرف آن می توان انواع کلرور پتاس رو انتخاب نمود.

چنانچه بخواهیم در مصرف کشاورزی از کود شیمیایی کلرید پتاسیم بهره مند شویم کود کلرور پتاس ازبک صورتی رنگ بهترین نوع آن می باشد.

و برای حفاری چاه هام یک گزینه بسیار عالی است که معمولا برای بازده بهتر آن، آن را سفید می نمایند. که این روند در کارخانه های ایران صورت می گیرد. و سپس مورد مصرف قرار می گیرد.

کود شیمیایی کلرید پتاسیم

فرآیند تولید کود شیمیایی کلرید پتاسیم

فناوری تولید کود پتاسیم شامل اقدامات زیر است: استخراج مواد اولیه پتاسیم حاوی مواد اولیه پوسته زمین و جداسازی مواد پتاسیم مورد نظر از قسمتهای نامطلوب سنگ معدن اصلی یا آب نمک. کودهای پتاسیم به طور معمول ترکیبات جامد هستند و به جز مقادیر کمی از مواد خاص که ممکن است به صورت مایع منتقل شوند ، به صورت فله و بسته بندی در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد. اگرچه مقادیر قابل توجهی پتاسیم مستقیماً در خاک اعمال می شود ، اما بیشتر پتاسیم به صورت کودهای مختلط استفاده می شود.

پتاسیم سومین ماده مغذی مهم گیاهی و گیاهی پس از نیتروژن و فسفر است. این گیاه از دوران باستان به عنوان کود خاک استفاده شده است (حدود ۹۰٪ استفاده فعلی).

پتاسیم عناصر در طبیعت به وجود نمی آید زیرا با آب واکنش شدید نشان می دهد. به عنوان بخشی از ترکیبات مختلف، پتاسیم حدود ۲٫۶٪ از پوسته زمین را با جرم تشکیل می دهد و هفتمین عنصر فراوان است که به وفور با سدیم در حدود ۱٫۸٪ پوسته مشابه است.

پتاس برای کشاورزی بسیار مهم است زیرا باعث افزایش احتباس آب، عملکرد، ارزش مواد مغذ ، طعم، رنگ، بافت و مقاومت در برابر محصولات کشاورزی می شود.

این گیاه در میوه و سبزیجات، برنج، گندم و سایر غلات، شکر، ذرت، سویا، روغن  و پنبه کاربرد زیادی دارد و همگی از خواص تقویت کننده این ماده مغذی بهره مند می شوند.

کود شیمیایی کلرید پتاسیم

کاربرد و مزایای کلرید پتاسیم در کشاورزی

کلرید توسط گیاهان به عنوان کلسیم جذب می شود. یک عملکرد اصلی کلرید در گیاهان به عنوان یک یون مقابله برای انتقال کاتیون (Ca+2 ، K+، Mg+2 ، N4H+) و به عنوان یک املاح اسمزی است. علاوه بر این، کلرید نقش اساسی در حفظ رطوبت سلولی و تورگور دارد. نقش مهم کلرید به عنوان کوفاکتور در اکسیداسیون آب در فتوسنتز و به عنوان فعال کننده چندین آنزیم است.

علائم فیزیکی کمبود کلرید در گیاهان متفاوت است و همیشه یکسان نیست. در گندم، برخی از گونه ها لکه بینی مشخصی از برگ ها را نشان می دهند، که به بهترین شکل به صورت لکه های کلروتیک تصادفی روی برگ ها توصیف می شود.

این لکه ها شبیه ضایعات لکه برنزه هستند، اما کوچکتر هستند و “هاله” مشخصی در لبه لکه ندارند. در خاکهای کم کلرید در کانزاس، برخی از گونه ها به طور مداوم لکه های برگ را نشان می دهند، در حالی که انواع دیگر هرگز لکه نمی گیرند. تحقیقات دیگر نشان می دهد هیچ علامت مشخصی از کمبود بصری روی ذرت یا سورگوم دانه رخ نداده است، حتی در مواردی که کوددهی با کلرید عملکرد را افزایش می دهد. که در تصویر زیر میتوانید مشاهده کنید کمبود پتاس در برگ گندم.

 

مراکز توزیع کود شیمیایی کلرید پتاسیم

توزیع عمده کود شیمیایی کلرید پتاسیم خالص با کیفیت درجه یک در فروشگاه اینترنتی پردیس کود انجام میشود.

مرکز پردیس کود وارد کننده مستقیم کود کلرور پتاس صورتی ازبک با ارائه کود مستقیم خدمات به کلیه خریداران و مصرف کنندگان این کود بدون واسطه می باشد.

کلیه محصولات ما در آزمایشگاه قبل از بسته بندی مورد بررسی کامل به منظور تایید آنالیز و استاندارد بودن محصول قرار میگیرد.

برای اطلاع بیشتر از روند خرید کود کلرورپتاس ازبک صورتی رنگ کافیت با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید و بدون واسطه مستقیم با ضمانت آنالیز کود شیمیایی کلرید پتاسیم KCL را خریداری نمایید.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

خرید و فروش کود کلرور پتاسیم پودری به قیمت عمده

کود کلرور پتاسیم پودری، یکی از پرفروش ترین انواع کودها می‌باشد، که سرشار از پتاسیم سولفات است. کشاورزان قبل از کشت محصول، مقداری از این کود را بر روی خاک می‌پاش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *