آخرین خبرها

کود مرغی کیسه ای کینگ گاردن لتکا لندکس نویل

آیا میدانید کود مرغی کیسه ای کیلویی چند؟ از کجا باید کود مرغی کیسه ای رو تهیه کنیم؟ با ما همراه باشید در ادامه مقاله

با توجه به حجم بالای تولید کود مرغ در جهان تحقیقات زیادی درباره این کود انجام شده که طبق نتایج به دست آمده ثابت شده که کود مرغ نه تنها مشکلات زیست محیطی ایجاد نمی کند بلکه در صورت استفاده درست از آن می تواند فواید و کاربردهای فراوانی داشته باشد.

امروزه بعضی از کشورها از این کود برای تولید بیوگاز جهت مصارف خانگی، و بعضی بعنوان غذا برای دام و ماهی و بعضی دیگر از کشورهای پیشرفته مانند انگلستان برای سوخت نیروگاه های تولید برق از آن استفاده می کنند.

کود مرغ حاوی مقادیر قابل توجهی  از انواع ویتامین ها و مواد آلی مختلف از جمله پروتئین، اسید اوریک، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، روی و غیره می باشد.

علت بالا بودن املاح معدنی  در کود مرغ، دفع کامل ادرار و مدفوع در مرغ است، در حالی که در دام، کود فقط از مدفوع آن ها تشکیل می شود. ارزش غذایی کود مرغ به نوع و کیفیت غذای مرغ و نحوه مراقبت و نگهداری از آن بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: پردیس کود چه می کند؟
طبق تحقیقات به عمل آمده در اروپا، کود مرغ در صورت فرآوری شدن، ارزش غذایی و شیمیایی این کود بسیار بالاتر و بهتر از کود گاو یا کود خوک خواهد بود. در کل بیش از نود درصد از کود مرغ در ایران و همه جهان برای مصارف کشاورزی استفاده می شود.

از جمله خواص کود مرغ در کشاورزی می توان به تامین مواد غذایی با ارزش گیاه از جمله فسفر و پتاسیم در خاک زراعتی و همچنین تهویه خاک، افزایش قدرت رویش بذر و افزایش ظرفیت نگهداری آب در زمین کشاورزی اشاره کرد.

بنابراین استفاده مناسب از کود مرغ در کشاورزی باعث افزایش کیفیت فیزیکی و شیمیایی خاک شده که این امر استفاده از کود شیمیایی در کشاورزی را به حداقل می رساند، لذا کود مرغ می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای کودهای شیمیایی باشد.

 

کود مرغی کینگ گاردن

با توجه به کم بودن مقدار مواد آلی در خاک ایران، استفاده از کودی که حاوی مقادیر بسیار بالایی از مواد آلی باشد برای کشاورزان بسیار مهم و حیاتی است.

این کود برای افزایش جمعیت میکروبی خاک، افزایش رشد گیاه، افزایش باروری و حاصلخیزی و غیره مناسب است.

کود مرغی کینگ گاردن از لحاظ فیزیکی بشکل مایع بوده و قابل استفاده بصورت محلول پاششی و آب آبیاری می باشد و در دو نوع کود کینگ گاردن یک و دو تولید می شود.

کینگ گاردن یک حاوی ۳۰ درصد مواد آلی، ۸ درصد نیتروژن، ۸ درصد فسفر و ۸ درصد پتاسیم می باشد،

در حالی که کینگ گاردن دو حاوی ۴ درصد نیتروژن، ۳ درصد فسفر، ۳ درصد پتاسیم، ۷۸ درصد مواد آلی و ۱۵ درصد گوگرد است. از این رو میزان استفاده از کود کینگ گاردن دو، دو برابر کینگ گاردن یک خواهد بود.

کود مرغی کیسه ای

کود مرغی لتکا

کود پلیت مرغی لتکا از جمله کودهای ارگانیک بوده که به دلیل غنی بودن از مواد مغذی به ویژه مواد آلی و نیتروژن بهترین کود برای تقویت خاک کشاورزی می باشد.

این کود در طی فرایند تولید کاملا ضد عفونی و استریل شده، لذا خالی از هر گونه مواد بیماری زا از جمله علف های هرز لارو، تخم حشرات، دانه گیاهان و سایر آلودگی های رایج در کودهای دامی خام است.

این نوع کود به دلیل ارگانیک بودن بیشتر در پرورش سبزیجات، گوجه فرنگی، و غیره کاربرد دارد.

کود پلیت مرغی لتکا به صورت خشک و بسته بندی شده به بازار عرضه می شود که حمل و نقل آن را اقتصادی و به صرفه می کند.

این کود با استفاده از پیشرفته ترین و مدرن ترین ماشین آلات و تجهیزات تولید شده و تمام ویژگی های کود مرغ را دارا می باشد.

این کود با دیگر کودهای ارگانیک هم قیمت می باشد، اما از آن جایی که مقدار فسفر، نیتروژن و پتاسیم آن بیشتر از مابقی کودهای ارگانیک است، لذا برای زمین های کشاورزی بسیار مناسب و مقرون به صرفه خواهد بود.

از مزایای استفاده از کود پلیت مرغی لتکا عبارتست از: افزایش چسبندگی خاک های شنی، کاهش چسبندگی خاک های رسی، افزایش فعالیت بیولوژیکی خاک، افزایش مواد آلی خاک و غیره می باشد.

کود مرغی کیسه ای

کود مرغی لندکس

کشت پی در پی زمین کشاورزی باعث ضعیف شدن خاک و پایین آمدن درصد مواد آلی موجود در آن می شود. کود مرغ را نمی توان بصورت مستقیم برای زمین کشاورزی استفاده کرد، لذا باید بعد فراوری و پلیت کردن، مورد استفاده قرار گیرد.

از جمله کودهای ارگانیکی که سرشار از انواع مواد مغذی مناسب برای رشد بهتر گیاهان و افزایش تناژ محصولات می شوند، کود مرغی لاندکس است.

این کود حاوی ۱۲ درصد ازت، ۲ درصد فسفر و ۲ درصد پتاسیم، گوگرد و دیگر مواد مغذی است که برای افزایش سرعت تبدیل گوگرد به سولفات دارای میکروب یا باکتری تیوباسیلوس بوده که روند تبدیل گوگرد به سولفات را سرعت می بخشد.

این کود را می توان پیش از کاشتن گیاه یا پس از کاشتن آن و یا همراه بذر گیاه می توان مورد استفاده قرار داد. از جمله مزایای بسیار مهم کود مرغی لاندکس می توان به جلوگیری از سرمازدگی ریشه درختان در زمستان، افزایش مواد آلی خاک، اصلاح فعالیت بیولوژیکی خاک و غیره اشاره کرد.

کود مرغی کیسه ای

کود مرغی نوبل

از دیگر انواع کودهای مرغ ارگانیک، کود مرغی مایع نوبل بوده که در اصلاح خاک شور و آهکی، بهبود ویژگی فیزیکی بافت خاک، افزایش قابلیت نفوذ آب و هوا به خاک و غیره کاربرد دارد.

این کود یک منبع بسیار عالی از مواد آلی بوده در اغلب زمین های زراعی قابل استفاده است.

برای بهره گیری هرچه بیشتر از این نوع کود، بهتر است که مقدار مواد مغذی مورد احتیاج خاک و محصول را با مقدار مواد مغذی موجود در کود مرغی نوبل مورد استفاده را، مطابقت داد.

این نوع کود را می توان در محصولاتی مانند سبزیجات، سیب زمینی، چمن، درختان میوه و غیره می توان استفاده کرد.

از مزایای کود مرغی مایع نوبل می توان به بهبود عملکرد و افزایش پروتئین در دانه های گندم، افزایش قابل توجه تعداد و وزن دانه ذرت و نیز تعداد بلال ها و طول آن ها، افزایش رشد گیاهان به دلیل وجود محرک های رشد در این کود و دیگر موارد اشاره داشت.

کود مرغی کیسه ای

کود مرغی نیکاتور

کود پلیت مرغی برند نیکاتور دارای کیفیت بالا و دارای هفتاد درصد کود پلیت مرغ است و با داشتن مقادیر بالایی از مواد آلی، ده درصد نیتروژن، ده درصد فسفر، ده درصد پتاسیم و ده درصد گوگرد بسیار مناسب برای چالکود درختان در فصل زمستان و پاییز بوده و باعث بهبود شادابی، رشد و افزایش باروری آنها می شود.

این نوع کود نیز عاری از هر گونه مواد بیماری زا مثل تخم حشرات، علف هرز لارو و دیگر آفات بوده و به دلیل فراوانی مواد مغذی موجود در آن به رشد سریع و باکیفیت محصولات و افزایش مقدار آن ها کمک بسزایی می کند.

کود مرغی کیسه ای

کود مرغی هارپا

کود مرغی پودری پلیت هارپا سرشار از عناصر ماکرو، میکرو، اسید آمینه و غیره است و با غنی بودن از مواد آلی به نسبت صد در صد و نیز بسیاری از مواد مغذی دیگر، باعث رشد کامل گیاه شده و اصلاح ساختار میکروبیولوژیکی خاک می شود.

استفاده از کود مرغی هارپا سبب می شود تا زمین کشاورزی در خشکسالی، آب بیشتری را به خود جذب کند و از آن نگه داری کند، در نتیجه باعث افزایش حجم و کیفیت محصول خواهیم بود.

بنابراین از اهداف استفاده از این کود می توان به افزایش کمی و کیفی محصولات، سهولت در مصرف و انبارداری و غیره اشاره کرد.

از مزایای استفاده از کود مرغی هارپا عبارتست از: رفع کمبود عناصر مغذی در خاک، اصلاح ساختمان خاک، افزایش مواد آلی خاک، پیشگیری از افزایش قارچ ها و بیماری ها و دیگر آفات ها در خاک، افزایش کیفیت و کمیت محصولات و سایر موارد است.

کود مرغی هارپا بصورت کاملا استریل تولید شده لذا فاقد هر گونه تخم حشرات، علف هرز لارو و عوامل بیماری زای دیگر می باشد.

کود مرغی کیسه ای

کود مرغی هوکر

کود مرغی برند هوکر بخاطر داشتن مقادیر فوق العاده ای از مواد آلی و میکروارگانیسم های فراوان، برای خاک ایران بسیار مناسب است زیرا خاک ما از لحاظ مواد ذکر شده فقیر می باشد.

این کود باعث اصلاح ساختار فیزیکی و شیمیایی خاک کشاورزی شده و منجر به بهبودی چشمگیر و قابل توجه در افزایش رشد کیفی و کمی محصولات می شود.

از مزایای این کود می توان به: افزایش حلالیت عناصر غذایی از جمله آهن، روی، فسفر و غیره، افزایش قدرت ریشه زایی و افزایش سرعت جوانه زنی، افزایش ظرفیت نگهداری آب و کاهش دفعات آبیاری و سایر موارد اشاره کرد.

کود مرغی هلیوپتاس

این کود مرغی کیسه ای محصول شرکت هلیوپتاس فرانسه می باشد. به دلیل استفاده زیاد از کودهای شیمیایی در کشاورزی، بافت خاک آسیب دیده و لذا میزان حاصلخیزی زمین نیز کاهش پیدا می کند.

استفاده از کود مرغی هلیوپتاس سبب می شود تا بافت فیزیکی و شیمیایی زمین کشاورزی به حالت طبیعی باز گشته و زمین مجددا حاصلخیز بودن خود را به دست بیاورد.

این نوع کود به خاطر فرآوری خاص آن علاوه بر غنی بودن از مواد آلی، باعث اصلاح شدن بافت خاک و فعالیت میکروبهای مفید خاکزی و نیز افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک می شود.

کود مرغی هلیوپتاس عاری از هرگونه آفات، بیماری ها و غیره است، و به دلیل دارا بودن اسید هیومیک از شور شدن خاک به دلیل استفاده از کود مرغ، جلوگیری می کند.

کود مرغی کیسه ای

کود مرغی دژ

کود مرغی پلیت شده از جمله کودهای مطرح در بازار داخلی ایران بوده که سرشار از مواد آلی و مغذی برای زمین های کشاورزی ایران و نیز زمین های کشاورزی آسیب دیده از کودهای شیمیایی بسیار فعال و مفید بوده که باعث اصلاح زمین و بهبود کمی و کیفی محصولات می شود.

کود مرغی کیسه ای دژ، محصول شرکت گرانول گلستان بوده و از خالص ترین کود مرغ تولید می شود که از نظر کیفیت با نمونه های خارجی یکسان است.

کود مرغی دژ

کود مرغی داتیس

کود ارگانیک مرغی داتیس شامل مقادیر زیادی از عناصر ازت، فسفر، پتاسیم، نیتروژن و فسفر بوده و در شرایط خاصی استریل و فرآوری می شود. مجموع این عناصر باعث تکامل ارزش غذایی گیاهان می شود.

این کود تمام مواد مغذی که خاک به آن نیاز دارد را تامین کرده و موجب اصلاح ساختار بافت زمین می شود که به نوبه خود باعث بهبود کیفیت محصولات و افزایش تناژ آن ها می شود.

کود مرغی تتاکو

کود مرغی پلت شده برند تتاکو بصورت جامد بوده و به خاطر آسیاب کردن آن طی فرایند تولید و تبدیل شدن آن به ذرات ریز پودری، به راحتی در خاک تجزیه و حل شده و عناصر مغذی آن مورد استفاده گیاه قرار می گیرد.

این کود بخاطر ضد عفونی شدن فاقد بذر علف های هرز و لارو و نیز تخم حشرات بوده، و سبب افزایش مواد آلی خاک، افزایش میکروارگانیسم های مفید خاک، سبک کردن بافت خاک های سنگین و غیره می شود.

کود مرغی دژ

کود مرغی تاروت

کود خشک مرغی تاروت از کودهای غنی از مواد آلی بوده که علاوه بر دارا بودن مواد مغذی در مقایسه با سایر کودهای مرغی نیز از نیتروژن بیشتری برخوردار است.

این کود با استفاده از دانش روز و با بکارگیری تجهیزات پیشرفته، بصورت صد در صد خالص از کمپوست کود مرغ تولید می شود و تمام خواص کود مرغ را دارد.

کود مرغی تاومیل

کود مرغی حاوی ۹۰ درصد مواد آلی بوده و سرشار از مواد مغذی مثل فسفر، پتاسیم، نیتروژن، آهن، ازت و غیره می باشد که برای تقویت همه نوع خاک، بسیار مناسب بوده، و باعث افزایش کیفی و کمی محصولات می شود.

کود مرغی کیسه ای

کود مرغی زیما

کود مرغی محصول شرکت زیما بوده که در زمینه تولید انواع کودهای کشاورزی نظیر کودهای آلی، کودهای ازته و نیز کودهای فسفاته، فعالیت دارد.

کود مرغی زیما سرشار از مواد آلی و مواد معدنی مورد نیاز برای خاک و گیاه می باشد که باعث بهبود و اصلاح ساختار بافت زمین شده، و به تبع آن باعث افزایش کمی و کیفی محصولات می شود.

تاجران و تامین کنندگان شرکت بزرگ پردیس کود با بهره گیری از مشاوره کارشناسان زبده در این زمینه و نیز بکار گیری مدرن ترین تجهیزات و ماشین آلات قادر است تا بهترین انواع کود مرغی کیسه ای را بطور مستقیم و با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت بدست مشتریان عزیز خود برساند.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *