آخرین خبرها

خرید کود کلرور پتاس ازبک با قیمت ارزان

کلرور پتاس یا همان کلرو و پتاسیم، نوعی نمک شیمیایی است که از پتاسیم و کلر تشکیل شده. از این ماده به عنوان کود در بسیاری از صنایع استفاده می شود. در این مطلب به خرید کود کلرور پتاس ازبک به قیمت ارزان و دیگر مطالب پیرامون همین موضوع اشاره می کنیم.

کلرور پتاس چیست؟

همانطور که گفته شد، کلرور پتاس از کلر و پتاسیم تشکیل شده و نوعی نمک شیمیایی است. شکل ظاهری و فیزیکی آن، ماده ای بی بو، بی رنگ که از کریستال های شفاف و یک دست ساخته شده و به راحتی قابلیت انحلال پذیری در آب دارد.  از نظر شیمیای دارای فرمول ساختاری KCl است و با نام کلی پتاس یا پتاش شناخته می شود.

پتاسیم به همراه فسفر و ازت که سه ماده ی اصلی رشد هر گیاهی هستند، برای مصارف کشاورزی استفاده ی بسیاری می شوند.

کمبود پتاسیم در گیاهان موجب می شود گیاهان رنگی و زرد و سوخته به خود بگیرند و همچنین رشد ساقه ی اصلی متوقف شده و از استحکام آن بسیار کاسته می شود. به طور کلی، پتاسیم نقش بسیار مهم در گیاهان دارد که در بخش بعدی به نقش های مهم آن می پردازیم.

خرید کود کلرور پتاس ازبک

کاربرد های کود کلرور پتاس در صنعت کشاورزی

حال که با تمامی مشخصات این کود منحصر به فرد آشنا شده اید، بهتر است به کاربرد های گوناگون و فوق العاده آن در صنعت کشاورزی بپردازیم.

  • این کود توانایی حمل آب و مواد مغذی همچون، نیترات، فسفات، کلسیم و آمینو اسید ها را داراست.
  • این کود می تواند، به سنتز پرتئین و آنزیم خواندن رمز های ژنتیکی در سلول گیاهی بسیار کمک کند.
  • تنظیم فعالیت های آنزیمی و کاتالیست های شیمیایی
  • این کود به سنتز نشاسته و انتقال آن به اندام های اطراف بسیار کمک می کند.
  • انتقال قند در میان آوند ها و با ذخیره انرژی ATP
  • انجام فوتوسنتز و جذب انرژی خورشیدی

خرید کود کلرور پتاس ازبک

کلرور پتاسیم خوراکی!

اگر تا به حال فقط از کود این محصول شناخت داشته اید، باید بگوییم، نوعی کلرور پتاسیم موجود در فروشگاه های مختلف است که به عنوان یک محصول خوراکی از آن استفاده می شود.

عنصر پتاسیم یکی از عوامل مهم در بدن انسان می باشد. این عنصر سبب ایجاد شادابی و تحرک در انسان شده و بیماری هایی مانند فشار خون بالا و مشکلات کلیوی و کبدی و خطر سکته مغزی را کنترل می نماید.

کمبود پتاسیم که هیپوکالمی نامیده می شود موجب کاهش سطوح گلیکوژن و در نتیجه کاهش سطح انرژی, یبوست, نا منظمی ضربان قلب و … می شود. یکی از داروهای مفید در درمان کمبود پتاسیم در بدن, پتاسیم کلراید است.

خرید کود کلرور پتاس ازبک

خرید کود کلرور پتاس ازبک با قیمت ارزان

شما می توانید به راحتی با مراجعه به فروشگاه های مختلف و یا فروشگاه های اینترنتی این کود بسیار عالی را با قیمت ارزان خریداری کنید. قیمت ارزان این کود به دلیل تولید داخلی آن است و همین موضوع باعث شده که طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

پس هرچه سریع تر برای رشد عالی گیاهان خود به خرید این کود اقدام کنید.

کلرید پتاسیم ازبک

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

خرید و فروش کود کلرور پتاسیم پودری به قیمت عمده

کود کلرور پتاسیم پودری، یکی از پرفروش ترین انواع کودها می‌باشد، که سرشار از پتاسیم سولفات است. کشاورزان قبل از کشت محصول، مقداری از این کود را بر روی خاک می‌پاش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *