آخرین خبرها

قیمت کود سه بیست ده کیلویی + بهترین مارک آن

قیمت کود سه بیست ده کیلویی یکی از نکات کلیدی در نگهداری گل ها و گیاهان آپارتمانی، انتخاب یک کود خوب و مناسب است توصیه می شود به جای استفاده از چندین کود با ترکیبات مختلف، کود سه بیست را برای گیاه خود انتخاب کنید.

قبل از اینکه بخواهیم راجب قیمت کود سه بیست ده کیلویی درجه یک صحبت کنیم بهتر است در مورد ویژگیهای آن اطلاعاتی را به دست آوریم.

کود NPK سه بیست به سبب داشتن نسبتهای مساوی از نیتروژن فسفر و پتاسیم موجب ایجاد تعادل عناصر در خاک و گیاه شده و در اوایل فصل رشدی کمک بسیاری برای بازیابی قدرت از دست رفته گیاه در فصل زمستان می کند.

این کود موجب تشکیل برگ های قوی و یک شروع عالی برای تمامی فرایند های گیاهی می باشد.

که این خصوصیات ویژه و خاص، این محصول را به وسیله ای کاربردی تبدیل کرده اند و بازار فروش آن را رونق داده اند.

کود NPK 20.20.20 سه بیست چیست؟

اهمیت استفاده از کود خوب و مناسب یکی از مهمترین موارد در نگهداری گیاه است. علاوه بر این، به جای استفاده از کودهای مختلف که هر کدام ترکیبات خاصی دارند، استفاده از یکی از آنها مهم است.

همچنین زمانی که مواد مغذی موجود در کود را شناختید، باید توجه داشته باشید که گیاه ما به چه موادی نیاز دارد و آیا این کود برای گلدان ما مناسب است یا خیر.

یکی از انواع کودهای شیمیایی که حاوی مواد مغذی زیادی است، کود ۳ بیست یا کود کامل NPK است.

دلیل شهرت این کود به عنوان کود کامل ۲۰-۲۰-۲۰ این است که ۲۰ درصد فسفات، ۲۰ درصد پتاسیم و ۲۰ درصد نیتروژن دارد.

علاوه بر این، اکثر نمونه های این محصولات تولید شده توسط شرکت های مختلف نیز حاوی موادی مانند منگنز، بورات، روی و آهن هستند.

وجود این سه ماده و ترکیبات ثانویه آنها باعث می شود که خواص کود ۳ بیست بسیار بالا باشد و بتوان از آن برای زمین های زراعی و کشاورزی، گلخانه ها و گلدان های دارای گیاهان سرپوشیده استفاده کرد.

قیمت کود سه بیست ده کیلویی

انواع و ویژگی های کود سه بیست

وقتی کود ۲۰ ۲۰ را فهمیدید، بهتر است با انواع مختلف آن آشنا شوید. این کودها به دو صورت مایع و پودری در بازار موجود است. اما باید بدانید که خواص سه بیست توری در هر دو نوع یکسان است.

فقط زمانی که از کود پودری ۲۰ ۲۰ ۲۰ برای برخی از گیاهان داخلی استفاده می کنید، باید آن را با مقدار مشخصی آب رقیق کنید و از محلول برای گلدان خود استفاده کنید.

اما وقتی از کود مایع سه بیست ۲۰ ۲۰ ۲۰ استفاده می کنید، کار شما راحت تر است زیرا محلول است.

کود سه بیست چه رنگی است؟

برای برخی افراد این سوال پیش می آید که کود سه بیست چه رنگی است؟ این محصولات در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند، بنابراین رعایت رنگ آن‌ها راه خوبی برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن آنها نیست و به دنبال رنگ خاصی نیست.

به عنوان مثال رنگ کود پودری سه بیست عمدتا آبی، صورتی و سفید است. اما رنگ های دیگر نشانه تقلبی بودن آنها نیست و خواص کود سه بیست به رنگ آن بستگی ندارد. کود مایع سه بیست بیشتر اوقات سبز و بی رنگ است.

قیمت کود سه بیست ده کیلویی

فواید و خواص کود سه بیست

همانطور که گفته شد ترکیب اصلی این کود فسفات، پتاسیم و نیتروژن است. وجود این سه عنصر نیز بر فواید و خواص کود سه بیستی افزوده و البته محبوبیت آنها افزایش یافته است.

در زیر به چند نمونه از فواید کود سه بیست برای گل های آپارتمانی اشاره می کنیم:

  • به لطف فسفر موجود در این کود باعث افزایش فتوسنتز و افزایش رشد ریشه می شود.
  • وجود پتاسیم باعث رشد بیشتر گل های گیاهان و میوه های آنها می شود.
  • نیتروژن موجود در این کود باعث افزایش پروتئین در خاک و رشد بیشتر برگ ها و ساقه ها می شود.
  • بسیاری از نیازهای گیاه با کمک کود تامین می شود.
  • سرعت رشد ساقه و جوانه گیاه را افزایش می دهد.
  • این کود نسبت به سایر کودهای خاک گیاهی شوری کمتری دارد.

کود سه بیست برای کدام گیاهان مناسب است؟

حال که با ماهیت کود ۳ بیست آشنا شدید و خواص مختلف آن را مطالعه کردید و از آنجایی که برخی از کودها برای برخی گیاهان نامناسب و بی مصرف هستند، بهتر است اطلاعات کامل تری در مورد این محصول به دست آورید و بدانید که برای چیست.

از گیاهان استفاده کنید این کود یکی از محصولاتی است که برای تمامی گیاهان، گل ها و حتی درختان استفاده می شود. هر یک از گیاهان نیز به دلیل نیازهای متفاوتی که دارند به خواص مختلفی از کود سه بیست نیاز دارند.

در زیر به عنوان مثال مزایای استفاده از کود سه بیست برای برخی از گیاهان را بیان خواهیم کرد:

فواید سه بیست کود برای گوجه فرنگی

خواص کود سه بیست برای گیاه گوجه فرنگی عالی است. به عنوان مثال پتاسیم موجود در کود ۳ بیست باعث تقویت ساقه های گیاه گوجه فرنگی می شود و فسفات موجود در آن باعث افزایش رشد و انبساط ریشه ها می شود.

اما نکته مهم این است که بهتر است در زمان های مختلف به این گیاه نیتروژن داده شود. بنابراین شاید بهتر باشد از ترکیبات این کود به صورت جداگانه و با برنامه ریزی خاص استفاده شود.

فواید سه بیست کود برای گل دیفن باخیا

وقتی علت رشد نکردن دیفن باخیا یا زرد شدن دیفن را بررسی می کنیم، متوجه می شویم که برگ های آن قدرت کافی برای رشد ندارند و به دلیل وزن برگ ها به سرعت می ریزند.

بنابراین برای تقویت نیاز فوری به سه عنصر نیتروژن، فسفات و پتاسیم دارند. پس سعی کنید با تقویت گیاه خود با این کود از خواص سه بیست کود دیفن باخیا استفاده کنید.

مضرات کود سه بیست چیست؟

به طور کلی و استفاده صحیح از کود ۲۰-۲۰-۲۰ این کود هیچ گونه عارضه ای برای گیاهان و محصولات باغی شما نخواهد داشت اما اگر میزان مصرف این کود رعایت نشود مشکلات جزئی برای گیاهان شما ایجاد می کند و محصولات مضرات کود سه بیستی بیشتر به دلیل استفاده نادرست به وجود می آید، جدای از این موارد، این کود به دلیل دارا بودن نیتروژن بالا برای گیاهانی مانند کاکتوس ها و ساکولنت ها توصیه نمی شود و برای این نوع گیاهان نباید زیاد استفاده شود.

چرا برای کاکتوس ها و ساکولنت ها استفاده نکنیم؟

نیتروژن زیاد باعث ایجاد ترک های ساقه در گیاهان گوشتخوار می شود و به همین دلیل مصرف کودهای فسفر و پتاسیم بالا برای این نوع گیاهان توصیه می شود.

فقط مراقب باشید که مصرف کود سه بیست توسط حیوانات خانگی یا کودکان شما عوارضی مانند تاخیر در رشد، آسیب کلیوی، عوارض قلبی عروقی، آسیب عصبی و غیره را به همراه داشته باشد، بنابراین بسیار مراقب باشید و آن را از کودکان دور نگه دارید و حیوانات خانگی را دور نگه دارید.

کود مصرفی سه بیست

برای چه گیاهانی می توان از کود سه بی سیت استفاده کرد؟ این کود را می توان برای گیاهان سرپوشیده، گیاهان باغچه، سبزیجات کاشته شده در باغ، گلدان ها و مزارع استفاده کرد، البته باید بدانید که برای همه گیاهان نمی توانید از کود سه بیست استفاده کنید.

کود NPK 20.20.20 سه بیست چیست؟

نحوه استفاده از کود سه بیست برای گیاهان آپارتمانی

همانطور که در بالا گفتیم مقدار کود مصرفی با توجه به مقدار درج شده روی بسته بندی متفاوت است اما به طور کلی مقدار کود مصرفی ۲۰، ۲۰، ۲۰ برای هر گلدان است، به ازای هر ۱ لیتر آب ۳ تا ۴ گرم مخلوط کنید.

و در فاصله ۱۴ هر ۲۱ روز یکبار از آن استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که تنوع گیاهان داخل سالن گسترده است و حتما قبل از خرید و مصرف نیاز گیاه خود را بسنجید.

روش استفاده از کود سه بی سیت برای گل های آپارتمانی به این صورت است که باید آن را در آب حل کنید و سپس به گیاهان بدهید، در واقع می توانید این کود را با اسید هیومیک ترکیب کنید و یا قبل از کوددهی یک بار گیاهان خود را با اسید هیومیک آبیاری کنید.

جذب مواد مفید توجه داشته باشید که برخی می گویند می توان آن را روی برگ ها پاشید اما من چنین پیشنهادی نمی کنم و این نوع کود باید به صورت آبیاری به گیاهان داده شود.

قیمت کود سه بیست ده کیلویی

قیمت بهترین مارک کود سه بیست ده کیلویی

در مطالب قبلی با ترکیبات کود سه بیست درجه یک آن آشنا شدیم اما سوال مهمی که در این جا مطرح می شود این است که چه عاملی می تواند در قیمت گذاری آن تاثیر بگذارد در این خصوص معمولا کیفیت حرف اول را می زند.

به گونه ای که محصول مورد نظر هر چقدر با کیفیت تر و درصد آنالیز دقیقتری داشته باشد مسلما قیمت آن نیز بالا تر خواهد بود از این رو در فروشگاه ها و ‌سایتهای فروش مختلف، بهترین مارک کود سه بیست ده کیلویی و همچنین انواع کود NPK با کیفیتها و قیمتهای متفاوت دیده می شود.

برای خرید این‌ محصول، قیمت و ‌نحوه خرید آن بسیار مهم‌ می باشد زیرا همان طور که گفتیم کود سه بیست ده کیلویی آن با کیفیتهای مختلف در بازار وجود دارد.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

کود npk 12 12 36

کود npk 12 12 36 پتاس بالا + فروش ویژه

کود npk 12 12 36 یکی از معروف ترین کودهای npk پتاس بالا است عناصر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *