آخرین خبرها

قیمت کود سوپر فسفات تریپل TSP

آیا اطلاع دارید قیمت کود شیمیایی فسفات تریپل در بازار روز چقدر است؟ آیا شما هم به دنبال خرید کود سوپر فسفات تریپل با قیمت ارزان هستید؟ آیا می دانید این کود را چه مراکزی به بازار عرضه می دارند؟ آیا قصد خرید سوپر فسفات تریپل TSP از مرکز وارد کننده آن را دارید؟ کود سوپر فسفات تریپل رابا قیمت ارزان از کجا تهیه کنم؟ با ما همراه باشید در ادامه مطلب…

گفتنی است یکی از کودهای پرمصرف و کاربردی در کشاورزی کود سوپر فسات ترپپل است که یکی از کودهای شیمیایی است که فسفر مورد نیاز خاک رو به طور کامل تامین می کند.

 

قیمت سوپر فسفات تریپل

سوپر فسفات تریپل چیست؟

کود شیمیایی تریپل سوپر فسفات (TSP) از اسیدی کردن سنگ فسفات با اسید فسفریک تولید می شود. سوپر فسفات تریپل ( TSP ) که به سوپر فسفات تغلیظ شده ( CSP ) در بازار معروف می باشد و محصولی است که به عنوان کود در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

فسفات تریپل یک کود کاملا جامد که از اسید فسفریک و سنگ فسفات به دست آید. همچنین سوپر فسفات دارای ۴۶-۴۴% انیدرید اسید فسفریک (P2O5) می باشد که معمولا برای راحتی بهتر هم در مصرف و هم در حمل و نقل آن را به شکل گرانول تولید می کنند.

 

توجه: کود سوپر فسفات تریپل از نظر استاندارد باید دارای ۴۶% اکسید فسفر باشد که در آب به طور کامل حل شود. بدون هیچ ناخالصی ای.

 

قیمت سوپر فسفات تریپل

کودسوپر فسفات تریپل TSP

همانطور که می دانید یکی از کود های شیمیایی وارداتی به کشورمان سوپر فسفات تریپل می باشد که به شکل گرانوله و قطر دان های آن ۲ تا ۴ میلیمتر می باشد. همچنین از نظر ترکیبی مقداری اسیدزا بوده ولی در خاکهای آهکی تاثیر بر روی ph حاک ندارد. درضمن برخلاف کود ارگانیک سوپر فسفات ساده، گچ به صورت ناخالصی در کود سوپر فسفات تریپل وجود ندارد.

انواع کود های فسفاته

  1. سوپر فسفات ساده
  2. سوپر فسفات تریپل
  3. سوپر فسفات غنی شده
  4. سوپر فسفات آمونیومی
  5. فسفات آمونیوم
  6. نیتریک یا نیتروفسفات
  7. آمونیوم پلی فسفات
  8. فسفات های حرارتی
  9. سنگ فسفات با اسیدی شدن جزئی
  10. سنگ فسفات

 

قیمت کود سوپر فسفات تریپل

مزایا و فواید کود فسفات تریپل

همانطور که می دانید سوپر فسفات به دلیل داشتن غلظت بالای فسفات یکی از بهترین نوع در بین کودهای فسفاته می باشد. چراکه بالا بودن درصد P2O5 واکنش بیشتر و شدیدتر انجام شده و لذا فسفر محلول، بیشتر به شکل غیر محلول درآمده و مقدار زیادی از ریز مغذی های خاک ( گوگرد، کلسیم، و منیزیم، آهن، روی، و منگنز ) را به شکل غیر محلول در می آورد.

 

همچنین غیر قابل استفاده شده و راندمان جذب فسفر را به کمتر از ۶۰ درصد می آورد، یعنی ۱۶ درصد از ۳۹ درصد فسفر محلول غیر قابل استفاده می باشد. درضمن به دلیل داشتن فسفر، اندازه و کیفیت میوه افزایش می یابد و با مصرف فسفر طول نگهداری میوه بالا می رود.

 

قیمت کود فسفات تریپل

روش استفاده کود سوپر فسفات تریپل در کشاورزی

  1. پخش یکنواخت و مخلوط کردن با خاک :

در این روش قبل از کشت، کود نانو بطور یکنواخت پخش شده و با خاک مخلوط می گردد. این روش در خاکهایی که سطح فسفر آنها پائین یا متوسط باشد، همچنین کارائی کمتری نسبت به روش نواری دارد. بنابراین میزان مصرف کود در روش پخش کردن و مخلوط کردن با خاک بایستی دو تا چهار برابر باشد تا بتوان محصولی مساوی با روش نواری بدست آورد. همچنین روش پخش کردن و مخلوط کردن با خاک هنگامیکه مقدار زیادی فسفر برای افزایش محصول موردنیاز باشد، اقتصادی و عملی نیست.

 

  1. روش نواری :
    در روش نواری، فسفر هنگام عملیات کاشت بصورت نواری در نزدیک بذر قرار داده می شود. این کود معمولاً cm 5-5/2 در کنار و زیر ردیف بذر قرار داده می شود.

 

قیمت کود سوپر فسفات تریپل

چگونگی مصرف کود سوپر فسفات تریپل

در مصرف هر نوع کود اولین توصیه استفاده از آزمون خاک و آنالیز خاک منطقه و باغات و زمین کشاورزی که قصد استفاده را دارید می باشد زیرا براساس آزمون خاک می توان نتیجه گرفت زمین و مزرعه کشاورزی به چه مقدار از کود نیاز دارد و چه مواد مغذی را کمبود دارد.

 

همچنین کود سوپر فسفات تریپل در فاصله ۵ تا ۱۰ سانتیمتری در زیر خاک مصرف می شود زیرا باعث افزایش هرچه بهتر عملکرد کود شده و همچنین باعث صرفه جویی در مقدار مصرف کود کشاورزی می شود.

 

قیمت کود سوپر فسفات تریپل

خرید کود فسفات تریپل

سعی کنید همیشه کود های کشاورزی خود را از مراکز معتبر خریداری نمایید تا بتوانید کود اصل را خریداری نمایید. دقت نمایید در هنگام خرید کود فسفات تریپل باید حتما دقت نمایید که قابل حل در آب باشد و هیچ ناخالصی نداشته باشد، برای تشخیص این امر شما را به دیدن آزمایش کود تریپل دعوت می نماییم.

در ویدیو فوق دو تست انجام شد می شود با روش کاملا آسان و کاربرید.

  1. یک تشخیص بوی کود می باشد که به طور عادی کودهای فسفات تریپل TSP بدون بوده است.
  2. باز کردن ذرات کود که گرانه های کود فسفات تریپل خالص دارای استحکام بالایی است ولی در کودهای ناخالص ایگونه نبوده.
  3. و مهمترین مورد حلال بودن آن در آب است در صورت خالص بودن آن به راحتی در آب حل شده و هیچ گونه ناخالصی مشاهده نمی شود.

همچنین جهت خرید و فروش کود سوپر فسفات تریپل با مجموعه پردیس کود در ارتباط باشید.

قیمت کود سوپر فسفات تریپل TSP

به دلیل اینکه این کود فاقد اسید بوده یکی از کودهای پرکاربرد در کشاورزی می باشد که دارای ازت زیاد بوده که در بین کودهای شیمیایی بیشترین استفاده را دارد. این کود به دلیل وارداتی بودن آن به عنوان کود زیر نظر شرکت پخش خدمات حمایتی به بازار هدف عرضه می گردد به طوری که کاملا گرنوله بوده و دارای ۴۶% فسفر می باشد.

 

در حال حاضر کود سوپر فسفات تریپل در کیسه های ۵۰ کیلویی در بازار خرید و فروش می شود. که قیمت کود سوپر فسفات تریپل هر کیلو ۴۲۰۰ تا ۴۵۰۰ در نوسان است. 

 

قیمت کود سوپر فسفات تریپل

خرید اینترنتی کود سوپر فسفات تریپل TSP

جهت خیر اینترنتی چه حضوری و چه غیر حضوری می توانید به سایت پردیس کود به نشانی https://pardiskood.ir مراجعه نمایید و سفارش خود را در فرم ثبت سفارش درج نمایید. همچنین شما می توانید انواع کود های کشاورزی را با مراجعه به سایت معتبر خریداری نمایید. درنتیجه شرکت پردیس کود این امکان را برای خریداران خود فراهم آورده تا بتونند خرید مطمئن و تضمینی را برای خود به وجود آورند.

 

قیمت کود سوپر فسفات تریپل

مزایای خرید اینترنتی کود کشاورزی

فضای مجازی این روزها افراد زیادی را جذب خود کرده است. به طوری که افراد بسیاری از امور خود را به ویژه امور مربوط به خرید و فروش خود را دراین فضا به انجام می رسانند.

در خرید و فروش های اینترنتی بهترین مواردی که می توان به آنها اشاره نمود عبارتند از:

  1. صرفه جویی در زمان
  2. صرفه جویی در هزینه
  3. کوتاهتر شده فاصله ها
  4. دسترسی آسان و سریع
  5. به روز بودن

بنابراین هر کدام از این موارد می توان برای خرید اینترنتی شما بسیار سود آور باشد.

 

درباره‌ی براکوئي

۱۰ نظر

  1. به موقع به دستم رسید و عالی بود خسته نباشید

  2. عالیه ازنظرمن راضیم ازش

  3. رئوف محمدزاده

    سلام لطفا جواب بدید

  4. رئوف محمدزاده

    سلام لطفا جواب بدید ۱۵کیسه لازم دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *