آخرین خبرها

سولوپتاس چیست؟ | کود پتاسیم برای درختان

یکی از سوالاتی که برای خیلی از کشاورزان و باغداران پیش می آید این است که سولو پتاس چیست و چه کاربرد هایی دارد. کود پتاسیم یکی از عناصر مهم برای درختان و گیاهان می باشد. یکی از انواع کود های کشاورزی منبع گوگرد و پتاسیم می باشد سولفات پتاسیم با نام تجاری سولوپتاس است که بسیار پر کاربرد می باشد. این نوع کود را می توان به صورت خشک کود دهی کرد و هم چنین به صورت محلول توسط آبیاری قطره ای و یا اسپری مورد استفاده قرار داد. کود های پتاسیم دار برای خاک هایی که توانایی تامین عنصر پتاسیم را برای گیاه ندارند مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف کود های سولوپتاس در زمین هایی که به صورت شنی هستند بیشتر از زمین های رسی می باشد. استفاده از این نوع کود ها در خاک های شور سبب کاهش کلرور سدیم می شود.

سولو پتاس چیست

همه چیز در مورد آنالیز کود سولوپتاس

در گذشته کود سولوپتاس را از واکنش میان پتاسیم کلرید و سولفوریک اسید به دست می آوردند اما امروزه این نوع کود با روش های متنوعی و از مواد معدنی تولید می شود. در هنگام استفاده از این نوع کود برای درختان میوه برای این که میزان اثر بخشی آن بیشتر شود بهتر است که زمان کود دهی به بعد از گل دهی و در طول دوره رشد میوه موکول شود. کود سولوپتاس به راحتی در آب قابل حل می باشد. یکی از موارد مهمی ک در هنگام استفاده از این نوع کود ها باید به آن دقت داشت این است که مصرف پاییزه آن ها در خاک های لومی شنی و شنی و یا خاک های آلی توصیه نمی شود زیرا بارش هایی که در فصل پاییز ممکن است رخ دهد سبب شستشوی خاک و هدر رفتن کود می شود.

سولو پتاس چیست

کاربرد کود سولوپتاس در کشاورزی

عنصر پتاسیم در فرایند فتوسنتز، تولید پروتئین و اسید آمینه، نقل و انتقالات در آوند ها و افزایش مقاومت گیاه در برابر تنش ها می شود. استفاده از کود های سولوپتاس در کشاورزی سبب افزایش رشد گیاه و افزایش کیفیت محصول نهایی می شود. این نوع کود را می توان در هر دو نوع خاک های اسیدی و قلیایی مورد استفاده قرار داد اما مهم ترین کاربرد آن در جهت کاهش خاصیت قلیایی خاک می باشد. در صورت داشتن سوالاتی در مورد این که سولوپتاس چیست و یا این که نحوه مصرف آن چگونه می باشد می توانید به سایت پردیس کود مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

پخش عمده مرغوب ترین کود سولوپتاس خارجی در بازار

کود ارگانیک سولوپتاس خارجی از بهترین و مطلوب ترین انواع کود برای پرورش گیاه است که به صورت کاملا ارگانیک و طبیعی تهیه می شود و از کیفیت و مرغوبیت بالایی بهره من

۲ نظر

  1. سلام،آیامصرف کود سولو پتاس در فصل پاییز برای انواع درختان میوه توصیه میشود.لطفا نحوه مصرف آن را توضیح دهید. (برای خاکهای رسی و کمی شور) .

    • با سلام
      استفاده از هر نوع کودی در هر فصل متفاوته که همه اینا باید با آنالیز خاک مشخص بشه و استفاده نابجا از کود می تونه خساراتی هم به محصول بزنه.
      پس توصیه ما اول از همه آنالیز خاک
      در جواب به سوالتون بله سولوپتاس به دلیل پتاسیم بالا که داری و اینه درصد کلر پایینش می تونه گزینه خوبی برای محلول پاشی در پاییز باشه و قسمت دوم سوالتون که می فرماید خاک شور هستش حتما توصیه میشه از سولو پتاس با درصد کلر زیر نیم استفاده بشه. جهت اطلاع بیشتر می توانید با بخش کارشناسی ما تماس حاصل فرمایید ۰۹۱۲۰۷۶۵۹۳۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *