آخرین خبرها

مهمترین خواص کود سولفات آمونیوم برای محصولات کشاورزی

کود به ماده ای آلی یا معدنی و یا بیولوژیک گفته می شود که با دارا بودن خواص و عناصر غذایی که دارد سبب بالا رفتن حاصل خیزی خاک و افزایش رشد کمی و کیفی گیاهان و درختان می شود. در این مطلب سعی می کنیم شما را با مهمترین خواص کود سولفات آمونیوم برای انواع محصولات کشاورزی و طرز استفاده از آن آشنا کنیم. کود ها به طور کلی در سه دسته شیمایی، آلی یا ارگانیک و بیولوژیک یا زیستی قرار دارند که کود سولفات آمونیوم از دسته کود های شیمیایی می باشد. ازت و گوگرد موجود در کود سولفات آمونیوم از عناصر پر مصرف در انواع گیاهان می باشند که سهم ازت ۲۱ درصد و سهم گوگرد ۲۴ درصد می باشد. جهت سفارش با کیفیت ترین نوع کود سولفات آمونیم با مجموعه ما تماس بگیرید.

سولفات آمونیوم برای چه محصولات کشاورزی مفید است؟

گوگرد موجود در سولفات آمونیوم سبب کاهش خاصیت قلیایی خاک شده و هم چنین سبب جذب سریع ریز مغذی هایی مانند منگنز، روی، آهن و مس از خاک می شود که هر کدام از این عناصر سهم به سزایی در رشد و نمو و افزایش کیفیت محصولات دارند. کود سولفات آمونیوم با دارا بودن گوگرد و ازت سبب شده که یک کود اسیدزا بسیار خوب برای خاک های ایران که عمدتا آهکی و قلیایی می باشند مناسب باشد. این نوع در کشاورزی بسیار پرکاربرد می باشد که از جمله آن ها می توان به برنج، کلزا، گندم، و باغ هایی میوه ایی مانند پسته و سیب و گردو اشاره کرد. علاوه بر مزارع و باغات از آن می توان در باغچه ها و گلخانه ها نیز استفاده کرد.

خواص کود سولفات آمونیوم

طرز استفاده سولفات آمونیوم

برای استفاده از هر نوع کود کشاورزی در راستای اصلاح خاک و یا افزایش کیفیت محصولات با نظر کارشناسان مجرب صورت می گیرد. بنابراین قبل از مصرف هر نوع کودی باید از نحوه مصرف آن آگاهی کاملی داشته باشید. به طور معمول استفاده از کود سولفات آمونیوم در خاک های کشاورزی و باغ های میوه به این صورت است که در مزارع در هر هکتار قبل از کاشت ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم استفاده شود و در باغ ها به ازای هر درخت یک کیلوگرم در اوایل فصل بهار به کار می رود و در گلخانه ها به ازای هر بوته گیاه ۱۵ گرم و در باغچه ها به ازای هر متر مربع ۲۵ گرم از این کود به کار می رود. خواص کود سولفات آمونیوم بسیار زیاد می باشد و اثرات مستقیم و غیر مستقیم مفید زیادی برای درختان و گیاهان دارد.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *