آخرین خبرها

فروش مستقیم گوگرد پودری شیراز

مرجع پخش گوگرد پودری شیراز سعی می کند که این محصول با کیفیت را در تمام فروشگاه ها و مراکز خرید و فروش کشور چه به صورت مستقیم و چه از طریق واسطه به پخش برساند تا تمام مشتریان بتوانند محصول مورد نیاز شان را از نزدیک ترین شعبه به محل کار یا زندگی شان خریداری و استفاده کنند؛ هم چنین توزیع کنندگان سعی می کنند انواع این محصول را در کیفیت، جنس، اندازه، سایز و… مختلف به پخش برسانند تا مشتریان نگران این نباشند که نمی توانند از نزدیک ترین فروشگاه این محصول را خریداری کنند و مجبورند برای خریداری این محصول درجه یک حتما شهر یا استان دیگری بروند.

نحوه انتخاب یک گوگرد پودری مناسب

گوگرد پودری کشاورزی با بازخورد بالایی از سمت مشتریان در بازار ها مواجه شد که به همین دلیل تولید کنندگان و سازندگان به تولید انبوه و هم چنین توزیع انبوه این محصول در بازار ها پرداختند تا هیچ کمبودی در هیچ کدام از بازار ها چه بازار های توزیع و چه بازار های خرید و فروش به وجود نیاید و مشتری نیز بتوانند با خیال راحت به خریداری محصول مورد نظرش در تعداد مورد نیازش بپردازد.

مشتری در هنگام خرید و انتخاب این محصول باید به معیار های مختلفی توجه کند تا بتوانند محصولی با کیفیت خریداری و استفاده کنند؛ که یکی از این معیار ها این است که محصولی که قصد خریداری اش را دارد دوست دارد در چه اندازه ای باشد تا به خوبی در آب حل شود و محلول پاشی راحتی داشته باشید.

که در اصطلاح میزان دانه بندی یا مش کود گوگرد پودری که برای گرد پاشی انگور و همچنین اندام های هوایی گیاه مهم می باشد.

مشخصه ی دیگری که باید در انتخاب این محصول به آن توجه کنید خلوص گوگرد می باشد که بهترین نوع کود گوگرد با خلوص ۹۹% به بالا می باشد.

از دیگر معیار ها که در انتخاب کود گوگرد پودری میکرونیزه کمک زیادی به فرد می کند انتخاب درست نوع می باشد که می توان به انواع گوگرد پالایشگاهی یا گوگرد معدنی اشاره کرد. زیرا اگر گوگرد مناسب کشاورزی نباشد نه تنها مفید نمی باشد بلکه باعث آسیب به گیاه میگردد.

هم چنین باید به جنس بسته بندی وزن بسته بندی هم توجه کنید زیرا اگر از کیفیت بالایی برخوردار نباشد سریع کیسه از بین رفته و موجب می شود که اصلا به کار شما نیاید و شما نیز مجبور به خریداری محصول دیگر در زمان خیلی کوتاهی شوید.

آنچه باید راجع به کود گوگرد پودری بدانیم

اره ها از محصولاتی می باشند که از گذشته تا به امروز مورد استفاده افراد قرار گرفته است که به همین دلیل از پر فروش ترین محصولات نیز می باشند؛ یکی از انواع آن اره همه کاره باغبانی می باشد.

اره همه کاره باغبانی که از اره هایی می باشد که اگر شما شکل و ظاهر آن را ندیده باشید مطمئنا اسم آن را در بازار زیاد شنیده اید زیرا دارای کاربرد و کارایی زیادی در باغبانی همان طور که از نامش مشخص می باشد بر عهده دارد.

اره باغبانی دارای مقاومت های بسیاری در برابر عوامل مختلفی دارد که اگر این مقاومت ها را نداشت اصلا دیگر کارایی و بازدهی که الان داشت را نداشت و باعث می شد که در زمان کوتاهی از بین برود و شما مجبور باشید برای خریداری محصولی دیگر اقدام کنید.

از مقاومت هایی که این‌ محصول دارد این است که در برابر عوامل جوی مانند رطوبت، آب، سرما و گرما تا حد زیادی مقاومت دارد که به همین دلیل شما می توانید آن را در مناطق سردسیر و شرجی نیز استفاده کنید اما باید مواظب باشید که بیشتر از حد مجاز این محصول در برابر عوامل جوی قرار نگیرد.

هم چنین این محصول در برابر ضربه و افتادن نیز مقاومت زیادی دارد اما این دلیل باعث نمی شود که شما در نگه داری آن بی دقتی کنید و آن را از فاصله های یک متری بر روی زمین بیندازید و همین طور از ان جایی که این محصول دستی است این حد از ضربه که به آن وارد شده است سبب خرابی یا اتصالی کردن محصول می شود که این اصلا خوب نمی باشد.

معرفی انواع مختلف گوگرد

شاید یکی از سخترین مشکل کشاورزان انتخاب بهترین نوع گوگرد برای کشاورزی باغات و مزارع و تاکستان های است. کودهای گوگرد کشاورزی رایج را می توان به چهار دسته تقسیم بندی کرد که بارتند از:

  1. گوگرد پالایشگاهی: مانند گوگرد پودری، گرانول، عدسی و …
  2. کودهای گوگرد مایع
  3. گوگرد معدنی
  4. کودهای سولفاته (SO4–۲) حاوی گوگرد

گوگرد پالایشگاهی

این نوع کودها، حاوی درصد بالایی از گوگرد به صورت عنصر گوگرد (S) هستند (حدود ۸۰ تا ۹۹ درصد گوگرد) که در پالایشگاه‌ها تولید می‌شوند.

این نوع از کودها می‌توانند بصورت مستقیم یا بصورت مواد افزودنی به کودهای دیگر مانند NPK مورد استفاده قرار گیرند.

از رایج‌ترین این کودها، گوگرد پودری و گرانول است که به‌وفور در بازار عرضه می‌شود.

استفاده از گوگرد بصورت عنصری برای کاهش pH خاک و اصلاح خاک‌های سدیمی کاملا شناخته شده است. گوگرد پالایشگاهی به‌صورت جامد، زرد رنگ و غیرقابل حل در آب هستند. نگهداری آن در فضای باز جایی که رطوبت و نور وجود دارد مشکلی ایجاد نمی‌کند.

توجه مهم: گوگرد پودری و گرانول‌های موجود در بازار وقتی وارد خاک می‌شوند، در ابتدا به فرم نامحلول و غیرقابل جذب برای گیاه هستند.

زیرا گوگرد موجود در این کودها بصورت عنصر S است که نمی‌تواند مستقیم جذب گیاه شود.

و برای اینکه به فرم قابل جذب درآید، باید تحت تاثیر فعالیت‌های میکروبی خاک اکسید شده، به فرم سولفات تبدیل شود.

وقتی گوگرد وارد خاک می‌شود، توسط میکروارگانیسم‌های خاک اکسید شده و به فرم قابل جذب یعنی سولفات تبدیل می‌شود.

[highlight-red bcolor=”blue” align=”right” ]سرعت اکسیداسیون گوگرد به عوامل مختلفی از جمله اندازه ذرات، مقدار، روش مصرف، شرایط اکسیداسیونی خاک و عوامل محیطی بستگی دارد.[/highlight-red]

سرعت اکسیداسیون S با کاهش اندازه ذرات گوگرد افزایش می‌یابد. یعنی هرچه اندازه ذرات ریزتر باشد، سطح تماس آنها بیشتر و باسرعت بیشتری به سولفات تبدیل می‌شوند. افزایش سطح S منجر به دسترسی بیشتر گیاهان به SO۴ می‌شود.

در مورد کودهای گوگردی گرانوله باید توجه داشت که این کودها چون سطح تماس کمتری نسبت به کودهای گوگرد پودری دارند، باید زمان بیشتری در معرض نوسانات دمایی و رطوبتی خاک قرار گیرند تا متلاشی شده و با فعالیت میکروبی اکسید شوند.

کودهای سولفاته (که حاوی گوگرد نیز هستند) وقتی وارد خاک می‌شوند نتیجه بهتری حاصل می‌کنند، چرا که سولفات حلال در آب بوده و می تواند به ناحیه ریشه حرکت کرده و بلافاصله جذب گیاه شود ولی گوگرد عنصری باید در ابتدا اکسید شده و به فرم سولفات تبدیل شود تا به صورت قابل جذب برای گیاهان در بیاید که این یک فرایند تبدیل زمان‌بر است خصوصاً وقتی که روی سطح خاک ریخته می‌شود.

معایب گوگرد پالایشگاهی

همانطور که گفته شد، این نوع از کودها برای اینکه به فرم قابل جذب گیاه درآیند، باید اکسید شده و به فرم سولفات تبدیل شوند که این فرآیند تبدیل، زمان‌بر بوده و در کشت‌های زراعی استفاده از چنین کودهایی می‌تواند کارایی کمتری داشته باشد.

البته اخیرا برخی از شرکت‌های تولید‌کننده کود برای حل این مشکل اقدام به تولید کودهایی مخصوص برای اکسید کردن گوگرد کرده‌اند، این کودها حاوی میکروارگانیسم‌های مفید مانند باکتری‌های تیوباسیلوس هستند که می‌تواند گوگرد را در کوتاه مدت به فرم قابل جذب درآورده و کارایی جذب گوگرد را افزایش دهد.

مزایای گوگردی پالایشگاهی

از مزایای گوگرد پالایشگاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این کودها خلوص بالایی داشته و حاوی درصد بالایی از گوگرد هستند.
  • به‌خاطر اینکه غیرقابل‌حل در آب هستند، در زمان اعمال به خاک آبشویی کمتری نسبت به کودهای سولفاته دارند.
  • فاقد عناصر همراه مضر هستند.

رایج‌ترین گوگردهای پالایشگاهی

رایج‌ترین کودهای گوگردی پالایشگاهی موجود در بازار که اکثر کشاورزان به دنبال خرید آنها هستند، در دو فرم گوگرد پودری و گرانوله عرضه می‌شود.

گوگرد موجود در این کودها بصورت گوگرد عنصری (S) است.

  • گوگرد پودری میکرونیزه
  • گوگرد گرانوله

همانطور که گفته شد، فرم قابل جذب گوگرد برای گیاهان فرم سولفات SO۴ است و برای اینکه گوگرد موجود در کودهای ذکر شده (پودری و گرانوله) جذب گیاه شود، درابتدا توسط میکروارگانیسم‌های خاک باید اکسید شده و به فرم سولفات تبدیل شود.

برای اینکه این فرایند شکل گیرد نیاز به فعالیت میکروبی خاک و صرف زمان است.

بنابراین یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مصرف گوگرد به آن توجه کرد، زمان مصرف است.

یعنی باید زمانی گوگرد را مصرف کرد که فرصت کافی برای اکسید شدن و آزادسازی سولفات در خاک فراهم باشد.

معمولا توصیه می‌شود در اوایل فصل یا کشت مورد نظر این کودها را مصرف کنید.

گوگرد بنتونیت‌دار چیست؟

بنتونیت یک رس آلومینوسیلیکاتی است که معمولا به گوگردهای گرانول و پاستیلی اضافه می‌شود، تولید‌کنندگان این ماده را با هدف افزایش جذب آب و متلاشی شدن سریع گوگرد به آن اضافه می‌کنند.

با متلاشی شدن گوگرد گرانول، اندازه ذرات ریزتر شده و زودتر در معرض اکسیداسیون و تبدیل شدن به فرم سولفات (فرم قابل جذب گوگرد توسط گیاه) قرار می‌گیرد.

معمولا میزان بنتونیت در کودهای گوگردی بازار بصورت ۱۰ درصد وزنی درنظر گرفته می‌شود.

گوگرد معدنی

گوگردهای معدنی همانطور که از نامشان معلوم است، از طبیعت و معادن استخراج می‌شوند، از آنجایی که تکنولوژی‌های پیشرفته و روز خالص‌سازی در کشورمان وجود ندارد، این نوع از گوگردها خلوص پایینی دارند. این گوگردها از معادن استخراج می‌شوند و می‌توانند حاوی عناصر مفید مانند آهن، پتاسیم وهمچنین عناصر مضر و سمی مانند کادمیم، آلومینیوم و … باشند. بنابراین در صورتی که گوگردی معدنی‌ای که تهیه کردید خلوص بالایی داشته و بصورت صحیح فرآوری شده باشد، استفاده از آن می‌تواند در کشاورزی مفید باشد.

کودهای حاوی سولفات (۲-SO۴)

کودهای سولفاته حاوی مقدار مشخصی سولفات هستند که می‌تواند منبع مناسبی برای تامین نیاز خاک به گوگرد باشند. کودهای سولفاته علاوه بر تامین گوگرد خاک، حاوی عناصر غذایی دیگری نیز هستند که می‌تواند برای خاک مفید باشد. گوگرد موجود در این کودها به فرم سولفات (SO۴) است که می‌تواند بلافاصله جذب گیاهان شود.  از رایج‌ترین کودهای سولفاته می‌توان سولفات آمونیوم، سولفات پتاسیم، سولفات منیزیم، سولفات ریزمغذی‌هایی مانند سولفات آهن، سولفات روی و … را مثال زد.

از معایب کودهای سولفاته می‌توان به درصد پایین گوگرد موجود در آنها و از مزایای آنها جذب سریع کود توسط گیاه اشاره کرد.

در جدول زیر برخی کودهای سولفاته به همراه درصد گوگرد موجود در آنها ارائه شده است.

نام کوددرصد گوگرد (S)
سولفات آمونیوم۲۴ درصد
سولفات کلسیم (گچ)۱۸ تا ۱۵ درصد
سولفات منیزیم۱۳ درصد
سولفات پتاسیم۱۷ درصد
سولفات ریزمغذی‌هایی مانند آهن، روی، منگنز۱۳ تا ۲۱ درصد

توزیع بی واسطه کود گوگرد پودری در شیراز

شما عزیزان بهتر است در هنگام خرید کود گوگرد پودری به نوع آن توجه نمایید چراکه این نوع کود گوگرد در دانه بندی های یا هان مش های متفاوت تولید و میگردد مانند مش ۸۰ مش ۱۵۰ مش ۲۰۰ .

علاوه بر این باید توجه نمایید که گوگرد مورد استفاده برای کشاورزی دارای خلوص بالای ۹۹ درصد و از نوع پالایشگاهی باشد و نوع گوگرد معدنی نباشد.

این روز ها مرجع پخش کود گوگرد پودری میکرونیزه این محصول را به روش های مختلف به خریداران در سراسر کشور ارائه می کند که با توجه به کاربرد وسیع اغلب مشتریان انواع گوگرد کشاورزی را به شکل کلی و با مناسب ترین قیمت خریداری می کنند، خریداران کلی انواع‌ گوگرد معمولا شرکت های تولید کننده و فروشگاه های بزرگ و … می باشند که همیشه ساده ترین راه را برای خرید کردن انتخاب می کنند.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد

قیمت کود گوگرد + مزایا و معایب کود گوگرد برای سیب زمینی

قیمت کود گوگرد | یکی از کودهای بسیار پرکاربرد در صنایع کشاورزی کود گوگرد است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *