آخرین خبرها

توزیع کود سولوپتاس ازبکی

کود سولوپتاس ازبکی حاوی مقدار بسیار زیادی پتاسیم می باشد. به طور کلی ماده پتاسیم دارای خواص بسیاری است. کود سولوپتاس ازبکی باعث می شود مقاومت گیاهان نسبت به سرما زدگی، خشکی بیش از حد خاک، غرق شدن در آب و همچنین شوری افزایش یابد. علاوه بر آن پتاسیم موجود در کود سولوپتاس ازبکی در خندانی و پوکی پسته نیز تاثیر زیادی داشته، با توجه به گوگردی که درون کود سولوپتاس ازبکی وجود دارد بنابراین این نوع کود تاثیر زیادی در تنظیم PH خاک می گذارد. همین مسائل باعث شده توذیع کود سولوپتاس در ایران روز به روز افزایش یابد.

طریقه استفاده کود سولوپتاس ازبکی

کود سولوپتاس ازبکی را به روش های مختلفی می توان به روش پودری به خاک پاشید هم اینکه آن را در آب حل کرد و با استفاده از سیستم آبیاری قطره ای یا سم پاش های مخصوص به محصولات کشاورزی پاشید.

برای این منظور باید کود سولوپتاس ازبکی را به روش های زیر برای محصولات مختلف مورد استفاده قرار داد.

  • برای باغ مرکبات می بایست برای هر ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم مرکبات در هر هکتار ۲ تا ۳ کیلوگرم کود سولوپتاس ازبکی را هنگام ارزنی شدن دانه و بار دیگر در هنگام تشکیل دانه میوه مورد استفاده قرار داد.
  • برای پسته نیز باید هر ۶ تا ۷ کیلو گرم را برای ۵۰ کیلوگرم پسته در هر هکتار یکبار در زمان ارزنی شدن دانه و بار دیگر در زمان پر شدن مغز میوه از کود سولوپتاس ازبکی استفاده کرد.
  • برای میوه های گلخانه ای نیز باید بین ۲ تا ۳ کیلو گرم از کود سولوپتاس ازبکی را به منظور سم پاشی ۵۰ تا ۷۵ کیلوگرم در هر هکتار از زمان میوه دهی هر ۱۵ روز یکبار مورد استفاده قرار داد.

فروشنده کود سولوپتاس ازبکی

فروشنده کود سولوپتاس با توجه به خواص و مزایای این کود در ایران بسیار زیاد شده است. امروزه کشاورزان در زمینه های مختلفی از این نوع کود استفاده می کنند. کود سولوپتاس ازبکی دارای قابلیت حلال در آب است، همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم کود سولوپتاس ازبکی پتاسیم و گوگرد گیاهان را تامین می کند. باید بدانید که پتاسیم یکی از مهم ترین موادی است که در افزایش رشد گیاهان موثر است، گیاهان در صورت کمبود پتاسیم به شدت ضعیف شده و حتی در قسمت های برگ وساقه دچار سوختگی می شوند. بسیاری از آجیل هایی که کیفیت خوبی ندارند و در واقع پوک هستند از کمبود پتاسیم رنج می برند. پس استفاده از کود سولوپتاس ازبکی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

سخن آخر

کود سولوپتاس ازبکی دارای فواید زیادی بوده و به همین دلیل نیز فروش آن روز به روز افزایش می یابد. این نوع کود توسط فروشنده های بسیاری عرضه می گردد اما کشاورزان باید توجه داشته باشند که محصولی با کیفیت را خریداری کنند و دچار اشتباه نشوند.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

پخش عمده مرغوب ترین کود سولوپتاس خارجی در بازار

کود ارگانیک سولوپتاس خارجی از بهترین و مطلوب ترین انواع کود برای پرورش گیاه است که به صورت کاملا ارگانیک و طبیعی تهیه می شود و از کیفیت و مرغوبیت بالایی بهره من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *