آخرین خبرها

قیمت کود سولوپتاس پسته

رشد گیاهان تا حد زیادی به ماده پتاسیم وابسته می باشد، به همین دلیل امروزه در کشاورزی از این ماده کود های زیادی تولید شده که از جمله ان ها می توان به کود سولوپتاس پسته اشاره کرد.

این نوع کود با اینکه محتویات درون گیاه را تشکیل نمی دهد اما برای رشد آن بسیار موثر است، به همین دلیل کود سولفات پتاسیم در میان باغ داران پسته بسیار محبوب می باشد. به ندرت می توانید باغ پسته ای را پیدا کنید که درختانش از کمبود پتاسیم بیمار نباشند، یکی از دلایل استفاده از این این نوع کود این است که باعث می شود درختان بهتر پروتئین را از خاک دریافت کرده و علاوه بر آن میزان مصرف آب توسط گیاه را به خوبی می تواند کنترل کند. با توجه به ویژگی های کود سولفات پتاسیم این محصول دارای قیمت های متفاوتی بوده و قیمت کود سولفات پتاسیم بیشتر از هر چیزی به کیفیت و کارخانه تولید کننده آن وابسته است.

مشخصات کیفی کود سولوپتاس پسته

این محصول دارای قابلیت انحلال زیادی می باشد، این ویژگی کود سولوپتاس پسته باعث می شود که محلول به خوبی روی برگ و شاخه درختان پاشیده شود. از آن جایی که کود سولوپتاس به صورت محلول آبکی مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین برای پاشیدن آن به گیاهان از سم پاش ها و سیستم های آبیاری بهره گرفت، به همین دلیل این نوع کود را به نحوی تولید می کنند که ذرات بسیار ریزی داشته باشد که باعث ایجاد رسوب در این وسایل نشود.

کود سولفات پتاسیم را علاوه بر سم پاشی بر روی برگ ها می توان هنگام آبیاری گیاهان به خاک نیز پاشید.

توزیع کنندگان کود سولوپتاس پسته

همانطور که در بالا گفتیمکود سولوپتاس پسته به علت خواص بسیار زیادی که دارد در میان کشاورزان و باغ داران ایرانی بسیار محبوب است، به همین دلیل نیز توزیع کنندگان کود در ایران به وفور این نوع محصول را به فروش می رسانند.

کود سولفات پتاسیم یکی از مهم ترین منابع تامین کننده گوگرد و پتاسیم در کشت های هیدروپونیک می باشد.  همین مسئله باعث شده کود سولوپتاس پسته یکی از بهترین کود های مصرفی در باغات پسته ایران باشد. نحوه  استفاده از این کود به تعداد درختان بستگی دارد اما در حالت کلی می توان گفت برای داشتن یک درخت پر محصول در تابستان باید از ۲ کیلو گرم کود سولفات پتاسیم استفاده کرد.

جمع بندی

با توجه به مصرف زیاد کود سولوپتاس توسط باغ داران ایرانی امروزه متاسفانه محصولات بی کیفیتی را وارد بازار می کنند، به همین دلیل می بایست هنگام خرید کود سولوپتاس پسته دقت زیادی به خرج دهید.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *