آخرین خبرها

پخش کننده کود سولوپتاس ایرانی

کود سولوپتاس ایرانی از جمله مهم ترین کود های شیمیایی است که از ترکیبات ماده پتاسیم به دست می آید. این نوع کود محبوبیت زیادی که در میان کشاورزان دارد، به همین دلیل نیز تولید کننده کود سولفات پتاسیم در ایران بسیار زیادی است.

کود سولوپتاس از جمله بی ضرر ترین کود هایی است که در ایران تولید می شود، این نوع کود تاثیر بسیار زیادی روی رشد گیاهان  و درختان دارد. تمام باغ داران پسته ایرانی بدون استثنا از کود سولفات پتاسیم استفاده می کنند، چرا که اکثر درختان پسته از نبود پتاسیم رنج می برند و ضعیف شده اند.

زمان استفاده از کود سولوپتاس ایرانی

کود سولوپتاس ایرانی را باید قبل بذر پاشی گیاهان یا اینکه قبل از میوه دادن درختان استفاده کرد، مقدار استفاده از این نوع کود به درختان و تعداد آن ها وابسته است. اما به طور کلی میتوان گفت برای داشتن درختانی پر بار و پر ثمر در فصل تابستان حدود ۲ کیلو گرم از کود سولوپتاس باید استفاده کرد.

کود سولوپتاس قابلیت حل شدگی بسیاری در آب دارد، این نوع کود تا ۹۸ درصد در آب حل می شود و ذرات ریز آن باعث ایجاد رسوب در وسایل سم پاشی نمی شوند. کود سولوپتاس را می توان هم به صورت محلول پاشی و هم به صورت مصرف خاکی استفاده کرد، فقط توجه کنید که سم پاشی کود سولفات پتاسیم را می بایست در ساعات خنک روز انجام بگیرد.

 کود سولوپتاس ایرانی

تولید کننده کود سولوپتاس ایرانی

تولید کننده کود سولوپتاس به علت تقاضای بالای این محصول در ایران و کشور های خاور میانه بسیار زیاد است.  پخش کلی کود سولوپتاس درصد بسیار زیادی از فروش بازار کود را به خود اختصاص داده است.

این نوع کود یکی از منابع عالی برای تامین مواد و املاح معدنی گیاهان و درختان است، کود سولوپتاس باعث جذب گوگرد و پتاسیم بیشتری توسط ریشه گیاه می شود و همین مسئله باعث می شود سرعت رشد آن افزایش یابد.

کود سولوپتاس جذب تمام آمینو اسید ها و کربوهیدرات ها را راحت تر کرده و با توجه به وضعیت بد خاک ایران از لحاظ املاح معدنی وجود این نوع کود بسیار ضروری است.

جمع بندی

وجود کود سولفات پتاسیم برای شادابی و رشد گیاهان ضروری است، باید بگوییم که نبود آن باعث می شود که برگ درختان و گیاهان از قسمت انتهایی آن ها زرد شود. علاوه بر آن نبود املاح معدنی که به وابسته کود سولوپتاس به گیاه می رسد موجب درختانی کم ثمر می گردد. بنابراین خرید آن بسیار واجب بوده و در صورت عدم خریداری ممکن است صدمات جبران ناپذیری به محصولات کشاورزی وارد شود.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *