آخرین خبرها

کارخانه تولید کننده کود گوگرد کشاورزی برای انگور

برای سالم ماندن گیاهان و افزایش محصولات باید به آن توجه زیادی شود. یکی از رسیدگی ها که کشاورزان از آن دریغ نمی کنند کود دادن است که در زمان های قدیم مرسوم بوده است که کود گوگرد کشاورزی را به عنوان یک نوع سم گوگردی برا از بین بردن حشرات و همچنین کاهش ph وشوری خاک مورد استفاده قرار می دادند.

که امروزه تولید کنندگان و کارخان داران زیادی به تولید و عرضه مستقیم کود گوگرد کشاورزی در انواع محتلف کود گوگرد پودری میکرونیزه و کود گوگرد بنتونیت دار و کود گوگرد گرانول و پاستیلی و عدسی تولید و به بازار با قیمت کاملا رقابتی و مقرون به صرفه از تولید به مصرف عرضه می نمایند.

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]جهت خرید مستقیم کود گوگرد میکرونیزه و کود گوگرد بنتویت دار ۷۵% گرانول با شرکت پردیس کود به صورت مستقیم و بدون واسطه در ارتباط باشید.[/hwgold-dash]

کود گوگرد کشاورزی

خواص گوگرد برای درخت انگور

یکی از مشکلات رایج در باغات انگور کشور بالا بودن بی‌کربنات آب آبیاری از یک سو و بالا بودن آهک و به طبع آن پی‌اچ خاک از سوی دیگر باعث عدم تثبیت و جذب عناصری مانند فسفر، آهن، روی، منگنز، مس و بور گشته و شاهد زردی برگ‌ها، بروز بیماری‌های قارچی و کاهش کیفیت و کمیت محصول هستیم.

استفاده از گوگرد با کیفیت می‌تواند با خنثی کردن بی‌کربنات آب و همچنین آهک در خاک به کاهش پی‌اچ خاک منجر شده و در نهایت با بهبود جذب عناصر یاد شده شاهد رنگ بهتر درختان انگور بوده و محصول بیشتر و با کیفیت بهتری را شاهد هستیم.

تأثیر کود گوگرد کشاورزی بر حشرات ( سم گوگرد )

جالب است که از گذشته های بسیار دور (حدود ۲۵۰۰ سال پیش) از گوگرد به عنوان حشره کش استفاده می‌شد.

گوگرد پتروشیمی یا صنعتی گرچه برای استفاده در خاک و اصلاح نمی‌تواند اثر آنچنانی داشته باشد، اما بالعکس برای مبارزه با حشرات و قارچ‌ها می‌تواند هم نقش دورکنندگی و هم کشندگی داشته باشد.

کود گوگرد کشاورزی

چرا حشرات و قارچ‌ها به گوگرد مقاوم نمی‌شوند؟

از آن‌جا که گوگرد به صورت فیزیکی در کنترل حشرات و قارج‌ها عمل می‌کند و شیمیایی عمل نمی‌گذارد حشرات و قارچ‌ها به آن مقاوم نمی‌شوند.

نمونه بارز استفاده از گوگرد برای مبارزه با حشرات در مبارزه با پسیل پسته می‌باشد؛ که حدود ۱۰تا ۱۲ سالی است که از زمان آن می‌گذرد و توانسته است با رعایت نکات و توصیه کارشناسان، اثرات مطلوبی در مبارزه با پسیل داشته باشد.

[highlight-red bcolor=”green” align=”right” ]البته به این نکته دقت کنید که گوگرد مصرفی بایستی گوگرد مناسب برای کشاورزی باشد که تشخیص آن توسط کارشناسان خبره صورت می‌گیرد.[/highlight-red]

به طور کلی در مبارزه با پسیل از ۳ فرم گوگرد پودری صنعتی، گوگرد سولفور (گوگرد پودری ۸۰%) و گوگرد مایع استفاده می‌شود.

در این بین گوگرد نوع سولفور هم اثرگذاری خیلی خوبی داشته و حتی به عنوان قارچ‌کش جهت کنترل انواع سفیدک هم استفاده می‌گردد. این نوع گوگرد بسته به تراکم آفت و زمان استفاده به نسبت ۵-۳ در هزار توصیه می‌گردد.

گوگرد پودری صنعتی با توجه به زمان کاربرد و رقم درخت به طور متوسط از دوز ۲۰ تا ۴۰ کیلو در هزار با تانکرهای سم‌پاشی بر روی درختان پاشیده می‌شود.

کود گوگرد کشاورزی

مضرات گوگرد کشاورزی

متأسفانه استفاده نادرست از گوگرد می‌تواند باعث ضررهایی به کشاورز گردد، که در زیر به چند مورد اشاره می‌‌گردد:

نباید از گوگرد جهت فرآوری و پوساندن کودهای حیوانی استفاده گردد، گرچه این عمل زیاد تبلیغ می‌گردد، اما کاملا نادرست است که به صورت جداگانه به شرح آن خواهیم پرداخت.‌

به ساده‌ترین حالت؛ هدف ما از پوساندن کود حیوانی، فرآیند معدنی شدن کود حیوانی یا مینرالیزیشن می‌باشد؛ در حالی که گوگرد از حالت s معدنی باید احیا و تبدیل به آلی شود.

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]مهم: بهترین و به صرفه ترین روش پوساندن و فراوری کود حیوانی استفاده از یک نوع بنتونیت، زئولیت معدنی با کیفیت می‌باشد.[/hwgold-dash]

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد

قیمت کود گوگرد + مزایا و معایب کود گوگرد برای سیب زمینی

قیمت کود گوگرد | یکی از کودهای بسیار پرکاربرد در صنایع کشاورزی کود گوگرد است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *