آخرین خبرها

فروش گوگرد پودری میکرونیزه کشاورزی ۹۹%

کود گوگرد پودری میکرونیزه کشاورزی یکی از قدیمی ترین نوع آفت کش ها و قارچ کش ها برای محصولات کشاورزی می‌باشد. کود گوگرد نوعی قارچکش عالی برای از بین بردن بیماری سفیدک پودری یا سطحی محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین گوگرد باعث دفع حشرات، کنه ها، ساس ها و کرمه می‌شود.

آشنایی با گوگرد | گوگرد چیست؟

گوگرد یکی از وفورترین عنصر اساسی برای موجودات زنده می‌‍باشد، که به طور متوسط ۱٪ از وزن خشک را تشکیل می‌دهد. در گیاهان، مقدار S به شدت بین گونه ها متفاوت می‌باشد. از ۱/۰ تا ۶ درصد وزن خشک (۰۳/۰ تا ۲ میلیمول گرم در گرم وزن خشک ۱)). S متعلق به گروه VIA سیستم تناوبی است، جایی که همراه با O ، Se ، Te و Po یافت می‌شود.

به طور طبیعی، S ترکیبی از چهار ایزوتوپ ، ۳۲S ، ۳۳S ، ۳۴S و ۳۵S می‌باشد. فراوانی طبیعی هر یک به ترتیب ۹۵.۱٪ ، ۷۴/۰٪ ، ۴/۴٪ و ۰.۰۱۶٪ است.

گوگرد در حالت اکسیداسیون از +۶ تا − ۲ وجود دارد. با بیشترین حالت اکسیده شده به شکل سولفات (SO42)، این فرم شیمیایی است که گیاهان از خاک جذب می‌کنند تا خود را با S تغذیه کنند.

فرمول شیمیایی گوگرد میکرونیزه

نتیجه نهایی سولفات S + 6 است که منبع گوگردی می‌باشد که تمام موجودات خاک آن را جذب می‌کنند و گیاهان توسط سلول های ریشه خود جذب می‌شوند. تغییرات در حالت اکسیداسیون گوگرد S0 به S + 6 به عملکرد گروههای خاصی از باکتریهای بافتی بستگی دارد.

در سلولهای گیاهی، سولفات S + 6 به S-2 کاهش یافته و در مولکولهای بیولوژیکی گنجانیده می‌شوند. S − ۲ توسط روزنه ها از H2S ، COS و سایر منابع جوی جذب می‌شوند.

S − ۲ پیشرو پلی سولفیدهای معدنی، پلی سولفانهای آلی و H2S است که عملکرد آن در سیگنالینگ سلولی و بیواسنجی در گیاهان توصیف شده است.

S − ۲ همچنین اساس مولکولهای ضروری بیولوژیکی در سیگنالینگ، متابولیسم و ​​تحمل استرس است، مانند گونه های واکنش گوگرد واکنش دهنده (RSS) ، SAM، گلوتاتیون و فیتوکلاتین ها. مرور حاضر پویایی گوگرد را در خاک و گیاهان توصیف می‌کند. گوگرد عنصر را به عنوان نقطه شروع در نظر می‌گیرد و به عنوان یک نکته نهای ، گوگرد به عنوان S-2 در ساختارهای بیولوژیکی انباشته می‌شود.

عواملی که باعث تغییر رفتار اجزای مختلف چرخه گوگرد در سیستم خاک و اتمسفر خاک و چگونگی تأثیر این محصولات بر بهره وری، کیفیت و تحمل تنش در محصولات زراعی می‌شود، شرح داده شده است.

عوامل داخلی و خارجی که بر تولید سلولی S − ۲ و پلی سولفیدها در مقابل سایر گونه های S تأثیر می‌گذارند نیز تشریح شده است. تأثیر گوگرد ابتدایی در رابطه با مدیریت مناسب خاک با سولفاتها مقایسه می‌شود.

نتیجه گیری این است که استفاده از گوگرد ابتدایی بیش از سولفاتها توصیه می‌شود، زیرا برای میکروبیوم خاک، برای بهره وری و کیفیت تغذیه‌‌ای محصولات زراعی مفید است. همچنین امکان افزایش تحمل گیاهان در برابر تنش های محیطی را فراهم می‌آورد.

انواع گوگرد در کشاورزی

به طور کلی گوگرد کشاورزی در بازار به دو نوع می‌باشند آن دو نوع عبارتند از:

  • گوگرد معدنی: بر روی گوگردهای معدنی فراوری صحیحی صورت نمی‌گیرد. این نوع از گوگردها مستقیم از معدن استخراج می‌شوند و در اختیار کشاورز قرار می‌گیرند. باید توجه داشت این نوع گوگردها دارای عناصر خطرناک برای محیط زیست و گیاهان می‌باشند.
    توصیه ما به کشاورزان عزیز این است که از گوگرد معدنی در کشاورزی استفاده نکنند.
  • گوگرد پالاشگاهی: این نوع از گوگردها در پالایشگاه ها تولید می‌شوند. در این حالت گوگرد در عمق زمین وجود دارد و در پالایشگاه ها به صورت گاز خارج می‌شوند. در ابتدا به مذاب گوگرد تبدیل می‌شوند. در نهایت مذاب گوگرد به فرم های پودری یا پاستیلی تبدیل می‌شوند، و به صورت کاملا خالص یعنی ۹۹ درصد گوگرد تبدیل می‌شوند.

توصیه پردیس کود به شما کشاورزان عزیز این است که از گوگرد پودری و گوگرد گرانوله و یا پاستیلی خلوص ۹۹ درصد استفاده نمایید.

گوگرد پودری میکرونیزه کشاورزی

گوگرد پودری میکرونیزه یک عنصر اساسی در تعیین بهره وری و کیفیت محصولات کشاورزی می‌باشد. همچنین عنصری است که با تحمل به تنش های بیوتیک و غیر زنده در گیاهان همراه می‌باشد.

در عمل کشاورزی، گوگرد کاربرد گسترده‌ای در قالب کودهای سولفات و در میزان کمتری به عنوان بیولوژیکی کننده سولفیت دارد. هنگامی که به شکل گوگرد عنصری فله ای یا میکرو یا نانو گوگرد استفاده می‌شود، هم در خاک و هم در سایبان اعمال می‌شود. این عنصر تحت سلسله تغییراتی در حالت اکسیداسیون آن قرار می‌گیرد. از این رو توسط واسطه های مختلفی تولید می‌شوند که ظاهراً به عنوان مهارکننده های زیستی عمل می‌کنند.

زمان و نحوه مصرف گوگرد پودری میکرونیزه کشاورزی

کود گوگرد میکرونیزه جهت مبارزه با سفیدک سطحی، ۳ بار در فصل رشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • زمانی که ۴ تا ۱۰ برگ جوان بر روی گیاه به وجود آمده است به میزان ۱۵ کیلوگرم در هکتار.
  • زمان گلدهی به میزان ۱۵ کیلوگرم در هکتار.
  •  زمانی که میوه‌ها ظاهر می‌شوند به میزان ۴۵ کیلوگرم در هکتار.

قابل توجه است گوگرد مش ۲۰۰ را بیشتر برای گوگرد پاشی محصولات کشاورزی استفاده می‌نمایند. ولی گوگرد با مش ۱۰۰ را چالکود می‌کنند.

خواص پودر گوگرد ۹۹ درصد برای گیاهان

  • کاهش PH خاک
  • باعث اصلاح خاکهای شور و قلیایی
  • باعث از بین رفتن سفیدک سطحی محصولات کشاورزی
  • نوعی حشرکش ارگانیک برای از بین بردن کنه ها و کرم ها می‌باشد.
  • باعث جلوگیری از قارچ و آفت گیاهان
  • تامین گوگرد خاک جهت استفاده محصولات کشاورزی

گوگرد پودری میکرونیزه کشاورزی مش ۲۰۰

کشاورزان از دیرباز کود گوگرد پودری میکرونیزه را برای انواع محصولات کشاورزی از جمله:

  • درخت انگور
  •  خربزه
  • هندوانه
  • طالبی
  • گوجه فرنگی
  • پسته
  • درختان میوه
  • سبزیجات
  • انواع صیفی جات
  • و دیگر محصولات کشاورزی استفاده می‌نمایند.

گوگرد پودری میکرونیزه با خلوص ۹۹ درصدی به دلیل فوق پودری بودن آن و جذب راحت به گیاهان یکی از پر طرفدارترین نوع گوگرد می‌باشد.

فروش گوگرد پودری میکرونیزه

همانطور که قبلا به این موضوع اشاره شد کود گوگرد مش ۲۰۰ برای تامین نیاز گیاهان و انواع کشت های کشاورزی بسیار موثر می‌باشد. همینطور یک نوع آفت کش و ضد عفونی کننده برای انواع خاک ها به حساب می‌آید.

گوگرد در بازار به شکلهای مختلفی به فروش می‌رسد عبارتند از:

  1. گوگرد مش ۲۰۰
  2. گوگرد پودری میکرونیزه
  3. کود گوگرد گرانوله
  4. کود گوگرد مایع
  5. گوگرد گرانوله بنتونیت دار
  6. کود گوگرد زرد

جهت خرید و فروش انواع گوگرد با خلوص ۹۹% و همچنین مش ۲۰۰ می‌توانید با مجموعه پردیس کود در ارتباط باشید تا با مشاوره رایگان محصولی با کیفیت را برای باغات و محصولات زراعی خود خریداری نمایید.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد + خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *