آخرین خبرها

خرید انواع کود سولفات پتاسیم در کشاورزی

در این مقاله به بررسی کاربردو خرید انواع کود سولفات پتاسیم در کشاورزی و اهمیت آن می پردازیم.

کود سولفات پتاسیم که با نام تجاری شده سولوپتاس هم معروف است، متشکل ازعناصر پتاسیم و گوگرد، کودی شیمیایی با کاربرد وسیع در کشاورزی است و باعث تقویت انواع گیاهان زراعی و درختان مثمر و غیر مثمرمی شود. کود سولوپتاس یا همان سولفات پتاسیم با انجام سازوکارهای مختلفی در گیاهان از جمله : تشکیل انواع پروتئین های گیاهی و قندها، تنظیم واکنش های آنزیمی  درگیاهان و به دنبال آن تنظیم فتوسنتز و فشاراسمزی و تحریک تقسیم سلولی و رشد بهتر محصولات زراعی، کمک به انتقال بهتر شیره پرورده گیاهی، بالا بردن مقاومت گیاهان به تنش های خشکی و سرمازدگی و شوری و مقاومت گیاهان زراعی مانند غلات به ورس یا همان خوابیدگی و افزایش روغن در دانه های روغنی مانند آفتابگردان، کلزا و.. را موجب می شود.

کود سولفات پتاسیم در کشاورزی

کاربرد کود سولفات پتاسیم در کشاورزی

 کود سولفات پتاسیم کشاورزی ( سولوپتاس )  به بهبود عملکرد محصولات مختلفی همچون غلات (گندم، جو، ذرت،برنج و..)، یونجه، سیب زمینی، پنبه و.. کمک می کند.

با خرید کود سولفات پتاسیم و مصرف آن در بهترین زمان ممکن محصول کشاورزی خود را تضمین کرده، به سبب اثر بخشی سولوپتاس مصرفی و به دنبال آن مقاومت گیاه، به علت آنکه جذب پتاسیم بطور معمول در اکثر گیاهان مختلف در همان مراحل اولیه رشد است.

بنابراین اصل مناسبترین زمان مصرف کود سولوپتاس در کشاورزی هنگام کاشت محصول یا درهمان مراحل اولیه رشد است پس توصیه می شود: کشاورزان عزیز و مصرف کنندگان گرامی با خرید به موقع و انتخاب زمان درست مصرف، اثربخشی کود سولو پتاس در کشاورزی را دو چندان کنند، تا محصولاتی پربارتر و باکیفیت بالاتری داشته باشید.

سولوپتاس در کشاورزی محصولات غده ای مانند سیب زمینی، چغندرقند، هویچ، شلغم و..در انتهای فصل کاشت یعنی نزدیک به برداشت محصول به جهت رسیدگی هرچه زودتر و بهتر محصول هم کاربرد وسیعی دارد.

این کود معمولا به صورت گرانوله تولید میشود و این ذرات گرانوله به قدری ریز میشوند تا قدرت انحلال یافته به حدی که آماده برای کاربرد اسپری شدن به شاخه و برگ درختان هم بشوند یعنی هم مصرف خشک پاشی دارند و هم مصرف محلول پاشی.

در درختان میوه توصیه می شود مصرف کود سولوپتاس بعد از گلدهی  و به طول دوره رشد میوه موکول گردد.

کود سولفات پتاسیم در کشاورزی

مرکز خرید کود سولفات پتاسیم در کشاورزی

جهت تهیه و خرید انواع کود بخصوص کودهای سولوپتاس به صورت خرده فروشی میتوان به مرکز خرید کود مانند مراکز معتبرفروش نهاده های کشاورزی از جمله فروشگاه های سموم و کود های کشاورزی، خرید از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز فروش اینترنتی و جهت خرید بصورت عمده و توزیع در سطح منطقه با گرفتن مجوز از سازمان های مربوطه به شرکت های مختلف و معتبر فعال در این زمینه مراجعه نمود.

کلام آخر:

پس نتیجه گیری میشود با خرید و مصرف به موقع  کود سولفات پتاسیم کشاورزی گامی مهم در جهت بهبود کیفیت محصولات کشاورزی برداشته و به مردم کشورعزیزمان خدماتی ارزنده اهدا خواهیم نمود.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *