آخرین خبرها

تولید کلی کود سولفات پتاسیم پودری

کود سولفات پتاسیم پودری یا همان کود سولوپتاس از جمله کود های شیمایی بسیار پر مصرف در زمینه کشاورزی می باشد، تولید کلی کود سولوپتاس به علت داشتن گوگرد و پتاسیم توسط کارخانه جات بسیاری انجام می شود. کود سولفات پتاسیم پودری از ترکیب موادی چون آنیون سولفات و کاتیون پتاسیم ساخته شده؛ این نوع کود برای افزایش فتوسنتز گیاه، انتقال آمینو اسید، انتقال بهتر مواد غذایی و پروتئین از ریشه به ساقه و برگ ها تاثیر زیادی دارد.

کود سولفات پتاسیم پودری برای افزایش مقاومت گیاهان در برابر عواملی محیطی مانند گرما، سرما و همچنین شوری خاک مفید بوده به همین دلیل نیز در بین کشاورزان محبوبیت زیادی دارد.

بررسی انواع کود سولفات پتاسیم

کود سولوپتاس دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری اسات که در زیر برخی از آن ها بررسی می کنیم:

  • همانطور که در بالا نیز گفته شد این نوع کود گیاهان را در برابر عوامل محیطی مانند سرما بسیار مقاوم می کند.
  • کود سولوپتاس پودری باعث می شود کیفیت میوه ها و همچنین رنگ و طعم آن ها بیشتر شود.
  • این کود گیاهان را زمان شوری و خشکی خاک مقاوم کرده و باعث جلوگیری از مرگ گیاهان می شوند.
  • کود سولفات پتاسیم باعث می شو گیاهان قدرت جذب آهن بیشتری پیدا کنند.
  • خاصیت قلیاییت خاک که باعث آسیب به ریشه گیاه می شود با استفاده از کود سولفات پتاسیم کاهش می یابد و همچنین شرایط مساعدی برای ریشه فراهم می کند که بتواند مواد و املاح معدنی درون خاک را به ساقه و برگ ها انتقال دهد.

کود سولفات پتاسیم پودری

فروشگاه پخش کود سولفات پتاسیم پودری

تولید کلی کود سولفات پتاسیم پودری در ایران بسیار زیاد است، این نوع کود را معمولا در آب حل می کنند و از طریق سم پاش ها به شاخ و برگ درختان یا گیاهان در زمین های کشاورزی می پاشند. این مسئله باعث می شود مقاومت آن گیاه بالاتر برود، البته نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کود سولفات پتاسیم می بایست به تنهایی با آب حل شود و موادی مانند مس و کلسیم مخلوط نگردد.

خواص زیاد کود سولفات پتاسیم باعث شده که هر فروشگاه پخش کود حتما این نوع کود را داشته باشند، چرا که تقاضای آن بسیار بالا بوده و کشاورزان زیادی این نوع کود را خریداری می کنند.

جمع بندی

کود سولفات پتاسیم پودری برای رشد گیاهان تاثیر زیادی دارد، این ماده بهتر است در هنگام مراحل اولیه رشد به گیاه برسد. به همین دلیل استفاده از این کود می بایست قبل از پاشیدن بذر به خاک یا اینکه قبل از میوه دادن درختان باشد. بهترین زمان برای استفاده از کود سولو پتاس پودری اوایل بهار است.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *