آخرین خبرها

توزیع کودشیمیایی سولفات آمونیوم ازبک

همانطور که می دانید به هر گونه ماده معدنی یا بیولوژیک و یا آلی که از عناصر غذایی برخوردار بوده باشند و سبب ارتقاء حاصل خیزی خاک شوند و همینطور به وسیله ی تیمار گیاهی موجب بالابردن کارکرد کیفی و کمی محصول گردد را کود می گویند. درادامه این مطالب با ما همراه باشید تا نمونه ای ازکود شیمیایی را به شما عزیزان معرفی نمائیم.

کود شیمیایی سولفات آمونیوم ازبک

ازعمده ترین مزیت های کود شیمیایی سولفات آمونیوم ازبک قابلیت اصلاح کنندگی این کود در برابر دیگر ترکیبات از جمله نیترات آمونیوم و اوره، درون خاک های قلیایی است. همچنین بوجود آمدن خاصیت اسیدی و پایین آوردن پی اچ خاک به سبب دارا بودن یون سولفات در آن است.

باتوجه به آن که اغلب خاک های کشاورزی در کشورقلیا وشور هستند؛ مصرف کود شیمیایی سولفات آمونیوم ازبکستان  به شکل مستمر و جایگزین شدنش به جای دیگر ترکیبات می تواند نتیجه بسیار خوبی را دربهبودسازی ساختار خاک داشته باشد.عنصر گوگرد قسمت اصلی و مهم این نوع کوداست. در هنگام استفاده به شکل یون سولفات ظاهرمی شود.
درحال حاضر ضرورت گوگرد و استفاده ی آن در کشاورزی به قدری برای همه واضح شده که مشتقات گوگرد را به شکل های گوناگونی درون خاک واردمی نمایند. برهمین اساس سبب اصلاح ساختار خاک خواهند شد.

همان گونه که همه ما می دانیم ترکیباتی از سدیم و کلسیم موجب تشکیل خاک های قلیا و شور می شوند . همچنین به شکل کربناتی درون خاک پیدا می شود .یون سولفات موجب پایین آوردن کربنات ها و دی کربناتها و تعدیل آنها درون خاک می شود. بنابراین از ادغام سولفات با سدیم سولفات سدیم بوجود می آیدو در آب قابل حل شدن است. همینطور ترکیب یون سولفات با کربنات کلسیم در کاهش خاصیت قلیایی خاک می تواند بسیار اثر گذار باشد.

مزایای کودشیمیایی سولفات آمونیوم ازبک:

ازدیگرمزایای کود شیمیایی سولفات آمونیوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فاقدمکمل وافزودنی در جهت فرمولاسیون وکاملا خالص
  • این کود قابلیت حل دارد وشفاف است
  • به جهت اسیدی بودن آن در بهبود واصلاح خاک اثر گذار است
  • به علت دارا بودن ازت آمونیاکی و خالص تغذیه کننده خاک است
  • به علت داشتن شکلی دانه ای استفاده از آن راحت است
  • مناسب درجهت استفاده در تمامی کشت ها

خرید کود شیمیایی سولفات آمونیوم ازبک

دارای نام علمی Ammonium Sulfate بوده و بطور تقریبی قیمت هر کیلوگرم از آن ۵۷۰۰ تومان است.ازترکیبات۲۱% ازت – ۲۴% گوگرد محلول برخوردار است.مقدار استفاده از آن به نوع موارد مصرف وابسته است. مناسب برای استفاده در کلیه کشتهای باغی، زراعی، صیفی و سبزی و مرکبات می باشدو زمان مصرفش اواخر پاییز (فروردین و اردیبهشت) است. نوع بسته بندی آن به شکل  کیسه های ۵۰کیلوگرمی باشد.همچنین ازضمانت هم برخوردار است.

به طور کلی به دلیل اسید زا بودن کود شیمیایی سولفات آمونیوم ازبک مناسبترین انتخاب برای خاک های قلیایی است. استفاده از کود امونیوم کریستال ازبک سبب کاهش میزان چشمگیری ازدرصد پی اچ(PH)درون خاک می شود. امیدواریم این توضیحات در خصوص کود پیشنهادی ما برای شما مفید بوده باشد.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *