آخرین خبرها

قیمت هر تن کود مرغی در مشهد

 

افزایش هزینه‌های کود، کشاورزان زیادی را برای استفاده از منابع غذایی جایگزین در نظر گرفته است. قیمت کودهای مبتنی بر فسفر و پتاسیم در سال های اخیر به ویژه دارای نوسان و گرانی بوده است.

که امروزه کشاورزان برای تامین نیاز کوددهی درختان و محصولات کشاورزی به کودهای آلی از جمله کود مرغی و کود دامی روی آورده اند.

که مصرف کنندگان و خریداران کود مرغی می تواند برای اطلاع از قیمت هر تن کود مرغی به بازار فروش انواع کود و سم یا نمایندگی های کارخانه های تولید کننده آن در شهر خود مراجعه نمایند یا اینکه برای اطلاع بروز از قیمت هر تن کود مرغی می توانند به سایتهای کارخانه ها مراجعه نمایند و از قیمت هر تن کود مرغی بصورت آنلاین و بروز مطلع گردند.

و با آگاهی کامل از قیمت هر تن کود مرغی و نوع کود مرغی، درصد ماده آلی و نوع بسته بندی خریدی آسان را تجربه نمایند.

اگه شما هم قصد دارید کود مرغی در انواع مختلف را از تولید کننده آن مستقیم از کارخانه خریداری نماید حتما با کارشناسان ما در تماس باشید.

ما با ارائه انواع کیفیتهای کود مرغی در درجات مختلف خرید و انتخاب را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان عزیز راحت نموده ایم کافیست به ما اعتماد کنید و کوددهی اصولی رو با ما پیش ببرید.

با این حال، در حالی که کود ممکن است گزینه خوبی برای اکثر انواع محصولات باشد، اکثر مردم کنجکاو هستند که بدانند آیا کود، به ویژه کود مرغ، برای درختان میوه مفید است یا خیر.

در این مقاله همه چیزهایی را که در مورد کود مرغ وجود دارد و اینکه آیا آنها برای درختان میوه مفید هستند یا خیر، خواهیم آموخت.

کود مرغی برای چه درختانی مناسب است؟

موجودات زنده برای رشد و سلامت نیاز به خوردن غذاهای غنی و مغذی دارند. درختان و گیاهان نیز مانند انسان ها برای بقا و رشد به مواد مغذی ضروری نیاز دارند. هنگامی که یک درخت تغذیه بیش از حد یا خیلی کم داشته باشد، ضعیف می شود و در برابر آفات و بیماری ها آسیب پذیر می شود. درختان علاوه بر نیاز به رطوبت و نور خورشید، غذای خود را از طریق خاک جذب می کنند.

درشت مغذی های اولیه

درختان به مقدار بیشتری از مواد معدنی زیر نیاز دارند:

نیتروژن (N): یکی از عناصر تشکیل دهنده کلروفیل. نیتروژن به درخت یا گیاه کمک می کند تا آب، نور خورشید و خاک را به غذا تبدیل کند. رشد برگ ها را تحریک می کند و به رنگ سبز پر جنب و جوش آنها کمک می کند.
فسفر (P): مسئول رشد مناسب ریشه ها است. همچنین به درخت کمک می کند تا دانه، گل و میوه تولید کند. درخت را تقویت می کند و آن را کمتر در برابر بیماری آسیب پذیر می کند.
پتاسیم (K): هنگامی که درخت پتاسیم کافی داشته باشد، میوه سالم می دهد. پتاسیم همچنین درخت را از آسیب در فصول سرد محافظت می کند. این ماده با فسفر برای محافظت از درخت در برابر بیماری و کمک به بهبودی از بیماری کار می کند.

درشت مغذی های ثانویه

این مواد مغذی معمولاً از قبل (در مقادیر متفاوت) در زمین وجود دارند. آنها را نباید به خاک اضافه کرد مگر اینکه نیاز باشد.

کلسیم (Ca): دیواره های سلولی گیاه را می سازد و ساقه درختان را تقویت می کند.
منیزیم (Mg): یکی دیگر از اجزای کلروفیل. همچنین در تولید آنزیم های گیاهی برای تحریک رشد درخت نقش دارد.
گوگرد (S): عمدتاً مورد نیاز درختان برای ساخت پروتئین است. همچنین در ایجاد کلروفیل، تولید بذر، و تقویت ریشه و رشد کلی گیاه عمل می کند.

ریز مغذی ها

درختان به یک “رژیم غذایی” منظم از ریزمغذی ها، در مقادیر کم، نیاز دارند. مانند درشت مغذی های ثانویه، آنها را فقط در صورتی باید به خاک درخت اضافه کرد که درختکار لازم بداند.

بور (B): سایر مواد مغذی را کنترل و متعادل می کند. همچنین برای تشکیل میوه و دانه درخت مورد نیاز است.
مس (مس): بخش اساسی تولید مثل است. به درخت در جذب و هضم مواد مغذی از طریق ریشه کمک می کند.
کلرید (Cl): کلرید مانند مس، فرآیندهای متابولیک درخت را بهبود می بخشد.
آهن (fe): همچنین برای ایجاد کلروفیل مورد نیاز است.
منگنز (Mn): از آنزیم ها در هضم کربوهیدرات ها و تبدیل نیتروژن پشتیبانی می کند.
مولیبدن (Mo): ماده معدنی دیگری که برای تبدیل نیتروژن استفاده می شود.
روی (Zn): جزء آنزیم هایی است که رشد را کنترل می کند

آیا کود مرغ برای درختان میوه  مفید  است؟

پرورش میوه های خوشمزه کار سختی است و هر بهار، پس از بیرون آمدن از خواب، درختان میوه گرسنه شما به تقویت غنی از مواد مغذی برای کمک به رشد برگ ها و شکوفه دادن و تشکیل میوه نیاز دارند. اما در مورد کود، آیا کود مرغی انتخاب درستی است؟

در این مقاله ما مزایا و معایب مدفوع مرغ و زمانی که استفاده از آن هنگام مالچ پاشی درختان میوه مفید است را بررسی خواهیم کرد.

چه وقتی کود مرغ برای گیاهان مضر است؟

قرن هاست که از کود مرغ برای تغذیه گیاهان استفاده می شود، اما بخشی از چیزی که این کود را بسیار قدرتمند می کند، آن چیزی است که به طور بالقوه به گیاهان آسیب می رساند. کود مرغ تازه ترکیبی مرطوب و بدبو از مدفوع و مایعی است که سرشار از آمونیاک است.

این آمونیاک است که می تواند به نیتروژن تجزیه شود و کود مرغ را بسیار بدبو می کند. همه گیاهان به نیتروژن به عنوان تقویت کننده رشد نیاز دارند. نیتروژن بیش از حد در درختان میوه باعث رشد شدید شاخه ها به قیمت گل ها می شود. و بدون گل، میوه خوشمزه ای وجود ندارد.

بنابراین وقتی نوبت به کود دهی درختان میوه می رسد، استفاده از کود مرغی خام و کمپوست نشده ایده خوبی نیست.

چه وقتی کود مرغ برای گیاهان مفید است؟

گزینه بعدی شاید استفاده از کود مرغی کمپوست شده یا کود مرغی اصلاح شده است که می توانید آن را از مرکز تولید کننده کودهای فرآوری شده بصورت پلت شده یا پودری در بسته بندی ۵۰ کیلوگرمی یا ۲۵ کیلوگرمی تهیه نمایید.

اگر کود مرغ خود را کمپوست می کنید، می خواهید مطمئن شوید که مدفوع تازه با مقدار زیادی کاه غنی از کربن یا سایر بسترها کمپوست شده است. مانند هر کمپوست دیگری، شما به ترکیبی از کربن و نیتروژن نیاز دارید تا محیط مناسبی را برای میکروب های خاک ایجاد کنید تا بتوانند به کار خود ادامه دهند.

همانطور که کود مرغ برای مدتی باقی می ماند، میکروب های موجود در خاک آن را به مواد مغذی تجزیه می کنند که درختان میوه می توانند جذب و استفاده کنند. در حالی که این فرآیند جادویی کمپوست اتفاق می افتد، مقداری از نیتروژن اضافی به صورت گاز آمونیاک تبخیر می شود. کمپوست باید چندین بار چرخانده شود و کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که این مخلوط حداقل شش ماه قبل از استفاده روی درختان و گیاهان میوه، عمر کند.

پس از کمپوست سازی، کود مرغی دارای مقادیر کمی از سه ماده مغذی کلیدی مورد نیاز گیاهان از جمله نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) خواهد بود.

پس چنانچه امکان فرآوری درست کود مرغی را ندارید حتما آن را بصورت فروری شده از کارخانه های تولید کننده آن با درصد ماده آلی و کیفیت درجه یک تهیه نمایید.

برای درمان کمبود مواد مغذی، درخت می تواند مکمل ها را از طریق کود دریافت کند. با این حال، فقط یک درخت‌کار واجد شرایط می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای درخت را از طریق بررسی و تجزیه و تحلیل خاک ارزیابی کند. با یک متخصص مراقبت از درخت مشورت کنید تا به شما در انتخاب کود مناسب برای درخت کمک کند. در ادامه مطلب به تغذیه بعضی درختان با کود مرغی می پردازیم با ما همراه باشید.

کود مرغی برای درخت بادام

در مورد درختان بادام جوان (۱ تا ۳ ساله) باید بسیار مراقب باشیم، زیرا اگر کود را در نقطه خاصی از خاک بدون آبیاری همزمان اضافه کنیم، ممکن است مشکلات مختلفی برای درخت ایجاد شود. این ممکن است برای برخی از درختان بالغ نیز مشکل باشد. اکثر کشاورزان ۵.۳ اونس استفاده می کنند. (۱۵۰ گرم) نیتروژن به ازای هر درخت جوان در طول سال دوم و سوم پس از استقرار آنها.

تا آنجا که به درختان بالغ بادام مربوط می شود، یک طرح رایج کوددهی اضافه کردن ۳ الی ۵ کیلوگرم  است. در هر درخت بالغ، دو بار در سال، یک بار در اواخر زمستان  و سپس در اواخر بهار و اوایل تابستان استفاده می شود.

کود مرغی برای درختان بادام به دلیل داشتن سه عنصر نیتروژن، پتاسیم و فسفر یکی از بهترین نوع کود حیوانی می باشد که در ادامه به اهمیت هر کدام از این عناصر برای رشد بهتر درخت بادام خواهیم پرداخت.

درخت بادام نیاز زیادی به نیتروژن دارد. بسیاری از کشاورزان (از طریق سمپاشی یا کود دهی) در مجموع ۱ کیلوگرم اضافه می کنند. نیتروژن در هر درخت بالغ در سال و این کافی به نظر می رسد. افزودن مقدار بسیار بیشتر از آن گزارش شده است که منجر به رشد سریع جوانه های آب می شود. در نتیجه، عملکرد کاهش می یابد زیرا جوانه های آب اغلب قسمت های میوه دار شاخه ها را سایه می اندازند.

پتاسیم دومین درشت مغذی مهم است. اگر کمبود پتاسیم پس از تجزیه و تحلیل برگ تشخیص داده شود، پرورش دهندگان بادام اغلب ۶ تا ۹ کیلو اضافه می کنند. سولفات پتاسیم (K2SO4) در هر درخت بالغ. روش دیگر، اصلاح کمبود شدید پتاسیم را می توان از طریق محلول پاشی با نیترات پتاسیم مدیریت کرد. حداقل ۵ بار در ماه در فصل بهار اسپری شود.

دقت گردد استفاده از هر نوع کودی زیر نظر کارشناس منطقه از یک متخصص کشاورزی مجاز باشد.

کوددهی عالی درخت بادام را می توان با افزودن کود دامی مدیریت کرد. بسیاری از کشاورزان هر یک یا دو سال یکبار ۱۰ تا ۲۰ تن کود در هکتار اضافه می کنند. (۱ هکتار = ۲۴۷ هکتار = ۱۰۰۰۰ متر مربع و ۱ تن = ۱۰۰۰ کیلوگرم ) هنگامی که نمی توانند کود با قیمت مناسب پیدا کنند، بسیاری از کشاورزان از کود مرغی  استفاده می کنند که یک کود بسیار ارزان قیمت و بصرفه تر از دیگر کودهای شیمیایی با همان درصد عناصر غذایی به صورت ارگانیک هستند.

با این حال، باید توجه داشت قبل از اعمال هر روش کوددهی، بررسی مواد مغذی و pH خاک حیاتی است. تجزیه و تحلیل برگ برای تشخیص و اصلاح کمبود عناصر غذایی در درخت بادام، همیشه پس از مشورت با یک متخصص کشاورزی بسیار مهم است.

آیا تجربه ای در زمینه پرورش درخت بادام دارید؟ خوشحال میشم در زیر همین مقاله نظرات و پشنهادهای و تجربیات کودی خود را با ما به اشتراک بزارید.

کود مرغی برای درخت انار

چه زمانی باید انار را کود داد؟

حداقل دو بار در سال به انار کود دهید. یک بار در ماه مارس، بهار، و بار دیگر در پاییز در حوالی نوامبر. کود دهی در پاییز انرژی کافی برای رشد درخت انار شما را در بهار آینده فراهم می کند.

درخت انار برای رشد و افزایش کیفیت میوه به مقدار کافی مواد مغذی نیاز دارد. مواد مغذی اضافی در تولید میوه در تابستان مفید است. به خصوص اگر درخت میوه های زیادی تولید می کند و شما آنها را هرس نمی کنید.

درختان انار سال اول تا زمانی که در حال استقرار هستند نیازی به کود ندارند.

چه کودی برای انار مصرف کنیم؟ کود مرغی برای اناز مفید است؟ پخش کود کود مرغی در اطراف انار بصورت چالکود

کود مرغی برای انار بهتر است که نسبت نیتروژن (N) بالاتر برای انار باشد. نیتروژن بر رشد گیاه و کیفیت میوه،  و آب انار تأثیر می گذارد. هیچ کود کاملی برای انار وجود ندارد.

بستگی به خاک شما دارد و اینکه آیا از کمبود مواد مغذی رنج می برد. حتی اگر مواد مغذی مناسب در خاک وجود داشته باشد، اگر PH خاک در حد مطلوب نباشد، درخت انار ممکن است جذب برخی از مواد مغذی را دشوار کند.

اگر خاک شما قلیایی، خشک یا بیابانی است، پس کود همه منظوره دارای NPK کود خوبی برای شروع است. همچنین ۲٪ آهن (آهن) و ۲٪ گوگرد (S) اضافه نمایید. تا PH بالا را جبران کنید.

همچنین میتوانیدخاک را با کود مرغ اصلاح نمایید تا مواد مغذی اضافه‌شده، عمدتاً نیتروژن، به آن اضافه شود. کود مرغ برای انار بیشتر مواد آلی را اضافه می کند و حفظ رطوبت در خاک را افزایش می دهد.

اسفند ماه و پاییز زمان مناسب کوددهی درخت انار است.

زمانی که دما بالا می رود و جوانه ها روی درخت انار شروع به شکستن می کنند. زمان کود دهی است در حال حاضر، درخت انار از ذخایر ذخیره شده از کودهای پاییزی قبلی بهره می برد. ریشه ها مواد مغذی را جذب کرده و در اندام ها و جوانه ها توزیع می کنند. شاخه ها شروع به رشد می کنند و گل ها بیرون می آیند. هنگامی که به شکوفه می روید و پس از آن، درخت بیشتر مواد مغذی خود را مصرف کرده است.

و گاها بعضی مناطق در اول تابستان کوددهی انار را شروع می نمایند.
وقتی گل ها تبدیل به میوه می شوند. یک نقطه بحرانی زمانی است که می خواهیم میوه بدهیم. درخت انار شما به سطح نیتروژن خوبی نیاز دارد. این به بهبود عملکرد میوه انار کمک می کند و باعث می شود میوه های بزرگتر تولید شوند. پرورش دهندگان تجاری برگها را با روی (Zn) و بور (B) برای افزایش بیشتر عملکرد اسپری می کنند. شما می توانید خاک اطراف ناحیه ریشه را با یک کیسه ۲۵ کیلوگرمی کود مرغی اصلاح نمایید..

این آخرین باری، که باید انار خود را در سال کود دهی کنید. لقاح پاییزه همان بهار است. درخت انار به همان میزان مواد مغذی درشت و ریزمغذی دریافت می کند.

اگر میوه ای روی درخت باقی نمانده باشد، ممکن است زمان مناسبی برای استفاده از کود محلول پاشی باشد. این یک راه خوب برای تکمیل نیازهای تغذیه ای درخت انار شما است. انجام این کار به زمستانی شدن آن کمک می کند و در سال جدید قوی تر می شود.

پس نتیجه میگیریم کود مرغی چه بصورت پلت شده که دارای گوگرد و ریز مغذی های مانند آهن و روی و بور است و چه کود مرغی خالص با درصد ماده آلی بالا و NPK طبیعی یکی از بهترین گزینه های برای کوددهی درخت انار می باشد.

شما جهت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان مجموعه پردیس کود ارتباط برقرار نمایید و کود مرغی را در انواع مختلف با درصدهای متفاوت را با آگاهی کامل خریداری نمایید.

کود مرغی برای درخت سیب

راه آسان برای رشد درختان سیب
رشد درختان میوه فوق العاده ارزشمند است. هیچ چیز مثل چیدن سیب های شیرین و ارگانیک، گلابی، گیلاس یا زردآلو درست از درخت نیست. متأسفانه، درختان میوه نیز جنبه منفی دارند زیرا آنها مشکلات آفات و بیماری ها، تولید ضعیف و کمبود مواد مغذی را تجربه می کنند. و رشد درختان سیب بسیار دشوار است.

هنگام رشد درختان سیب، مشکلات بالقوه زیادی برای مقابله با آنها وجود دارد. سیب های خانگی می توانند کرمی، تلخ و غیر جذاب باشند. و درختان سیب دسته ای حساس هستند که اغلب قربانی آفات و بیماری ها می شوند.

در این مقاله قصد دارم به نحوه کوددهی درخت سیب بپردازم اولین سوالی که ممکنه برای شما هم پیش بیاد اینکه بهترین کود برای درختان سیب چیست؟

درختان سیب نیز مانند انسان به غذا نیاز دارند. در مورد آن فکر کنید: درخت سیب شما مواد مغذی خود را از خاک دریافت می کند و از آن مواد مغذی برای گسترش سیستم ریشه خود، رشد برگ ها، شکوفه ها و شاخه ها و تولید میوه های غنی از مواد مغذی برای ما استفاده می کند.

اگر به درخت خود غذا ندهید، انرژی لازم برای انجام هیچ یک از این کارها را نخواهد داشت. بنابراین، اگر درخت سیب شما سیب‌های نامطلوب تولید می‌کند، یا اصلاً سیب تولید نمی‌کند، ممکن است به این دلیل باشد که بیچاره از گرسنگی می‌میرد.

در حالی که برای پرورش دهندگان جدید معمول است که درخت خود را به اندازه کافی تغذیه نمی کنند، مشکل دیگر زمانی رخ می دهد که بهترین کود درخت سیب را که می توانند در مرغداری محلی خود پیدا کنند، خریداری می کنند. و استفاده میگردد.

این کودهای آماده حیوانی مواد مغذی در واقع می توانند به طور غیرقابل برگشتی به درخت ، و خاک شما، آسیب بزنند، اگر برای نیازهای خاک منحصر به فرد شما تنظیم نشده باشند.

به همین دلیل است که من همیشه باغداران توصیه میگردد کود رو از مراکز معتبر خریداری نمایند و یا حداقل کودی که به باغات خود میدهند حتما فرآوری لازم انجام شده باشد.

بهترین کود درخت سیب از کودهای حیوانی می توان به کود مرغی پلت شده و غنی از مواد مغذی  اشاره کرد. سالی یک بار، در اوایل بهار، آن را روی ریشه های درخت سیب خود پخش کنید.

این ماده غذایی برای درخت شما فراهم می کند و خطر آسیب ناشی از کوددهی بیش از حد را تهدید نمی کنید. زیرا دارای ماده آلی بسیار بالا و فراوری شده با مواد مغذی مانند گوگرد بنتونیت و زئولیت هستند.

کود مرغی برای نهال گردو

روش‌های تجاری کشاورزی حاکی است که سالی یکبار کوددهی درخت گردو باید انجام گیرد.

باید حداقل ۱۰۰ برگ از درختان خود جمع‌آوری کرده و برای تجزیه و تحلیل دقیق مواد مغذی به آزمایشگاه ارسال کنیم.

اگر متوجه شدیم که برگ متوسط ​​دارای مقداری کمبود مواد مغذی است (برخی عناصر شیمیایی مهم زیر استانداردهای قابل قبول هستند)، می‌توانیم با مراجعه به یک متخصص کشاورزی و افزودن عنصر مناسب، به عنوان مثال یک مکمل روی، از طریق محلول‌پاشی، مداخله و مشکلات غذایی را اصلاح کنیم.

سطوح نرمال مهم ترین ماده مغذی برای گردو در زیر ذکر شده است:

N: 2.1٪

P، Na: 0.1٪

K: 1٪

Ca: 1٪

Mg، Cl: 0.3٪

Z و B: 20 ​​ppm

مس: ۴ppm

در مورد درختان جوان گردو، در بیشتر موارد حداقل کوددهی لازم است. بسیاری از کشاورزان از کودهای خانواه NPK استفاده می کنند که میتوان ، کود N-P-K 15-15-15 به ازای هر درخت جوان، در دو کاربرد مختلف، یکی در اواخر بهار و دیگری در تابستان پخش می شود.

درختان باید پس از کوددهی خاک آبیاری شوند. روش دیگر، کود دهی (تزریق کودهای محلول در آب در سیستم آبیاری) ممکن است مناسب باشد.

یا و بعضی کشاورزان استفاده از کود مرغی غنی شده رو بهترین نوع کود دهی درخت گردو می دانند زیرا درصد بسیار عالی از NPK را در خود بصورت ارگانیک دارد و اگر از آن دسته کشاورزانی هستید که قصد دارید تغذیه کودی درختان گردو خود را بصورت ارگانیک پیش ببرید بهترین کود مرغی پلت شده ۱۰۰درصد خالص می تواند انتخاب عالی باشد.

به طور کلی درختان گردو عمدتاً به نیتروژن و ثانیاً به فسفر و پتاسیم نیاز زیادی دارند. بسیاری از کشاورزان تجاری گردو

(۵۸۹ کیلوگرم) سولفات آمونیوم (ΝΗ۴) ۲SΟ۴ در هکتار هر سال.  (۲۲۷ کیلوگرم) سولفات پتاسیم (K2SO4) در هکتار هر ۳ سال یکبار. این مقادیر اغلب در ۲-۳ کاربرد پخش می شوند که از اوایل بهار شروع می شود و در پاییز به پایان می رسد.

با این حال، اینها تنها برخی از شیوه های رایجی است که در باغات گردوی بالغ اعمال می شود و نباید بدون انجام تحقیقات خود از آنها پیروی کرد.

همچنین به خاطر داشته باشید که  به خصوص در هنگام افزودن مقادیر زیاد نیتروژن  نیاز فزاینده ای به بررسی مکرر pH خاک و افزودن کود گوگرد برای بالا بردن آن به سطوح مناسب وجود دارد.

کوددهی عالی درختان گردو بالغ را می توان با افزودن کود مرغی پلت شده یا کود مرغی پودری مدیریت کرد. بسیاری از کشاورزان هر یک یا دو سال یکبار ۱۰ تا ۲۰ تن کود در هکتار اضافه می کنند.

با این حال، اینها فقط رویه های رایجی هستند که نباید بدون انجام تحقیقات خود دنبال شوند. هر درخت و منطقه باهم متفاوت است و نیازهای متفاوتی دارد. قبل از اعمال هر روش کوددهی، بررسی مواد مغذی و pH خاک حیاتی است.

تجزیه و تحلیل برگ برای تشخیص و اصلاح کمبود عناصر غذایی در درخت گردو، همیشه پس از مشورت با یک متخصص زراعی بسیار مهم است.

کود مرغ برای نخل خرما

در سرتاسر ایران و بسیاری از مناطق مشابه، درختان نخل به‌ عنوان نمونه‌ای از گیاهان در مناطق گرمسیری کاشته می‌شوند.

با این حال، درختان خرما نیازهای غذایی بالایی دارند و خاک آهکی و شنی که اغلب در آن رشد می کنند، نمی تواند همیشه این نیازها را برآورده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کود دهی درختان خرما به ادامه مطلب مراجعه کنید.

کود برای نخل درختان نخل نماد معروف بسیاری از مناطق گرمسیری هستند. با این حال، مواد مغذی به سرعت از خاک های شنی، به ویژه در مناطقی که باران های فصلی شدید دارند، شسته می شوند.

در مناطقی مانند این، درختان خرما ممکن است به طور جدی دچار کمبود برخی مواد مغذی شوند. کمبود مواد مغذی می تواند باعث مشکلات متعددی شود که بر سلامت کلی و جذابیت درختان نخل تأثیر می گذارد.

درختان خرما نیز مانند همه گیاهان به ترکیبی از نیتروژن، فسفر، پتاسیم و ریز مغذی ها برای رشد مطلوب نیاز دارند. کمبود یک یا چند مورد از این مواد مغذی را می توان بر روی شاخ و برگ بزرگ درختان خرما مشاهده کرد.

کود مرغی برای درخت خرما می تواند انتخاب مناسب کوددهی باشد که با داشتن سه عنصر اصلی مورد نیاز درخت خرما رو بصورت همزمان برطرف نمایید.

کود مرغی سرشار از نیتزوژن، فسفر و پتاسیم مورد نیاز درخت خرما است که اگر این نوع کود مرغی بصورت غنی شده و فشرده مصرف گردد می تواند بازده عالی در تولید خرما با کیفیت صادراتی داشته باشد.

اگز شما هم از جمله باغداران و تاجران خرما هستید حتما به تغذیه سالم درخت خرمایی خود اهمیت ویژه ای میدهد. پس برای داشتن یک تولید با کیفیت و درامد خوب تغذیه اصولی درخت خرما شما حائز اهمیت است.

کافیست برای این امر یکبار در سال از کود مرغی فشرده پلیت شده غنی شده با گوگرد و اسید هیومیک مصرف نمایید.

نتایج فوق العاده شگرفتی را در تولید خود مشاهده خواهید نمود.

کود مرغ برای نهال پسته

کود حیوانی مناسب درخت پسته چه نوع کودی است؟

استفاده از کود مرغی در باغات پسته : دیدگاه باغداران در مورد نوع کود آلی مصرفی در باغات پسته جالب است. برخی باغداران معتقدند کود مرغی مناسب ترین کود آلی برای باغات پسته است که باعث افزایش تولید می شود. و بعضی دیگر ترکیبی از کود مرغی و دامی را مفید میدانند.

از ویژگی های کود مرغی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این کود سرشار از نیتروژن، فسفر، کلسیم، سدیم و گوگرد است.
  • کود مرغی نسبت به کودهای حیوانی تأثیر بسیار کمتری در بهبود خواص فیزیکی و حفظ رطوبت دارد.
  • این کود در مناطق دارای آب شور و خاک شور به دلیل EC بالا (نشان دهنده میزان نمک کل کود و شوری) اصلا مناسب نیست.
  • این کود برای خاک های سبک تا متوسط ​​بافت و باغ هایی که با آب کافی با کیفیت خوب آبیاری می شوند مناسب است.

استفاده از کود مرغی در باغات پسته

در نهایت، ذکر این نکته ضروری است که کود مرغی خام فراوری نشده ممکن است در ابتدا نتایج خوبی از خود نشان دهد، اما به مرور زمان خاک را به شدت تخریب می کند.

بنابراین اگر برخی باغداران با توجه به شرایط خاص این کودها نتایج بسیار خوبی از این کودها گرفته اند به دلیل استفاده از کود مرغی خالص فراوری شده، که هر ساله از این نوع کود در همه باغات استفاده می کنند.

استفاده از کود دامی و گوسفندی در باغات پسته

باغداران نیز در مورد کود گاوی و گوسفندی نظرات متفاوتی دارند. به این ترتیب هر باغبانی استفاده از یکی از این کودها را مناسبتر می داند و توصیه می کند که بیشتر به شرایط آب و خاک منطقه بستگی داشته باشد.

مورد مقایسه این دو کود گاوی و گوسفندی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

EC کود گاوی کمتر از کود گوسفندی است.
کود گاوی در شرایط شوری بالا و بافت خاک سنگین و دوره آبیاری نسبت به کود گوسفندی بازده بیشتری دارد.
کود گاوی عناصر کمیاب بیشتری نسبت به کود گوسفندی دارد.
بنابراین در مدیریت صحیح کود باید همه عوامل را در نظر گرفت و کود دامی مناسب را با توجه به ویژگی های خاک، آب و مدیریت آبیاری انتخاب کرد. کود دامی در پاییز به درختان داده می شود.

کود مرغی فشرده یکی از کوددهای حیوانی با ارزش است که در کوددهی درختان پسته میتواند جایگاه منحصر به فردی داشته باشد.

اگر خریدار کود مرغی در انواع مختلف از جمله: کود مرغی فشرده، کود مرغی فشنگی، کود مرغی فراوری شده، کود مرغی غنی شده، کود مرغی فله ای، کود مرغی سالنی، کود مرغی دامی و گوسفندی، کود مرغی خالص، کود مرغی پودری درجه یک هستید حتما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شرکت پردیس کود با ارائه انواع کود مرغی و تولید به روز آن از تولید به مصرف این امکان را برای کشاورزان و خریداران کود مرغ فراهم آورده تا هر نوع کود مرغی با درجه کیفی متفاوت و قیمت مناسب در اختیار متقاضیان آن قرار دهد.

کود مرغ برای نارنج

بسیاری از باغداران مرکبات بخصوص نارنج ترجیح می‌دهند از کودهای آلی و کود دامی مرغی نسبت به همتایان شیمیایی خود استفاده کنند. دلیل ساده است

کود آلی مرغی پر از مواد مغذی با کیفیت است و از بازیافت مواد مغذی پشتیبانی می کند. زمین محصولات زراعی را تولید می کند که سپس برای تغذیه دام استفاده می شود. دام به نوبه خود زمین را بارور می کند. این یک چرخه کامل است تا زمانی که به درستی انجام شود.

در مقایسه با کودهای شیمیایی، کود مرغی به دلیل داشتن کربن آلی بیشتر نیز شناخته شده است که با بهبود سلامت خاک مرتبط است. علاوه بر این، کود دامی نیز به عنوان تجدیدپذیر، مقرون به صرفه و فراوان شناخته شده است.

درختان مرکبات درختان میوه شگفت انگیزی هستند، اما بسیار گرسنه هستند. “اگر آنچه را که می‌خواهند، زمانی که آن را می‌خواهند به آنها بدهید، سال‌ها به شما پاداش و باروری  زیادی می‌دهند، اما اگر ندهید، به سرعت به شما اطلاع می‌دهند که چیزی اشتباه است.”

به عنوان یک کود ارگانیک عمومی، از کود مرغی استفاده کنید. شما کود کامل‌تری از این پیدا نمی‌کنید و من هر شش هفته از بهار تا پاییز مرکبات را تغذیه می‌کنم.

مرکبات همچنین به آهن زیادی نیاز دارند و خاک کمی اسیدی را دوست دارند، بنابراین کاری که من انجام می‌دهم این است که از سولفات آهن استفاده می‌کنم. یک قاشق غذاخوری را در ۴ و نیم لیتر آب می‌ریزم و آن را به هر درخت می‌مالم – یک بار در بهار. یک بار در تابستان و یک بار در پاییز.”

یکی دیگر از چیزهایی که مرکبات به آن نیاز دارند  عناصر کمیاب یا ریز مغذی‌ها هستند. این مواد حاوی چیزهای مانند بور، منیزیم و مولیبدن هستند.

کود مرغی برای درخت زیتون

درختان زیتون درختان میوه همیشه سبزی هستند که به رشد در خاک های نسبتاً ضعیف عادت دارند. با این حال، زمانی که آنها به قصد تولید مقدار قابل توجهی میوه رشد می کنند، چه برای مصرف روزانه به دلیل میوه ای مفید و چه به این دلیل که قصد داریم آن را  تولید و به فروش زیتون برسانیم، جالب است که به فکر کود دادن به آنها باشیم. نحوه کود دهی درختان زیتون را بیاموزیم اگر رایج ترین کودها و نحوه انجام آن را بشناسیم می تواند بسیار ساده باشد.

کود مرغی یا کود مرغی غنی شده یکی از غلیظ ترین کودهای ارگانیکی است که وجود دارد. حاوی نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، سدیم،  و مواد آلی است.

که اگر قصد دارید کود مرغی برای زیتون مصرف کنید حتما از کود مرغی استفاده نماید که پوسیده باشد یا اینکه کود مرغی بصورت پلیت شده و غنی شده با گوگرد و اسید هسومیک مورد مصرف قرار دهید.

اگر در مورد نیازهای تغذیه ای درخت خود نگرانی دارید، با مشاوران و متخصصان مراقبت از درخت شرکت پردیس کود مشهد تماس بگیرید: ۰۹۱۲۰۷۶۵۹۳۱ اجازه دهید به شما در تغذیه و پرورش درختتان کمک کنیم.

کود مرغی برای چه گیاهانی مناسب است؟

کود مرغی اغلب به صورت خشک و پلت شده توسط مراکز باغ به فروش می رسد و یک کود غیر شیمیایی خوب است. فرم های کود مرغی پوسیده، کود مرغی پلیت شده و کود مرغی فشنگی و کود مرغی مایع و کود مرغی تخمگذار و گوشتی از بستر مرغ تازه  متمایز است که بهتر است در انبوه پوسانیده و کمپوست شده استفاده شود.

کود مرغی یک کود غیر شیمیایی موثر است که معمولاً به صورت خشک شده و فشرده شده یا پودری فروخته می شود
ممکن است با کودهای دیگر هم مخلوط شده باشند که هر کدام دارای ترکیبی می باشد.

مانند کود گاوی، کود گوسفندی، و …
کود مرغی نباید بصورت مستقیم به گیاه داده شود زیرا دارای آمونیاک بالا است و این امر باعث سوزاندن ریشه درختان و برگ سوزی میگردد.

پس بهتر است کود مرغی پلیت شده غنی شده را بصورت بسته بندی ۲۵ کیلوگرمی از کارخانه تولید کننده پلیت مرغی خریداری نمایید و مورد استفاده قرار دهید تا از پوسیده شده بودن کود مرغ و همچنین تنظیم بودن آن از نظر PH و EC خاک مطمئن گردید.

چرا از کود مرغی استفاده کنیم برای گیاهان و محصولات کشاورزی؟

محصولات کود مرغی یکی از رایج ترین کودهای غیر شیمیایی موجود در بازار هستند.

کود مرغی منبع مفیدی از نیتروژن است، ماده مغذی اصلی که گیاهان برای رشد برگ سبز به آن نیاز دارند. همچنین حاوی مقادیر کمتری از سایر مواد مغذی مهم است.

با این حال، کود مرغی در مقایسه با کودهای مصنوعی از نظر مواد مغذی غنی است و محتوای مواد مغذی آن براحتی آزاد می شود، و در طول فصل خاک شما حاصلخیز خواهد بود. حتی اگر این محصول در اواخر زمستان یا اوایل بهار استفاده شود.

کود مرغی برای زعفران

استفاده از کود مرغی برای زعفران می تواند یکی از بهترین نوع انتخاب تغذیه برای بالا بردن راندمان تولید زعفران با کیفیت صادراتی باشد.

زیرا کود مرغی غنی شده سرشار از مواد مغذی مورد نیاز گیاه زعفران است با داشتن نیتروژن و فسفر و پتاسیم ارگانیک و ریز مغذی ها مانند آهن، روی و … منبع تغذیه عالی برای زعفران است.

کود مرغی پلیت شده حداامکان برای زعفران باید مورد استفاده قرار گیرد چنانچه قصد دارید از کود مرغی فله ای استفاده نمایید حتما به این امر توجه کنید کود کود مرغی پوسیده شده مصرف گردد تا درصد آمونیاک آن کم شده باشد.

توصیه کارشناسان به استفاده از کود مرغی فشرده پلیت شده و غنی شده می باشد زیرا هم از نظر ماده آلی و هم از نظر شوری خاک تنظیم شده هستند و همچنین حمل و نقل آن راحت می باشد زیرا بسته بندی شده در بصورت کیسه های ۲۵ کیلو گرمی می باشد.

کود مرغی برای سیب زمینی

کوددهی و تغذیه سیب زمینی با فضله مرغ، کود مرغی یکی از بهترین کودهای آلی است که فرآیندهای بیولوژیکی مطلوب را در خاک افزایش می دهد.

کود مرغی که به درستی تهیه شده باشد را می توان به عنوان یک منبع تغذیه  یا کود برای سیب زمینی در مراحل مختلف رشد استفاده کرد.

کود مرغی افزایش فعالیت فتوسنتز گیاهان است که به رشد آنها کمک می کند. و باعث بالا بردن راندمان غده تشکیل سیب زمینی میگردد.

باید به این نکته توجه کرد کود مرغ حاوی مقدار زیادی نیتروژن است که بیش از حد به گیاهان آسیب می رساند و سیب زمینی را بی مزه می کند، بنابراین نباید در مصرف این کود زیاده روی کرد.

فواید کود مرغی در پرورش سیب زمینی:

  • حاوی ۶ برابر فسفر و ۴ برابر نیتروژن بیشتر از کود معمولی است.
  • رسیدن سیب زمینی را ۵-۷ روز تسریع می کند.
  • عملکرد را ۱۰-۲۰٪ افزایش می دهد.
  • مقاومت بوته های سیب زمینی را در برابر سوختگی دیررس و سایر بیماری های قارچی (زنگ، پوسیدگی) افزایش می دهد.
  • به گیاهان کمک می کند تا خشکسالی را تحمل کنند.
  • جلوگیری از کپک زدن خاک؛ اسیدیته خاک را عادی می کند.
  • مواد مغذی به راحتی در آب حل می شوند و بلافاصله یا پس از اولین بارندگی در دسترس بوته های سیب زمینی هستند.
  • بستر به مدت ۳ سال اثر می گذارد، به طور فعال رشد را در فصل اول افزایش می دهد.

کود مرغ پلت شده باعث رشد شدید بالای سیب زمینی می شود و می توان از آن برای تغذیه گیاهان جوان ۱ بار در هر فصل استفاده کرد.

کود مرغی برای طالبی

پرورش گیاهان طالبی آسان و سرگرم کننده است. طالبی – یا خربزه – میوه ای خوشمزه و گرما دوست با فصل رشد نسبتا طولانی است، اما ارزش صبر کردن را دارد.

گیاهان را انتخاب کنید
طالبی، همچنین به عنوان خربزه شناخته می شود، در ده ها گونه موجود است، و در هوای گرم، حداقل ۲ تا ۳ ماه پس از گرما، بهترین رشد را دارد.

طالبی ها خاک بسیار شنی و لومی با زهکشی خوب و pH حدود ۶ را دوست دارند. گونه ای را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید یا با خیال راحت انواع جدید را امتحان کنید. این هم همیشه سرگرم کننده است.

تصمیم بگیرید که کجا کاشته شود
دو عامل کلیدی در کاشت طالبی این است. خاک گرم و فضای کافی. انگورها نیاز به دویدن دارند و برای انجام این کار فضایی دارند، حتی اگر روی یک داربست.

آنها با سایر اعضای یک خانواده، از جمله خیار، سایر خربزه ها، کدو حلوایی و کدو تنبل تلاقی نمی کنند. تا زمانی که فضایی برای دویدن وجود داشته باشد می توان آنها را کنار هم کاشت.

آماده سازی خاک
بهتر است کمپوست یا کود دامی که به خوبی پوسیده شده است را به طور یکنواخت در بستر بلند خود قرار دهید تا یک منطقه تغذیه غنی برای طالبی ایجاد شود.

من از کود مرغ کهنه شده استفاده می کنم و آن را با مخلوط خاک غنی مخلوط می کنم. ۶-۸ اینچ از خاک خوب خاکورزی شده، عمق مناسبی است، به علاوه ماده کوددهی شما.

شروع به کشت خاک با کشت حداقل یک فوت عمق زمین کنید. این کار خاک زبر را کاملاً مخلوط می‌کند، سنگ‌ها، شاخه‌ها یا سایر قطعات سخت را از بین می‌برد. اما خاک را نیز تهویه می‌کند.

یک لایه ضخیم کود و یک لایه کوچکتر از کمپوست را در بالا مخلوط کنید و خاکی را که برداشته اید جایگزین کنید. طالبی ها بر روی تپه ها بهتر رشد می کنند، حتی اگر در بستر مرتفع رشد کنند.

در صورت تمایل، پوشاندن زمین اطراف گیاهان با مالچ، پارچه علف های هرز یا حتی روزنامه معمول است تا روند گرم شدن خاک را تسریع کند. کاشت طالبی در خاک گرم برای رشد سالم بسیار مهم است. دقت کنید که خاک حداقل ۶۵ درجه باشد و تمام خطر یخبندان از بین رفته باشد.

کاشت گیاهان
در بستر مرتفع خود تپه هایی برای کاشت ایجاد کنید. طالبی را باید در ردیف‌هایی از پایه‌های برآمده کاشته و هر ردیف را حداقل ۴ فوت (۱.۲ متر) از هم فاصله داشته باشند. فاصله در یک ردیف بستگی به نحوه رشد خربزه های خود دارد:
اگر می خواهید طالبی را روی میله ها یا سیم های داربست پرورش دهید، تپه ها را در همان ردیف با فاصله حدود ۱۲ اینچ (۳۰.۵ سانتی متر) از هم قرار دهید. Trellising معمولاً فقط برای گونه های خربزه کوچکتر کار می کند.

اگر قصد دارید طالبی را روی زمین پرورش دهید، تپه ها را با فاصله ۳۶ تا ۴۲ اینچ (۹۱ تا ۱۰۷ سانتی متر) از هم فاصله دهید. این به اندازه تخت های بلند شما نیز بستگی دارد. مال من ۴ فوت در ۸ فوت است، بنابراین گیاهان خود را در مرکز قرار می دهیم و اجازه می دهیم آنها پخش شوند.

مراقبت از گیاه
طالبی را عمیق و کم آبیاری کنید. خاک اطراف بوته های طالبی جوان را مرطوب نگه دارید، اما در آب نمانید. طالبی T در طول دوره های خشکسالی بسیار حساس خواهد بود و ممکن است به آبیاری اضافی نیاز داشته باشد. گیاهان را به دقت زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که رشد می کنند و سالم به نظر می رسند.

مدتی طول می کشد تا خربزه روی درخت انگور ببندد، اما بیشتر طعم شیرین خربزه به برگ ها بستگی دارد. فقط به این دلیل که هنوز خربزه را ندیده اید به این معنی نیست که چیزی در مورد طعم آنها نمی دانید. به کیفیت برگ ها توجه کنید: آنها باید سبز تیره، با ساختار سفت و رنگ سالم باشند. برگهای زرد یا خالدار ممکن است نشانه خشکی یا بیماری باشد.

برگ های خربزه در ظهر به میزان قابل توجهی پژمرده می شوند و تا عصر در هوای بسیار گرم پژمرده می شوند. این لزوماً نشانه این نیست که باید طالبی را بیشتر آبیاری کنید، بنابراین به کیفیت برگ‌ها نگاه کنید، نه لنگی.

نوار قطره‌ای می‌تواند در آبیاری خربزه‌های شما کاملاً مؤثر باشد، اما می‌توانید با دست آبیاری کنید یا هر کاری که متناسب با اندازه زمین و سایر پروژه‌های کاشت است انجام دهید. من معمولاً صبح ها آب می دهم. اطراف پایه انگورها را آبیاری کنید و سعی کنید وقتی میوه جا افتاد، خیس نشوند.

علف های هرز
منطقه را تا زمانی که درختان انگور به اندازه کافی بزرگ شوند که پخش شوند و تحت کنترل قرار گیرند، نگه دارید. پس از حذف علف های هرز، مالچ را در اطراف انگورها اضافه کنید تا رشد علف های هرز را مهار کرده و به حفظ رطوبت خاک کمک کنید. مطمئن شوید که به اندازه کافی ضخیم است تا کار را به درستی انجام دهید. از آنجا علف های هرز را خفه می کنند. در صورت تمایل می توانید آنها را در یک داربست پرورش دهید، اما مطمئن شوید که اولین باری که تاک را شروع کردید این کار را انجام دهید.

گیاهان را به صورت دوره ای کود دهید
از کود نیتروژن برای گیاهانی که شکوفه نداده اند یا به نظر می رسد کندتر از گیاهان دیگر حرکت می کنند، استفاده کنید. پوشاندن مقداری تفاله قهوه در اطراف سیستم ریشه می تواند راهی موثر برای بیدار کردن گیاه باشد. نمک اپسوم هم اضافه میکنم. به گیاهان کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کنند.

پس از باز شدن شکوفه ها، طالبی را با کود پتاسیم و فسفر بالاتر کود دهید، اگرچه ذخیره طولانی مدت کود فسفر می تواند برای محیط زیست خطرناک باشد. مواد آلی مانند کمپوست یا کود را در اطراف سیستم ریشه قرار دهید، اگر آنها کندتر از بقیه رشد می کنند.

گیاهان را به صورت دوره ای کود دهید
از کود نیتروژن برای گیاهانی که شکوفه نداده اند یا به نظر می رسد کندتر از گیاهان دیگر حرکت می کنند، استفاده کنید.

پوشاندن مقداری تفاله قهوه در اطراف سیستم ریشه می تواند راهی موثر برای بیدار کردن گیاه باشد. نمک اپسوم هم اضافه میکنم. به گیاهان کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کنند.

پس از باز شدن شکوفه ها، طالبی را با کود پتاسیم و فسفر بالاتر کود دهید، اگرچه ذخیره طولانی مدت کود فسفر می تواند برای محیط زیست خطرناک باشد. مواد آلی مانند کمپوست یا کود را در اطراف سیستم ریشه قرار دهید، اگر آنها کندتر از بقیه رشد می کنند.

کود مرغی برای انگور

کود مرغ پلت شده یک گزینه عالی برای پرورش دهندگان انگور برای افزودن به باغ های انگور است. کود غنی شده، مواد مغذی درشت و ریز را برای خاک فراهم می کند و مواد آلی را برای کمک به ساخت و حفظ ساختار خاک تامین می کند.

نیتروژن آلی موجود در کود معدنی می شود و به آرامی در دسترس تاک ها قرار می گیرد و طی سالیان متمادی مقدار نیتروژن را به خاک می رساند.

زمان مصرف کود مرغی برای انگور

چه زمانی برای استفاده از کود مرغی به انگور مناسب است؟

بهتر است کود مرغی پلیت شده را در اواخر پاییز یا اوایل بهار (قبل از شکستن جوانه به توت‌هایی به اندازه نخود) استفاده کنید. از مصرف کود از بسته شدن خوشه تا برداشت خودداری کنید.

این زمان ممکن است باعث رشد بیش از حد، کیفیت پایین انگور، کاهش ذخیره‌سازی و تأخیر در سخت شدن بافت چوبی درخت انگور در سرما شود که بر سازگاری زمستانی تأثیر می‌گذارد.

کود باید به طور کامل ترکیب شود تا از هدر رفتن نیتروژن جلوگیری شود، که آسان‌ترین کار قبل از کاشت انگور است. از استعمال کود در اطراف انگورهای تازه کاشته شده خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به آسیب انگور شود.

کود مرغی برای خیار

امروزه به منظور تولید مواد غذایی سالم، استفاده از کودهای ارگانیک مرغی و سایر کودهای آلی به عنوان جایگزین مناسبی برای استفاده از کودهای شیمیایی مورد توجه قرار گرفته است.

کود مرغی فرآوری شده معمولاً دارای سطوح نیتروژن، فسفات و پتاسیم هستند که به صورت مقادیر NPK بیان می شوند. نیتروژن باعث رشد شاخ و برگ سبز می شود.

فسفات باعث تقویت سیستم ریشه و پتاس تولید میوه و گل و سلامت عمومی گیاه می شود.

استفاده از کود مرغی پلیت شده در پرورش یک محصول با کیفیت بسیار موثر است به همین دلیل توصیه میگردد کود پلیت مرغی را از کارخانه های معتبر تولید کننده کود مرغی تهیه نمایید.

چنانچه قصد دارید محصول خیار با کیفیت صادراتی را پرورش دهید و می خواهید کاملا ارگانیک باشد حتما جهت مشاوره رایگان با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

ما با تولید انواع کود مرغی از جمله:

کود مرغی پلیت شده

کود مرغی گرانول

کود مرغی مایع

کود مرغی فله

کود مرغی سالنی

کود مرغی قفسی

کود مرغی مادر

کود مرغی فراوری شده

کود مرغی فشرده

و کود مرغی پودری و … در درصدها و آنالیزهای مختلف این امکان رو برای خریداران کود مرغی فرآهم آوردیم تا سبد کودی کامل از کود مرغی را بصورت عمده و در یک پک تهیه نمایید.

کود مرغی برای گوجه فرنگی

خیلی از کشاورزان این سوال برایشان پیش میاد آیا کود مرغ برای گوجه فرنگی مفید است؟

کود مرغی یکی از انواع کودهای پس از کود برای سبزیجات است. به راحتی در دسترس است، استفاده از آن آسان است و برای شاخ و برگ گیاهان و میوه های آن معجزه می کند.

کود مرغ برای گوجه فرنگی مفید است. در واقع، این کود یکی از بهترین کودهایی است که می توانید برای گیاهان گوجه فرنگی استفاده کنید، زیرا نسبت به اکثر کودهای حیوانی غلظت نیتروژن بالاتری دارد.

با این حال، قبل از استفاده باید ابتدا آن را فرآوری کنید. غلظت بالای نیتروژن آن را خطرناک می کند و در صورت استفاده تازه از مزرعه ممکن است گیاهان شما را بسوزاند.

بطورکلی کود مرغی از نظر نیتروژن بسیار غنی است و اگر به طور کامل فرآوری نشود می تواند ریشه گیاه را بسوزاند.

نیتروژن به شما رشد سبز سالم می دهد اما برای میوه شدن گوجه فرنگی به تعادل نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم یا پتاس (K) نیاز دارید.

N برای رشد برگ، P برای رشد ریشه و ساقه و بذر، و K برای گلدهی و باردهی است.

مقداری ماده آلی در کود مرغ وجود دارد که برای خاک مفید است، اما ما پلت مرغی فشرده و غنی شده  را پیشنهاد می کنیم زیرا این کار فعالیت میکروارگانیزمها را تحریک می کند و خاک را تهویه می کند.

همچنین مواد آلی را به خاک اضافه می کند و منبع نیتروژن آهسته رها می شود، اما باید کود متعادلی را نیز به خاک اضافه کنید تا از کشت گوجه فرنگی یا سبزیجات مطمئن شوید.

کود مرغی فرآوری شده غنی شده با گوگرد بنتونیت و زئولیت و داشتن ماده آلی بالا یکی از بهترین گزینه ها برای تولید گوجه با کیفیت است.

اگر شما هم قصد دارید گوجه فرنگی صادراتی با کیفیت رو تولید نمایید حتما از کود پلت مرغی کارخانه پردیس کود استفاده نماید.

کود مرغی برای هندوانه و خربزه

کود دهی به گیاهان هندوانه

برای اطمینان از تولید سالم ترین گیاهان هندوانه و خربزه که منجر به بهترین محصول هندوانه و خربزه شیرین و آبدار می شود، مهم است که آنها را در خاک مناسب با مواد مغذی مناسب پرورش دهید.

همچنین تغذیه آنها با مواد مغذی مورد نیاز در مرحله رشد مناسب گیاه اهمیت دارد. به خواندن تمام نکات مربوط به کوددهی صحیح گیاهان هندوانه برای رشد قوی و رشد میوه ادامه دهید.

هندوانه یک محصول فصل گرم است که بهترین عملکرد را زمانی دارد که دمای هوای بیرون به طور مداوم گرم باشد و دیگر خطر یخبندان وجود نداشته باشد.

گیاهان به دماهای سرد بسیار حساس هستند و اگر نشا یا بذر را خیلی زود بکارید ممکن است رشد نکنند یا جوانه بزنند

یک ماده آلی، کود مرغی خالص درجه یک معمولاً برای اصلاح خاک کاشت استفاده می شود.

زمانی که کود به درستی ترکیب و فراوری شود، به تامین مواد مغذی خاک کمک می کند و در عین حال خاک های هوادهی و نگهدارنده آب را تقویت می کند.

این مزایا به ویژه برای هندوانه و خربزه امیدوارکننده است، که برای رشد سالم نیاز به خاک های با زهکشی خوب و حاصلخیز دارد.

اگرچه هندوانه و خربزه نیازی به اصلاح مداوم کود ندارد، یک اصلاح به موقع، همراه با مراقبت مناسب، به تولید هندوانه و خربزه با کیفیت در پایان فصل رشد کمک می کند.

کود مرغی برای یونجه

سال هاست که بستر طیور به عنوان کود در مراتع و مزارع علوفه مورد توجه قرار گرفته است. خرید آن نسبتاً ارزان است و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی از جمله نیتروژن، فسفر و پتاسیم و کلسیم است.

به گفته متخصصان کشاورزی و توسعه روستایی، در واقع، بسیاری از محصولات کشاورزی می توانند از کاربردهای مسئولانه بستر طیور بهره مند شوند.

استفاده از کود مرغی برای یونجه باعث افزایش تناژ قابل توجه یونجه و کیفیت محصول میگردد همچنین کود مرغی باعث افزایش ارتفاع گیاه یونجه و بهبود کیفیت بوته و برگ میگردد و از مزایای ثانوی استفاده از کود مرغی برای یونجه می توان به افزایش شیر دام و ویتامین B12  در شیر دام میگردد.

بدلیل مزایای زیادی که کود مرغی برا یونجه دارید استفاده آن در بین کشاورزان و تولید کنندگان یونجه با کیفیت از محبوبیت خاصی برخوردار است.

کود مرغی تولید شده در شرکت پردیس کود مشهد دارای ماده آلی بالا برای تولید یونجهبا کیفیت در کارخانه با فرمول اختصاصی تولید و در بسته بندی ۲۵ کیلو گرمی بصورت مستقیم و بدون واسطه عرضه میگردد.

کود مرغی برای گندم

در مناطقی که کود و بستر به راحتی در دسترس است، می توانند راهی برای برآوردن نیازهای فسفر بالاتر برای گندم فراهم کنند.

کود مرغی دارای سه مزیت کود برای سیستم زراعی را دارد.  فسفر موجود  به طور کلی، این با ارزش ترین جزء کود برای گندم است.

برای گندم کاران، مزیت آن آشکارتر است، زیرا گندم نیاز سطح خاک فسفر بالاتری نسبت به ذرت دارد. برای گندم، استفاده از کود زمانی توصیه می شود که سطح فسفر خاک ۲۵ قسمت در میلیون یا کمتر باشد. برای ذرت، ۱۵ ppm است.

کود مرغی یک راه عالی برای بالا بردن سطح فسفر خاک برای بالا بردن محصول گندم خوب است.

حفظ فسفر خاک در سطوح مورد نیاز محصولات کشاورزی، اما به حداقل رساندن فسفر اضافی در خاک ما برای دستیابی به یک “برنده” اقتصادی و هم برای محیط زیست مهم است.

توصیه کارشناسان کشاورزی به بهره مند شدن از مزایای عالی کود مرغی برای محصول گندم استفاده آن بصورت پلت شده و فراوری شده می باشد.

کود پلت شده باعث افزایش تناژ گندم و همچنین کیفیت دانه گندم را بالا میبرد.

کود مرغی برای چغندر

کود مرغ ممکن است بد بو و کاملاً منزجر کننده باشد، اما یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای مزارع چغندر خود استفاده نمایید.

با این حال، این بدان معنا نیست که شما به سادگی می توانید کود مرغ را برای چغندر مصرف نمایید زیرا استفاده از کود مرغی خام نه تنها دارای مواد اضافه و علفهای هرز و قارچ است دارای آمانیک بالا می باشد که باعث برگ سوزی و ریسه سوزی چغندر میگردد.

به همین دلیل توصبه میگردد اگر خوهان بهر مند شدن از مزایای جادوی کود مرغی هستید حتما آن را بصورت فرآوری شده و پلت شده استفاده نماید کود مرغی غنی شده و تولید شده در کارخانه های کود مرغی می تواند گزینه عالی برای پرورش یک چغندر با کیفیت هم از نظر عیار بالا و هم کیفیت مواد مغذی و هم تناژ تولید گردد.

کود مرغی را از کجا تهیه کنیم؟

کود مرغی را می توانید با یک تماس از تولید کننده آن بصورت مستقیم خریداری نمایید کافیست با شرکت پردیس کود در تماس باشید تا کارشناسان ما علاوه بر مشاوره رایگان و شما را در خرید انواع کود مرغی با کیفیت راهنمایی نمایند.

باعث افتخاراست سالیان سال در عرصه تولید کود مرغی فعالیت مستمر داشته و رزومه ما مشتریان ما د رسراسر ایران می باشند.

اگر شما هم خواهان افزایش تولید محصولات زراعی و باغی خود با کیفیت استاندارد و ارگانیک صادراتی هستند کافیست یکبار از محصولات شرکت ما استفاده نماید.

جهت اطلاع از قیمت هر تن کود مرغی بصورت فله و بسته بندی کیسه ای کافیست فرم تماس با ما راتکمیل نمایید تا کارشناسان کارخانه با شما تماس بگیرن.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *