آخرین خبرها

کود مرغی کیلویی چند+ خرید و فروش کود مرغی کیسه ای

کود مرغی کیلویی چند | کود مرغ یکی از بهترین مواد مغذی است که می توانید به خاک خود بدهید. اما همه کودهای مرغی یکسان ایجاد نمی شوند. انواع کود مرغی تولید شده عبارتند از:

کود مرغی مایع، کود مرغی فله ای، کود مرغی پودری، کود مرغی فشنگی، کود مرغی پلیت شده، کود مرغی گرانوله، کود مرغی سالنی، کود مرغی قفسی، کود مرغی مادر، کود مرغی تخمگذار، کود مرغی گوشتی و … نام برد.

با ما باشید در ادامه مقاله به انواع کود مرغی بصورت مختصر و اینکه کود مرغی چیست؟ قیمت کود مرغی کیلویی چند؟ و دارای چه فوایدی است خواهیم پرداخت.

کود مرغ چیست؟

کود مرغ که به آن کود مرغی نیز گفته می شود، منبع عالی مواد مغذی است. محتوای نیتروژن و فسفر آن حداقل دو برابر بیشتر از سایر کود کشاورزی مانند کود گاوی است.

علاوه بر فضولات مرغ، کود مرغ حاوی هر چیز دیگری است که هنگام تمیز کردن مرغداری از بین می‌رود: ادرار، پر، غذای باقی‌مانده و مواد بستر لانه مانند کاه و یونجه، تراشه‌های کاج یا سرو، بریده‌های علف، برگ‌های خرد شده. و کاغذ بازیافتی به همین دلیل است که نسبت NPK در کود مرغ بسیار متفاوت است.

درصد مدفوع مرغ و سایر مواد تنها متغیر در محتوای مواد مغذی نیست. سن جوجه ها و نحوه پرورش جوجه ها نیز در این امر نقش دارد.

کود مرغی کیلویی چند

فواید کود مرغ

کود مرغی به عنوان یک کود آلی غیر سنتزی فواید بی شماری دارد. این یک کود کامل است که حاوی عناصر درشت مغذی نیتروژن، فسفر و پتاسیم و همچنین ریزمغذی های مهمی مانند کلسیم مورد نیاز برای رشد سالم گیاه است.

کود مرغ بیشتر از یک کود است. همچنین یک اصلاح کننده خاک خوب است. مواد آلی را به خاک اضافه می کند که ساختار خاک، حفظ رطوبت، قابلیت زهکشی و هوادهی را بهبود می بخشد.

همچنین خاک با مواد آلی بالا کمتر مستعد فرسایش است و کود را بهتر حفظ می کند.

مواد آلی موجود در کود مرغ مزیت دیگری نیز دارد: میکروب‌های خاک را تغذیه می‌کند و به مواد مغذی ارگانیک اجازه می‌دهد سریع‌تر تجزیه شوند و به نوبه خود آنها را سریع‌تر در دسترس گیاهان قرار می‌دهد.

تفاوت بین کود مرغی کیسه ای و کود مرغی تازه

کود مرغ دو نوع است: فرآوری شده تجاری یا تازه. کیسه هایی که می توانید از مرغداری ها یا فروشگاه ها بخرید کود مرغ خشک و کود مرغ پودر شده یا کود مرغ پلت شده است.

بر اساس وزن به وزن، کود خشک غلیظ تر از کود تازه است که حاوی ۷۶ درصد آب است. کود خشک معمولاً استریل شده و بدون بو است.

از سوی دیگر، کود تازه حاصل از مرغداری حیاط خلوت یا مزرعه، بویی قوی دارد و و حاوی آمونیاک بالا است.

برخلاف کود حیوانی خشک، نمی‌توان آن را به این صورت استفاده کرد، اما باید قبل از استفاده از آن کمپوست یا فراوری شود، در غیر این صورت محتوای بالای آمونیاک باعث سوختگی گیاهان می‌شود.

نکته
کود مرغی از جوجه های پرورش یافته معمولی ممکن است با آنتی بیوتیک ها آلوده شود.

تحقیقات کمی در مورد میزان باقی مانده از آنتی بیوتیک ها در کود مرغی مسن وجود دارد. فقط استفاده از کود مرغی پلیت شده ارگانیک گزینه ایمن تر است.

کود مرغی کیلویی چند

چگونه کود مرغ را فراوری کنیم؟

هدف از کهنه کردن یا پوساندن کود تازه، از بین بردن پاتوژن های مضر و کاهش محتوای آمونیاک آن است.

عوامل بیماری زا در کود در دمای ۱۴۰ تا ۱۶۰ درجه فارنهایت تولید مثل می کنند، دمایی که می توان در یک توده کمپوست به آن رسید.

یک روش رایج برای پوسانیدن کود، کمپوست کردن آن است. این امر مستلزم چرخاندن توده کمپوست به صورت هفتگی برای وارد کردن اکسیژن و محافظت از آن در برابر عناصر است، زیرا باران یا برف رطوبت بیشتری را دوباره وارد می کند.

یک توده کمپوست با کود دامی باید دور از باغ شما و سایر مناطق حیاط شما با تردد انسان، مانند مکان های بازی کودکان باشد تا از آلودگی ناشی از رواناب جلوگیری شود.

پس از ۵ تا ۶ هفته، کود پوسیده حاصل فشرده تر، خشک تر و سبک تر می شود. مواد مغذی موجود در آن تثبیت شده اند، بنابراین زمانی که کود پوسیده را به خاک باغچه خود اضافه کنید، به آرامی آزاد می شوند.

کود مرغی کیلویی چند

انواع کود مرغی

هر آنچه در مورد کود پلیت مرغی باید بدانید

کود مرغی پلیت شده یکی از انواع تولیدات کود مرغی است که به دلیل ارزش غذایی بالا و همچنین بازده عالی در افزایش محصولات کشاورزی یکی از انتخابهای کودی کشاورزان برای محصولات زراعی و باغی خود می باشد.

در حالی که کود مرغی فشنگی به دلیل مقادیر بالای نیتروژن، فسفر و پتاسیم NPK شناخته می‌شوند، اما مجموعه‌ای از ریزمغذی‌های ارزشمند را نیز فراهم می‌کنند که در سایر انواع کودهای آلی در دسترس نیستند.

ریز مغذی‌ها در کود مرغی فشرده

  • کلسیم
  • منیزیم
  • گوگرد
  • منگنز
  • فلز مس
  • فلز روی
  • کلر
  • بور
  • اهن
  • مولیبدن
    نشان داده شده است که کود مرغی چگالی ظاهری را کاهش می دهد و ظرفیت نگهداری آب، سرعت انتشار اکسیژن، محتوای مواد آلی و پایداری کلی خاک را افزایش می دهد.

کود مرغی پلیت شده توسط شرکت ما دارای آنالی ۱۰۰% مرغی خالص با NPK 3 2 3، هدف ما تولید محصولی است که دارای  درصد رطوبت بسیار پایینی باشد.

این به ما این امکان را می دهد که تجزیه و تحلیل پایدار ایجاد کنیم و همچنین به راحتی از پایین قیف یا تریلر یا بذر پاش تخلیه گردد و استفاده آن راحت و مقرون بصرفه باشد.

آیا کود پلیت مرغی غنی شده برای کشاورزی ارگانیک تایید شده اند؟

پلیت مرغی، حتی گلوله های حاصل از عملیات مرغ تخمگذار مادر، برای کشاورزی ارگانیک تایید شده است. به شرط اینکه به خوبی فرآوری و ناخالص های آن از جمله آمونیاک آن گرفته شده باشد.

کود مرغی فرآوری شده طیور نه تنها یکی از منابع اصلی NPK برای کشاورزی ارگانیک هستند، بلکه یکی از مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین راه‌ها برای کشاورزان ارگانیک برای دستیابی به عملکرد بالا و پایدار سال به سال است.

اگر شما هم قصد دارید محصولات ارگانیک رو پرورش دهید و به تناژ محصول خود بیفزاید حتما فهرست کودهای مرغی تولید شده توسط شرکت پردیس کود را مشاهده نمایید.

ما با تولید انواع کود مرغی پلیت شده ارگانیک و تضمین آنالیز کیفیت محصول خود را ضمانت می کنیم.

کود پلیت مرغی ۱۰۰% خالص پردیس کود دارای گواهی ثبت کودی و پروانه بهداشت دامپزشکی است که خالص بودن این کود مورد تایید قرار گرفته شده است.

ما کو مرغی فشرده خود را به طور گسترده آزمایش می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که تمام الزامات ضروری را برآورده می کنیم

کود مرغی کیلویی چند

کود مرغی پودری خشک درجه یک

پردیس کود، کود مرغی خشک شده تولید می کند که آمونیاک کمتری دارد و حمل و نقل آن راحت تر است. و همچنین کاملا سرند شده و پودری می باشد که استفاده از آن در پاشین در باغات به راحتی صورت میگیرد.

کود مرغی که به درستی کمپوست شده و در حد اعتدال استفاده می شود، می تواند برای درختان میوه شما عالی باشد.

اما گزینه دیگری وجود دارد که توسط یک شرکت مبتکر تولید شده است آن هم کود پلیت مرغی ۱۰۰درصد خالص و غنی شده که توسعه داده شده است.

کود پلت مرغی بوردو، کودهای کود مرغی خشک شده تولید می کند. کودهای آنها بو نمی دهند زیرا کود قبل از تشکیل آمونیاک خشک می شود. و عاری از هر نوع میکروب و قارچ می باشد.

این شرکت با تولید کود مرغی پودری و غنی شده با داشتن دستگاه های و سیستم خشک کن منحصر به فرد، درست در مرغداری، برای خشک کردن سریع فضولات مرغ تازه استفاده می کند.

این امر از تشکیل آمونیاک بدبو جلوگیری می کند و یک کود طبیعی با کیفیت بالا به جای می گذارد که به گیاهان شما آسیب نمی رساند.

محصولات کود مرغی پردیس کود برای کشاورزی ارگانیک تایید شده است. آنها فقط از کود مرغ های تخمگذار و مادر گوشتی استفاده می کنند که با هورمون یا آنتی بیوتیک درمان نمی شوند.

در نتیجه، کشاورزان، و همچنین باغبان‌های خانگی آگاه به سلامت، می‌توانند کود مرغی ارگانیک را روی محصولات ارگانیک خود بپاشند.

کود مرغی کیلویی چند

کود مرغی فله ای

می دانیم که در خاک های سالم گیاهان سالم رشد می کنند. گیاهان سالم محصولاتی با کیفیت بالاتر و عملکرد افزایش می‌دهند و در عین حال در برابر بیماری و خشکی مقاوم‌تر می‌شوند. مزرعه شما را از نظر اقتصادی کارآمدتر می‌کند.

کود مرغی فله ای با باز کردن مواد مغذی و اضافه کردن مواد بیولوژی خاک شما را تقویت می کند. این باعث می شود محصولات شما سالم تر و بهتر بتوانند در برابر هر آنچه که طبیعت دارد مقاومت کنند.

در مقایسه، کودهای معمولی اجزای بیولوژیکی و مواد آلی را که خاک را به زندگی بازمی‌گرداند، حذف می‌کنند.

کود مرغی کیلویی چند

همه چیز در مورد کود مرغی گرانوله

کود مرغ می تواند به عنوان جایگزین کود شیمیایی عمل کند.

هنگامی که مواد مغذی به طور طبیعی تامین می شوند، تعادل و غلظت مناسب تری دارند و در نتیجه یکپارچگی مواد معدنی بالاتر هم در گیاه و هم در محصول خاموش می شود.

ما نتایج بسیار خوبی را با استفاده از کود مرغی گرانوله برای تمام محصولات کشاورزی گسترده مشاهده کردیم. به خاک غذا بدهید تا نتیجه بهتر رو ببینیم!!

کود مرغی گرانوله از نظر مواد مغذی مانند کود مرغی پلیت شده است که با آنالیزهای مختلف تولید میگردد که در نهایت برای استفاده بهتر به شکل گلوله نخودی در می آید تا راحتتر در زمین پاشیده شود و یابا استفاده از دستگاه بذر پاش مورد مصرف قرار گیرد.

چنانچه قصد خرید کود مرغی گرانوله را دارید پیشنهاد می کنم با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا با ارائه مشاوره رایگان و راهنمایی، خرید بتوانید خرید راحت و مطمئنی را با کمترین قیمت کود مرغ در بازار را تجربه کنید.

کود مرغی کیلویی چند

آشنایی با کود مرغی قفسی

کود حاوی مواد مغذی مورد نیاز گیاهان است. استفاده از ارزش غذایی کود می تواند هزینه های کود شما را حدود چند برابر در هکتار کاهش دهد. بسیاری از مرغداری حجم زیادی کود تولید می کنند.

که در انواع و اقسام مختلف با درصد ماده آلی متفاوت هستند کود مرغی قفسی این نوع کود مرغی از قفس مرغ های مادر تخم گذار به دست می آید.

کود مرغی کیلویی چند

آشنایی کلی در مورد کود مرغی سالنی

این کود از فضولات جوجه هایی که در سالن پرورش داده می شوند به دست می آید.

تفاوت کود مرغی قفسی و سالنی

  • میزان کلسیم اندازه گیری شده در کود مرغ قفسی ۸.۸ درصد بوده در حالیکه میزان کلسیم اندازه گیری شده کود مرغ سالنی ۲.۴ درصد می باشد
  • میزان فسفر اندازه گیری شده در کود مرغ قفسی ۲.۵ درصد در حالیکه فسفر اندازه گیری شده در کود مرغ سالنی ۱.۸ می باشد
  • منیزیم اندازه گیری شده در کود مرغ قفسی ۰.۶۴ و در کود مرغ سالنی ۰.۴۴ می باشد
  • پتاسیم اندازه گیری شده در کود مرغ قفسی ۲.۳۳ درصد بوده در حالیکه این میزان در کود مرغ سالنی ۱.۷۸ می باشد
  • میزان آهن اندازه گیری شده در کود مرغ به دست آمده از قفس مرغ های مادر تخم گذار ۱۵۰ppmو در کود مرغی سالنی۴۵۱ppmمی باشد
  • میزان منگنز اندازه گیری شده موجود در کود مرغی قفسی ۴۰۶ppm می باشد در حالیکه میزان این عنصر در کود مرغی سالنی ۲.۲۵ppmمی باشد
  • روی اندازه گیری شده در کود مرغی قفسی ۴۳۶ppmو در کود مرغی سالنی ۲۳۵ppm می باشد.

همانطور که مشاهده می شود جز در مورد آهن در همه موارد عناصر موجود در کود مرغ قفسی غنی تر از کود مرغ سالنی می باشد.

در ضمن توجه به این نکته مهم است که از هر ۱۰۰۰ جوجه گوشتی به طور میانگین در سن ۶ هفتگی ۳.۲ تن کود و از هر ۱۰۰۰ مرغ تخمگذار در سن ۶۰ هفتگی ۱۵ تن کود خالص تولید می شود.

کود مرغی کیلویی چند

کود مرغی مایع چیست؟

یک کود غیر شیمیایی موثر است که از کود مرغی تهیه می شود. این کود بصورت مایع از مواد مغذی و مواد آلی برای بهبود رشد گیاه و ساختار خاک است، مواد مغذی آنها را به آرامی آزاد می کند و به طور طبیعی برای بهبود باروری تجزیه می شود.

کود مرغی مایع برای طیف وسیعی از محصولات زراعی، علفزار، سبزیجات ریشه ای، درختان میوه و طیف وسیعی از گل ها مناسب است.

کارخانه ما با تولید کود مرغی مایع، اولین کارخانه از نوع خود در مشهد است که از اخلاق پایدار و دوستدار محیط‌ زیست حمایت می‌کند.

یک کود سازگار با محیط زیست، عاری از مواد افزودنی، هرگونه کمپوست شهری یا بقایای کارخانه های تصفیه آب و یا فضولات انسانی ارائه می دهد.

کود مرغی کیلویی چند

نحوه و زمان استفاده از کود مرغ

در اینجا نیز کودهای فرآوری شده در کیسه ها با کودهای قدیمی کمپوست شده متفاوت است.

کود مرغی کیسه ای پلیت شده و غنی شده را می توان در هر زمان استفاده کرد. درختان و درختچه ها معمولاً در بهار کوددهی می شوند.

تخت گل و سبزیجات در بهار و به طور مکرر در طول فصل رشد کوددهی می شوند. برای مقادیر خاص، دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید.

در صورت استفاده از کود دامی پوسیده شده، زمان بسیار محدودتر است. برای محصولاتی که میوه با خاک هیچ تماسی ندارد، مانند گوجه فرنگی یا لوبیا، کود دامی باید حداقل ۹۰ روز قبل از برداشت استفاده شود.

برای محصولاتی که با خاک تماس دارند مانند همه سبزیجات ریشه ای، توت فرنگی و سبزیجات برگدار، کود دامی باید حداقل ۱۲۰ روز قبل از برداشت استفاده شود.

با شمارش معکوس از تاریخ برداشت مورد انتظار، این به کاربرد اواخر زمستان یا اوایل بهار برای اکثر مکان‌ها تبدیل می‌شود. به ازای هر ۱۰۰ فوت مربع، ۴۵ پوند کود کهنه مصرف کنید.

مهم نیست از چه نوع کود مرغی استفاده می کنید، مطمئن شوید که کود بطور کامل پوسانیده شده باشد و آمونیاک آن صفر باشد و  آن را به طور یکنواخت در خاک بمالید. و به یاد داشته باشید که همیشه هنگام دست زدن به کود از دستکش استفاده کنید.

کود مرغی کیلویی چند

کود مرغی از کجا تهیه کنیم؟

اعتماد مشتری رمز موفقیت تولید ما می باشد و ما معتقدیم که چنانچه مشتری برداشت عالی و فروش خوبی داشته باشد ماهم می توانیم سود برده باشم و این سود دو طرفه است.

پس فقط فروش برای مجموعه با ملاک نیست بلکه بازده عالی مشتری از مصرف محصولات ما هدف نهایی تولیدات با کیفیت است.

کارخانه ما با داشتن چندین خط تولید در زمینه انواع کود مرغی توانسته نیاز مشتریان خود را در همه حال براورده نماید.

قطعا شما هم دوست دارید کود مرغی را از تولید کننده آن بصورت مستقیم و بدون واسطه تهیه نمایید تا هم از تخفیفات خرید کود مرغی و هم از مزایایی نمایندگی و بار کیفیت مطمن باشید.

کافیست با مشاوران مجموعه ما بصورت مستقیم تماس حاصل فرمایید و بپرسید؛ قیمت کود مرغی کیلویی چند؟  تا در خرید مطمئن شما را راهنمایی نمایند.

قیمت کود مرغی کیلویی چند؟

حال که با انواع کود مرغی آشنا شدید میتوانید حدس بزنید که کود مرغی کیلویی چند است؟ و کود مرغ را از کجا باید بخرید؟

کود مرغی مادر سالنی و قفسی با دارا بودن ماده عالی بالا با کیفیت تقریبا کیلویی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ می باشد.

کود مرغی پلیت شده در بسته بندی کیسه ای چنانچه خالص باشد از کیلویی ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ متفات می باشد با توجه با ماده آلی و مواد افزودنی در آن.

ترکیب کود گاوی و مرغی و ترکیب کود مرغی و گوسفندی با توجه به درصد هر کود تقریبا کیلویی ۱۹۰۰ تا ۲۲۰۰ می باشد.

جهت اطلاع بیشتر از آنالیز هر نوع کود و قیمت روز کود مرغی با ما در ارتباط باشید.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

۷ نظر

  1. اسماعیل آقاجانی

    سلام احتراما کود مرغی میخواهم

    • درود برشما
      با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید یا فرم همکاری با ما را تکمیل نمایید
      ۰۹۱۲۰۷۶۵۹۳۱

    • سلام روز بخیر
      فرم همکاری با ما تکمیل نماییدتا کارشناسان ما با شما تماس بگیرن یا با شماره ۰۹۱۲۰۷۶۵۹۳۱ تماس حاصل فرمائید

    • درود برشما
      چه نوع کود مرغی مورد نیازه؟
      ما انواع کود مرغی را تولید داریم مثل: کود مرغی فله سالنی و تخمگذار، کود مرغی پلیتی شده، کود مرغی گرانول، کود مرغی پودری، کود مرغی فشرده، کود مرغی مایع و …
      لطف بفرمایید فرم همکاری با ما را تکمیل بفرمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

    • با سلام و وقت بخیر خدمت شما
      چه نوع پلت مرغی مورد نیازه؟
      ممنون میشم با شما های شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم همکاری با ما رو تکمیل بفرمایید تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل فرمایند.

  2. سلام خسته نباشید میخواستم قیمت کود مرغ تخمگذار رو بپرسم میخواستم ببینم کیلویی چند در میاد ممنون میشم جواب بدید

    • سلام وقت بخیر
      با توجه به تولید پلیت در این فصل سال از ارائه کود فله مرغی معذوریم چنانچه در نظر دارید از کود پلت مرغی خالص و با کیفیت بالا استفاده نمایید با کارشناسان ما با شماره ۰۹۱۲۰۷۶۵۹۳۱ تماس حاصل فرمایید یا فرم تماس با ما را تکمیل نمایید. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *