آخرین خبرها

فروش بهترین گوگرد پودری برای انگور

از آنجایی که کود گوگرد پودری برای انگور یکی از پر اهمیت ترین و با ارزش ترین نوع کود می باشد. انتخاب و خرید بهترین گوگرد مهم می باشد. کود گوگرد برای درخت انگور علاوه بر استفاده برای اندام های هوایی آن برای تقویت ریشه نیز مورد استفاده قرار میگرد. زیرا فقط از طریق اندامهای هوایی به صورت محلول پاشی و گرد پاشی تنها نمی توان نیاز کودی درخت انگور رو تامین کنیم بلکه با استفاده از کودهای ارگانیک حیوانی مانند کودهای پلت مرغی غنی شده و گوگرد پودری استفاده به صورت چالکود می توان درخت انگور را تقویت نمود که علاوه بر ثمردهی بیشتر باعث افزایش محصول، کیفیت محصول و مزه و طعم خوب گردد.

خواص گوگرد پودری برای انگور

استفاده از گوگرد کشاورزی پودری و گرد انگور از دیرباز برای از بین بردن آفت، قارچ، سفیدک انگور مورد استفاده کشاورزان بوده که در بین کشاورزان معروف به گرد انگور شده است.

پودر گوگرد دارای خواص زیادی برای انگور می باشد که کشاورزان بعد از تهیه آن را در سه نوبت و در  فواصل مشخص بر روی اندام های هوایی درخت تاک انگور و ریشه مصرف می کنند.

همانطور که قبلا اشاره شد کود گوگرد چهارمین عنصر اصلی حیاتی برای گیاهان است، کمبود این عنصر در انگور موجب توقف و کاهش تکثیر سلولی و عملکرد صحیح گیاه می شود. گوگرد تاثیرات جانبی دیگر نیز دارد موجب کاهش ph  در خاک می شود و به جذب عناصر دیگر مانند فسفر ،پتاسیم ،آهن ،منگنز و منیزیم کمک شایانی خواهد کرد.

و یکی دیگر از تاثیرات آن دفع آفات می باشد که می توان هم به صورت محلول پاشی و بدون هیچ گونه اثری بر انگور انجام شود. گوگرد برای دفع آفاتی مانند سفیدک و سیاهک و کنه و حشرات و پروانه ها بسیار موثر نشان داده است و گیاه را نیز ضعیف نمی کند.

در نهایت استفاده از گوگرد پودری پالایشگاهی با خلوص بالا ۹۹%  ارگانیک برای انگور موجب تراکم در خوشه های انگور و درشتی و افزایش قند انگور را خواهد داشت.

بطور کلی از خواص بارز کود گوگرد پودری می توان به موارد زیادی اشاره کرد که در این مقاله به مختصر از آن خواهیم پرداخت:

  • تراکم خوشه انگور
  • دارای خاصیت قارچ کشی
  • افزایش رشد و فتوسنتز در گیاه
  • درشتی انگور و افزایش قند انگور
  • کنترل کنه و تریپس در مزارع و باغات
  • افزایش فرآیند رشد و فتوسنتز در گیاه
  • آزادسازی مواد غذایی تثبیت شده در خاک
  • کاهش دهنده PH خاک و بهبود جذب عناصر ریز مغذی ( آهن و روی) و فسفر

نحوه گوگرد پاشی پودری برای انگور

کشاورزان همیشه با آفت ها و بیمارهای زیادی برای محصولات زراعی و باغی خود رو برو هستن که این آفات باعث کاهش رشد گیاهان و افت کیفیت محصولات از نظر کیفی و کمی میگردد.

سفیدک انگور نوعی قارچ مهاجم است که میوه و ساقه های درخت انگور را آلوده ساخته و بسیار فراگیر می باشد. این قارچ به وسیله عوامل فیزیکی نظیر باد ، بدن موجودات زنده و … به دیگر درختان انگور منتقل می شود.

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]با استفاده از کود گوگرد پودری یا همان گرد انگور با خلوص ۹۹درصد از نوع کود گوگرد پودر میکرونیزه پالایشگاهی می توان از شر این آفات خلاص گردد. چنانچه قصد خرید کود گوگرد پودری با خلوص ۹۹% و دانه بندی مش ۲۰۰ رو از کارخانه تولید کننده آن به صورت مستقیم را دارید حتما با کرشناس کارخانه به صورت مستقیم ارتباط برقرار نمایید. ۰۹۱۲۰۷۶۵۹۳۱[/hwgold-dash]

در ادامه مقاله به این موضوع می پردازیم که نحوه گوگرد پاشی برای انگور را چگونه است؟

برای مقابله با بیمارها و قارچ ها و همچنین سفیدک انگور می توان هم سم پاشی انجام داد و هم از کود بیسار مفید گوگرد استفاده کرد. استفاده از سم به دلیل مشکلات مخرب زیست محیطی و به خطر افتادن سلامت انسان زیاد توصیه نمیگردد ولی گرد پاشی انگور علاوه بر اینکه مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی کند، همچنین گوگر مورد نیاز انگور را نیز فراهم می نماید.

[highlight-red bcolor=”blue” align=”right” ]برای گوگرد پاشی انگور باید از گوگرد میکرونیزه پالایشگاهی با خلوص بالای ۹۵ درصد و مش ۲۰۰ یا ریز تر استفاده نمود. [/highlight-red]

نحوه گوگرد پاشی انگور نیز به این شکل است که باید پس از مشاهده رویش جوانه و برگ ها بر روی ساقه ها، میزان ۱۵۰ گرم پودر گوگرد میکرونیزه را برای هر ۱۰۰ متر مربع انگور کاری با استفاده از گردپاش استفاده کرد.

سعی کنید تمام بخش ها به خوبی پوشش داده شود. مرحله دوم گوگرد پاشی بعد از ریختن گل ها می باشد که این بار باید میزان گوگرد پودری را تا ۲۵۰ گرم افزایش دهید. آخرین مرحله گوگرد پاشی درخت تاک، پس از آن می باشد که غوره ها تا حدودی رشد کرده اند و در این مرحله مقدار مصرف را تا ۴۰۰ گرم افزایش دهید.

 

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد

قیمت کود گوگرد + مزایا و معایب کود گوگرد برای سیب زمینی

قیمت کود گوگرد | یکی از کودهای بسیار پرکاربرد در صنایع کشاورزی کود گوگرد است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *