آخرین خبرها

شرکت وارد کننده کربنات سدیم سنگین ازبک بصورت مستقیم

کربنات سدیم ( سودا اش ) یک ماده شیمیای بسیار کاربردی است که در خارج از ایران توسط شرکت تولیدی معتبر تولید می شود و از طریق مرکز وارداتی شناخته شده در دسترس مشتری هایی که به دنبال خرید این نمونه های خارجی ازبک می باشند قرار می گیرد. شرکت وارداتی کربنات سدیم یا سودا بهترین نمونه از این کالاها را به دست افراد خریدار می رساند. این مرکز کربنات سدیم ازبک نوع سنگین را بر اساس اصول استاندارد واردات می نماید و به مشتریان عرضه می دارد.

کربنات سدیم همان نمک سدیم کربنیک و نام های دیگر آن سودا اش سنگین، سودا اش سبک، اسیدکربنیک،  نمک دی سدیم،  نمک سودا، قلیا، سنگ قلیا، جوهر قلیا است.
از واکنش کلرید سدیم و آمونیاک، کلرید سدیم و اسید سولفوریک نیز بدست می‌آید.

در ادامه مقاله با ما باشید به بررسی انواع کربنات سدیم و کاربرد کربنات سدیم ( سودا اش ) در صنایع مختلف خواهیم پرداخت.

کربنات سدیم سنگین ازبک

کربنات سدیم چیست؟

خاکستر سودا نام تجاری کربنات سدیم (Na2CO3) است. خاکستر سودا به طور مصنوعی در مقادیر زیادی از نمک (کلرید سدیم) و سنگ آهک با روشی به نام فرآیند Solvay تولید می شود.

کربنات سدیم با فرمول شیمیایی Na2CO3 که به نام‌های نمک سود، خاکستر سودا، کریستال‌های سودا و سودا نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین و مفیدترین مواد شیمیایی صنعتی است که کاربردهای فراوانی دارد.

کربنات سدیم آب شده با نام تجاری Soda Ash معمولاً به روش Solvay در مقیاس صنعتی تولید می شود. در این روش کربنات سدیم از سنگ آهک (کربنات کلسیم)، آمونیاک و کلرید سدیم تولید می شود. سایر روش های تولید به نام های: Lelanc و Hou Process شناخته می شوند.

کربنات سدیم سنگین ازبک

انواع کربنات سدیم

این ماده در دو نوع کربنات سدیم سبک و کربنات سدیم سنگین تولید می شود که می تواند در تولید شیشه و ظروف شیشه ای، مواد شیمیایی (جوش شیرین، سیلیکات سدیم و …)، تصفیه آب، استخراج فلزات سنگین و بسیاری مصارف دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

۵۰ درصد کل تولید این ماده در ساخت شیشه و ظروف شیشه ای، ۱۸ درصد برای مواد شیمیایی، ۱۰ درصد برای تولید صابون و مواد شوینده و مابقی در صنایع دیگر مصرف می شود.

تفاوت بین کربنات سدیم سبک و سنگین

تفاوت این دو نوع در چگالی آنهاست، به طوری که پس از هیدراتاسیون نور یک مونوهیدرات کربنات سدیم (Na2CO3.H2O) تولید می شود که پس از آن با کم آبی این ماده، محصولی با چگالی بیشتر و کریستال هایی با سایز بزرگتر ساخته می شود.

کربنات سدیم سنگین

عمدتاً در صنایع شیشه و ظروف شیشه ای به عنوان شار در فرآیند ذوب استفاده می شود

کربنات سدیم سبک

نقش کلیدی در تولید مواد شوینده، کاشی، سرامیک و لعاب دارد.

کربنات سدیم سنگین ازبک

کاربردهای کربنات سدیم سنگین ازبک یا خاکستر سودا متراکم:

کربنات سدیم  یکی از مواد اولیه شیمیایی مهم است. این به طور گسترده ای در صنایع سبک، شیمیایی روزانه، مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، متالورژی، نساجی، نفت، دفاع ملی، پزشکی و سایر زمینه ها استفاده می شود. و در صنایع دیگر مانند: مواد شوینده، همچنین در زمینه عکاسی و تجزیه و تحلیل استفاده می شود. در میان خاکستر سودای مورد استفاده در صنعت، عمدتاً صنایع سبک، مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی است که حدود ۲/۳ را شامل می شود. به دنبال آن متالورژی، نساجی، نفت، دفاع ملی، پزشکی و سایر صنایع قرار دارند. صنعت شیشه بزرگترین مصرف کننده خاکستر سودا یا کربنات سدیم است.

کاربرد کربنات سدیم در شیشه

شیشه:کربنات سدیم یک نمک سدیم است که از ترکیب آن با اسید کربنیک تولید می شود
مهمترین کاربرد کربنات سدیم در تولید شیمیایی شیشه است. همانطور که کربنات سدیم را در دمای بسیار بالا گرم می کنیم، آن را با ماسه و کربنات کلسیم ترکیب می کنیم و سپس آن را به سرعت سرد می کنیم، محصول ما شیشه می شود. کربنات سدیم نیز در بسیاری از موارد به عنوان یک ستون فقرات نسبتا قوی استفاده می شود. به عنوان مثال، این ترکیب به عنوان یک تنظیم کننده pH برای حفظ ثبات شرایط قلیایی لازم برای عملکرد بیشتر عوامل مولد استفاده می شود.

خاکستر سودا برای تولید شیشه ضروری است. این بازار متشکل از تولیدکنندگان بسته بندی شیشه ای (بطری و سایر ظروف)، پنجره های تجاری، مسکونی و خودرو، آینه، شیشه فایبر، تیوب تلویزیون، ظروف روشنایی، ظروف غذاخوری، ظروف شیشه ای و شیشه آزمایشگاهی است.

خاکستر سودا منبع اصلی تشکیل دهنده قلیایی شیشه است و سودا ماگادی به طور فزاینده ای در صنعت تولید شیشه استفاده می شود. کربنات سدیم، اکسید سدیم یا سودا (Na2O) را وارد فرمولاسیون شیشه می کند. سودا به عنوان یک عامل شار عمل می کند، پیوندهای Si-O سیلیس را می شکند، بنابراین ویسکوزیته مذاب را کاهش می دهد و دمای مورد نیاز برای تشکیل شیشه را کاهش می دهد.

کربنات سدیم سنگین ازبک

کاربرد کربنات سدیم ساخت سیلیکات سدیم و سایر ترکیبات سدیم

یکی از کاربردهای متداول سودا ماگادی در تولید سیلیکات سدیم است. خاکستر سودا و شن و ماسه سیلیس در یک کوره در دمای بالا ذوب می شوند، با نسبت Na2O به SiO2 بسته به مقادیر نسبی هر یک از آنها استفاده می شود.

کاربرد کربنات سدیم تولید کرومات سدیم

خاکستر سودا همچنین برای تولید کرومات سدیم استفاده می شود که معمولاً برای تولید دی کرومات سدیم یا اسید کرومیک بیشتر پردازش می شود. ترکیبات کروم در تعدادی از کاربردها از جمله رنگدانه ها، مواد نگهدارنده (به عنوان مثال چوب و چرم) کاتالیزورها و روکش کروم استفاده می شود.

کاربرد کربنات سدیم در شوینده ها

فرمولاسیون مواد شوینده، صابون و ابریشم مصنوعی، بیشترین استفاده منفرد از سودا Ash در دسته محصولات پاک کننده در فرمولاسیون پودرهای شوینده لباسشویی خانگی است که برای ساخت، بافر و رقیق کردن مخلوط شوینده اضافه می شود. خاکستر سودا در صابون های پودری، شوینده ها و محصولات تمیز کننده تخصصی مختلف برای کاربردهای خانگی، صنعتی و تجاری گنجانده شده است. برای امولسیون کردن لکه های روغن، کاهش رسوب مجدد کثیفی در چرخه های شستشو، ایجاد قلیایی برای تمیز کردن و نرم کردن آب لباسشویی اضافه می شود.

کربنات سدیم سنگین ازبک

کاربرد کربنات سدیم تولید کریستال های سودا

ساخت کریستال های سودا از خاکستر ماگادی را می توان به راحتی انجام داد. بلورهای سودا، که دارای ترکیب Na2CO3-10H2O هستند، از خنک کردن محلول های داغ و اشباع از خاکستر سودا ساخته می شوند.

کاربرد کربنات سدیم در نرم شدن آب

آب هرگز در حالت خالص در طبیعت رخ نمی دهد، بلکه همیشه حاوی ناخالصی در حالت تعلیق یا محلول است. بنابراین با افزودن مقادیر مناسب آهک و خاکستر سودا، کلسیم و منیزیم موجود در آب سخت تقریباً به طور کامل حذف می شود. برای نرم کردن آب ارزان و کارآمد، استفاده از آهک و سودا ماگادی همراه با مقدار کمی آلومینات سدیم توصیه می شود.

کربنات سدیم سنگین ازبک

کاربرد کربنات سدیم صنعت خمیر و کاغذ

سودا ماگادی توسط صنعت خمیر و کاغذ عمدتاً در تهیه مشروبات خمیری استفاده می شود. فرآیند خمیرسازی نیمه شیمیایی سولفیت خنثی اکثریت خاکستر سود مصرفی را مصرف می کند. در این فرآیند از محلول ضعیف سولفیت سدیم تهیه شده از دی اکسید گوگرد و کربنات سدیم استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای تولید مشروبات خمیری برای سایر فرآیندهای خمیرسازی شیمیایی استفاده کرد.

کاربرد کربنات سدیم صنایع فولاد و متالورژی

مورد استفاده در استخراج و ذوب فلزات و مواد معدنی مختلف به ویژه در تولید آلومینا. با این حال، تنها ۵.۸ درصد از کربنات سدیم تولید شده توسط این بخش در سطح جهان مصرف می شود.

کاربرد کربنات سدیم تولید مشروب سوز آور

صنایع خاصی مانند صنایع صابون سازی و مرسریزاسیون از محلول های سود سوزآور در مقادیر زیاد برای سوزاندن خاکستر سودا با آهک استفاده می کنند.

کاربرد کربنات سدیم تولید آجر

در کارگاه های آجرپزی از کربنات سدیم به عنوان خردکننده برای کاهش حجم آب مورد نیاز برای تشکیل خاک رس استفاده می شود. همچنین برای تهیه ماکارونی فوری استفاده می شود. کربنات سدیم یک افزودنی غذایی (E500) است که به عنوان تنظیم کننده ترشی و تثبیت کننده استفاده می شود. از کربنات سدیم نیز در ساخت بستنی استفاده می شود. احساس خنکی و کربناته شدن نتیجه یک واکنش گرم شدن بین کربنات سدیم و اسید ضعیف (معمولاً به عنوان اسید سیتریک انتخاب می شود) است که منجر به تولید دی اکسید کربن در هنگام خیس شدن بستنی با بزاق می شود. کربنات سدیم همچنین برای از بین بردن کپک یا مواد دیگر استفاده می شود.

مورد استفاده در صنایع نساجی، رنگرزی و سفید کردن، پشم ترش کردن و پنبه، پالایش فلز، نفت، فولادسازی، سرامیک و دیگر صنایع.

کربنات سدیم سنگین ازبک

همه چیز در مورد کربنات سدیم سنگین ازبک

در صورتی که بخواهیم به ذکر همه چیز درباره کربنات سدیم سنگین ازبک صحبت نماییم لازم است بگوییم که این کالا یک نمونه از مواد شیمیایی بسیار اساسی در عرصه تولید صنایع  است که برای تولید انواع شیشه، آجر، موارد غذایی، مواد شیمیایی و … مورد استفاده قرار می گیرد.
مدل های گوناگونی از این ماده شیمیایی در بازار به فروش می روند.
اما نمونه کربنات سدیم ازبک توانسته اند به جایگاه بالایی در بازار دست پیدا نمایند و دلیل این امر هم حلالیت و خلوص بالای این ماده شیمیایی می باشد.

از ویژگی‌های مهم این ماده می‌توان به قابلیت انحلال زیاد در آب اشاره کرد. فرمول شیمیایی این محصول Na۲CO۳ است.

مهمترین کاربردش در صنایع شیشه است و تنظیم کننده PH جهت حفظ پایداری شرایط قلیایی لازم برای عملکرد اکثر عوامل تولید کننده به‌عنوان یک افزودنی رایج در مخازن شهری جهت خنثی سازی اثر اسیدی کلر و افزایش PH به‌کار می‌رود.

این نمونه توسط شرکت وارد کننده آن از کشور ازبکستان واردات میگردد و بصورت مستقیم و بدون واسطه از طریق شرکت وارد کننده آن توزیع و در اختیار افراد خریدار قرار می گیرند.

اگر جز خریداران سدیم کربنات سنگین ازبک هستید حتما با مشاوران ما در بخش بازرگانی شرکت پردیس کود در ارتباط باشید.

کربنات سدیم سنگین ازبک

آنالیز کربنات سدیم سنگین ازبک

ارائه برگه آنالیز محصول یکی از موارد مهم است که در خرید و فروش انواع محصولات شیمیایی بخصوص کربنات سدیم یا سودا اش   مطرح است. با رشد صنعت تولید مواد شیمیایی، رقابت میان شرکت‌های تولیدکننده و تأمین‌کننده نیز افزایش‌یافته است. به همین دلیل شرکت‌های مختلف برای نشان دادن اصالت و کیفیت کالا از گواهینامه‌ها و برگه آنالیز استفاده می‌کنند.

هر محصول با توجه به نوع، جنس، مشخصات و کاربردی که دارد برگه آنالیز مخصوص به خود را خواهد داشت. مثلاً برگه آنالیز کربنات سدیم سنگین بر اساس استانداردهای ساخت با برگه آنالیز  کربنات سدیم سبک متفاوت است.

در برگه آنالیز زیر شما می توانید آنالیز سدیم کلرید سنگین ازبک واردات شده توسط شرکت پردیس کود را مشاهده نمایید. و چنانچه قصد خرید و فروش و استعلام قیمت آن را دارید می توانید با ما در ارتباط باشید.

کربنات سدیم سنگین ازبک

شرکت وارد کننده کربنات سدیم سنگین ازبک

با توجه به پر مصرف بودن این ماده شیمیایی ، چندین تولید کننده در کشور عزیرمان ایران اقدام به تولید سودا اش یا همان کربناتسدیم می کنند. که به دلیل درخواستهای زیاد این ماده شیمیایی از کشور ازبکستان واردات میگردد. تولید کنندگان ایرانی نظیر:کربنات سدیم مراغه یا کاوه، کربنات سدیم سمنان، کربنات کلسیم فیروزآباد، کربنات سدیم چینی و … تامین می گردد.

سودا اش ماده اولیه بسیاری از صنایع مهم است و نیاز به انواع سبک ، سنگین ، خشک و هیدراته آن همیشه وجود دارد. برای آگاهی از قیمت کربنات سدیم یا سودا اش خارجی و داخلی و خرید این محصول با ما تماس حاصل فرمایید.

ما معتقدیم که برای قضاوت در مورد کیفیت هر محصول، بهترین مرجع، بازخورد مشتریان پس از مصرف است. خرسندیم که تمامی مشتریان مواد شیمیایی به ما اطلاع دادند که در مقایسه با تولیدکنندگان سود سوزآور دیگر، محصول ما از کیفیت و خلوص بهتری برخوردار است.

علاوه بر این، مدیریت زمان و حمل و نقل مقرون به صرفه یک عامل کلیدی برای محصولات با مقدار فله مانند کربنات سدیم است. از آنجایی که بیش از یک دهه تجربه واردات مواد شیمیایی را داریم، با شبکه گسترده ای از ارتباطات با خطوط اصلی حمل و نقل و شرکت های حمل و نقل، می توانیم کلیه سفارشات عمده خاکستر سودا اش را در کمترین زمان ممکن و حرفه ای ترین حمل و نقل و تدارکات تامین کنیم.

علاوه بر این، از آنجایی که تمرکز اصلی ما بر بازار صادرات و واردات هزینه های حمل و نقل اقتصادی است که به دلیل موقعیت مکانی خود در مشهد می توانیم ارائه دهیم، قیمت های نهایی ما برای مشتریان تهران، سمنان، اصفهان، مراغه و شهرهای دیگر ایران مستقل مشترک المنافع رقابتی تر و مقرون به صرفه تر است.

کربنات سدیم سنگین ازبک

بهترین پخش کننده کربنات سدیم سنگین ازبک

بهترین پخش کنندگان کربنات سدیم سنگین ازبک ( سودا اش ) مرکزهایی هستند که دارای سایت فروش اینترنتی خود می باشند و این ماده شیمیایی پرکاربرد را به دست مشتری های خود به طریق آنلاین بدون واسطه می رسانند.
این مراکز به عرضه انواع و اقسام مختلفی از این محصول ها به مشتریان خود اقدام می نماید که یک نوع از این محصولاتی که از سوی این فروشگاه ها در دسترس افراد خریدار گذاشته می شوند کربنات سدیم سنگین ازبک می باشد که علاوه بر این که برای تولید شیشه استفاده می گردد کاربردهای فراوانی در صنایع شیمیایی و صنعتی  را نیز دارد.

درباره‌ی براکوئي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *