آخرین خبرها

لیست قیمت کود مرغی پلیت شده امروز

کود مرغی پلیت شده یکی از پرکابرترین محصولات در تقویت گیاهان و درختان مختلف جهت بالا رفتن کیفیت محصولات ارگانیک می باشد. از این رو کارخانه های بسیاری به تولید این محصول پرفروش پرداخته اند که برخی از آن ها توانسته اند در کیفیت منحصر به فرد و بسیار مرغوب این محصول را در کل کشور به فروش برسانند.

به گونه ای که حتی سالانه حجم بسیاری از آن را نیز با توجه به قوانین صادر می شود. مراکز فروش این محصول، خریداران عمده برای استعلام و دریافت لیست قیمت کود مرغی پلیت شده به روز  می توانند با شرکت پردیس کود در ارتباط باشند تا مشاوران ما شما را در خرید کود با کیفیت خالص مرغی یاری نمایند.

قیمت کود مرغی پلیت شده

مشخصات کود مرغی پلیت شده

کود مرغی پلیت شده کاربرد های فراوانی دارد و البته اگر قصد خرید آن را دارید بهتر است در مورد مشخصات آن بیشتر مطالعه و تحقیق داشته باشید تا بتوانید کود پلت مرغی با کیفیت و ارگانیک خریداری کنید.

  • مشخصه اصلی کود مرغی پلیت شده درجه یک استفاده از کود خالص مرغی در تولید آن است. که کود پلت شده حتما باید خالص و بدون مواد اضافه همچون کود گاوی، گوسفندی، پهن و فضولات انسانی و دیگر موارد باشد.
  • اندازه این پلت ها یکی از بارز ترین مشخصات آنها است زیرا در موارد استفاده از آن به صورت پاشیدن به وسیله دستگاه و چالکود این کود با دایوهای مختلف ۴ و ۶ و ۸ میلی تولید گردیده تا کاربردی بهتر داشته باشد.
  • کود پلت مرغی فشرده بسیار سبک تر و بهتر است، از کود مرغی فله و به همین دلیل در باغ ها و مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد. و از نظر هزینه حمل و نقل آن بصرفه تر بوده و راحتتر جا به جا میگردد.
  • به دلیل اینکه این کود در فرآیند تولید حرارت لازمه رو می بیند عاری از هر نوع علف هرز و بیماری و قارچ برای استفاده در مزارع و باغات است.
  • کود پلیت مرغی در فرآیند تولید به آن مواد مغذی دیگر همچون گوگرد و بنتونیت و زئولیت و …. مواد اضافه می شود تا باعث حاصلخیزی بهتر خاک و مزارع و درختان گردد.
  • به دلیل ارگانیک بودن کود پلت مرغی باعث عملکرد بالا در گل دهی و تغذیه هرچه بهتر گیاهان میگردد.
  • مناسب برای انواع محصولات کشاورزی از جمله: زعفران، پسته، گندم، یونجه، چغندرقند، صیفی جات، درختان میوه، باغچه ها و … می باشد.

  • این کود باعث حاصلخیزی هرچه بهتر و مگهداری آب در طول فصل می گردد.

قیمت کود مرغی پلیت شده

نحوه مصرف کود مرغی پلیت شده

از آنجایی که همه میدانیم کود پلت مرغی یکی از کودهای ارگانیت تولید شده از فضولات مرغ می باشد یکی از بهترین نوع کود مرغی برای تقویت و رشد هرچه بهتر محصولات کشاورزی می باشد.

کود پلت مرغی غنی شده مدت زمان خاصی برای مصرف ندارد زیرا این نوع کودها غذایی کامل و در دستررس گیاه خواهد بود. ولی باید بگوییم در فصل پاییز بیشترین مصرف برای تجزیه و آزادسازی می باشد.

گفتنی است پلت مرغی غنی شده در فصلهای زمستان و تابستان و بهار بسته به نوع کشت و نوع آب و هوای منطقه ای مورد استفاده قرار میگیرد.

  •  این نوع کود در زمان آماده سازی خاک جهت کشت همراه با بذر نیز در زمین های زراعی و باغات استفاده می شود.
  • در باغات و گلخانه ها از روش چالکود بیشتر مصرف می شود زیرا این روش بهتر مواد مغذی به ریشه رسیده و خاک و گیاه را تقویت می نماید.
  • مصرف به صورت پخش در مزرعه و یا باغات و یا بصورت پخش در کرت ها و شیارهای کشت و یا در سایه انداز درختان میوه.

با مصرف به موقع کود مرغی این کود غیر شیمیایی با داشتن منبع نیتروژن و سه عنصر اصلی تغذیه ای رشد گیاه و درختان خود را بهبود دهید. پلت مرغی سرشار از مواد مغذی برای گیاه است.

کود پلت مرغ یک کود غیر شیمیایی مؤثر که منبع مفید نیتروژن است، که این عنصر اصلی ترین ماده مغذی مورد نیاز گیاهان برای رشد سالم ریشه و برگ را داراست.

قیمت کود مرغی پلیت شده

مقدار مصرف کود مرغی پلیت شده

مقدار مصرف کود مرغی پلیت شده به عوامل زیادی همچون نوع آبیاری، نوع کشت، سن درختان، نوع خاک و … بستگی دارد ولی به طول کلی مقدار مصرف برروی کیسه های پلت مرغی درج شده است که می توان گفت از ۵۰۰ کیلو تا ۱.۵ تن در هر هکتار می باشد. البته گفتنی است که این مقدار کاملا تقریبی می باشد و به دلیل اینکه این نوع کود غنی شده و در مراحل تولید تمام موارد آن تنظیم می گردد استفاده زیاد آن هیچگونه ضررری برای گیاه و درختان نخواهد داشت به همین منظور بهترین نوع کود حیوانی ارگانیک برای تغذیه می باشد.

به طور کلی مقدار مصرف پلیت مرغی عبارتند از:

  1. درختان مثمر و غیر مثمر ۱ تا ۱۰ کیلوگرم برای هر درخت
  2. درختان پسته ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ کیلوگرم در هکتار
  3. برنج۴۰۰ تا۶۰۰ کیلوگرم درهکتار
  4. توت فرنگی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم در هکتار
  5. انگور ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلوگرم در هکتار
  6. محصولات گلخانه ای ۶۰ تا ۱۲۰ گرم در متر مربع
  7. گندم ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار
  8. درختچه های زینتی ۴۰۰ تا ۶۰۰ گرم
  9. گیاهان آپارتمانی ۵ الی ۱۰ گرم

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *