آخرین خبرها

فروش کود مرغی در یزد قومس سمنان

در شروع مطالب بهتر است اینگونه عنوان کنیم که در سالیان اخیر اغلب کشورهای دنیا به دلیل ارزش های غنی سازی بسیار بالای کود مرغی در بین کودهای حیوانی، از این محصولات استفاده بیشتری می کنند؛ زیرا به عنوان یک منبع غنی از مواد غذایی برای کشت شناخته می شود.

کودهای حیوانی از جمله محصولات پر فروش بوده و به دلیل کاربردهای فراوانی که در بخش های تولید خوراک دام، کشاورزی و بخش های صنعتی دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: پردیس کود چه می کند؟
عموما این روزها قسمتی از این کود های مرغی در تغذیه دام و ماهیان به کار گرفته می شود و در کشور های محدودی مانند هندوستان و چین، جهت ساخت بیوگاز برای مصارف خانگی و در کشور انگلستان از این کودها، جهت سوخت نیروگاه های تولید برق مدرن استفاده می شود.

در کشور ما نیز فروش کود مرغی درکارخانجات یزد قومس سمنان رواج بسیار بالایی داشته و بیش از ۹۰درصد از این کودها، برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه باغداران زیادی از کود مرغی استفاده می کنند و مصرف این کود در باغات اثرات بسیار مطلوبی دارد، اما حتما باید توجه داشت که این کود، باید به شکل فرآوری شده استفاده گردد.

میزان مواد مغذی موجود در کود حیوانی مرغ وکود دامی، بیشتر به تغذیه و شرایط آن ها بستگی دارد اما در کل مقدار کلسیم، نیتروژن، فسفر موجود در کود مرغی، بیشتر از کود گاوی و گوسفندی است برخی معتقد هستند که مخلوط کود مرغی و گاوی، املاح مورد نیاز خاک را تامین می کند؛ البته برای بعضی از خاک ها این ترکیب مناسب است؛ در زیر به روش های مختلف جمع آوری و به عمل آوردن کود مرغی اشاره می شود:

  • روش روی هم انباشتن
  • خشک کردن کود
  • سیلو کردن مرغ

به همین سبب عده ای همیشه سوال می پرسند که کود مرغی بهتر است یا کود حیوانی؟ که در جواب آن ها می گوییم: نمی توان گفت کود مرغی یا گوسفندی و گاوی به تنهایی می توانند املاح خاک را تامین کنند؛ ترکیب انواع کود های حیوانی می تواند بهترین کود محسوب شود.

برای بعضی از خاک ها درمناطق مختلف، از ترکیب کود مرغی و گوسفندی استفاده می کنند و معتقد هستند که املاح مورد نیاز خاک در آن منطقه با این ترکیب بسیار مناسب است.

امروزه تحقیقات نشان می دهد که می توان از کود فرآوری شده ی مرغ  در غذای دام ها استفاده کرد، در حالی که اگر کود مرغی، خوراک گاو و دام های دیگری باشد می تواند باعث تقویت دام ها شده و مقادیر بسیاری از هزینه های تغذیه دام کاهش پیدا کند؛ انواع کود های مرغی در بازار عبارتند است از:

کود مرغی خام، کود مرغی گران فوله ، کود مرغی مایع، کود مرغی پودری، کود مرغی پلیت شده،غنی شده، مرغ مادر، پلت مرغی، کود مرغی فله، کود مرغی گوشتی، تخم گذار، سالنی ، کود مرغی فراوری شده و اصلاح شده

در کشور ما کود مرغی در شهر های مختلف از فروش بسیار مناسبی برخوردار می باشند که از معروف ترین آن ها می توان به کود مرغی یزد، کود مرغی سمنان، کود مرغی قومس سمنان، کود مرغی فرآوری شده سمنان، کود مرغی قزوین، کود مرغی اصفهان، کود مرغی  تبریز، کود مرغی تربت حیدریه، کود مرغی تهران و کود مرغی همدان اشاره کرد.

فروش کود مرغی در یزد و قزوین به دلیل کیفیت بالای محصولات بسیار رواج داشته زیرا از این کود ها برای باغات پسته جنوب استفاده بسزایی می کنند؛ همچنین همواره این کود ها سبب می شوند تا اولین محصول به خوبی برداشت شود و مقدار یک دوم تا دو سوم آن در زمین باقی مانده زمانی که محصولات بعدی کاشته می شوند مورد استفاده قرار می گیرند.

کود مرغی همواره حاوی متیون، سیستئین و لیزین است، البته ارزش غذایی آن بسته به شیوه نگهداری از مرغ و مواد خوراکی برای نگهداری بستر مرغ است. از نظر مواد غذایی این کود ها دارای چربی، فسفر، الیاف خام و پروتئین می باشند.

بیشتر بخوانید: مخلوط خوراک کود مرغی گاوی

موارد استفاده از کود مرغی

کود مرغی  از محصولات کشاورزی می باشد که در موارد زیادی کاربرد خواهد داشت در ادامه به موارد استفاده از کود مرغی در زیر اشاره می کنیم.

  • در تمامی زمین های کشاورزی و زراعی
  • در باغات برای درختان مختلف
  • در گلخانه ها

میزان مواد مغذی موجود در کود حیوانی مرغ و کود دامی بیشتر به تغذیه و شرایط آن ها بستگی دارد اما در کل مقدار کلسیم، نیتروژن، فسفر موجود در کود مرغی بیشتر از کود گاوی و گوسفندی است.

از جمله مزایای کود مرغی افزایش مواد آلی خاک، کم نمودن چسبندگی خاک، افزایش نفوذ پذیری و تخلل خاک است. کود مرغی از آن دسته محصولاتی است که علاوه بر کیفیت بالای محصول باید با بسته بندی مناسب و در اندازه های مختلف از نظر وزنی نظر بازار هدف را تامین کند.

بیشتر بخوانید: کود مرغی کینگ گاردن لتکا

موارد استفاده از کود مرغی

تجزیه و تحلیل معمول کود مرغ خشک و پلت شده

کود مرغی در دو نوع خشک شده و پلت شده تولید می شود تجزیه و تحلیل کود مرغ پلیت شده و خشک رو می توانید در مقاله زیر دنبال کنید تا بتوانید بهترین کود مرغی رو خریداری کنید.

  • N (نیتروژن) ۴٪
  • P (فسفر) ۲٪
  • K (پتاسیم) ۱٪
  • تجزیه و تحلیل معمول کود:
  • N (نیتروژن) ۷٪
  • P (فسفر) ۷٪
  • K (پتاسیم) ۷٪

N به عنوان نیتروژن آمونیاک ، P به عنوان پنتا اکسید فسفر ،K به عنوان اکسید پتاسیم کشورهای مقصد صادرات ایران در این زمینه، محل واردات برندهای معتبر جهانی هستند که خود دارای تکنولوژی برتر در زمینه تولید این محصول می باشند، بنابراین برای عرضه به بازار جهانی باید دارای مزیت رقابتی منحصر به فردی بود تا موجب ارتقای رقابت پذیری ایران در این حوزه شود.

محصولات بسیاری هستند که این روز ها توسط کشور ما صادر می شوند و یکی از این محصولات کود مرغی می باشد که از دسته با کیفیت ترین ها بوده و خواص بسیار بالایی برای بخش های کشاورزی دارا می باشد.

هر ساله قدرت باروری خاک ها بر اثر کشت های مداوم کمتر شده و اینجاست که تامین کود مرغی مرغوب که از مواد اولیه خالص تهیه شده ضرورت پیدا می کند و همین امر باعث می شود صادرات انواع کود مرغی از ایران به کشور های دیگر دارای ارجحیت بیشتر باشد.

در حال حاضر در تمامی صنایع دنیا یکی از روش های بسیار مفید و کارآمدی که دولت ها همواره آن را در دستور کار خود قرار می دهند تبدیل و استفاده از کود مرغی به عنوان خوراک دام می باشد.

مصرف کنندگان این کود های مرغی، شما می توانید برای دریافت کود مرغی ارگانیک و درجه یک از طریق این وبسایت به صورت آنلاین با همکاران ما در ارتباط بوده و ثبت سفارش کنید و یا به صورت مستقیم اقدام به خرید نمایید که در کمترین زمان ممکن، محصول را درب منزل تحویل بگیرید.

 

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *