آخرین خبرها

عرضه مستقیم کود سولفات پتاسیم گردو

کود سولفات پتاسیم مخصوص گردو در شهر های مختلفی از کشور مان دارای بازار فروش عالی هستند. کود سولفات پتاسیم گردو مخصوص این درختان را با توجه به سطح کیفی که دارند می توان در قیمت های متفاوت تهیه کرد.
با اندکی جست و جو در بازار ها در می یابیم که انواع و اقسام کود سولوپتاس گردو مورد داد و ستد قرار می گیرد که هر کدام از آن ها در زمینه خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

پاییز فصل استفاده از کودهای کلرید پتاسیم (موریات پتاسیم یا MOP) یا سولفات پتاسیم (سولفات پتاسیم یا SOP) در باغات گردو است. پتاسیم نیاز به جایگزینی دارد، مخصوصاً در باغ‌هایی که در خاک‌های با بافت سنگین قرار دارند، جایی که پتاسیم خاک به‌طور محکم توسط ذرات رس خاک متصل شده و به راحتی در دسترس درختان نیست.

نمونه های برگ اواسط تابستان قابل اطمینان ترین راه برای ارزیابی وضعیت پتاسیم در گردو و سایر محصولات باغی است. در نمونه های جمع آوری شده در اوایل تیرماه پتاسیم در سطوح برگ کمتر از ۱ درصد و کافی بالای ۱.۲ درصد در نظر گرفته می شود.

برای انتقال سطوح پتاسیم درخت از کمبود به سطوح کافی، مقداری زیاد از کود سولفات پتاسیم SOP لازم است. مقدار کود مورد نیاز به میزان کمبود و میزان رسی خاک بستگی دارد.

کودهای پائیزی سولوپتاس SOP باید در نوارهایی استفاده شوند که به گونه ای قرار گیرند که پتاسیم را در جایی که اکثر ریشه ها قرار دارند تحویل دهند. در صورت پخش، پتاسیم به سرعت توسط ذرات رس جذب می شود و برای جذب درخت در دسترس نیست. نوارها در یک باغ جوان باید به تنه‌ها نزدیک‌تر از بلوک‌های قدیمی‌تر در باغ‌های بالغ باشند، بستن نوارها در همان مکان در برنامه‌های بعدی احتمالاً به افزایش دسترسی پتاسیم در زیر نوار کمک می‌کند، اگرچه این به طور دقیق در آزمایش‌ها آزمایش نشده است. یک راه راحت برای اطمینان از اینکه کود در همان مکان قرار می گیرد، استفاده از یک نوار در هر طرف درختان در مکانی درست در داخل نوارهای علف کش لبه است.

کود سولفات پتاسیم گردو

شناخت ویژگی کود سولفات پتاسیم گردو

پتاسیم یکی از عناص بسیار مهم برای رشد گیاهان می باشد. برخی ویژگی های کود سولفات پتاسیم گردو به شرح زیر می باشد.

  1. از اونجای که کاهش پتاسیم باعث کم شدن سرعت فتوسنتز میگردد مصرف به موقع پتاسیم باعث افزایش فتوسنتز گیاه بخصوص درخت گردو شده.
  2. چنانچه مقدار قند یا همان آوندها کاهش پیدا کنند باعث بی طعم و مزه و نیمه رسیده میوه درخت گردو میگردد به همین دلیل یکی از خواص مصرف کود پتاسیم برای درخت گردو می باشد.
  3. انتقال مواد غذایی مورد نیاز گیاه برای سرسبزی تمام بخش های گیاه توسط کود سولفات پتاسیم یا همان سولو پتاس صورت میگیرد.
  4. استفاده از کود سولوپتاس در خاک های شور، باعث بالا رفتن مقاومت و تحمل گیاهان و افزایش باروری درخت گردو میگردد.
  5. کود سولوپتاس باعث بالا رفتن مقاومت گیاه در برابر آفت ها، پتاسیم و گرگرد با مقاوم سازی ساقه و شاخه ها، ورود آفات به داخل گیاه را مشکل کرده و مقاومت آن را در برابر آفات و شته ها را افزایش می دهد.

کود سولفات پتاسیم گردو

توزیع کننده کود سولفات پتاسیم گردو

در سال‌های اخیر،  با افزایش تکنولوژی دو فرمول جدید کود پتاسیم در دسترس قرار گرفته‌اند: فرمول‌های SOP یا همان سولوپتاس با حلالیت بالا برای تزریق سیستم قطره‌ای و تیوسولفات پتاسیم مایع (KTS). این فرمول‌ها چشم‌انداز راحتی بیشتری را ارائه می‌دهند و  زمانی که به سیستم‌های آبیاری موضعی مانند قطره‌ای و ریزپاش‌کننده‌ها تزریق می‌شوند  کارایی بیشتری در استفاده از کود دارند (یعنی درصد بیشتری از آنچه که استفاده می‌شود در واقع به درخت ختم می‌شود).

کشاورزی و باغداری در تمامی کشور ها یکی از مهم ترین کار ها به حساب می آید، زیرا مهم ترین منبع غذایی افراد از این کشاورزی تامین می شود. در کنار آب و خاک که محصولات کشاورزی مصرف می کنند، باید مواد تقویتی دیگر هم نیز مصرف شود تا میوه کاملا سالم رشد کند. که استفاده از کود کشاورزی یکی از بهترین راهکار ها برای تغذیه هرچه بهتر گیاه هان می توان استفاده نمود.

توزیع کنندگان زیادی هستند که کودهای پتاسیمی رو به بازار مصرف عرضه می داند ولی امروزه کارخانه های تولید کننده کود سولفات پتاسیم با داشتن بخش فروش و بازرگانی و همچنین سایتهای بزرگ توانسته اند تولیدات خود را به صورت مستقیم توزیع نمایند و به دست مصرف کنندگان واقعی آن بصورت مستقیم برسانند.

چنانچه شماهم قصد خرید کود سولو پتاس ۵۲درصد درجه یک برای درختان گردو و تقویت آنان هستید حتما با کارشناسان ما در تماس باشید.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *