آخرین خبرها

تولید کنندگان کود پلیت مرغی ارگانیک در ایران

تولید کنندگان کود پلیت مرغی ارگانیک در ایران اقدام به تولید کود پلیت مرغی با استانداردهای جهانی نموده اند که حتی این کود را به کشورهای همسایه هم صادرات میکنند.

کود مرغی حاوی کلیه مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای تولید محصولات زراعی است و ارزش آن به عنوان کود آلی و منبع مواد مغذی گیاهی قرن هاست که شناخته شده است.

با این حال، کود مرغی خام حتی با تأثیرات مفید آن بر رشد گیاه، درصد کمی از مواد مغذی مورد استفاده در گیاهان زراعی را تشکیل می دهد.
به دلایل مختلف از حداکثر پتانسیل کود مرغی استفاد نمی شود از جمله:

  1. کمبود اطلاعات در مورد ارزش آن به عنوان منبع مواد مغذی گیاهی
  2. عدم تشخیص نحوه استفاده و استفاده از آن
  3. عدم شناخت از ارزش اقتصادی آن

این نشریه اطلاعات فعلی راجع به کاربرد مناسب و مؤثرترین کاربرد کود مرغی ارائه می دهد.
همچنین به تولیدکنندگان طیور کمک می کند تا یک برنامه ساده برای مدیریت مواد مغذی را تهیه کنند که استانداردهای مجوز تولید کود مرغی پلیت شده را رعایت کند.

تولید کنندگان کود پلیت مرغی

 

آشنایی بیشتر با کود مرغی

مقدار کود مرغی که تولید می شود به نوع تغذیه و مرغ آن بستگی دارد. از آنجایی که کود مرغی دارای رطوبت حداقل ۷۵درصدی می باشد.
و به دلیل تبخیر به سرعت آب را از دست می دهد و محصول نهایی بسته به نوع و مقدار بستر، غلظت پرندگان، تجهیزات آبیاری و سیستم های تهویه، به طور معمول دارای رطوبت ۲۰-۴۰ درصد است.

تولید کود پلیت مرغی با کیفیت می تواند با برنامه های مدیریتی متفاوت باشد، بنابراین سوابق مربوط به مزرعه دقیق ترین وسیله برای تعیین تولید کود برای هر عمل است.

کود مرغی در ترکیب فیزیکی و شیمیایی متفاوت است. عوامل مؤثر بر ترکیب عبارتند از:

  • نوع مرغ مطرح شده
  • تعداد مرغ در واحد سطح
  • تراکم مواد مغذی خوراکی
  • نوع و مقدار مواد بستر
  • زمان استفاده و سایر عوامل مدیریتی.
    و عوامل محیطی در طول تولید و ذخیره سازی و روشهای انتقال پس از تولید نیز در ترکیب کود مرغ تأثیر می گذارد.

تولید کنندگان کود پلیت مرغی

تولید کود پلیت مرغی با کیفیت

همانطور که می دانید کود مرغی که فقط شامل مدفوع مرغ است از انواع مرغهای قفسی و گوشتی تهیه می شود. به همین منظور تولید کود پلیت مرغی با کیفیت به نوع پروریش مرغ بستگی دارد.

غالباً لازم است که تولیدکنندگان بستر طیور را هنگام تمیز کردن تأسیسات خود جمع آوری کنند. بستر باید در ساختاری قرار بگیرد که از آلودگی سطحی یا زیرزمینی جلوگیری کند.

به طور کلی، بستر انباشته شده تا حدی از کمپوست سازی عبور می کند. در نتیجه، سطح برخی از مواد مغذی گیاهی، به ویژه ازت، تغییر خواهد کرد. کیفیت مواد مغذی بستر گوشتی با مسکن شدن چندین دسته مرغ قبل از تمیز کردن خانه طیور بهبود یافته است.

اکنون مرسوم است که چهار تا شش دسته مرغ در سال تولید شود و به دنبال آن سالانه پاکسازی شود.

هزینه حمل و نقل بستر مرغی متفاوت است. بستر برداشته شده از خانه گوشتی معمولاً بسیار فله (۶۷ فوت مکعب در هر تن) است و هزینه حمل و نقل آن را برای هر مقدار ماده مغذی افزایش می دهد.

متوسط ​​هزینه تحویل شده برای بهره برداران تجاری ۲۰ دلار در هر تن از جوجه های گوشتی است. بنابراین، بستر می تواند در صورتی که به طور موثری به بازار عرضه شود، برای بسیاری از تولید کنندگان سود اقتصادی ایجاد کند.

به همین منظور تولید کنندگان کود پلیت مرغی ارگانیک و با کیفیت با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در ایران اقدام به تولید انواع کود مرغی پلیت شده می نمایند.
تا علاوه بر رضایت مشتریان بتواند در چرخه تولید محصول کشاورزی با کیفیت سهمی داشته باشند.

تولید کنندگان کود پلیت مرغی

مزایای کود پلیت مرغی ارگانیک

برای استفاده بهینه از کود مرغی پلیت شده استفاده کنید تا بتوانید بیشتر از حد فسفر و نیتروژن محصولات زراعی را برآورده کنید، سپس از کودهای شیمیایی برای تهیه مواد مغذی دیگر به میزان مورد نیاز استفاده کنید.

همانطور که قبلا توصیه شد استفاده از هر نوع کود ارگانیک و شیمیایی حتما با آزمایش خاک و زیر نظر کارشناس کشاورزی باشد.

فسفر موجود در کود مرغ عمدتاً به صورت ارگانیک است و بسیار کندتر از نیتروژن در دسترس می باشد و این به طور مستقیم با میزان سرعت کود و خصوصیات اتصال آن در خاک مرتبط است.

پتاسیم در کود مرغ به عنوان یک نمک معدنی در دفع کلیه ها و مواد سلولی زنده و مرده در مدفوع موجود است.
همه اشکال پتاسیم موجود در کود در اکثر موارد به راحتی در دسترس است اما در صورت عدم ترکیب ممکن است با شستشو به سرعت از بین برود.

بسیاری از عناصر دیگر در کود مرغ به مقدار کمی وجود دارد. در مورد میزان رهاسازی این عناصر اطلاعات کمی شناخته شده است، اما در اصل همه از طریق تجزیه در دسترس هستند.
تصور نمی شود این عناصر به طور قابل توجهی روی گیاه و یا عوامل محیطی تأثیر بگذارد.

کود مرغی علاوه بر اینکه منبع عالی مواد مغذی گیاهان است، می تواند با بهبود ساختار آن، میزان نفوذ آب خاک را افزایش دهد. به طور کوتاه مدت، کود مرغ نیز می تواند محتوای ماده آلی خاک را افزایش دهد.

تولید کنندگان کود پلت مرغی

کاربرد کود پلیت مرغی ارگانیک

کود مرغی را می توان با موفقیت در بسیاری از محصولات زراعی استفاده کرد. نرخ کلی و زمان بندی برنامه را بعدا به آن اشاره خواهیم کرد.

یک برنامه بهره برداری موفق شامل موارد زیر است:

  1. اخذ آزمایش خاک برای زمینه های کاربردی.
  2. محاسبه مواد مغذی مورد نیاز گیاه.
  3. به دست آوردن تجزیه و تحلیل مواد مغذی کود.
  4. تضمین نرخ مناسب برنامه
برای جلوگیری از استفاده بیش از حد از کود مرغی و آلوده کردن بالقوه آبهای زیرزمینی و زمینی، یک برنامه بهره بردارب مواد مغذی برای هر مزرعه یا محصول تهیه کنید.

توصیه می شود کودهای، کودی خود را برای محتوای واقعی ماده مغذی آنالیز کنید.
با داشتن این اطلاعات و اطلاعات آزمایش خاک مناسب، شما و نماینده استان می توانید در مورد بهترین برنامه اقدام برای استفاده از کود مرغی برای نیازهای شخصی خود تصمیم بگیرد.

تولید کنندگان کود پلیت مرغی

لیست تولید کنندگان کود پلیت مرغی ارگانیک در ایران

شرکت‌ ها و تولید کنندگان کودهای ارگانیک در ایران با استفاده از تجهیزات مدرن اقدام به تولید انواع کودهای دامی با کیفیت از جمله کود پلیت مرغی ارگانیک نموده‌اند.

کود پلیت مرغی و کود ارگانیک در کیفیت‌های بالا از جمله محصولات کشاورزی هستند که برای صادرات و تجارت استفاده می‌شوند.

تولیدکنندگان کود پلیت مرغی، کودهای مرغی پلیت شده را با بهترین کیفیت و کاملاً ارگانیک مطابق با استانداردهای جهانی عرضه می‌کنند.

این کودهای پلیت غنی شده از ترکیباتی مانند فسفر، ازت، پتاسیم و گوگرد تشکیل‌شده‌اند که هیچ‌گونه مواد زایدی در آن‌ها به کار نرفته است.

حال شاید این سوال پیش آید شرکت های تولید کنندگان کود پلیت مرغی ارگانیک رو چگونه پیدا کنیم؟
و از چه طریقی با کارخانه تولیدکننده کود پلیت مرغی تماس مستقیم حاصل نماییم؟

اغلب کشاورزان برای زمین‌های کشاورزی خود از کودهای ارگانیک استفاده می‌کنند. خرید کود پلیت مرغی با کیفیت استاندارد نه تنها موجب حفاظت از محیط‌ زیست می‌گردد، بلکه از بروز هرگونه آفت و بیماری در زمین‌های کشاورزی جلوگیری می‌نماید.

کشاورزان برای خرید کود پلیت مرغی در کیفیت خوب و مناسب می‌توانند از طریق وب‌سایت فروش تولیدکنندگان پلیت مرغی اقدام کنند.

از دیگر مسائلی که کشاورزان با آن در گیر هستند، یافتن شرکت‌های تولید کننده کودهای ارگانیک است که محصولات با کیفیتی را ارائه نمایند.

این گونه از شرکت‌های تولیدی در کشور دارای نمایندگی های فروش بسیار زیادی در سطح کشور هستند.

برای یافتن لیست تولیدکنندگان کود پلیت مرغی می توان به راحتی در اینترنت جستجو نمود و با آن ها ارتباط برقرار کرد.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *