آخرین خبرها

بهترین تولید کننده کود سولفات آمونیاک در ایران

کود سولفات آمونیاک پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین کود در مصارف کشاورزی است از این رو مصرف کنندگان برای خرید کود حتماً می بایست مرغوبیت و کیفیت کود را مدنظر داشته و از مراکز معتبر برای تهیه کود اقدام کنند تا آسیبی متوجه محصولات آنها نشود. در ایران کارخانه های معتبری وجود دارند که این کود را تولید و عرضه می نمایند؛ درحال حاضر پتروشیمی ارومیه بعنوان بزرگترین تولیدکننده سولفات آمونیوم توانسته تا حدودی جلوی واردات کود سولفات آمونیوم را بگیرد و خود این نیاز را جبران کند. از دیگر تولیدکنندگان این کود میتوان سولفات آمونیوم شیراز و یزد را نام برد که به نسبت پتروشیمی ارومیه محبوبیت کمتری در بین مصرف کنندگان دارند.

بهترین تولید کننده کود سولفات آمونیاک در ایران

مزایای کود سولفات آمونیوم در کشت برنج

مزایای کود سولفات آمونیوم در کشت برنج سولفات آمونیوم یک نوع نمک معدنی وغیرآلی متشکل از آمونیاک و اسید سولفوریک است که کاربرد زیادی در کشاورزی دارد.کود این ماده به جهت کاهش اتلاف ازت(نیتروژن)جایگزین مناسبی برای اوره می باشد و رشد حداکثری محصولات کشاورزی را در پی خواهد داشت.

در شالیزارها و زمین های کشاورزی که حاوی مقدار بسیار ناچیزی از گوگرد هستند شالیکاران برای دفع حشراتی مانند کک ،مرغوبیت بیشتر خاک و نیز تولید پروتئین مورد نیاز گیاهان از کود سولفات آمونیوم بهره می گیرند تا کمبود گوگرد بر عملکرد طبیعی محصول اثر منفی نگذارد.

علاوه بر مزایای مذکور استفاده از این کود برای خاک های ایران که خاصیت قلیایی دارند بسیار مناسب بوده و به این دلیل که در ساختار خود اسید دارد ،شرایط مطلوبی رابرای خاک حاصل ایجاد می کند و با کاهش میزان قلیایی بودن خاک،خطرات زیست محیطی کمتری به نسبت اوره و دیگر کودهای شیمیایی برجای خواهد گذاشت.

صادر کننده مرغوب ترین کود سولفات آمونیاک

صادر کننده مرغوب ترین کود سولفات آمونیاک کشور ایران با وجود اینکه از تولیدکنندگان برتر کود سولفات آمونیوم به شمار می آید اما تاکنون نتوانسته به لیست صادرکنندگان این کود نظیر چین و آمریکا ملحق گردد و همچنان با وجود کارخانجات بزرگ تولید کود که قبلا نام برده شد،بخشی از کود مصرفی خود را از کشورهای ازبکستان و چین وارد میکند.

مراحل ترخیص کاری کود به این صورت است که ترخیص کاران ایرانی با توجه به قانون مرتبط با ترخیص کود، پرداخت هزینه ناشی از حمل و نقل و کسب مجوزهای لازم، کیسه های شامل کود را وارد کشور کرده سپس با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی گمرک، محصول را از گمرک ترخیص می کنند و در اختیار تقاضا کنندگان قرار می دهند.

چین از بزرگترین صادرکنندگان کود سولفات آمونیوم است که در سال های اخیر رشد قابل توجه ای در این زمینه داشته و توانسته پاسخگوی نیاز بسیاری از کشورها همچون برزیل که محصولات کشاورزی زیادی دارند و همواره به کود جهت تقویت محصولات خود نیازمند هستند، باشد.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *