آخرین خبرها

گوگرد میکرونیزه چیست؟ کارخانه کود گوگرد میکرونیزه در مشهد

شاید سوال خیلی از افراد این باشد که گوگرد میکرونیزه چیست و چه استفاده هایی دارد. کارخانه کود گوگرد میکرونیزه در مشهد سالانه مقادیر فراوانی از آن را تولید می کند. گوگرد به عنوان یک منبع تغذیه ماده معدنی مهمی در کود های کشاورزی برای تامین نیاز گیاهان و درختان و هم چنین اصلاح خاک های کشاورزی استفاده می شود. گوگرد به میزان فراوانی در برگ های گیاهان و نیز در دیگر اندام ها یافت می شود که کمبود آن سبب زرد شدن برگ درختان و گیاهان می شود. یکی از بهترین نقش های این نوع کود تولید پروتیین و آمینو اسید ها و نشاسته در گیاهان می باشد. هم چنین از این کود جهت دفع سموم و آفات و قارچ کشی نیز استفاده می شود. کود گوگرد میکرونیزه استفاده مهم دیگری نیز دارد و آن کاهش خاصیت قلیایی خاک و افزایش اسیدیته آن می باشد.

گوگرد میکرونیزه چیست

بهترین تاثیر گوگرد بر حشرات و دفع آنها

استفاده از کود های گوگرد دار در کشاورزی سبب کاهش استفاده از حشره کش ها شده است. پوشش میوه ها و برگ ها با عنصر گوگرد از تخم ریزی آفت ها و حشرات جلوگیری کرده و آن ها را کاهش می دهد. ذرات گوگرد استفاده شده برای گیاهان به پا های حشرات چسبیده و تحرک آن ها را کم می کند که در نتیجه آن تخم گذاری و تولید مثل آن ها دچار اختلال می شود. استفاده از کود های گوگرد دار در باغات پسته سبب از بین رفتن جمعیت پوره پسیل شده و سبب افزایش وزن و خندانی پسته ها می شود.

گوگرد میکرونیزه چیست

معرفی انواع برند های گوگرد میکرونیزه

کود های گوگرد میکرونیزه در سطح کشور با برند های متنوعی و توسط کارخانه ها مختلف و بسیاری تولید شده و ب بازار عرضه می شوند. قیمت و کیفیت هر کدام از برند ها متفاوت می باشد و بعضی از برند ها با قیمت بالایی به دست مشتری می رسد یکی از دلایل آن می تواند عرضه توسط واسطه ها و دلالان باشد.

  • کود گوگرد ماژان
  • کود گوگرد تیوا
  • کود گوگرد فیلاب
  • کود گوگرد ساوه
  • کود گوگرد پنج ستاره
  • کود گوگرد باریش
  • وغیره

گوگرد میکرونیزه چیست

بررسی نحوه مصرف مصرف گوگرد پودری

میزان مصرف کود گوگرد میکرونیزه برای انواع درختان و گیاهان و زمین های زراعی و باغات متفاوت می باشد. اما در حالت کلی در زمین های زراعی به ازای هر هکتار ۱۰۰ تا ۱۲۵ کیلوگرم مصرف می شود. و در باغات نیز به ازای هر سال از سن درخت به میزان ۱۵۰ تا ۲۰ گرم از آن به صورت چال کود و یا نواری استفاده می شود. جهت اطلاع از نحوه مصرف کود های کشاورزی و اینکه کود گوگرد میکرونیزه چیست با کارشناسان مجرب مشاوره انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *