آخرین خبرها

کود مرغی گرانوله غنی شده

زمانی که صحبت از کود حیوانی می شود، بهترین گزینه کود مرغی گرانوله غنی شده است. کود مرغی غنی شده از عناصری مانند: نیتروژن، سدیم،کلسیم، فسفر و گوگرد می باشد، به دلیل مقدار ازت بالایی که دارد نباید  به صورت خام استفاده شود چون ممکن است سبب سوختگی گیاه شود. به همین دلیل بهتر است کود مرغی را به کمپوست تبدیل کرد و بعد از آن استفاده نمود.

کود مرغی غنی شده گرانوله حاوی اسید هیومیک

با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ای که در تولید این کود بکار رفته است، این کود بوسیله تکنیک های برتر حرارتی توانسته است کاملا ضد عفونی شود و از هرگونه عوامل بیماری زا و آفات، همچنین بذر علف های هرز به دور باشد.

بیشتر بخوانید: پردیس کود چه می کند؟
این کود به نوعی کامل ترین کود محسوب شده  و منبعی غنی، برای انواع خاک نیز می باشد، علاوه بر داشتن  انواع مواد مغذی، از نظر نیتروژن نیز بسیار غنی می باشد. به بیانی دیگر همه ی ویژگی های یک کود مرغی استاندارد را دارد، اسید هیومیک موجود در آن، قابلیت جذب این کود را بالا برده و سبب حاصلخیزی خاک می شود.

امروزه تجارت کود طبیعی و مرغی غنی شده افزایش پیدا کرده است، به این دلیل که اکثر مردم پی برده اند برای داشتن زمینی پر محصول، استفاده از کودهای مختلفی که غنی شده باشد مثل کود مرغی گرانوله ضروری است.

یکی از پرفروش ترین انواع کود گرانوله شده متعلق به کود مرغی گرانوله مشهد می باشد.

اصطلاح کود را به هرگونه مواد طبیعی یا غیرطبیعی که به بافت گیاهان یا خاک افزوده می شود تا مواد مغذی لازم برای رشت گیاه تامین شود، می گویند. برای این که خاک دچار کمبود مواد معدنی مورد نیاز نشود از کود استفاده می کنند که انواع مختلفی از کود طبیعی و صنعتی وجود دارد.

کود مرغی غنی شده گرانوله حاوی اسید هیومیک

انواع کودها

به زبان ساده، کود همان کمک غذا و مولتی ویتامین گیاهان است که برای این که خاک تقویت شود و گیاه بتواند محصولات بیشتری بدهد، استفاده می کنند. در کودهای حیوانی (گوسفندی، گاوی، تک سمی) منابع بسیار خوبی از مواد آلی و مواد مغذی وجود دارد. بسیاری از مواد مغذی، به ویژه فسفر، نیتروژن و پتاس که پرمصرف ترین و کاربردی ترین عناصر هستند در کود دامی در مقادیر زیادی موجود است.

میزان مواد مغذی موجود در کود حیوانی مرغ وکود دامی بیشتر به تغذیه و شرایط آن ها بستگی دارد اما در کل مقدار کلسیم، نیتروژن، فسفر موجود در کود مرغی بیشتر از کود گاوی و گوسفندی است برخی معتقد اند که مخلوط کود مرغی و گاوی، املاح مورد نیاز خاک را تامین میکند البته برای بعضی از خاک ها این ترکیب مناسب است.

امروزه  در صنعت های پیشرفته ی دنیا کود مرغی را تبدیل به غذای  دام ها کرده اند که به خوراک کود مرغی گاوی معروف است این روش بسیار کاربردی و مهم تلقی می شود و در دستور کار دیگر دولت ها نیز قرار گرفته است. در کشور هلند، کود مرغی فرآوری شده را برای دام ها استفاده می کنند.

کود مرغی تخم گذار از لانه های مرغ تخمگذار یا مادرهای گوشتی و یا تخم گذار که در بستر های خاصی نگهداری می شوند، جمع آوری شده که می توان گفت، فرق کود مرغی گوشتی و تخمی، نسبت بستر به فضولات، خیلی کمتر از کود جوجه های گوشتی است به همین سبب الیاف خام آن نیزکمتر است.

هرچه سریع تر فضولات و کود تولید شده توسط مرغ، جمع آوری شود، میزان کمتری از مواد آلی مانند: انواع مواد غذایی با ارزش و پروتئین خام تلف می شود.

مهمترین عامل در تجزیه کود، حرارت زیاد و رطوبت هستند که هرچه میزان رطوبت و حرارت بیشتر باشد، مقدار بیشتری از ازت آلی تبدیل به ازت معدنی می شود.

بسته به مقدار زمانی که در آن محل ذخیره می شود یک سری واکنش های شیمیایی بر اثر فعالیت های میکرو ارگانیسم های غیر هوازی  و هوازی در کود به وجود می آید که در نتیجه سبب تغییراتی در ترکیب شیمیایی کود  شده و باعث از دست رفتن مقداری ازت عالی می شود. معمولا باید کود دپو شده را هر چند روز یک بار به هم زد و زیرو رو کرد، در نهایت کود بدست آمده در کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

کود مرغی گرانوله به کود های جامدی که به شکل توپ های ریز هستند می گویند.
این محصول مثل کود مرغی پلیتی آکنده از ازت، مواد آلی، پتاسیم و عناصر ریز مغذی بوده وسبب بهبود فرآیند کشت و کار و اصلاح فعالیت بیولوژیکی می شود.

بنابراین اگر شما نیز خریدار این محصول کاربردی بوده و قصدتان تهیه کردن بهترین نوع کود مرغی است، می توانید با مراجعه به این  سایت سفارش خود را ثبت کنید و در کمترین زمان هم درب منزل تحویل بگیرید.

انواع کودها

کود های گرانوله دارای فواید زیر است:

  • قابل استفاده با انواع دستگاه کودپاش
  • افزایش دهنده ماده آلی خاک
  • فاقد بذر علف هرز و عوامل بیماری زای دیگر
  • موجود در کیسه های سه لایه کامپوزیتی

کود مرغی یکی از محصولاتی است که بازدهی بسیاری داشته و کشاورز، اثرگذاری آن را بعد از چند مدت درک می کند که با استفاده از این کود، کشاورزان دیگر شاهد نتایج مخرب و زیانباری همچون هدر رفتن محصولات کشاورزی و به بار ننشستن آن نخواهند بود.
شاید با وجود همین مزیت های مهم کود است که توانسته ، ارزش بسیاری برای صادرات داشته باشد و امروزه بسیار مهم تلقی شود؛ با همه ی توصیفاتی که گفته شد، اهمیت صادرات این کود، بسیار مهم و اساسی تلقی می شود که می تواند برای کشور ایران بسیار پرسود و ارزشمند باشد.

لازم به ذکر است که استفاده از کودهای شیمیایی هم همچنان پا برجا می باشد و در بیشتر مزارع و زمین های بزرگ زیر کشت از آن استفاده می گردد. خرید کود شیمیایی و استفاده از آن به جانوران و گیاهان زیادی آسبی می رساند و حتی ممکن است نسل آنها را منقرض کند. بنابراین بهتر است از کودهای ارگانیک و حیوانی استفاده گردد.

تولید کنندگان و عرضه کنندگان کود مرغی، باتوجه به شناخت و فرصت های موجود در بازار، توانسته اند با ارائه ی کیفیت مطلوب و کاهش قیمت، با به کارگیری روش های نوین تولید و توزیع، بازار داخلی را پوشش داده و با استاندارد سازی محصولات برای بازار بین المللی، نسبت به صادرات آن اقدام کنند.

شما مشتریان عزیز می توانید برای سفارش محصول مورد نظر خود از طریق راه های ارتباطی اقدام کرده و سفارش خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان درب منزل یا محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *