آخرین خبرها

کود مرغی هلندی ژاپنی در ایران

در این مطالب میخواهیم راجع به کودهای مرغی هلندی و ژاپنی بپردازیم تا بدانیم که چه فوایدی برای محصولات کشاورزی دارند.

کودهای مرغی حاوی عناصر ریز مغذی هستند که باعث افزایش فعالیت آنزیم های گیاهی میشوند.

بیشتر بخوانید: پردیس کود چه می کند؟
برای رشد گیاهان زراعی بسیار خوب و تاثیر گذار است که این امر باعث جلوگیری از رشد علف های هرز و بیماری های گیاهی میشود.

باعث افزایش عناصر ریز مغذی در گیاهان است و مقاومت گیاهان به خصوص برگ هایشان را در برابر بیماری و پاتوژن ها افزایش میدهد.

کشاورزانی که کیفیت محصول برایشان مهم است این کودها باعث افزایش کیفیت در محصول از لحاظ پروتئین ها و درصد قند در میوه ها میشود.

این کودهای مرغی باعث فعالیت بیولوژیکی خاک میشوند و حاوی درصد بالایی از ماده آلی هستند که باعث افزایش رشد گیاهان است.

کودهای مرغی بر خلاف کودهای دامی فاقد تاثیرات مخرب به گیاهان و خاک هستند و به محیط زیست آسیب نمیرسانند که این موضوع خود باعث افزایش تقاضا برای این محصول است.

این کودها ساختار خاک را اصلاح میکنند و بستر خاک را برای رشد بهتر و بیشتر گیاهان فراهم میسازند.

کود مرغی

کود مرغی هلندی

بر خلاف سایر کود ها، کود های مرغی هلندی در تمام فصول سال به دلیل امینویی و فولوویکی بودن در زمین ها و باغ ها قابل استفاده هستند و نیز دارای عناصر ضروری غذایی برای گیاه هستند.

تولیدکنندگان در ابتدا کودهای مرغی را به طور کامل خشک و رطوبتش را میگیرند، پس از آن این ماده خشک شده را داخل آسیاب های بزرگ صنعتی ریخته و پودر کرده و به طور کامل ضد عفونی میکنند و در بسته بندی هایی با وزن های معین شده روانه بازار میشود تا به دست کشاورزان و باغداران برسد.

همه باغداران و کشاورزانی که در این زمینه فعالیت میکنند میدانند که کودها از اهمیت بالایی برای تغذیه خاک و گیاه برخوردارند و هیچ یک از آنها دلشان نمیخواهد که زمین و مزرعه اش را با کود های شیمیایی تقویت کند از این رو آنها از کود های حیوانی که موادی غیر سمی و طبیعی هستند و فواید بسیاری برای خاک و گیاهان دارند استفاده میکنند.

کودهای مرغی و حیوانی از قیمت مناسبی برخوردار بوده و از همه مهم تر اینکه به محیط زیست آسیب نمیرسانند.

یکی از مزیت هایی که کودهای حیوانی دارند این است که ارگانیک بوده و حاوی مواد آلی هستند، که میتواند بر تقویت و رشد گیاه و همچنین حاصلخیزی خاک تاثیر چشمگیری داشته باشند.

اگر بخواهیم به مقایسه کود مرغی با دیگر کودها حوانی بپردازیم باید بگوییم که کودهای مرغی حاوی کلسیم، فسفر، نیتروژن و پتاسیم بیشتری نسبت به کودهای دیگر دارد.

برای داشتن یک زمین حاصلخیز و محصولات با کیفیت استفاده از این کود ها اقدامی هوشمندانه است.

بیشتر بخوانید: کود مرغی غنی شده خوراک دام

کود مرغی ژاپنی

یکی از بهترین مواد مغذی برای سبزیجات کود مرغی ژاپنی است که به دلیل ارگانیک بودن و نداشتن مواد شیمیایی برای رشد و تقویت گیاهان توصیه میشود.

برای رشد چندین برابری محصولات خود از کودهای مرغی استفاده کنید چرا که دارای نیتروژن بالایی است و حاوی مقادیری پتاسیم است که در رشد محصولات تاثیر شگفت انگیزی میگذارد.

این کودها فروش و درآمد فوق العاده ای دارند چرا که اکثر مشتریان این محصولات به دنبال محصولاتی مقوی و تاثیرگذار هستند تا بتوانند گیاهان و سبزیجات خیلی خوبی برداشت کنند که هم از نظر کیفیت هم از نظر سالم بودن بهترین باشند.

کود با کیفیت کودی است که زودتر جمع آوری شده تا مقدار کمتری مواد آلی مانند پروتئین خام و مواد غذایی باارزش تلف شود. رطوبت و حرارت مهمترین عامل در تجزیه کود است زیرا هر چه حرارت و رطوبت بالا باشد مقدار قابل توجهی از ازت آلی به معدنی تبدیل میشود.

این کودها باعث افزایش هوموس در خاک میشوند که این خود باعث اصلاح سطحی خاک میشود که نتیجه آن تهویه خاک، افزایش قدرت رویش بذر و درختان و موجب نگهداری و افزایش آب در زمین می شود.

یکی دیگر از مزایای این کود این است که علاوه بر اینکه اولین محصول به خوبی برداشت میشود، مقدار یک تا دو سوم از کودها بعد از خرمن در زمین باقی مانده و محصولات بعدی که در بستر خاک قرار میگیرند میتوانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: کود مرغی پلیتی غنی شده

کود مرغی

کود مرغی کال ترکیه

یکی از محصولاتی که همه عناصر مورد نیاز گیاه را دارد کود مرغی کال محصول کشور ترکیه است.

این کود مایع است و قابل استفاده در تمام مراحل رشد گیاه است. این کود های مایع مناسب برای مصرف خاک و محلول پاشی است.

کود مرغی کال حاوی همه عناصر مورد نیاز گیاه میباشد که این کود غنی شده باعث تحریک ریشه ها و افزایش گل دهی میشود.

مزیت های استفاده از کود مایع به اینگونه است که هر واحد کود مایع برابر با استفاده ۱۰۰۰ واحد از ود مرغی جامد است.

این کودهای مایع پس از استفاده بلافاصله مورد استفاده گیاهان قرار میگیرد.کودهای مایع حاوی درصد بالایی از نیتروژن است که به رشد و افزایش شاخ و برگ و تقویت ریشه ها کمک شایانی میکند.

مزیت این کودها این است که عاری از هرگونه عوامل بیماری و رشد علف هرز در بین گیاهان است.

کودهای مایع باعث اصلاح PH خاک میشوند و همچنین به دو صورت همراه با آبیاری و محلول پاشی قابل استفاده است.

میزان مصرف کود ها با هم متفاوت است، از کودهای مایع میتوانید به میزان ۵ تا ۵۰ لیتر در هر هکتار و در هر دوره استفاده کنید تا شاهد نتیجه عالی باشید.

بهترین زمان استفاده از کودهای مرغی در هر زمینه ای به اینگونه است: در باغات در اواخر اسفند ماه تا زمانی که میوه میدهد، مزارع صیفی از زمان کاشت نشا تا زمانی که میوه ها کوچک هستند،مزارع سبزی از زمانی که اولین آبیاری صورت گرفته تا ۲۰ روز قبل از برداشت و?

برای مثال پسته گیاهی است که برای تولید خوشه های گل بیشتر و پر مغز شدن پسته ها به عناصر غذایی فراوانی نیاز دارد. استفاده از کود مرغی مایع زمان بیدار شدن درخت از خواب زمستانه است که باعث افزایش باروری درخت پسته شده و محصولات باکیفیتی میتوان برداشت کرد.

برای استفاده از این محصولات کودی و بهره بردن میتوانید از طریق این سایت و گرفتن مشاوره از مشاوران خبره و درجه یک در این زمینه استفاده کنید تا محصولی با کیفیت و قیمت مناسب متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد 25 کیلویی مشهد

قیمت کود گوگرد ۲۵ کیلویی مشهد+ خرید از کارخانه گوگرد

 انواع کود گوگرد و کلوخه  ارزان شد. با توجه به محدودیت صادرات و افزایش عرضه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *