آخرین خبرها

کلرید پتاسیم در کشاورزی | کود کلرور پتاس kcl

کلرید پتاسیم در کشاورزی| پتاس (کلرید پتاسیم یا KCl) با ارزش ترین و پرکاربردترین کود پتاسیم در جهان است. پتاس مواد مغذی پتاسیم را به طور کارآمد به محصول در حال رشد می رساند.

کلرید پتاسیم در کشاورزی دارای پتاسیم بالاست که پتاسیم مقاومت در برابر بیماری، تحمل به خشکی، پرپشت بودن دانه و حجم دانه را افزایش می دهد و سفتی ساقه و مقاومت به سرما را بهبود می بخشد. استفاده از کلرید پتاسیم در کشاورزی همچنین باعث تقویت سفتی، بافت، عطر و طعم، اندازه و رنگ محصولات میوه می شود و محتوای روغن محصولات روغنی را افزایش می دهد.

تاریخچه کلی پتاسیم کلرید

پتاس نام رایجی است که به گروهی از مواد معدنی حاوی پتاسیم گفته می شود که به طور معمول در کشاورزی برای کمک به رشد گیاهان استفاده می شود.

متداول ترین نوع پتاس کلرید پتاسیم (KCl) است. KCl همچنین به عنوان muriate پتاس (MOP) یا سیلویت، ماده معدنی طبیعی شناخته می شود.

کلرید پتاسیم حدودا ۹۰-۹۵٪ پتاس در کشاورزی به عنوان کود استفاده می شود.

پتاسیم برای بسیاری از فرآیندهای مهم گیاه از جمله فتوسنتز (ایجاد انرژی)، جذب آب و مواد مغذی و کیفیت کلی محصولات حیاتی است.

برای اطمینان از رشد سالم و مغذی گیاه، باید مقدار کافی پتاسیم در خاک حفظ شود.

کلرید پتاسیم حدودا ۵-۱۰٪ پتاس برای مصارف صنعتی استفاده می شود.

بزرگترین کاربرد صنعتی برای پتاس، تولید هیدروکسید پتاسیم (KOH) است. KOH ماده اولیه سایر مواد شیمیایی پتاسیم است که در طیف گسترده ای از فرآیندهای صنعتی مانند شیشه سازی، داروسازی، فرآوری مواد غذایی و تولید منسوجات استفاده می شود. پتاسیم همچنین به عنوان یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای نمک، به ویژه به عنوان ماده یخ زدایی، مورد پذیرش قرار گرفته است

کلرید پتاسیم در کشاورزی

انواع پتاسیم کلرید در کشاورزی

  • پتاسیم کلرید کریستاله
  • کلرید پتاسیم پودری
  • کلرید پتاسیم گرانوله
  • کلرید پتاسیم استاندارد
  • کلرید پتاسیم سفید
  • کلرید پتاسیم صورتی

مصرف کنندگان کود کلرید پتاسیم در جهان

کلرید پتاسیم (معدنی پتاس) (MOP) – مصارف کشاورزی
ایالات متحده آمریکا برترین کشور مورد استفاده کشاورزی کلرید پتاسیم در جهان است. تا سال ۲۰۱۹، میزان مصرف کلرید پتاسیم در ایالات متحده آمریکا ۵٫۳۶ میلیون تن بوده است که ۵۲٫۹۸٪ از کلرید پتاسیم در کل کشاورزی در جهان را تشکیل می دهد. ۵ کشور برتر (کشورهای دیگر هند، بنگلادش، ایرلند و کلمبیا هستند ) ۹۱٫۴۱٪ آن را تشکیل می دهند. کل مصرف کلرید پتاسیم در جهان در سال ۲۰۱۹ ، ۱۰٫۱ میلیون تن تخمین زده شد.

خواص استفاده کلرید پتاسیم در کشاورزی

پتاس و محصولات زراعی
محصولاتی که خاک غنی از مواد مغذی داشته باشند عملکرد بهتری دارند. خاک های سالم حاوی تعادل نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) هستند. این سه ماده غذایی به گیاهان کمک می کند تا به روش های مختلف و در عین حال مهم، رشد کنند:

  • نیتروژن به رشد برگهای گیاه کمک می کند.
  • فسفر از رشد ریشه گیاه و رشد گل و میوه حمایت می کند.
  • و پتاسیم یک ماده مغذی است که سلامت کلی گیاه را بهبود می بخشد.

وقتی خاک قادر به تأمین این عناصر غذایی به تنهایی نباشد، می توان این مواد مغذی را از طریق کاربرد مستقیم، ترکیب فله ای یا فرمولاسیون NPK برای محصولات اعمال کرد.

کلرید پتاسیم در کشاورزی

طریقه مصرف پتاسیم در کشاورزی

  • برنامه مستقیم:  پتاس را می توان به همان شکلی که به مشتری تحویل داده می شود مستقیماً روی خاک قرار داد – اغلب به صورت دانه ریز. این کریستاله یا گرانول ها را می توان با دست، یا با تجهیزات و روش های مختلف مزرعه استفاده کرد.
  • ترکیب عمده:  در فرآیند مخلوط کردن فله، گرانول های پتاس با نیتروژن و فسفات مخلوط می شوند و یک کود “مخلوط ” از سه ماده مغذی جداگانه N ، P و K را تشکیل می دهند.

کود، به صورت فله ای مخلوط شده، برای آن دسته از کشاورزان مفید است که می دانند محصول آنها به چه نسبت N ، P و K احتیاج دارد. کشاورزانی که سطح مواد مغذی موجود در خاک خود را تجزیه و تحلیل کرده اند می توانند مقدار N ، P و K را برای استفاده بهتر انتخاب کنند. صحیح رسیدن تعادل N ، P و K ، باعث افزایش عملکرد محصول و رشد گیاهان سالم و سالم می شود.

  • فرمول بندی های NPK: در تولید فرمولاسیون NPK، پتاس به عنوان ماده K در تولید شیمیایی کود حاوی N ، P و K استفاده می شود – جایی که این سه ماده مغذی هر یک از لحاظ شیمیایی با هم در یک گرانول ترکیب می شوند به طوری که هر دانه دارای نسبت خاصی از هر یک از N ، P و K

اگر کود مخلوط نیاز به انتقال در مسافت های طولانی باشد، پیوند شیمیایی مواد تشکیل دهنده کود به حفظ فرمولاسیون NPK و جلوگیری از جدا شدن مواد مغذی کمک می کند.

کود کلرید پتاسیم به طور فعال در کشاورزی نقش کود متعادل در افزایش بهره وری کشاورزی را دارد.

 

مراکز پخش عمده کود کلرید پتاسیم ازبکستان کشاورزی

فروش و عرضه کلرید پتاسیم درجه یک به صورت آنلاین تنها با یک تماس، خرید تضمینی کود کلرید پتاسیم ازبک درجه یک به قیمت کامل ارزان را به صورت تلفنی در کمترین زمان انجام دهید، برای خرید عمده خود از تخفیف های استثنائی برخوردار شوید، ما با عرضه و پخش پتاسیم کلرید ازبکستان درجه یک توانسته ایم یکی از برترین وارد کنندگان و عرضه کنندگان کود کلرید پتاسیم ازبکستان و کود سولفات آمونیوم دانه شکری به صورت مستقیم به مصرف کننده واقعی باشیم.

ما با ارائه مستندات لازم از جمله برگه سبز گمرک به منزله ترخیص مستقیم از گمرک و اصل بودن کالا توانسته این نظر مشتریان و کشاورزان زیادی را به خود جلب نماییم زیرا تنها وارد کننده در شرق کشور هستیم که با مستندات و تضمین آنالیز کود کلرید پتاسیم ازبکستان و کود سولفات آمونیوم ازبکستان اصل را به مشتریان خود عرضه می نماید. توصیه ما به خرید مستقیم از وارد کننده آن و تحویل به موقع و راحت برای مشتریان که قصد خرید کودکلرید پتاسیم در کشاورزی را در تناژ بالا دارند می باشد.

۲ نظر

  1. این کودها وارداتی هستند؟ قیمتشون چنده و حداقل میزانی که میشه سفارش داد چقدره؟

    • سلام بزرگوار
      فرم موجود در سایت را پر کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و به سوالات شما پاسخ بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *