آخرین خبرها

کارخانه تولید کننده کود NPK در مشهد | پردیس کود

کارخانه تولید کننده کود NPK با استفاده از تجهیزات درجه یک و همچنین افراد متخصص اقدام به ساخت و عرضه ی این محصول می کند. NPK کودی است که مشتریان زیادی در سراسر کشور دارد. با توجه به اینکه برخی محصولات کشاورزی به ترکیب ویژه ای از سه عنصر ازت، فسفر و پتاسیم نیاز دارند، این دسته از کود ها با فرمولی ویژه، جهت افزایش رشد، عملکرد و کیفیت هر محصول ارائه شده است. کشاورزان و باغداران این محصول را برای تقویت محصولات و افزایش حجم و کیفیت میوه های می خرند و مورد استفاده قرار می دهند. کود NPK در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه میگردد. که به نام کود ماکرو و ریز مغذی معروف است که کشاورزان برای تامین سه عنصر اساسی، نیتروژن، فسفر، پتاسیم به صورت همزمان از کودهای NPK استفاده می کنند. این محصولات به صورت اینترنتی و یا حضوری به مشتریان ارائه می گردد.

شرکت پردیس کود با تولید کود NPK یکی از تولید کنندگان کودهای کشاورزی در شرق کشور واقع در مشهد مقدس است که با تولید کود NPK و دیگر کودهای ارگانیک و شیمیایی توانسته رضایت مشتریان خود را در سراسر ایران جلب نمایید. اگه شما هم از جمله کشاورزان، باغداران، عمده فروشان و عرضه کنندگان نهاده های کشاورزی هستید و میخواهید محصول با کیفیت و قیمت مناسب را بصورت مستقیم از کارخانه خریداری نمایید؛ حتما با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید

کود NPK چیست؟

همانطور که می‌دانید همه گیاهان برای رشد به غذا نیاز دارند. درست مثل ما انسان‌ها که باید در برنامه غذایی روزانه یا هفتگی خود؛ مقدار مشخصی از پروتئین، چربی، کربوهیدارت، ویتامین و قند بگنجانیم، گیاهان نیز نیازمند دریافت مواد مغذی حیاتی به میزان مشخص هستند.

کود NPK یا کود کامل دارای ترکیب است که از سه عنصر پرمصرف تشکیل شده که این سه عنصر برای رشد گیاه هان ضروری می باشد که هر کدام بر روی یک از قسمت های گیا تاثیر گذاشته و باعث بالا رفتن ارزش غذایی و کیفیت محصولات کشاورزی میگردد. که در ادامه به ترکیبات NPK خواهیم پرداخت.

ترکیبات کود NPK

همونطور که قبلا اشاره شد و میدانیم که گیاهان و محصولات زراعی و باغات به مواد مغذی زیادی برای رشد خود نیاز دارند. و بدون داشتن این مواد مغذی نمیتوانند رشد کنند. و در معرض بیماری و مرگ قرار میگیرند. مهمترین موادی که گیاهان به دامه حیات و نیاز دارند کودهای ماکرو ( ریز مغذی های اصلی ) می باشند. عبارتند از: نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K).

خاک به طور طبیعی دارای این سه عنصر اصلی هستند ولی بعد از مدتی براثر کشت زیاد و عوامل محیطی این مواد به تدریج کاسته می شود و باعث کاهش چشمکیر کیفیت محصول میگردد. برای همین منظور برای تامین این مواد نیاز است کشاورزان آن را از طریق کودهای ماکرو میکرو تامین کنند.

هر یک از مواد عناصر ماکرو (مغذی اصلی)، در تغذیه‌ی گیاه ضروری است و در رشد، گسترش و تولید مثل گیاه نقش اساسی ایفا می‌کند.

در ادامه مطلب به توضیح مختصر در مورد ترکیبات کود NPK خواهیم پرداخت پس همراه ما باشید.

  •  نیتروژن – ازت ( N ) نیتروژن تا حد زیادی مسئول رشد برگ‌های سبز در گیاه است. و همینطور نیتروژن یکی از اجزای اصلی در بسیاری از فرایندهای مورد نیاز برای رشد است. به خصوص، نیتروژن برای کلروفیل که به گیاه امکان فتوسنتز (فرایندی که گیاه با دریافت نور خورشید، از کربن دی‌اکسید و آب، قند تولید می‌کند) می‌دهد ضروری است. همچنین نیتروژن یک بخش مهم در آمینواسید‌ها (اساس پروتئین) می‌باشد. نیتروژن در ترکیباتی که عمل ذخیره‌‌سازی انرژی را انجام می‌دهند نیز شرکت دارد. تأثیر حذف کود نیتروژن‌دار در برداشت غلات نشان داد که در غیاب نیتروژن، میانگین برداشت ذرت ۴۱٪، برنج ۳۷٪، جو ۱۹٪ و گندم ۱۶٪ کاهش یافت.
  • فسفر (P)که رشد ریشه، گل و میوه را در گیاه به عهده دارد. این ماده جذب و تبدیل انرژی خورشید را در گیاه به میزان قابل‌ توجهی ارتقاء می‌دهد. همین موضوع موجب فراهم کردن متریال مورد نیاز برای فتوسنتز و کلروفیل‌سازی در گیاه می‌شود. فسفر در گیاهان باعث تحریک رشد ریشه گیاهان و میوه ها، و بهبود در تشکیل گل و تولید دانه و میوه با کیفیت، و استحکام شدن گیاهان در برابر سرما و عوامل محیطی میگردد.
  • پتاسیم (K)که به عملکرد صحیح گیاه در مراحل مختلف رشد و باروری کمک می‌کند. پتاسیم مسئول رشد سلول‌ها و بهبود ساختار آنها است. وجود این عنصر باعث می‌شود که گیاه به اندازه کافی قوی باشد، تا بتواند در مقابل هر گونه تنش و عامل محیطی مقاومت کند.

انواع کود NPK ان پی کا

استفاده از کود کشاورزی از دیرباز برای تولید محصول با کیفیت و ارگانیک برای تقویت خاک مورد استفاده قرار میگرفت.  که اولین کودهای مورد استفاده از فضولات حیوانی ملنند کودهای گاوی، گوسفندی و مرغی است. که علاوه بر مزایای خوب دارای معایب زیادی هم می باشد. ولی با پیشرفت عمل و تکنولوژی کودهای زیادی تولید و به بازار عرضه گردد. که کود NPK ان پی کا یکی از بهترین کودها و پر فروشترین آن در ن=تامین نیاز سه عنصر اصلی رشد گیاهان می باشد.

انواع کود NPK  عبارتند از:

اطلاع از  مقادیر NPK  ( ان پی کا ) در یک کود به شما کمک می‌کند که، تقویت‌کننده مناسب گیاه خود را با توجه به ویژگی‌های آن خریداری و اعمال کنید. به عنوان مثال، اگر قصد پرورش سبزیجات برگ‌دار را دارید، بهتر است از کودی استفاده کنید که مقدار نیتروژن بیشتری داشته‌ باشد. چرا که نیتروژن در رشد برگ گیاهان نقش قابل‌ توجهی دارد.

یا اگر می‌خواهید یک باغ پرورش گل راه بیندازید، بهتر است از کودی با مقادیر فسفر بالا استفاده کنید. این اقدام موجب می‌شود که تعداد و کیفیت شکوفه‌های گل به طور محسوسی بیشتر شود.

کود NPK 20 20 20:

کود NPK 20 20 20 همانطور که از نامش پیداست حاوی ۲۰% نیتروژن به همراه ۲۰% فسفر و ۲۰ % پتاسیم می باشد که باعث می شود گیاه رشد بهتری را تجربه کند و از زرد شدن برگها جلوگیری می کند. نوعی کود کامل به شمار می رود که تمامی احتیاجات مورد نیاز گیاه را برطرف می کند. از این کود می توانید در تمامی مراحل رشد گیاه استفاده کنید. جذب سریع و فوق‌العاده ای دارد و باعث تحریک رشد گیاه می شود. مواد آلی را برای رشد در اختیار گیاه قرار می دهد.

کود NPK 18 18 18:

کود NPK 18 18 18 این کود دارای ۱۸% نیتروژن، ۱۸% فسفر و ۱۸% پتاسیم در کنار سایر عناصر همچون روی، مس، منگنز و … دارد. برای رشد انواع گیاهان زینتی منجمله انواع کاکتوس مناسب می‌باشد. باعث تحریک رشد گیاه می شود. برای درختان مختلف نیز مناسب می باشد. این کود عناصر ضروری را به صورت مساوی در اختیار گیاه قرار می دهد. باعث بهبود عملکرد رشد گیاه می شود. به صورت پودری است. بدون بو می باشد و از گیاه شما در برابر آفات و پوسیدگی محافظت می کند. کاکتوس از جمله گیاهان زینتی است که برای رشد نیاز به مراقبت و کود دارد تا بتواند به درستی رشد کند.

برای خرید مستقیم کود NPK 18 18 18 از کارخانه کلیک کنید.

کود NPK 10 10 40:

کود NPK مخفف سه کلمه نیتروژن، فسفر و پتاسیم می‌باشد که این محصول به ترتیب دارای ۱۰% نیتروژن، ۱۰% فسفر و ۴۰% پتاسیم می باشد. دارای پتاسیم زیادی است در کنار سه عنصر حیاتی عناصر دیگری نیز در این کود به‌ کار رفته است که باعث بهبود رشد گیاه می شود. این کود به صورت محلول پاشی، آبیاری و استفاده در خاک قابل استفاده است. از این کود بیشتر در زمانی استفاده می شود که میوه گیاه در حال شکل گرفتن می باشد، باعث می شود محصول باکیفیت تری را برداشت کنید. برای تمامی محصولات کشاورزی مناسب می باشد بدون بو است.

برای خرید بهترین کود NPK 10 10 40 کلیک کنید.

کود NPK 15 05 30:

این کود از سه عنصر حیاتی نیتروژن ۱۵%، فسفر۰۵% و ۳۰% پتاسیم تشکیل شده است که مقادیر زیادی اسید آمینه و جلبک دریایی به همراه سایر مواد در آن وجود دارد، دارای فسفر زیادی است. وجود فسفر باعث تسریع در ریشه زایی گیاه و بهبود عملکرد گیاه می شود. مواد آلی را برای رشد در اختیار گیاه قرار می دهد، به صورت پودری عرضه می شود که به راحتی در آب حل می شود.

برای خرید کود NPK 15 05 30 درجه یک کلیک کنید.

کود NPK 10 10 40:

کود NPK 10 10 40 دارای فسفر زیادی است. طوری که دارای ۱۰% نیتروژن، ۱۰% فسفر و ۴۰% پتاسیم می باشد علاوه بر این دارای عناصر کم مصرفی همچون روی، مس، منگنز و … نیز می باشد. این محصول برای رشد ریز مغزی گیاه مفید می باشد. به صورت آبیاری و محلول پاشی قابل استفاده است. یکی از پرمصرف ترین و محبوب ترین کود ها می باشد. باعث افزایش رشد و تغذیه گیاه می شود و از زرد شدن برگ درختان جلوگیری می کند. این کود را باید در جای خشک و خنک و به دور از نور مستقیم خورشید نگه داری کنید.

برای خرید کود NPK 10 10 40 کیلویی کلیک کنید.

کود NPK 10 52 10:

کود NPK 10 52 10 دارای ۱۰% نیتروژن، ۵۲ % فسفر و ۱۰% پتاسیم می باشد. دارای فسفر زیادی می باشد که باعث بهبود رشد گیاه می شود. به صورت پودری در بسته های آلومینیومی عرضه می شود. این کود برای رشد ساقه گیاه بسیار مناسب می باشد و یکی از کود های محبوب و پرمصرف جهان به شمار می رود. برای کلیه محصولات کشاورزی قابل‌ استفاده و مصرف می باشد. باعث جوانه زنی بهتر گیاه می شود و از زرد شدن برگها جلوگیری می کند.

برای خرید کود NPK 10 52 10 ده کیلو گرمی با کیفیت کلیک کنید.

کود NPK 30 10 10:

کود NPK 30 10 10 دارای ۳۰% نیتروژن، ۱۰% فسفر و ۱۰% پتاسیم می باشد. در کنار این سه عنصر حیاتی دارای عناصر دیگری همچون روی، مس و …نیز می باشد. برای ریشه زایی انواع گیاهان مناسب می باشد. به صورت پودری است که توسط ریشه جذب می شود، قدرت جذب بالایی دارد، مواد آلی را برای رشد در اختیار گیاه قرار می دهد.

برای خرید کود NPK 30 10 10 کلیک کنید.

کود NPK 12 03 43:

کود NPK 12 12 36 دارای ۱۲% نیتروژن،۰۳% فسفر و ۴۳% پتاسیم می باشد، در کنار این عوامل این کود دارای عناصری همچون مس، روی، منگنز و … نیز می باشد که مواد آلی را برای رشد بهتر گیاه فراهم می کند. برای افزایش گلدهی مناسب می باشد. تأثیر مثبتی را در عملکرد رشد گیاه ایفا می کند. پسماند موجود در این کود بسیار ناچیز می باشد و باعث از بین رفتن خاک نمی شود. توجه داشته باشید که این کود را باید در جای خشک و خنک و به دور از نور مستقیم خورشید نگه داری کنید و برای گیاهان مختلف قابل استفاده است.

برای خرید کود NPK 12 03 43 کلیک کنید.

کود NPK 15 15 30:

کود NPK 15 15 30 عناصر ضروری را برای رشد گیاه تأمین می کند، طوری که دارای ۱۵% نیتروژن، ۱۵% فسفر و ۳۰% پتاسیم می باشد. پتاسیم موجود در این کود بالاست طوری که باعث افزایش باردهی گیاه می شود. در این کود عناصری همچون کلات نیز وجود دارد که باعث ماندگاری بیشتر در خاک و در نتیجه جذب توسط ریشه می شود و شما می توانید محصول باکیفیتی را برداشت کنید. به سوخت ساز گیاه کمک شایانی می کند. هر گیاهی برای رشد و نمو نیاز به مراقبت و کود دارد تا بتواند رشد کند. استفاده از این کود سبب افزایش طعم، رنگ و کیفیت محصول می شود و از ترک خوردگی پوست میوه جلوگیری می کند.

برای خرید کود NPK 15 15 30 کلیک کنید.

کود NPK 15 50 5:

کود NPK 15 50 5 دارای ۱۵ درصد نیتروژن، ۵۰ درصد فسفر و ۵ درصد پتاسیم می باشد. دارای فسفر زیادی است که برای رشد انواع سبزیجات مناسب می باشد. سبزیجات مختلف برای رشد نیاز به کود دارند بنابراین این محصول می تواند انتخابی مناسب برای طیف وسیعی از سبزیجات برای رشد باشد. به سوخت ساز گیاه کمک می کند و باعث تقویت ریشه گیاه می شود. بهتر است در جای خشک و خنک نگهداری شود. به صورت محلول پاشی و آبیاری قابل استفاده است به راحتی در آب حل می شود و قدرت جذب بالایی دارد.

برای خرید کود NPK 15 50 5 کلیک کنید.

کود NPK 3 11 38:

کود NPK 3 11 38 دارای ۳ درصد نیتروژن به همراه ۱۱ درصد فسفر و ۳۸ درصد پتاسیم می باشد. برای رشد انواع گیاهان زینتی به خصوص انواع کاکتوس ها و ساکولنت ها مناسب می باشد. تأثیر مثبتی در عملکرد رویشی گیاه ایفا می کند. برای محصولات کشاورزی مناسب می باشد. دارای پتاسیم زیادی است که از زرد شدن برگها جلوگیری می کند و به صورت پودری است که به راحتی در آب حل می شود.

برای خرید کود NPK 3 11 38 کلیک کنید.

کود NPK 4 5 40:

کود NPK 4 5 40دارای ۴ درصد نیتروژن، ۵ درصد فسفر و ۴۰ درصد پتاسیم می باشد. برای داشتن میوه بزرگتر می توانید از این محصول استفاده کنید؛ علاوه بر این استفاده از این کود سبب می شود تا میوه شما علاوه بر بزرگ تر شدن، خوش‌طعم و خوش بو نیز شود گلهای شما نیز بزرگ تر می شود. این کود را زمانی استفاده کنید که شکوفه های گیاه در حال ریزش می باشد. به صورت پودری است که به راحتی در آب حل می‌شود دارای پتاسیم زیادی است که از زرد شدن برگهای جلوگیری می کند. باعث ماندگاری محصول می شود. برای محصولات کشاورزی مختلفی قابل استفاده است. از ریزش شکوفه ها نیز جلوگیری می کند.

برای خرید کود NPK 4 5 40 کلیک کنید.

بهترین زمان مصرف کود NPK

بهترین زمان استفاده از کود ان پی کا از کودهای کامل شیوه و زمان مصرف کود باید به گونه ای باشد که گیاه کاشته شده در مراحل مختلف رشد، عرضه مداومی از عناصر غذایی منطبق با نیازش در اختیار داشته باشد.

در ادامه این مقاله به بهترین زمان استفاده از کودهی کامل NPK جهت حصول رشد و عملکرد مطلوب خواهیم پرداخت.

شاید برای شما هم سوال باشد بهترین زمان استفاده از کودهای ماکرو ان پی کا چه زمانی است و در زمان خرید کود کامل به چه مواردی باید توجه کنیم.

بهترین زمان استاده از کود کامل برای گیاهان گلدار تا قبل از شروع گلدهی و برای گیاهان فاقد گل در تمام دوران رشد توصیه می گردد.بطور کلی کودهای کامل با نسبت های مختلف را می توان در زمان های مختلف به کار برد. به عنوان مثال کود کامل NPK که دارای مقدار فسفر بالا می باشند را می توان همراه با کشت استفاده نمود و یا کودهای حاوی مقدار نیتروژن بالا را باید در زمان های نیاز گیاهان به نیتروژن مصرف نمود. توجه داشته باشید که این کودها را نباید در زمان گلدهی درختان مصرف نمود.

محلول پاشی کود کامل را می توان در زمان تورم جوانه ها، مرحله فندقی شدن و مرحله بعد از برداشت انجام داد تا به تامین عناصر از دست رفته خاک و ذخیره آنها جهت تغذیه در زمان خواب درخت و یا کشت بعدی کمک کند.

این کودها با توجه به نوع محصول می توانند به صورت پخش سطحی در زمان کشت برای محصولات زراعی ، به صورت محلول پاشی برای محصولات باغی و گل های آپارتمانی و همچنین به صورت کود آبیاری در محصولات گلخانه ای و کشت های هیدروپونیک مورد استفاده قرار بگیرند.

نحوه مصرف کود NPK به چه صورت می باشد؟

بطورکلی مقدار کود مورد نیاز به نوع گیاه و نیازهای آن محصول به عناصر مغذی بستگی دارد. البته قبل از مصرف کود باید مقدار عناصر موجود در خاک را با آنالیز خاک مشخص می شود. حتما برای استفاده از کود NPK، به میزان توصیه‌ شده توسط شرکت‌های تولیدکننده توجه کنید. استفاده بیش از حد کود NPK موجب خسارت به گیاه می‌شود. برای مثال ۳ kg per 100 Ltr یعنی ۳ گرم برای ۱ لیتر آب.

میزان مصرف کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ برای هر درخت

اگر به گل و گیاه علاقه دارید و به سلامتی و طراوت آنها اهمیت می دهید باید انها را با کود ۲۰۲۰۲۰ تقویت کنید.
کود سه بیست تمام نواقص و نیازهای گیاه را برطرف می کند و به رشد و سلامت آن کمک می کند. نیتروژن موجود در این کود به فتوسنتز گیاه و کیفیت محصول و همچنین به رشد بذر و میوه و رشد سریعتر شاخ و برگ کمک می کند.

کود سه بیست یکی از تقویت کننده های کامل است که برای گیاهان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این کود برای گیاهان بسیار مفید است و به آنها در رشد زیاد کمک می کند. این تقویت کننده حاوی ۲۰٪ فسفات ، ۲۰٪ ازت و ۲۰٪ پتاسیم است. از آنجا که حاوی ۲۰% از هر یک از این سه ماده است، کود سه بیست نامیده میشود. علاوه بر این کود، ریز مغذی ها نیز به گیاه می رسند و رشد آن را بهبود میبخشند.

شما می توانید از کود سه بیست برای انواع محصولات زراعی استفاده کنید و رشد محصولات زراعی را افزایش دهید تا نتایج عالی و بهره‌وری بهبود یافته را ببینید.

این کود به عنوان کود کامل شناخته می شود زیرا حاوی تمام عناصر مورد نیاز گیاه است و تغذیه کامل گیاه را میتواند فراهم کند. پس این کود برای هر نوع گیاهی مناسب وقابل استفاده است، وبرای رفع کمبود و نیاز گیاهان از کود سه بیست میتوانید استفاده کنید.

مهمترین عامل در فتوسنتز گیاهان فسفر است که به بهبود ریشه زایی و افزایش گلدهی درختان و گل ها کمک می کند و وجود پتاس در کودهای سه بیست باعث گلدهی زود هنگام در گیاهان زینتی میشود و باعث میشود میوه ها بهتر رشد کنند.

طریقه مصرف NPK  برای محصولات کشاورزی

طریقه مصرف این کود به این صورت است که پس از تهیه آن را در آب مخلوط‌ کنید ( این کود به صورت پودری است که به راحتی در آب حل می شود ) سپس مورد استفاده قرار دهید. برای استفاده هر دو گرم از این کود را در دو لیتر آب حل کنید. به صورت محلول پاشی و آبیاری مصرف می شود. توجه داشته باشید که میزان مصرف این کود بر روی محصول درج شده است. از استفاده بیش از حد خودداری کنید چرا که ممکن است به گیاه آسیب برساند و قبل از گلدهی گیاه از آن استفاده کنید.

خرید مستقیم کود NPK از کارخانه مشهد

خراسان رضوی از استان های است که در آن انواع کود کشاورزی شیمیایی و ارگانیک در کارخانجات تولید و به بازار عرضه میگردد. که مشتریان و خریداران انواع کود کشاورزی از مشهد را می توانند از طریق فروشگاه های فروش لوازم کشاورزی، فروشگاه های گل و گیاه، فروشگاه های اینترنتی، نمایندگی های فروش و یا از طریق سایت شرکت تولید کننده آن را خریداری نمایند.

کارخانه تولید کود NPK در مشهد مقدس با تولید انواع کودهای ان پی کا این امکان رو فراهم آورده تا کود با کیفیت درجه یک را تولید و به صورت مستقیم برای خریداران کود NPK به وجود آورد که علاوه بر خرید با تناژ بالا از قابلیت قیمت کاملا ارزان نسبت به بازار خرید خود را با اطمینان کامل و ضمانت اصالت کالا انجام دهند.

[highlight-red bcolor=”blue” align=”right” ] شرکت پردیس کود با تولید انواع کود NPK در بسته بندی ۲ کیلو گرمی، ۱۰ کیلوگرمی، و ۲۰ کیلو گرمی این امر رو برای خریداران کود NPK به وجود آورده که انواع کود NPK در مقادیر مختلف را به راحتی به صورت عمده از کارخانه تولید کننده آن با قیمت مناسب و کیفیت درجه یک خریداری نمایند.[/highlight-red]

جهت خرید و فروش کود NPK و اطلاع از قیمت انواع کود کشاورزی برندهای ریگان، ماژان، تیوا، فیلاب، بردو، و … کافیست فرم مشاوره را تکمیل نمایید و منتظر تماس کارشناسان پردیس کود باشید یا می توانید با شماره های درج شده در سایت به صورت مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی واتس اپ، تلگرام و اینستاگرام یا به صورت مستقیم تماس حاصل فرمایید.

۲ نظر

  1. حسین برزه کار

    سلام
    بنده برزه کار هستم در فلاورجان اصفهان ۱۵۰۰متر باغ میوه مختلط به زردآلو سیب آلوچه گردووخرمالو و…..دارم اما همه ساله شکوفه زیاد میدهد ولیمه شکوفه ها می‌ریزد به میوه نمی‌رسد لطفا راهنمایی کنید بهترین سم وجود وموقع استفاده آنها را.

    • با سلام و وقت بخیر خدمت شما دوست عزیر
      ببینسد علت ریش گل در مقداری طبیعی هستش حالا اگه میزان ریزش بیشتر از اون حد هست این عوامل مختلفی باعثش میشه مثل گرد افشانی نادرست و یا آب و هوا و … یا تغذیه نامناسب درخت و عدم تعادل در مصرف هم کودهای شیمیایی و هم کودهای حیوانی که باعث کاهش ذب عناصر غذایی و ریزش شکوفه و و میوه ها میشه.
      بهترین حالت اینه که آزمایش خاک انجام بشه و یک کارشناس در محل بیارید تا بررسی کامل بشه و بعد درمان رو شروع کنید.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *