آخرین خبرها

نحوه مصرف گوگرد پودری برای انگور

اول از همه به این سوال باید پاسخ بدیم که چرا باید از گوگرد استفاده کنیم؟ آیا نحوه مصرف گوگرد پودری برای انگور باعث از بین بردن سفیدک سطحی مو انگور میشود؟ نحوه مصرف گوگرد پودری برای انگود به چه صورت هستش؟ میزان مصرف گوگرد پودری برای تاک انگور چه مقدار است؟ با ما باشید در ادامه به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

گوگرد علاوه بر اینکه منبع مهم برای تغذیه انواع گیاهان باغ و زراعی است به عنوان یک آفت کش قوی که به آن سم گوگرد هم می گوید مورد استفاده قرار میگیرد.

اگر قصد کاشت درخت انگور را دارید حتما از کود گوگرد در برنامه غذایی آن بهره بگیرد البته نحوه مصرف گوگرد برای انگور حائز اهمیت است و حتما طبق دستور العمل آن باید مصرف گردد  که نتیجه عالی رو ببینیم.

گوگرد چیست؟

گوگرد (S)، همچنین گوگرد، عنصر شیمیایی غیرفلزی است، یکی از واکنش پذیرترین عناصر.

گوگرد خالص یک جامد بی مزه، بی بو و شکننده است که به رنگ زرد کم رنگ، رسانای ضعیف الکتریسیته و نامحلول در آب است.

با تمام فلزات به جز طلا و پلاتین واکنش می دهد و سولفید تشکیل می دهد. همچنین ترکیباتی را با چندین عنصر غیرفلزی تشکیل می دهد.

سالانه میلیون ها تن گوگرد تولید می شود که بیشتر برای تولید اسید سولفوریک است که به طور گسترده در صنعت استفاده می شود.

گوگرد یکی از با سابقه ترین نوع قاچکش و آفت کش محسوب میگردد. در مبارزه با پسیل پسته و سفیدک انگور مورد استفاده قرار میگیرد.

گوگرد چهارمین عنصر مورد نیاز گیاهان و محصولات کشاورزی است که برای کاهش PH خاک در مناطقی که دارای خاک قلیایی و آهکی هستند یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش شوری خاک می باشد.

نحوه مصرف گوگرد پودری برای انگور

گوگرد پودری چیست؟

کود گوگرد پودری نوعی از گوگرد است که به صورت محلول پاشی و گرد پاشی برای اندام های هوایی گیاهان مورد مصرف قرار میگیرد. گوگرد پودری در بین کشاورزان به نام گرد انگور یا سم گوگرد معروف است.

گوگرد پودری نوعی محصول پالایشگاهی است از گوگرد کلوخه یا گوگرد گرانوله با خلوص ۹۹% به بالا تولید میگردد که در روند تولید بصورت دانه بندی های مختلف تولید و به بازار عرضه میگردد. که علاوه بر کاربرد آن در کشاورزی در صنایع دیگر مانند لاستیک سازی، کبریت سازی، تولید قند خوراکی، رنگ سازیو .. کاربرد فراوان دارد.

این نوع گوگرد پودری براساس میزان دانه بندی به مش نیز معروف است که عبارتند از:

گوگرد پودری مش ۵۰ تا ۷۰

گوگرد پودری مش ۱۵۰

گوگرد پودری مش ۳۰۰

گوگرد پودری مش ۳۶۰

و …

گوگرد پودری میکرونیزه در صنعت کشاورزی برای محصولات بسیار مفید و ضروری است. به دلیل اینکه گوگرد اساسا خاصیت حلالیت در آب را ندارد و دیر تجزیه میگرددبرای اینکه آن را کاربردی تر کنند تولید کنندگان گوگرد، آن را در چندین مرحله آسیاب می نمایند تا سرعت تجزیه و جذب آن راحتتر گردد.

نحوه مصرف گوگرد پودری برای انگور

گوگرد پودری برای انگور

سفیدک پودری بیش از یک قرن است که یک مشکل بیماری مداوم در تاکستان ها بوده است. تقریباً برای همین مدت، گوگرد پودری برای انگور، جهت کنترل آن استفاده شده است.

شناخته شده است که جوانه زدن، عفونت و ایجاد کلنی توسط قارچ سفیدک پودری با دما در واقع بیشتر از رطوبت موجود مرتبط است.

این روابط با دما اساس یک مدل از رشد سفیدک پودری بود که پیامدهای الگوهای مختلف آب و هوایی را بر گسترش همه‌گیری نشان داد و سیر اپیدمی‌ها را در چندین منطقه  پیش‌بینی کرد. موفقیت این مدل به این ایده منجر شد که دما ممکن است کلید برنامه‌ریزی کارآمدتر کاربرد گوگرد پودری باشد.

[highlight-paper shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.3), 0 0 20px rgba(0, 0, 0, 0.1) inset” align=”;” ]گوگرد عنصری  معمولاً برای کنترل کپک پودری در تاکستان‌ها استفاده می‌شود. [/highlight-paper]

شرایط محیطی به ویژه دما نیز ارتباط نزدیکی با اثربخشی گوگرد به عنوان قارچ کش و سرعت رشد تاک دارد. دو دلیل اصلی برای تکرار کاربرد گوگرد، هوازدگی و کاهش اثربخشی بعدی آن است. و رشد بافت میزبان جدید و در نتیجه محافظت نشده.

ما یک روش سیستماتیک برای زمان بندی کاربرد گوگرد بر اساس پایش دما فرموله کرده ایم. هدف ما سرکوب کافی سفیدک پودری انگور با کاربردهای کم اما بهینه بوده است.

[highlight-red bcolor=”blue” align=”right” ]گوگرد عنصری ابزاری موثر برای کنترل سفیدک پودری در انگور است، اما استفاده از آن در اواخر فصل گرم با نگرانی هایی همراه است.[/highlight-red] [hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]گوگرد برای کنترل شایع‌ترین بیماری انگور در سراسر جهان، سفیدک پودری (PM) که توسط قارچ Erysiphe necator ایجاد می‌شود، استفاده می‌شود مزایای گوگرد  نسبت به جایگزین ها شامل هزینه کم، کارایی خوب، خطر کم توسعه مقاومت، و قابل قبول بودن آن در سیستم های مختلف تولید «ارگانیک» و «بیولوژیکی» است، جایی که مسلماً کارآمدترین ماده موجود برای کنترل سفید انگور است.[/hwgold-dash]

نحوه مصرف گوگرد پودری برای انگور

اقدامات قبل از استفاده از کود گوگرد پودری برای انگور

در مباره با سفیدک انگور، قارچ، و پسیل پسته از گوگرد پودری میکرونیزه مورد استفاده قرار میگیرد. برای یک گوگرد پاشی مناسب راعایت این نکات ضروری می باشد.

  • از پاشیدن گوگرد در شب بپرهیزید.
  • عدم گوگرد پاشی در ساعات بیار گرم روز و هنگام وزش باد شدید
  • زمان استفاده از گوگرد درختان تشنه باشند.
  • حتما گوگرد پاشی را بعد از محلول پاشی انجام دهید.
  • سعی کنید در زمان گوگرد پاشی پشت و روی برگ کاملا به گوگرد آغشته گردد.
  • حتما دقت نمایید سطح برگ تمیز باشد.
  • در صورت آلودگی بیشتر یا از بین رفتن گوگرد می توان در مرحله بعدی گوگرد پاشی را تکرار کرد.
  • حتما قبل از استفاده از گوگرد وسایل ایمینی مانند ماسک، عینک، دستکش و لباس مخصوصاستفاده نمایید.
  • دقت نمایید مقدار مصرف گوگرد بسته به نوع درخت از ۲۰ تا ۴۰ کیلو در هزار لیتر است.
  • بیش از استفاده از گوگرد آن را با لک آردی الک نمایید و سپس آن را با ریکا و صابون سم پاشی در ظرف بزرگ به میزان نیم تا یک لیتر در ۱۰۰۰ هم میزنیم و این مخلوط را در چند مرحله به تانکر اضافه می نماییم. جهت کارهای بهتر تانکر را زیاد پر نمایید تا محلول راحتتر هم بخورد. سعی نمایید مخلوط گوگرد را در تمام مراحل گوگرد پاشی هم بزنید تا ته نشین نگردد.
  • استفاده از سرلانس بصورت پخش استفاده نمایید.
  • بهترین نوع تانکر برای محلول پاشی تانکر از جنس پلی اتیلن می باشد.
  • در پایان انبار نگهداری گوگرد مناسب باشد و در پایان استفاده از گوگرد حتما پاکتهای آن را محدوم نمایید.

نحوه مصرف گوگرد پودری برای انگور

مراحل نحوه مصرف گوگرد پودری برای انگور

استفاده از گوگرد پاش

چنانچه باغات بزرگ و انبوه هستند بهتر است از دستگاه گوگرد پاشی استفاده شود.

حتما در زمان خرید کود گوگرد پودری به میزان دانه بندی گوگرد توجه نمایید هرچه ذرات گوگرد کوچکتر باشد برای محلول پاشی بهتر است زیرا راحتتر از نازل های سم پاش قابل رد شدن است.

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]توصیه ما این است برای کارای بهتر حتما از گوگرد پودری میکرونیزه با مش ۲۰۰ و خلوص بالای ۹۹ درصد از نول پالایشگاهی برای گرد پاشی انگور استفاده نمایید.[/hwgold-dash]

گوگرد پاشی به صورت دستی

اگر امکان استفاده از دستگاه رو ندارید می توانید گوگرد را بصورت دستی در دو روش استفاده تماید.

۱- استفاده از چتکه رنگ:

استفاده از چتکه رنگ بسیار راحت می باشد که می توانید به راحتی برای پاشش پور گوگرد بروی غوره ها به دقت و کامل انجام شود.

۲- استفاده از تور ریز بافت:

گرد گوگرد را داخل تور ریزی ریخته و روی برگ ها و غوره ها تکان دهید تا گردهای گوگرد روی اندام های هوای برگ ها رو کامل بپوشاندن.

حتما در استفاده از گوگرد نکات و اقدانمات قبل از گوگرد پاشی را رعایت نمایید.

نحوه مصرف گوگرد پودری برای انگور

میزان مصرف گوگرد پودری برای انگور

به طور کلی، دو مرحله برای کاربرد قارچ کش برای بیماری های انگور وجود دارد:

فاز یک (اوایل فصل): رشد یک تا سه اینچی تا چهار هفته پس از گلدهی
فاز دوم (اواخر فصل): سه تا چهار هفته پس از گلدهی تا برداشت.
بحرانی ترین دوره برای کنترل بیماری های انگور با قارچ کش
هفت کاربرد اول قارچ کش که قبل از گلدهی تا دو تا چهار هفته پس از گلدهی انجام می شود، گام مهمی در مدیریت بیماری انگور است. بحرانی ترین دوره برای سمپاشی انگور قبل از گلدهی تا دو تا چهار هفته پس از دوره شکوفه است.

نحوه مصرف گوگرد پودری برای انگور

خرید عمده گوگرد پودری میکرونیزه مش ۲۰۰

اگر قصد خرید کود گوگرد پودری برای درختان انگور خورد را دارید حتما دقت نمایید که از گوگرد پالایشگاهی با خلوص ۹۹ درصد به بالا و میزان دانه بندی مش ۲۰۰ استفاده نماید.

گفتنی است گوگرد معدنی در کشاورزی توصیه نمیگردد زیرا دارای خلوصص بسیار پایین و گاهی ناخالصی های زیادی می باشد که برای درختان و محصولات کشاورزی بسیار مضر است.

برای خرید مستقیم و بصورت عمده از کارخانه تولید کننده آن کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید یا با کارشناسان کارخانه تولید کننده گوگرد پودری تماس حاصل نمایید.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد

قیمت کود گوگرد + مزایا و معایب کود گوگرد برای سیب زمینی

قیمت کود گوگرد | یکی از کودهای بسیار پرکاربرد در صنایع کشاورزی کود گوگرد است …

۲ نظر

  1. علی سلامی از تاکستان

    سلام من از گوگرد پودری شرکت پردیس کود برای تاک های انگور استفاده کردم واقعا کیفیتشون عالی ممنونم از خانم مهندس و همکارانشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *