آخرین خبرها

نحوه خرید کود گوگرد پسته میکرونیزه

خرید عمده کود گوگرد پسته میکرونیزه دارای چه مزایایی می باشد؟ اگر خواهان خرید عمده کود گوگرد پسته میکرونیزه با قیمت استثنائی هستید پیشنهاد می کنیم تا آخر مقاله را مطالعه کنید. انواع گوگرد در انواع و اقسام مختلفی هستند که به منظور بهتر بهره از کود گوگرد برای محصولات کشاورزی لازم است تا آن هارو به طور کامل بشناسیم تا بتوانیم بهترین گوگرد برای کشاورزی را مورد استفاده قرار دهیم.

کود گوگرد پسته میکرونیزه

زمان استفاده از کود گوگرد پسته در کشاورزی

باید بگویم عنصر گوگرد (S) نقش های مهمی در گیاهان از جمله درخت پسته دارد. گوگرد در تشکیل اسیدهای آمینه، پروتئین ها و … مشارکت دارد.

گوگرد برای تشکیل کلروفیل در گیاهان حیاتی است. گوگرد جزیی از ساختمان آنزیم ها و ویتامین هاست. منابع تامین گوگرد در گیاهان محدود هستند و گوگرد در ترکیب برخی از کودهای سولفاته (آمونیوم، پتاسیم و …) وجود دارد.

به دلیل خاصیت اسیدی زایی زیاد سولفات ها و عنصر گوگرد در مناطق پسته خیز همیشه توصیه به استفاده از کودهای سولفاته است. یکی از مشکلات گوگرد خاصیت گیاه سوزی شدید آن در صورت محلولپاشی با ترکیبات خام گوگردی است.

کود گوگرد پسته بیشتر زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که آفت پسیل پسته که مهمترین آفت پسته است و از بین بردن آفت و حشرات استفاده میگردد.

پوره های پسیل با فرو بردن خرطوم در سطح بر گ ها از شیره گیاهی تغذیه می کنند،مواد پروتینی گیاه راجذب نموده مواد قندی را به صورت شیره دفع میکند،این مواد در مجاورت هوا خشک شده وبه آن شکرک میگویند.این موادچسبنده باعث جذب گرد وخاک شده و شاخه وبرگ درختان را بد منظره می کند.

از دست رفتن شیره گیاهی باعث ضعف عمومی درختان پسته وریزش برگ ها،دانه های کوچک،جوانه ها وافزایش درصد دهان بستگی و پوکی پسته می شود.

خسارت پوره های پسیل پسته روی درختان در خردادماه باعث ریزش خوشه ها ،برگ ها،جوانه ها وافزایش میزان پوکی و دهان بستگی در مرداد ماه می گردد.

بهترین زمان گوگرد پاشی درختان پسته پس از استخوانی شدن پوست لغایت ۱۵روز قبل از برداشت می باشد.

روش استفاده از کود گوگرد:

  • برای گوگرد پاشی درختان پسته  حتما باید هنگام ریختن گوگرد به داخل سم پاش از الک ریز عبور داده شود، و بعد داخل کود پاش ریخته شود. کود پاش باید دارای همزن باشد یا قبل از ریختن در کود پاش حتما آن را کاملا مخلوط کرده.
  • بهترین قطر نازل سرلانس بین ۲ تا ۲/۵ می باشد. در هزار لیتر آب ۲۵ تا ۳۰ کیلو گوگرد توصیه می شود.
  • برای ارقام بادامی مانند، رقم اکبری، احمدآقایی وسفید فیض آباد با توجه به حساسیت از دوز پایین تر (۲۵کیلو در هزار) استفاده گردد.
  • گوگرد باید در چند مرحله به تانکر اضافه گردد.
  •  ریکا در معلق ماندن گوگرد موثر است پس همراه گوگرد یک لیتر در هزار ریکا استفاده گردد.
  • بهتر است تانکر کاملا پر نگردد وسر خالی باشدبرای کارایی بهتر همزن، تا همزدن و معلق نگه داشتن گوگرد بهتر انجام شود.

کود گوگرد پسته

سه ویژگی انواع کود گوگرد پسته

قبل از اینکه به ویژگی های انواع گوگرد پسته بپردازیم بهتر است انواع گوگرد رو بشناسیم تا بتوانیم انخاب درست در خرید گوگرد را داشته باشیم.

انواع کود گوگرد

گوگرد خودش به دو دسته معدنی و گازی تقسیم بندی می شودند.

  • گوگرد گازی (ناشی از جداسازی سولفید هیدروژن از گاز)
  • گوگرد نفتی (ناشی از جداسازی سولفید هیدروژن در نفت)

گوگردهای نفتی ضمن تفاوت در ساختار مولکولی درصد خلوص ( بالاتر از ۹۹درصد )  بالاتری نسبت به  منابع  گازی و  معدنی دارند.

ضمن اینکه  ناخالصی های موجود در گوگردها گازی(درصد خلوص ۹۵درصد) و  معدنی  (درصد خلوص ماکزیمم ۸درصد) که می تواند خواص گوگرد راتحت تاثیر قرار دهد.

برای همین گوگرد پاشی درختان پسته با پایه نفتی نسبت به پایه گازی در کنترل پسیل موثرتر می باشد. البته فقط آفت پسیل ولی برای از بین برندن سایر آفات از گوگرد بر پایه گازی هم می توان بهره مند شد که گفتن این مورد خالی از لطف نیست.

گوگرد میکرونیزه بر پایه نفتی به رنگ زردقناری و بر پایه گازی معمولا رنگ زرد دارد.

بهترین  آنالیز برای گوگرد پاشی درختان پسته، جهت کنترل پسیل خلوص حداقل ۹۹/۵درصد، خاکستر حداکثر ۰/۲۵درصد، میزان هیدرو کربن حداکثر۰/۰۶درصد و رطوبت نهایت ۰/۵درصد می باشد.

کود گوگرد پسته

سه ویژگی های برتر کود گوگرد پسته عبارتند از:

  1. گوگرد باید دارای خلوص بالا ۹۹ درصد باشد.
  2. دارای دانه بندی با مش بالا ۲۰۰ باشد.
  3. خالص و بدون افزودن آن و رنگ طبیعی گوگرد باشد.
قابل توج است: گوگرد هرچه زردتر باشد یعنی ناخالصی و درصد آب آن بیشتر است. پس لزوما رنگ زرد بودن گوگرد ملاک انتخاب یک گوگرد با کیفیت نیست.

قیمت خرید کود گوگرد پسته مش ۲۰۰

کود گوگرد مش ۲۰۰ در بین انواع کود گوگرد برای پست یکی از نمونه های پر فروش است که مشتریان زیادی در صدد خرید شان بر می آیند.

زیرا این محصولات از مرغوب ترین مواد اولیه ساخته می شوند که کارایی بسیار عالی شان را در قسمت قبل ذکر کردیم.

در موقع خرید کود گوگرد پسته مش ۲۰۰ متوجه می شویم که با قیمت های متفاوتی در بازار ها عرضه می گردد که سبب می شود افراد با شرایط اقتصادی متفاوت بتوانند نیاز های خود را بر طرف کنند. در ادامه پارامتر های موثر بر قیمت ها را ذکر می کنیم که به قرار زیر است:

  • نوع گوگرد
  • نوع مواد اولیه کلوخه گوگرد
  • اندازه دانه بندی مش ۲۰۰، ۱۰۰، ۱۵۰ و …
  • بسته بندی کود گوگرد مش
  • وزن بسته بندی کود گوگرد میکرونیزه
  • شرکت تولید کننده روغن موتورکود گوگرد میکرونیزه با مش ۲۰۰

همانطور که گفته شد قیمت خرید کود گوگرد پسته بسته به نوعش متاوت است اگر شما هم متقاضی خرید کود گوگرد برای درختان پسته خود هستید همین حالا با تولید کننده آن در تماس باشید.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد

قیمت کود گوگرد + مزایا و معایب کود گوگرد برای سیب زمینی

قیمت کود گوگرد | یکی از کودهای بسیار پرکاربرد در صنایع کشاورزی کود گوگرد است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *