آخرین خبرها

مرکز فروش کود گوگرد کشاورزی

نقش کود گوگرد کشاورزی برای گیاهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که امروزه کشاورزان به اهمیت این کود در پرورش گیاه کاملا ارگانیک از آن بهره می گیرند. کود گوگرد جز عناصر اصلی برای رشد و نمو گیاهان و محصولات کشاورزی می باشد.

همانطور که قبلا هم اشاره شد کود گوگرد چهرمین عنصر بعد از نیتروژن، فسفر، پتاسیم، ازت برای تغذیه گیاهان می باشد. که نقش اساسی در متابولیسم گیاهان و محصولات زراعی و باغی دارد.

بهترین نوع گوگرد برای کشاورزی

کود گوگرد کشاورزی به چند دسته کلی تقسیم بندی می شوند که هر کدام دارای معایب و مزایای برا کشاورزی می باشد. که با توجه به نوع مصرف می توان بهترین نوع کود کشاورزی را انتخاب نمود.

  1. کود گوگرد پالایشگاهی
  2. کود گوگرد معدنی

کود گوگرد کشاورزی

کود گوگرد پالایشگاهی:

این نوع کودها که از پالایشگاه ها استخراج می گردند داری گوگرد بالاتر نسبت به کودهای معدنی از نوع گوگرد s هستند. که به طور تقریبی بالای ۸۰ تا ۹۹ درصد گوگرد خالص را دارا هستند. این نوع کود تولید شده در پالایشگاه ها معمولا به صورت مستقیم و گاهی با کودهای NPK مخلوط و مورد استفاده قرار میگیرد. که این نوع کود ها به دو نوع تقسیم می گیردد که عبارتند از:

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]

رایج‌ترین گوگردهای پالایشگاهی

رایج‌ترین کودهای گوگردی پالایشگاهی موجود در بازار که اکثر کشاورزان به دنبال خرید آنها هستند، در دو فرم گوگرد پودری و گرانوله عرضه می‌شود. گوگرد موجود در این کودها بصورت گوگرد عنصری (S) است.

  • گوگرد پودری میکرونیزه با مش های متفاوت
  • گوگرد گرانوله دارای بنتونیت و بدون بنتونیت

[/hwgold-dash]

کود گوگرد کشاورزی

آنچه باید در مورد کود گوگرد پالایشگاهی بدانیم؟

که این دو نوع گوگرد پالایشگاهی یکی از پر کاربردترین و پرمصرف ترین نوع کودهای کشاورزی برای کاهش PH خاک و تغذیه و رشد نمود گیاهان و درختان مورد مصرف قرار می گیرند. که در بازار مصرف با برندهای مختلف و قیمتهای متفاوت عرضه میگردد.

این نوع کودهای پالایشگاهی برای کاهش PHخاک و اصلاخ خاک های سدیمی مورد مصرف کشاورزان قرار میگیرد. کود گوگرد پالایشگاهی دارای رنگ زرد و جامد هستند که در برابر رطوبت و نور در فضایی برای نگهداری طولاتی مدت آسیب نمی بینند.

[highlight-red bcolor=”green” align=”right” ]باید به این نکته توجه داشت که از آنجایی که کود گوگرد نامحلول و غیر قابل جذب برای گیاهان هستند به صورت مستقیم حذب نمیگردد به دلیل داشتن گوگرد از نوع S. برای اینکه فراید جذب بهتر انجام گیرد باید تحت تاثیر فعالیت های میکروبی خاک اکسید شود تا به فرم سولفات درآید. برای بازده بهتر کود گوگرد کشاورزی بهتر است در زمان مصرف آن را با کودهای آلی حیوانی و یا از نوع کودهای گرانوله بنتونیت درا مورد استفاده قرار دهیم که فرایند جذب را تسریع و راحتتر نماییم.  [/highlight-red]

عوامل دیگری که در سرعت جذب و اکسید شدن گوگرد را برای خاک و گیاه راحتتر می نمایید که باید در زمان خرید کود گوگرد کشاورزی به آن توجه نمود عوامل است از جمله:

[highlight-paper shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.3), 0 0 20px rgba(0, 0, 0, 0.1) inset” align=”;” ]
  • اندازه ذرات که میزان مش گوگرد را مشخص می نماید، هرچه اندازه ذرات ریزتر باشد فرآیند اکسید شدن سریعتر صورت میگیرد که مهمترین عامل که در زمان خرید کود گوگرد باید توجه داشت همین عامل می باشد.
  • مقدار مصرف کود گوگرد کشاورزی
  • روش مصرف کود گوگرد کشاورزی
  • نوع کود گوگرد
  • و عوامل محیلی که در اکسید شدن کود گوگرد و جذب آن بستگی دارد.[/highlight-paper]

آشنایی با کود گوگرد گرانوله پالایشگاهی

نوع دوم کودهای گوگردی کود گوگرد گرانوله است که باید در زمان مصرف به این نکته توجه داشت که کود گرانول سطح تماس کمتری نسبت به کود گوگرد پودری دارد، به همین منظور نیاز دارد که در دما و رطوبت بیشتری دریافت نماید تا متلاشی گردد. ولی چنانچه کود گوگرد گرانول دارای بنتونیت باشد این نوع کود به دلیل داشتن بنتونیت راحتتر در خاک متلاشی و جذب می گردد.

از آنجایی که برای دریفات کود گوگرد می توان از کودهای سولفاته استفاده نمود زیرا این کودها دارای درصد گوگرد بسیار عالی می باشند و فرآیند جذب را راحتر می نمایند و نتیجه بهتر از کوددهی را می توان در محصولات کشاورزی مشاهده نمود.

سولفات به دلیل حلالیت راحتتر در آب بصورت ۱۰۰درصد به ریشه و گیاه به صورت مستقیم جذب میگردد و باعث تقویت خاک و ریشه می گردد.

از کودهای سولفاته پرکاربرد که حاوی گوگرد هستن می توان به به کودهای زیر اشاره نمود:

نام کوددرصد گوگرد (S)
سولفات آمونیوم۲۴ درصد
سولفات کلسیم (گچ)۱۸ تا ۱۵ درصد
سولفات منیزیم۱۳ درصد
سولفات پتاسیم۱۷ درصد
سولفات ریزمغذی‌هایی مانند آهن، روی، منگنز۱۳ تا ۲۱ درصد

کود گوگرد معدنی

کود گوگرد معدنی کودی است که بصورت طبیعی از معادن به صورت مستقیم استخراج می گردد. این نوع کودها دارای خلوص بسیار پایینی می باشند ولی اگر بصورت درست و صحیح فرآری گردد یکی از کودهای معدنی بسیار مفید برای کشاورزی محسوب می شود. کود معدنی حاوی عناصر مفید مانند آهن، پتاسیم وهمچنین عناصر مضر و سمی مانند کادمیم، آلومینیوم و … باشند.

کود گوگرد کشاورزی

قیمت گوگرد کشاورزی درب کارخانه

قیمت کود گوگرد به عوامل زیادی بستگی دارد که عبارتند از:

  • نوع ماده اولیه کلوخه پالایشگاهی یا معدنی
  • نوع بسته بندی
  • نوع برند
  • نوع گوگرد پودری
  • نوع گوگرد بنتونیت دار
  • وزن بسته بندی
  • میزان خلوص
  • میزان دانه بندی و مش
  • وارداتی یا داخلی بودن گوگرد
  • خرید عمده از کارخانه یا فروشگاه

و عوامل زیاد دیگر که هر کدام به نوبه خود در قیمت کود گوگرد در بازار تاثیر بسزایی دارند. شرکت پردیس کود با تولید کود گوگرد کشاورزی با کیفیت در انواع و گرید های مختلف آماده عرضه کود گوگرد کشاورزی رابه صورت مستقیم از درب کارخانه با قیمت بی نظیر و کیفیت بالا با تضمین آنالیز و کمترین هزینه حمل و نقل به سراسر ایران عرضه میدارد.

چنانچه شما هم قصد خرید عمده کود گوگرد کشاورزی را دارید با کارشناس مجموعه پردیس کود در ارتباط باشید.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت کود گوگرد

قیمت کود گوگرد + مزایا و معایب کود گوگرد برای سیب زمینی

قیمت کود گوگرد | یکی از کودهای بسیار پرکاربرد در صنایع کشاورزی کود گوگرد است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *