آخرین خبرها

قیمت کود پلیت مرغی غنی شده درجه یک

کود پلت مرغی از جمله کودهای پر مصرف این روزهای پایانی سال می باشد که این روزها با قیمتی معادل کیلویی ۶۵۰ تومان تا ۱۰۰۰ تومان به صورت عمده خرید و فروش می شود. البته گفتنی است قیمت کود پلت مرغی درجه یک و  اصل و خالص مرغی متفاوت می باشد. بهترین قیمت کود پلیت شده مرغی بخالص بودن ماده اولیه آن بستگی دارد.

کود مرغی چیست ؟

وقتی حرف از استفاده از کود حیوانی برای باغات و مزارع کشاورزی می شود هیچ کود حیوانی بهتر از کود مرغی نمی باشد. کود مرغی یکی از کامل ترین مواد مغذی برای انواع خاک ها و محصولات کشاورزی است. به دلیل اینکه ارگانیک می باشد و NPK طبیعی را دارد.

کود مرغی یکی از کودهای طبیعی دارای نیتروژن بالا می باشد، و همچنین دارای فیفر، پتاسیم، ماده آلی، کربن عالی و… است.

ولی باید دقت نمود که کود مرغی را نباید به صورت خام استفاده نمود زیرا دارای آمونیاک بالا می باشد که این باعث سوختگی و از بین رفتن گیاه می شود. 
به منظور استفاده از کود مرغی آن را باید تبدیل به کمپوست نمود یا به صورت پلیت شده و فراوری شده از آن استفاده کرد.

آشنایی انواع کود مرغی

  1. کود بستر جوجه های گوشتی
  2. کود نیمچه های تخمگذار یا مادر
  3. کود مرغهای تخمگذار یا مادر در روش بستر
  4. فضولات یا کود سیستم قفس

کود پلت مرغی غنی شده

گفتنی است کود مرغی ارگانیک غنی موجبات اصلاح خاک و در نتیجه کیفیت و محصول بیشتر را با ارمغان می آورد. از این رو باغداران و کشاورزان همواره در پی کود مرغی غنی سازی شده و با کیفیت هستند که در نتیجه کیفیت و کمیت محصولاتشان افزایش یابد.

به همین منظور کود مرغی سالنی را در کارخانه ها با استفاده از روشهای فرآوری علمی تبدیل به کود پلیت شده می نمایند.

روش غنی سازی به شکل های مختلف در کارخانه ها انجام می پذیرد، که شرکتها و کارخانه انواع کود مرغی خام را در ابتدا از مرغداری ها خریداری می نمایند و و به سه روش آن را جمع آوری می نمایند که عبارتند از:

  • دپو کردن
  • سیلو کردن
  • خشک نمودن در کارخانه ها و فرآوری کردن

کود مرغی سالنی زمانی که در فرآیند تولید قرار می گیرد مورد آزمون و آزمایش قرار میگیرد تا عناصر موجود در آن مشخص شود. که با دستهای مخصوص حرارت غیر مستقیم به کود داده می شود به طوری که کاملا خشک شود و کود نسوزد و عناصر دیگر همچون گوگرد، بنتونیت و… به آن افزوده می شود تا غنی سازی کامل صورت گیرد و نهایتش وارد مرحله پاستوریزاسیون می شود تا کو به صورت پلیت مرغی آماده سازی شود.

انواع کود مرغی پلیتی

آیا می دانید کود پلیت مرغی در انواع مختلفی تولید می شود؟ و آیا می دانید هر نوع پلیتی برای کشاورزی کاربردی ندارد؟ این محصول با توجه به آنالیزهای مختلف و با توجه به نوع محصول و درخواست کشاورز تولید و به بازار عرضه می گردد.

از آنجایی که کود مرغی سرشار از مواد ارگانیک طبیعی برای خاک است ولی بازهم برای بازده بهتر در زمان تبدید آن به کود پلت مرغی مواد ریز مغذری همچون گوگرد، بنتونیت EM و … به آن اضافه کرده تا عملکرد بهتری را برای حاصلخیزی و تقویت خاک و گیاه داشته باشد.

طبیعتا این غنی سازی کود مرغی دارای هزینه زیاد می باشد که بر قیمت کود مرغی غنی شده تاثیر مهمی می گذارد.

انواع سایز های کود مرغی غنی شده

  1. کود غنی شده با دای ۳
  2. دای ۴
  3. دای ۶
  4. دای ۸
  5. گرانوله
برای کود کشاورزی و تبدیل کود مرغی به کود پلیت مرغی حتما دای استاندارد استفاده شود زیرا اندازه پلت برای استفاده کشاورزی و استفاده درست گیاه از مواد مغذی در طول فصل مهم می باشد. که در ادامه مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت

آیا گرانتر بودن کود غنی شده دلیل بر کیفیت بالای آن می شود؟

برای این گفته که اگر کودی گرانتر از بقیه باشد دلیل بر کیفیت بالای آن است، باید گفت بله. بسیاری از کودها مواد اولیه آنها ۱۰۰ درصد مرغی می باشد به همراه تمامی ریز مغزی ها با درجه خلوص بالا که بدون شک قیمت آن نیز به نسبت دیگر موارد در جایگاه بالاتری قرار دارد.

بعضی نمونه ها هم در فرآیند تولید از ۸۰ درصد کود مرغی به عنوان مواد اولیه آن استفاده می شود به همراه تمامی ریز مغزی ها که قیمت آن کمی کاهش می یابد.

خرید اینترنتی کود مرغی ارگانیک غنی شده :

برای خرید کود مرغی غنی سازی شده ارگانیک دیگر لازم نیست وقت و هزینه زیادی صرف گردد. بلکه به راحتی می توان این محصول با کیفیت و ارزشمند را به صورت اینترنتی سفارش داد و در اسرع وقت آن را در اختیار داشت.

با خرید اینترنتی کود مرغی عمده در هزینه ها تا حد چشمگیری صرفه جویی می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *