آخرین خبرها

قیمت کود پلیت مرغی ارگانیک ۲۵ کیلوگرم در کرمان

قیمت کود پلیت مرغی غنی شده در بسته بندی کیسه ای با وزن ۲۵ کیلویی در کرمان چقدر است؟ آیا کود پلت مرغی غنی شده را می توان زیر قیمت بازار خریداری کرد؟

کود پلیت مرغی یکی از کودهای آلی و ارگانیک با مصرف بسیار بالا برای تمام محصولات کشاورزی و باغی می باشد.

کود مرغی ارگانیک

کود مرغ، مدفوع مرغ های است که به عنوان کود آلی مورد استفاده قرار می گیرد، به خصوص برای خاک های که از نظر نیتروژن کم است.

کود مرغی از بین کل کودهای حیوانی بیشترین مقدار ازت، فسفر و پتاسیم را دارد.

کود مرغ گاهی اوقات برای استفاده به عنوان کود گلوله یا همان پلیت می شود و این محصول ممکن است فسفر، پتاسیم یا نیتروژن بیشتری به آن اضافی شود.

شرایط بهینه برای کود مرغ شامل نگهداری آن در یک منطقه پوشیده و مایع آن است، زیرا مقدار قابل توجهی ازت در ادرار وجود دارد.

کود مرغ تازه حاوی مواد عالی به مقدار مشخص هستند که عبارتند از:

  • ۰٫۸٪ پتاسیم
  •  ۰٫۵٪ فسفر
  •  ۱٫۵٪ نیتروژن است.
به طور کلی یک مرغ ماهیانه تقریباً ۸ تا ۱۱ تن کود تولید می کند. کود مرغ را می توان برای ایجاد کود دهی انواع محصولات و درختان استفاده کرد.

کودهای دامی قرن ها به عنوان کودهای زراعی طبیعی استفاده می شده اند. به دلیل مقدار زیادی ازت کود مرغی، از دیرباز به عنوان یکی از کودهای مطلوب شناخته شده است.

علاوه بر کود دادن به محصولات زراعی، کودهای شیمیایی همچنین سایر مواد مغذی اساسی گیاهان را تأمین می کنند و با افزودن ماده آلی به عنوان اصلاح خاک عمل می کنند

که به بهبود رطوبت خاک و احتباس مواد مغذی کمک می کند. ماندگاری مواد آلی با توجه به دما، زهکشی، بارندگی و سایر عوامل محیطی متفاوت خواهد بود.

میزان مصرف کود مرغی در هر هکتار

رایج ترین روش برای تعیین مقدار کود برای اضافه کردن هر هکتار عبارتند از:

  • در نظر گرفتن میزان نیتروژن کود و نیازهای نیتروژن گیاه است.
  • ترکیبات مواد مغذی معمولی کود مرغی که این مقادیر به طور متوسط ​​است و ترکیب واقعی مواد مغذی کود ممکن است بسته به نسبت کود به ماده بستر، مواد بستر (کود) و نوع مرغ متفاوت باشد.

توصیه های نیتروژن برای محصولات زراعی منتخب و میزان کود دامی مشخص شده است کود مرغی از نظر فسفر زیاد است.

در مناطقی که میزان فسفر بالایی دارند و به وسیله آزمایش خاک مشخص می شود یا در مناطقی که حرکت فسفر در خارج از منزل موجب نگرانی است

(به عنوان مثال مناطقی با زهکشی ضعیف، شیب زیاد یا بدنه آب مجاور) فسفر به جای نیتروژن باید کود دامی را استفاده کرد.

میزان مصرف کود را می توان با مقایسه مقدار کل نیتروژن، فسفر و پتاسیم به عنوان یک نسبت ساده محاسبه کرد.

به عنوان مثال، با توجه به مقادیر ترکیبی مواد مغذی بستر مرغ گوشتی دارای درجه کود NPK 3-3-2 است. توجه داشته باشید که تمام نیتروژن موجود در کود به یک شکل نخواهد بود.

مقداری ازت در کود مرغ به صورت آمونیوم (NH4-N) خواهد بود. حالت آمونیوم بی ثبات است بنابراین از بین رفتن این فرم نیتروژن به جو می رسد. شرایط محیطی مانند موارد ذیل تاثیرگذار می باشند عبارتند از:

  • بارندگی
  • باد و نور خورشید
  • در دسترس بودن نیتروژن آلی، فسفر و پتاسیم

به همین دلیل، فرض کنید در طول سال اول نیتروژن موجود ۶۵٪ کل نیتروژن باشد و فسفر و پتاسیم موجود ۷۵٪ از کل مقادیر موجود به عنوان کود می باشد.

انواع کود مرغ بسته بندی شده

کود مرغی امروزه در انواع مختلفی به بازار عرضه می گردد عبارتند از:

  • کود پلیت مرغی در بسته بندی کیسه ای ۲۵ کیلوگرم
  • کود مرغی مایع در گالن
  • کود مرغی پودری
  • کود مرغی فله ( پرک )
  • کود مرغی گرانوله
  • کود مرغی غنی شده
  • کود مرغی فرآوری شده
  • و…

چرا از کود پلیت مرغی استفاده کنیم؟

محصولات کود مرغی یکی از رایج ترین کودهای شیمیایی غیر شیمیایی موجود در بازار است.

کود مرغی منبع مفید نیتروژن است، ماده اصلی غذایی که گیاهان برای رشد برگ سبز احتیاج دارند. همچنین حاوی مقادیر کمتری از مواد مغذی مهم دیگر است.

با این حال کود مرغی در مقایسه با کودهای مصنوعی از نظر مواد مغذی کم است و انتشار مواد مغذی آن کندتر است، برخی از آنها در دسترس نیستند تا زمانی که خاک در اواخر بهار و تابستان گرم شود، حتی اگر این محصول در اواخر زمستان یا اوایل بهار استفاده می شود.

تجزیه و تحلیل معمولی کود مرغی و خشک شده مرغ:

  • N  (نیتروژن) ۴٪
  • P  (فسفر) ۲٪
  • K  (پتاسیم) ۱٪

تجزیه و تحلیل معمولی :

  • N (نیتروژن) ۷٪
  • P (فسفر) ۷٪
  • K  (پتاسیم) ۷٪
محتوای مواد مغذی واقعی بسیار متغیر است N به عنوان نیتروژن آمونیوم، P به عنوان فسفر پنتوکسید، K به عنوان اکسید پتاسیم

قیمت کود پلیت مرغی ارگانیک

قیمت کود پلیت مرغی برای کشاورزان و باغداران درخت پسته در کرمان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. زیرا در استان کرمان کود پلیت مرغی یکی از پر مصرف ترین نوع کود حیوانی برای کشاورزان و باغداران می باشد.

که یکی از خصوصیات با اهمیت در خرید یک کود پلت مرغی خالص بودن و ارگانیک بودن کود و بسته بندی آن با وزن استاندارد ۲۵ کیلوگرم می باشد.

باید بگویم فروشگاه های زیادی در استان کرمان و همچنین شهرستان های آن مانند: رفسنجان، شهربابک، سیرجان، انار، جیرفت و… که به توزیع انواع کود در سراسر استان انجام می دهند هستند.

ولی کشاورزان و باغداران همیشه تریج می دهند کود پلت مرغی را از کارخانه تولید کننده آن خریداری کنند، چنانچه شما هم قصد خرید کود پلیت مرغی را از کارخانه دارید با ما در ارتباط باشید.

خرید کود پلیت مرغی ارگانیک ۲۵ کیلوگرم

کود مرغی اغلب توسط مراکز فروش به صورت خشک و پلت فروخته می شود و یک کود غیر شیمیایی خوب است. فرم های خشک، پلیت شده، گرانول و پودری از بستر مرغی خانگی تازه متمایز است که بهترین استفاده کود پلیت مرغی است.

آیا خرید کود پلیت مرغی در کرمان به صورت عمده امکان پذیر است؟ باید بگویم شرکت پردیس کود این امکان رو فراهم آورده تا کشاورزان و باغداران در هر نقطه ار کشور عزیرمان ایران کود پلت مرغی را بدون واسطه و مستقیم و با قیمت درب کارخانه زیر قیمت بازار تهیه کنند.

تمامی مشتریان جهت خرید کود پلیت مرغی و ثبت سفارش خود از طریق واحد فروش این شرکت اقدام نمایید.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

قیمت پلت مرغی

قیمت پلت مرغی از تولید به مصرف + شناخت کود مرغ خام مرغداری

قیمت پلت مرغی با توجه به کیفیت و مواد تشکیل دهنده آن مانند، قیمت کود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *