آخرین خبرها

فروش کود فسفات برای درخت با قیمت ارزان

کودهای فسفاته رشد ریشه درختان و درختچه های پیوندی را تحریک می کنند. این افسانه رایج از افزودن مشروع فسفر به مزارع کشاورزی سرچشمه می گیرد.
فسفر یکی از درشت مغذی های معدنی مورد نیاز همه گیاهان برای ساخت اسیدهای نوکلئیک حاوی فسفات، ATP و لیپیدهای غشایی است. خاک هایی که به شدت برای کشاورزی استفاده شده است.
محصولات زراعی اغلب کمبود فسفر دارند، با این حال، فسفر به ندرت دچار کمبود می شود و استفاده نادرست از این عنصر می تواند عوارض جدی داشته باشد.
هنگامی که یک عنصر در خاک محدود می شود، رشد گیاه کند می شود. این پدیده محیطی نامیده می شود و هنگامی که عنصر کمبود اضافه می شود، محدودیت های محیطی برداشته می شود و گیاه رشد می کند

یکی از علائم کلاسیک کمبود فسفر قرمز شدن برگها است. متاسفانه خیلی از تنش های محیطی نیز باعث قرمزی برگی می شود. به عنوان مثال می توان به دمای سرد، نور زیاد اشاره کرد
شدت، آسیب حشرات، و خشکسالی. گیاهان منظر شهری به احتمال زیاد یکی از آنها را تجربه می کنند این تنش ها نسبت به کمبود فسفات رخ می دهد.

کود فسفات چیست؟

یکی از دغدغه های همیشگی کشاورزان عدم دیر ثمردهی گیاهان و نداشتن میوه درختان است، با پیشرفت علم و تکنولوژی روافزون، صنعت کشاورزی هم از این موضوع بی بهره نبوده است که با تولید کودهای مختلف از جمله کودهای فسفاته،و بالاتر بردن راندمان و سریع‌تر ثمردادن گیاهان افزایش یافت و در حال حاضر حدودا ۵۰ درصد از کل مصرف کود جهان منحصر به کود سیاه یا کود فسفاته است.

برای درک این موضوع اول از همه باید کود فسفر رو بتور کامل بشناسیم، باید بگویم مهمترین عنصر تشکیل کودهای فسفاته فسفر می باشد. که نقش ماده حیاتی رو بعد از نیتروژن برای رشد و نمو گیاهان و درختان رو دارد.

یکی از مشتریان پر مصرف کود فسفاته مناطقی هستند که در معرض شسته شدن بی رویه خاک ها قرار دارند به اصطلاح مناطق پر بارش که نیاز بیسیار بالای به مصرف کود فسفر را دارند.

بطور کلی فسفر یکی از منابع پر انرژی برای انواع درختان میوه و غلات ها از جمله گندم و جود یونجه است. و به همین دلیل امنیت غذایی انسان‌ها تا حدود زیادی به این عنصر حیاتی و کودهای حاوی آن وابسته است. لازم است بدانید که تعادل در مصرف این کود بسیار مهم است چرا که افراط در استفاده بیش از حد آن موجب سوختن گیاه شده و به قیمت نابودی تمامی دست رنج کشاورز و باغدار تمام می‌شود. پس برای جلوگیری از بروز چنین فاجعه‌ای حتما پیش از اضافه کردن کود فسفاته به گیاه، خاک زمین خود را آزمایش کرده و با مهندس کشاورزی نیز مشورت کنید.

خواص کلی کود فسفر برای درخت

با توجه به نقش حیاتی و تایثرگذار فسفر در رشد و نمو گیاهان درخت، کود فسفاته بر بسیاری از فعالیت‌های حیاتی درختان تاثیر گذار است. این کود به حفظ سطح انرژی در درون گیاه کمک کرده و همچنین آن را در به سراسر گیاه منتقل می‌کند و باغبانانی که قصد برداشت زودرس محصول خود را دارند باید از این کود استفاده ‌کنند. مهم‌ترین خواص کود فسفاته برای گیاه عبارتند از:

  • سرعت رشد گیاه را افزایش داده و موجب کلفتی ساقه‌ها می‌شود
  • مقاومت گیاه را در برابر آبیاری با آب سرد افزایش می‌دهد
  • از تأخیر در رسیدن دانه و رشد گیاه جلوگیری می‌کند
  • باعث کاهش تعداد دانه‌های پوک می‌شود
  • از تغییر رنگ برگ و باریک شدن آن جلوگیری می‌کند
  • باعث افزایش تعداد دانه‌ها و برگ‌ها می‌شود
  • از تغییر رنگ و ریخته شدن برگ‌های قدیمی جلوگیری می‌کند

 

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

تولید کننده کود سوپر فسفات ساده SSP

تولید کننده کود سوپر فسفات ساده در تلاش می باشد که محصولات خود را با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *