آخرین خبرها

فروش بهترین کود نیترات آمونیوم کشاورزی

مصارف نیترات آمونیوم کشاورزی چیست؟ نیترات آمونیوم چیست و چه کاربردهای دارد؟ امروز قصد داریم در این مقاله در مورد کود شیمیایی پر کاربرد نیترات آمونیوم صحبت کنیم اگر شما هم از جمله خریداران کود نیترات آمونیوم از فروشنده و تولید کننده اصلی آن هستید و میخواهید با قیمت خوب و کیفیت عالی رو مستقیم خریداری نمایید با ما با شید در ادامه مقاله.

کود نیترات آمونیوم چیست؟

کود آمونیوم نیترات یک کود شیمیایی است که با نماد AN شناخته می شود در کشاورزی برای تامین نیتروژن و آمونیوم خاک به طور همزمان مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع کود نیترات آمونیوم یک ماده قابل انفجار است که زمان حل شدن در آب گرمای زیادی رو دارد.

ویژگی های بارز نیترات آمونیوم

نیترات آمونیوم یکی از قوی ترین نوع مواد منفجره محصوب میشود. که از ماده اولیه آمونیاک و اسیدنیتریک غلیظ که به راحتی در دسترس است تولید میگردد. این کود یکی از مواد کم انفجار با قدرت بالا می باشد که فقط در کنار چاشنی قوی منفجر میگردد. و احتمال انفجار آن خیلی کم است.

از ویژگی برتر آن در کشاورزی می توان به ترکیب بالای نیتروژن آن اشاده کرد که یکی از بهترین گزینهای جایگزین کود اوره بعد از سولفات آمونیوم، نیترات آمونیوم برای کشاورزی است.

کاربردهای نیترات آمونیوم

مصارف کشاورزی

آمونیوم نیترات یک کود کشاورزی بسیار مهم با NPK برابر با ۰-۰-۳۴ است (۳۴٪ ازت) که البته خلوص پایین‌تری نسبت به کود اوره دارد. مزیت کود آمونیوم نیترات نسبت به اوره، پایدارتر بودن و عدم از دست رفتن ازت در اتمسفر می‌باشد.

ماده منفجره

آمونیوم نیترات به شکلی که فروخته می‌شود، ماده منفجره نیست. اما به راحتی به شکل ترکیبات منفجره در می‌آید، وقتی با سایر مواد منفجره مانند آزیدها یا آنفو ترکیب شود.

تروریسم

مواد منفجره بر پایه آمونیوم نیترات در بمب‌گذاری سرای استرلینگ استفاده شدند. همچنین انفجار اکلاهماسیتی در ۱۹۹۵، حملات ۲۰۱۱ در نروژ و چند مورد دیگر از مواد منفجره مرتبط با آمونیم نیترات استفاده شد.

حادثه‌ها

در انفجار در بندر بیروت، آمونیوم نیترات بسیاری منفجر شد و باعث آسیب گسترده به مناطق اطراف محل نگهداری مواد منفجره شد.

از جمله دیگر موارد حادثه انفجار قطار نیشابور در سال ۱۳۸۲ قابل ذکر است. در حادثه مذکور ۷ واگن حاوی نیترات آمونیوم به عنوان کود شیمیایی در کنار دیگر مواد قابل اشتعال وجود داشت.

نقش کود نیترات آمونیوم کشاورزی

کود نیترات آمونیوم همراه کود اوره یک پوشش عالی برای استفاده در فصل بهار برای محصولات زراعی و باغی به شمار می آید. در ابتدای رشد آنها، از گیاهان دریغ نکنید تا در دوزهای بیشتر مصرف نیتروژن مصرف کنند و در کنار گوگرد، این عنصر به ویژه به خوبی و به سرعت جذب می شود. این ویژگی آن در ترکیب شیمیایی  Agrochemicalمیباشد.

زیرا گوگرد خود به تنهایی ماده مغذی موجود در گیاهان نیست. از لحاظ فیزیولوژیکی، نیترات آمونیوم یک کود اسیدی است که در همان زمان خاک را با یک واکنش طبیعی PH اسیدی نمی کند. اما اگر از نیترات آمونیوم روی خاک های اسیدی استفاده می کنید، به طور موازی لازم است کربنات کلسیم را در حدود ۰٫۷۵ گرم در هر ۱ گرم از نیترات استفاده کنید. چراکه نیترات آمونیوم برای اشباع فعال گیاهان با نیتروژن مورد نیاز است. این وظیفه اصلی او است که کمک می کند تا علاوه بر اینکه ترکیب ترکیبات ماکرو و میکرو الکترون را نیز شامل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *