آخرین خبرها

عرضه کننده کود کلرور پتاس صورتی

پتاسیم (K)، که بعضاً به عنوان پتاس نیز شناخته می شود، برای سلامت عمومی گیاهان از اهمیت بالایی برخوردار است. این ماده در تشکیل کلروفیل و سایر ترکیبات گیاهی مهم است. پتاسیم همچنین به کمک در مقاومت در برابر بیماری شناخته شده است.

علائم کمبود پتاسیم بسیار دشوار است، اما گیاهان به طور کلی بیمارگونه، با میوه های کوچک، زرد شدن از برگ های بزرگتر به بالا و شکوفه های بیمارگونه است. منابع پتاسیم آلی شامل: کلرور پتاس، سولفات پتاسیم و… می باشد.

کلرید پتاسیم  KCl  یک ترکیب محلول در آب است که به طور کلی برای جلوگیری یا معالجه شدید پتاسیم (هیپوکالمی) یا از بین رفتن شدید پتاسیم از دلایل مختلف استفاده می شود. کاهش اثرات کلرید کلسیم در ضمن طولانی کردن اثر آن با استفاده از یک فرم دوز مناسب پایدار، مهم است.

کلرید پتاسیم (KCl) آشکارترین ترکیب موجود در جایگزینی نمک (NaCl) در محصولات غذایی است. این نشان داد که KCl اثر قابل توجهی بیشتر از NaCl دارد.

کود کلرور پتاس صورتی

کود کلرور پتاس صورتی چه فایده ای دارد؟

پتاسیم سومین ماده مغذی مهم گیاهی و گیاهی پس از نیتروژن و فسفر است. پتاس نام مشترکی برای نمکهای مختلف معدنی و تولید شده است که حاوی پتاسیم است.

امروزه پتاس در سراسر جهان با مقادیری فراتر از ۳۰ میلیون تن در سال تولید می شود. کلرید پتاسیم KCl بیشترین کلسیم مورد استفاده در کشاورزی جهان (حدود ۹۰٪) را تشکیل می دهد. سایر محصولات پرکاربرد K شامل سولفات پتاسیم ، نیترات پتاسیم و نمک منیزیم پتاسیم است.

به طور کلی کود کلرور پتاس صورتی رنگ دارای فوایدی است که عبارتند از:

  • باعث افزایش رشد ریشه شده و مقاومت گیاه را در برابر خشکی، دمای پایین و یخ زدگی بهبود می بخشد.
  • سلولز تولید می کند و از خم شدن ساقه و ریشه گیاه جلوگیری می کند.
  • حداقل شصت آنزیم درگیر در رشد گیاه را فعال می کند.
  • به انتقال شکر و نشاسته کمک می کند.
  • باعث افزایش مقدار نشاسته در گیاهان می گردد.
  • مقدار پروتئین را در گیاهان افزایش می دهد.
  • فشار اسمزی را حفظ کرده و از دست دادن آب توسط سلول ها را کند می کند.
  • به کنترل تعادل یونی در گیاه کمک می کند.

کود کلرور پتاس صورتی

دغدغه های خرید کود کلرور پتاس صورتی

مواد معدنی حاوی پتاسیم از ذخایر سنگ معدن زیرزمینی، دریاچه های نمکی و آب نمکی استخراج می شود. سپس با استفاده از فرآیندهای خشک و دوغاب سنگ معدن باید از آن بهره برداری و تصفیه شود.

اکثر KCl استخراج شده برای بدست آوردن کودهای درجه یک بر اساس اندازه ذرات (گرانول، استاندارد، ریز، محلول) استفاده می شود. KCl گرانول غالباً در مخلوط هایی با پایه های دیگر N و P استفاده می شود. کودها برای تأمین مواد مغذی مورد نیاز محصولات کشاورزی در یک برنامه کاربردی.

کود پتاسیم دیگر سولفات پتاسیم است که غالباً برای محصولاتی که کلرید اضافی از کودهای KCl متداول تر است نامطلوب است استفاده می شود.

سولفات پتاسیم را می توان از لنگبنیت معدنی استخراج کرد یا می توان با استفاده از کلرید پتاسیم با اسید سولفوریک در دمای بالا سنتز کرد. با افزودن نمک منیزیم به سولفات پتاسیم، می توان یک کود ترکیبی گرانول پتاسیم – منیزیم نیز تولید کرد.

کود کلرور پتاس صورتی

مراکز بزرگ فروش کود کلرور پتاس صورتی

از آنجایی که کود کلرور پتاس صورتی یک کود وارداتی از کشور ازبکستان می باشد مراکز فروش زیادی در ایران نیستند که به عرضه آن بپردازند. زیرا این کود توسط وارد کنندگان محدودی وارد ایران شده و بیشتر برای مصارف تولیدی و دارویی به کارخانه های بزرگ تولید کننده انواع کود کشاورزی یا برای حفاری چاه ها استفاده میگردد.

در بخش کشاورزی همچنین این کود برای به دلیل داشتن پایه کلرید پتاسیم برای مناطق گرم و خشک که شوری خاک دارند مناسب نمی باشد.

جهت خرید مستقیم کود کلرور پتاس صورتی ازبکستان با مجموعه پردیس کود در ارباط باشید و این کود را به صورت مستقیم در گمرک مشهد تحویل بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *