آخرین خبرها

خرید سولفات آمونیوم کریستاله ازبک پودری

سولفات آمونیوم، نمکی غیر آلی است که در صنعت کشاورزی از آن استفاده ی بسیاری می شود. مهم ترین کاربرد آن تهیه کود های ازته است. در این بخش به توضیح درباره این موضوع و خرید سولفات آمونیوم کریستاله ازبک پودری اشاره می کنیم.

سولفات آمونیوم چیست؟

سولفات آمونیوم ، توسط یک واکنش شیمیایی به دست می آید.

یک نمک معدنی و غیر آلی است که کاربرد های زیادی در صنعت کشاورزی دارد. همانطور که گفته شد، مهم ترین کاربرد آن، استفاده کردن به عنوان کود ازته است. کود سولفات آمونیوم سولفامون حاوی ۲۱% ازت به شکل یون آمونیوم  و ۲۴% گوگرد محلول در آب به شکل سولفات است.

از این نوع کود، برای کاهش ph خاک های قلیایی و اصلاح آن ها، همچنین تامین ازت و گوگرد مورد نیاز گیاهان برای رشد، استفاده می شود.

سولفات آمونیوم کریستاله ازبک پودری

نقش سولفات آمونیوم کریستاله پودری، در کشاورزی

ازت یا نیتروژن، دو عامل مهم در کشاورزی برای تامین نیاز های یک گیاه و رشد عالی و کامل آن است.

  • ازت، یکی از فراوان ترین عنصر های موجود در جو است. گیاهان مختلف، از این عنصر برای رشد استفاده ی بسیاری می کنند. ازت به بصورت یون های نیترات و آمونیم و اوره از طریق ریشه ها جذب شده و پس از انتقال به برگ ها در سنتز اسیدهای آمینه مشارکت و در نهایت پروتئین ها را ایجاد می کند.
  • ازت بخش مهمی از گیاهان، همچون رنگدانه آن ها را به خوبی تشکیل می دهد. ازت به رشد درختان نیز کمک بسیاری کرده و تنه ی درختان را به خوبی نگه می دارد.
  • در درجه ی اول از سولفات آمونیوم، برای تامین مواد معدنی خاک که منجر به رشد کامل گیاه می شود، استفاده می کنند.
  • اگر چه کود های دیگر نیز موجود هستند که درصد ازت بیشتری دارند مانند کود اوره، اما سولفات آمونیوم آب شویی کمتری دارد و همچنین منبع اصلی گوگرد است که منجر به تولید پروتئین در گیاه می شود.سولفات آمونیوم کریستاله ازبک پودری

تفاوت کود های آلی و کود های شیمیایی

ازت مورد نیاز گیاهان، از دو طریق می تواند تامین شود.

کودهای آلی که به کود های ارگانیک نیز معروف هستند، منشا طبیعی دارند و هیچ افزودنیی به آن ها اضافه نمی شود. این کود ها از بقایای گیاهان و یا حیوانات به وجود می آید. این کود برای خاک مضر نیست و استفاده ی زیاد آن به گیاه آسیبی نمی رساند.

کود های شیمیایی، یکی از رایج ترین کود ها در بین کشاورزان، از جنگ جهانی دوم به بعد بوده. به دلیل قیمت مناسب آن، حجم کم و بازدهی بالا و همچنین در دسترس بودن آن، از آن استفاده ی بسیاری می شود.

استفاده ی زیاد این کود ها برای گیاهان مضر است و آن ها را خشک می کند.

سولفات آمونیوم کریستاله ازبک پودری

خرید سولفات آمونیوم کریستاله ازبک پودری

سولفات آمونیوم کریستاله، رنگی سفید دارد و مانند نمک، دانه های آن به صورت کرستال است. این محصول ازبکستانی است و به صورت پودر برای استفاده به عنوان کود، در فروشگاه های مختلف عرضه می شود. خرید سولفات آمونیوم کریستاله ازبک پودری، می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام  شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *