آخرین خبرها

عرضه سولفات آمونیوم کریستاله ازبک ارومیه

سولفات آمونیوم، یکی از نمک های معدنی و غیر آلی موجود در صنعت کشاورزی است که به عنوان کود از آن استفاده های بسیاری می شود. در این قسمت به توضیحاتی در این باره و عرضه سولفات آمونیوم کریستاله ازبک ارومیه می پردازیم. با ما همراه باشید.

سولفات آمونیوم کریستاله چیست؟

نام های دیگر این ماده ی شیمیایی، دی آمونیوم سولفات و سولفات هیدروژن آمونیوم است.

این ماده همانطور که گفته شد، یکی نمک معدنی غیر آلی است که در صنعت کشاورزی کاربرد های فراوانی دارد. مهم ترین کاربرد سولفات آمونیوم، کود شیمیایی است.

این ماده شامل ۲۱ درصد نیتروژن به شکل یون آمونیوم مثبت و ۲۴ درصد سولفور به شکل آنیون سولفات است .

سولفات موجود در این کود ها، باعث تنظیم ph خاک می شود.

سولفات آمونیوم کریستاله ازبک ارومیه

مزیت های استفاده از سولفات آمونیوم کریستاله

  • ازت، یکی از عنصر های پرمصرفی بوده که به صورت یونهای نیترات و آمونیوم از طریق ریشه جذب می شود و به برگ ها انتقال می یابد. زمانی که به برگ ها رسید، در سنتز اسید آمینه ها دخالت می کند و پروتئین را به وجود می آورد.
  • ازت موجود در سولفات آمونیوم، رشد رویشی درخت را تحریک می کند و بخش مهمی از ترکیبات آلی مانند کلروفیل ها را افزایش می دهد.
  • به دلیل اینکه آمونیوم باری مثبت دارد و مانند دیگر کاتیون ها جذب ذرات خاک می شود، از این جهت، آبشویی این کود بسیار کم تر است و کمتر از دیگر کود های دارای ازت در خاک شسته می شود.
  • کود سولفات آمونیوم علاوه بر خاصیت اصلاح کنندگی خاک، به دلیل دارا بودن ازت آمونیاکی با صرف حداقل انرژی توسط گیاه به سرعت جذب ودر متابولیسم گیاه به مصرف می رسد.
  • وجود نیتروژن به همراه گوگرد در این کود باعث حفظ ph خاک در حالت نرمال است.
  • بدلیل وجودگوگرد به صورت سولفات از سنتز اسید های آمینه، پروتئین ها، آنزیم هاو ویتامین ها و کروفیل پشتیبانی می کند.

سولفات آمونیوم کریستاله ازبک ارومیه

به هنگام استفاده از سولفات آمونیوم، چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

با وجود اینکه ازت موجود در سولفات آمونیوم برای گیاهان بسیار مفید است، اما استفاده ی زیاد آن، اثری معکوس بر روی رشد گیاهان می گذارد.

وجود ازت در کود های سولفات آمونیوم، به رشد گیاهان و درختان کمک بسیاری می کند. اما اگر در حد نیاز بیشتر برای آن ها استفاده شود، می توانید شاهد نرم شدن تنه ی درخت و بیرون آمدن از حالت عادی آن ها باشید.

پس برای استفاده از کود های سولفات آمونیوم، باید مقدار بهینه ی آن ها را در نظر بگیرید و هیچوقت زیاده روی نکنید، تا شاهد گیاهی با رشد عالی باشید.

عرضه سولفات آمونیوم کریستاله ازبک ارومیه

سولفات آمونیوم کریستاله ازبک ارومیه، یکی از بهترین نوع سولفات آمونیوم های موجود در عرصه کود هاست که می توان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم آن را به خریداران محترم عرضه کرد.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

صادرات بهترین سولفات آمونیوم ازبک

صادرات سولفات آمونیوم ازبک، امروزه به شکل گسترده به کشورهای مختلف از جمله ازبکستان، توسط بازرگانان با تجربه انجام می شود، این حرکت، جزئی از فعالیت های اقتصادی ب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *