آخرین خبرها

خرید گوگرد بنتونیت دار گرانوله ۷۵درصد

گوگرد بنتونیت دار ۷۵% که حاوی ۷۵% گوگرد و ۲۵% بنتونیت می باشد که برای آب و خاک قلیایی و شور مورد استفاده قرار میگیرد تا PH خاک یا همان شوری خاک خنثی گردد و کاهش یابد. همچنین با داشتن بنتونیت برای خاک های که از نظر کلسیم و سایر مواد معدنی و سلیس دچار کمبود هستند آن ها را غنی می نماید و این کود قادر است به دلیل داشتن گوگرد با درصد بالا کلیه امراض و بیماری هایی که در خاک است و همچنین انگل های مضر را از بین برده و موجب تقویت باکتری های مفید خاک می گردد.

برای اصلاح خاک‌های قلیایی و آهکی و بهبود زمین کشاورزی از کود گوگرد بنتونیت دار گرانوله استفاده می شود. که در انواع مختلف مانند ۷۵% گوگرد و ۲۵% بنتونیت یا ۶۰% گوگرد و ۴۰% بنتونیت و … عرضه می گردد.

کود گوگرد بنتونیت دار گرانوله به صورت پاششی با کود پاش و یا چالکود در سایه انداز درختان استفاده می شود.
بنتونیت نقش سازنده ای در فرآیند اکسیداسیون گوگرد در خاک دارد ، به طوریکه بنتونیت موجود در این کود با جذب رطوبت به خود و ضمن متورم شدن در بستر خاک متلاشی و به نوعی منفجر می شود و این عمل ، گوگرد را به ذرات ریز تر تبدیل می‌نماید و در نتیجه اکسیداسیون گوگرد سریع‌تر انجام و صورت می‌پذیرد؛ در حالی که گوگرد به راحتی در خاک و یا با آب حل نمی‌شود.

گوگرد بنتونیت دار گرانوله

بنتونیت چیست؟

بنتونیت (Bentonite) نوعی رس ریزدانه است که حداقل ۸۵ درصد رس مونت‌موری‌لونیت داشته باشد.

بنتونیت یک ماده طبیعی است که به طور عمده از اسمکتیت رس تشکیل شده است. بنتونیت با تبدیل خاکستر آتشفشانی به مینرالهای رسی در محیط های دریایی تولید می شود و به صورت لایه هایی بین دیگر سنگ ها قابل مشاهده است.

بنتونیت مقادیر زیادی آب را جذب می کند و گاهی تا چندین برابر حجم اولیه خودش متورم می شود و توده های بزرگ ژله ای تولید می کند. از بنتونیت سدیم برای آب بندی ، ذوب فلز ، تولید آزبست و پشم معدنی، به عنوان گل‌های حفاری، در سیمان های پرتلند و بتن ، سرامیک ، امولسیون ، حشره کش ها ، صابون ها ، داروسازی ها و رنگ ها استفاده می شود.

بنتونیت در تولید کاغذ، شفاف سازی آب ، آب میوه و مشروبات الکلی و به عنوان نرم کننده آب برای از بین بردن کلسیم آب سخت استفاده می شود.

گوگرد بنتونیت دار گرانوله

مزایای استفاده از کود گوگرد بنتونیت دار گرانوله ۷۵درصد:

  • پایین اوردن PH خاکو بهتر شدن وضعیت جذب عناصر مانند نیتروژن، فسفات و عناصر ریزمغذی، آزادسازی مواد غذایی تثبیت شده در خاک.
  • گوگرد نقش مهمی در فرآیند فتوسنتز در گیاه دارد و کمبود آن رشد گیاه را کم می کند یعنی با مصرف این کود رشد گیاه زیاد می شود.
  • مقاومت گیاه را در شرایط سرما افزایش می دهد.
  • مقدار قابل توجهی از ذرات گوگردی در زمان رشد به سولفات تبدیل شده و نیاز گیاه به این عنصر مغذی را تامین می نماید.

 نحوه مصرف گوگرد بنتونیت دار گرانوله ۷۵% :

برای فعالیت میکروارگانیسمهای اکسید کننده گوگرد لازم است رطوبت در حد کافی در محیط وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد چنین شرایطی را از لحاظ مواد آلی و رطوبت بهتر بتوان در داخل چالکود در کنار درختان فراهم نمود. در ابتدا باکتریهای تیوباسیلوس گوگرد را به سولفات تبدیل کرده و با تشکیل و تجمع آنیون سولفات در محیط ریشه درخت،‌ اسیدیته موضعی در اطراف ریشه درختان پایین آمده و حلالیت املاح غذایی مختلف افزایش می‌یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *