آخرین خبرها

خرید عمده کود npk + بهترین قیمت

در این مطلب به خرید عمده کود npk، ترکیبات کود npk و انواع کود npk و روش تولید کود npk می پردازیم با ما همراه باشید.

کود NPK ترکیبی پیچیده از سه ماده اساسی است که برای رشد گیاه ضروری است صنعت کشاورزی به شدت به استفاده از کودهای NPK برای عرضه جهانی غذا و سلامت محصول متکی است.

که امروزه برای تقویت درختان پسته از کود سه بیست استفاده می نمایند. که کشاورزان عزیز می توانند با مصرف این کود کیفیت محصولات خود را افزایش داده تا فروش بیشتری داشته باشند.

جهت خرید مستقیم و عمده کود npk با بهترین قیمت از تولید کننده آن در ایران می توانید با کارشناسان پردیس کود در ارتباط باشید.

NPK به چه معناست؟

کود NPK مخفف حرف اول سه عنصر اساسی برای رشد و نمو همه گیاهان است. این سه عنصر نیتروژن N، فسفر P، پتاسیم پتاسیم هستند که هنگام خرید کود NPK حتما با این علامت اختصاری بر روی بسته کود مواجه می شوید یا گاهی اوقات به جای این حروف اختصاری سه عدد را در کنار هم می بینید.

این اعداد برای انواع کودها متفاوت است و این نشان می دهد که کودهای NPK از نظر درصد این سه عنصر متفاوت هستند. عدد اول همیشه نشان دهنده درصد نیتروژن، عدد میانی نشان دهنده مقدار فسفر و عدد آخر نشان دهنده مقدار پتاسیم کود است. بنابراین با دیدن این اعداد به راحتی می توانید درصد محتوای این عناصر را مشاهده کنید و بر اساس نیاز خود کود NPK را انتخاب کنید.

این سه عنصر را درشت مغذی نیز می نامند زیرا مصرف بالایی دارند و در کنار این عناصر از ریز مغذی ها یا عناصر کمیاب برای تکمیل تغذیه استفاده خواهند شد. گاهی اوقات ریز مغذی ها در کود NPK مخلوط می شوند و گاهی باید جداگانه تهیه و مصرف شوند.

خرید عمده کود npk

ترکیبات کود NPK

این گیاه برای رشد سالم و بهینه خود به مواد مغذی زیادی نیاز دارد. بدون این مواد مغذی، گیاهان نمی توانند با پتانسیل کامل خود رشد کنند، سطح عملکرد کاهش می یابد و آنها بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هستند.

مهمترین عناصر غذایی که درختان بدون آنها نمی توانند زنده بمانند به عنوان درشت مغذی ها شناخته می شوند: نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K).

در بیشتر موارد، خاک ها دارای کمبود این مواد هستند که می تواند طبیعی یا در نتیجه کشت بیش از حد و سایر عوامل محیطی باشد.

در صورت وجود کمبود، مواد مغذی باید به خاک اضافه شود تا محیط مناسب برای رشد مطلوب گیاه ایجاد شود.

هر یک از درشت مغذی ها (مواد مغذی اصلی) برای تغذیه گیاه ضروری هستند و نقش اساسی در رشد، نمو و تولید مثل گیاه دارند.

خرید عمده کود npk

نقش نیتروژن در گیاهان

نیتروژن یکی از اجزای اصلی در بسیاری از فرآیندهای لازم برای رشد است.به ویژه، نیتروژن برای کلروفیل ضروری است، که به گیاهان اجازه می دهد تا تحت فتوسنتز قرار گیرند (فرآیندی که طی آن یک گیاه قند را از دی اکسید کربن و آب با دریافت نور خورشید می سازد).

N نیتروژن همچنین بخش مهمی از اسیدهای آمینه (بلوک های سازنده پروتئین) است. نیتروژن همچنین در ترکیباتی که انرژی را ذخیره می کنند نقش دارد.

اثر حذف کودهای نیتروژنی بر عملکرد دانه نشان می دهد که در صورت عدم وجود نیتروژن، متوسط ​​عملکرد ذرت ۴۱ درصد، برنج ۳۷ درصد، جو ۱۹ درصد و گندم ۱۶ درصد کاهش می یابد.

خرید عمده کود npk

روش تولید کود npk

محصولات NPK به صورت مایع، گاز و گرانول (پودر) در دسترس هستند که رایج ترین نوع آن دانه ای است. روش های زیادی برای تولید کود گرانول NPK وجود دارد.

اجزای مختلف را می توان به طور جداگانه تولید کرد و با فرمول های خاص ترکیب کرد تا نسبت مواد مغذی مورد نظر را ایجاد کند.

همچنین می توان گرانول های کامل را در جایی تهیه کرد که هر گرانول نسبت های دلخواه را داشته باشد.

رایج ترین روش های تولید کودهای NPK عبارتند از:

سیستم های لوله کشی و راکتور برای دانه بندی

درام برای دانه بندی

دانه بندی میکسر خشک کن (همراه با آسیاب گل میکسر)

گندله سازی دیسک

کروی برای دانه بندی

و دستگاه های پریلینگ

اگرچه کودهای NPK در اصل از سه ماده مغذی اصلی تشکیل شده‌اند، انعطاف‌پذیری در فرآیند تغییرات باعث می‌شود تا سایر ریز مغذی‌ها در مخلوط استفاده شوند.به عنوان مثال، NPKS حاوی گوگرد (S) برای خاک های دارای کمبود گوگرد است.

کودهای تخصصی یا کودهایی که برای رفع نیازهای غذایی خاص در یک مکان خاص فرموله شده اند نیز به طور فزاینده ای محبوب می شوند.

خرید عمده کود npk

انواع کودهای NPK و کاربرد آنها

کود NPK انواع زیادی دارد و دو معیار درصد عناصر و شکل آن می تواند در خرید کود NPK موثر باشد. شرکت ها نسبت درصد عناصر مختلف را برای کودها در نظر می گیرند و بسته به نیاز گیاهان کودها را فرموله می کنند.

کود NPK در سه دسته گرانول، کریستالی و مایع به فروش می رسد. انواع گرانول ها برای کود در باغ ها یا مخلوط خاک گیاهان استفاده می شود.

نوع کریستالون پرمصرف ترین نوع کود NPK است و معمولاً در آب حل می شود و در صورت نیاز برای آبیاری یا محلول پاشی استفاده می شود.

کودهای مایع همان کودهای کریستالون هستند، یعنی هم به صورت آبیاری و هم به صورت سمپاشی قابل استفاده هستند. پرکاربردترین انواع این کودها به شرح زیر است:

خرید عمده کود npk

 ۲۰-۲۰-۲۰ کود NPK

کود NPK 20-20-20 یکی از رایج ترین کودها است زیرا دارای درصد متعادلی از عناصر اصلی است. این کود عمدتاً برای افزایش رشد عمومی و رویشی گیاهان و تأمین عناصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم کافی برای شروع رشد استفاده می شود.

برای گیاهان سرپوشیده، این کود اصلی برای گیاهان شاخ و برگ است که باعث افزایش رشد شاخه ها و برگ ها می شود.

۱۲-۳۶-۱۲ کود NPK

کود NPK 12-12-36 یک کود عمومی و پرمصرف هم در کشاورزی و هم در خانه است.این کود با داشتن پتاسیم بالا، علاوه بر تامین عنصر پتاسیم لازم در گیاهان و درختان، باعث افزایش گلدهی، ماندگاری گل ها و افزایش کیفیت رشد می شود.

برای گیاهان سرپوشیده ساکولنت از این کود بیشتر به عنوان پایه استفاده می شود.

۱۰-۵۲-۱۰ کود NPK

کود NPK 10-52-10 معروف ترین کود NPK با فسفر بالا است و معمولاً هنگام خرید کود NPK به آن نیاز داریم. وجود فسفر زیاد در این محصول باعث افزایش حجم و رشد ریشه می شود و به این ترتیب علاوه بر کمک به سلامت عمومی گیاه، تاثیر مستقیمی بر رشد دارد.

این کود برای گیاهانی که علائم کمبود فسفر دارند نیز قابل استفاده است.

چرا باید از کود NPK استفاده کنیم؟

هر گیاهی برای رشد اولیه به نیتروژن، فسفر و پتاسیم نیاز دارد و کمبود این عناصر در دراز مدت باعث کاهش رشد و شادابی گیاه می شود. کود NPK حداقل نیازهای غذایی گیاهان و درختان را تامین می کند و تغذیه اصلی آنها را تشکیل می دهد.

به طور کلی نیتروژن باعث افزایش رشد گیاه می شود و نقش ویژه ای در تغذیه گیاه دارد. فسفر حجم ریشه و جذب مواد مغذی را افزایش می دهد و در نتیجه به افزایش گلدهی و رشد و گرده افشانی درختان و گل ها کمک می کند.

پتاسیم بر کیفیت رشد گیاهان و فرآورده ها و حتی طعم میوه ها تاثیر مستقیم دارد و گلدهی را افزایش می دهد و از طرفی پتاسیم سیستم ایمنی گیاه را افزایش میدهد.

این موارد تنها تعدادی از خواص عناصر موجود در کود NPK است که می توانید در خرید کود NPK به آنها توجه کنید. در نهایت باید بدانید که چگونه کود مورد نظر را بر اساس نیاز و نوع گیاه تهیه کنید.

خرید عمده کود npk

خرید عمده کود npk + قیمت

خرید کود npk با قیمت عمده با بهترین کیفیت ها در بازار کشور ممکن است. این نوع کود اساسی بیشتر جهت تامین سه عنصر اصلی خاک مورد توجه قرار میگیرند.

کود npk از جمله کودهای کشاورزی است که در انواع npk داخلی و خارجی تولید و روانه بازار میگردد.

در این مطلب به چند نوع از npk ها تولید شده پرداختیم. حال به نحوه خرید عمده آن اشاره خواهیم داشت.

کود npk، علاوه بر تمام ویژگی های ذکر شده، قیمت مناسبی هم دارد.

همین امر باعث شده علاوه بر اشباع بازار داخلی و برآورده کردن نیازها، در خارج از کشور هم مشتریان خود را داشته باشد.

ما یکی از عرضه کنندگان عمده انواع کودهای شیمیایی کشاورزی هستیم.

توانسته ایم با ارائه خدمات پس فروش به موقع و آنلاین رضایت خریداران را به بهترین شکل جلب نماییم.

فروش از طریق سایت در حال انجام است و اگر شما هم خریدار این کود شیمیایی هستید.

همچنین می خواهید با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب آن را سفارش دهید می توانید به سایت ما مراجعه نمایید.

قیمتهای اعلام شده به دلیل فروش مستقیم و عدم وجود واسطه، بسیار مناسبتر و پایینتر از قیمت بازار آزاد و عمده فروش ها است.

این را می توانید با مقایسه قیمتها به راحتی متوجه شوید.

شما می توانید با مشاوران ما در خصوص خرید عمده صحبت کرده و از آنها راهنمایی درباره آن بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *