آخرین خبرها

تولید کننده کود پلت مرغی ذرت

کود پلت مرغی ذرت | شکی نیست که کود مرغ می تواند یک افزودنی ارزشمند برای باغ شما باشد. ذرت عضو سالانه خانواده چمن ها، اندکی پس از آخرین یخبندان بهاری، به زمین می رود.

در میان انواع مختلف کودهای حیوانی، کود مرغ اغلب دارای بالاترین میزان نیتروژن است، که می تواند باعث شود که “سوختگی” وحشت زده شود. ذرت عاشق نیتروژن است و می تواند دوزهای نسبتاً بالایی را برطرف کند،

اما باید بدانید استفاده از کود مرغی به صورت خام می تواند گیاه ذرت رو به خطر بی اندازد و باعث سوختن گیاه گردد. به همبن منظور باید از کود غنی شده استفاده نمود.

براساس تحقیقات انجام شده، ذرت غیر آبرسان باید بین ۳ تا ۷ تن کود دامی از مرغ تخم گذار یا ۲ تا ۵ تن کود دامی از جوجه های گوشتی (گوشتی) در هکتار دریافت کند. با استفاده از محاسبه متوسط ۳ تن در هکتار، یک باغ  که در حدود ۱۰۰ فوت مربع است یا حدود ۱۰ در ۱۰ فوت  باید تقریبا ۱۵ تن کود دریافت کند.

کود پلت مرغی ذرت

اطلاعاتی درباره کود پلت مرغی ذرت

ذرت یک گیاه ترد و نازک است و جزء خانواده چمن ها محسوب می شود که می تواند ۱۲۱ تا ۳۶۵ سانتیمتر قد بکشد. هر دو طرف یا به اصطلاح هردو گوشه های ذرت در اطراف بلندی، قسمت سبز و ساقه شکل می گیرد. گل دادن آن نیز از نوک گیاه است.

نیاز کودی ذرت به کود ارگانیک و کود شیمیائی، به‌ویژه آنها که حاوى عناصر پرمصرف نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و گوگرد و عناصر کم‌مصرف مانند منگنز، آهن، روى و مولیبدن هستند براى بالا بردن سطح تولید ذرت بسیار ضرورى است.

به ‌این ‌علت است که مقدار مصرف عناصر اصلى سه‌گانه ( نیتروژن، فسفر و پتاسیم یا NPK ) در سال‌هاى اخیر به‌طور قابل توجهى در جهان افزایش یافته است. مسلم است که مقدار کود مصرفى باید متعادل بوده و مبتنى بر نتایج آزمایش‌هاى شیمیائى خاک و تجزیهٔ بافت‌هاى گیاه باشد. افزایش بى‌دلیل یکى از این عناصر نمى‌تواند میزان عملکرد را تحت‌تأثیر قرار دهد.

کود پلت مرغی ذرت دارای مقادیر زیادی نیتروژن، فسفر و پتاسیم است در واقع دارای NPK طبیعی بوده که برای رشد و نمو هرچه بهتر ذرت ارزشمند است.

زمان و روش به‌کار بردن کود دهی ذرت تحت‌تأثیر نوع کود، عملیات زراعى و تصمیم خود کشاورز قرار مى‌گیرد ولى مناسب‌ترین زمان مصرف کود در بهار و قبل از بذرکارى یا هم‌زمان با آن است.

بهترین روش کود دادن نیز به‌صورت نوارى است که کود به‌فاصلهٔ ۵ سانتى‌مترى بذر و به‌عمق ۳ تا ۵ سانتى‌مترى آن قرار داده مى‌شود. دادن کود به‌صورت نواری، برعکس زمانى که به‌صورت درهم به زمین داده مى‌شود، سبب مى‌گردد که بوته‌هاى جوان ذرت در مواقع خشک‌تر فصل زراعى بهتر از آن استفاده کرده قوى‌تر شوند.

کود پلت مرغی ذرت

تاثیر کیفیت کود پلت مرغی ذرت بر رشد

کود با کیفیت پلت مرغی برای رشد ذرت بهتر است در مرحله اول استارت حاوی مقدار NPK باشد. یعنی دارای نیتروژن، فسفر و پتاسیم بالا باشد.

بنابراین ، یک کود خوب پلت مرغی بسته به میزان کود مورد نیاز، از نسبت ۳-۲-۲ ، ۱-۴-۰، ۱-۳-۱، ۱-۳-۳ تا ۱-۱-۱ می باشد.

استفاده از نیتروژن مؤثر تعیین مقدار نیتروژن لازم برای تولید بهینه اقتصادی ذرت بسیار مهم است و فقط از این مقدار نیتروژن برای جلوگیری از لقاح بیش از حد استفاده می شود. برای تعیین مقدار نیتروژن مورد نیاز کود تجاری پلت مرغی باید تمام منابع نیتروژن در نظر گرفته شود.

کود پلت مرغی با کیفیت باعث کاهش PH  خاک شده و همچنین با تنظیم هدایت الکتریکی، ماده آلی، عناصر غذایی خاک، سطح برگ، ارتفاع بوته، اندازه بلال، اجزاء عملکرد، عملکرد دانه و بیولوژیک، شاخص برداشت و درصد غذایی دانه شد.
افزایش مصرف کود مرغی به تنهایی و یا به صورت تلفیق با کودهای شیمیایی با فراوانی عناصر غذایی در خاک و تقویت رشد گیاه عملکرد کمی و کیفی بیشتری را تولید کرد. به طوری که اختلاط کود پلت مرغی با خاک برای افزایش حاصلخیزی خاک و تولید ذرت کمک شایانی نموده است.
کود پلت مرغی ذرت

حجم تولید کود پلت مرغی ذرت

به طور کلی حجم تولید کود پلت مرغی با انواع و اقسام متفاوتی توسط تولید کنندگان روانه بازار گردیده است که شامل کود پلت مرغی، کود مرغی گرانوله، کود مرغی مایع، که مخصوص زمین زراعی و انواع محصولات کشاورزیمی باشد.

ولی با توجه به مزیت بسیار زیاد کود پلت مرغی مصرف کنندگان و طرفداران زیادی را جذب خود کرده است و باعث شده تا  تولید کنندگان حجم تولید را افزایش دهند. نکته حائز اهمیت این است که فروشندگان این کود را به صورت مستقیم و بی واسطه تهیه نموده و با قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهند.

علاوه بر خرید حضوری از فروشگاه های معتبر کشاورزی می توان جهت صرفه جویی در وقت و زمان آن را به صورت غیرحضوری از طریق اینترنتی و تلفنی خریداری نمود.

تولید کنندگان با توجه به کیفیت بسیار مناسب و مرغوبیت این کود پلیت مرغی سبب گردیده تا آن را با کیفیت های مختلف در بسته بندی های متفاوت تولید و به بازار مصرف عرضه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *