آخرین خبرها

بازار فروش کود سولفات امونیوم ذرت

بازار فروش کود سولفات امونیوم ذرت: کود سولفات امونیوم نیز مانند هر محصول دیگری دارای تولید کننده ای یا وارد کننده ای می باشد که آن را تولید یا واردات انجام میدهد و سپس آن را برای فروش در بازار ارائه می کند.

معمولا کود سولفات امونیوم تا رسیدن به دست مصرف کننده آن نیاز به گذراندن پروسه می باشد. شناخت تولید کنندگان برتر کود سولفات امونیوم به خریداران این امکان را می دهد، تا این محصول را با قیمت کمتری تهیه نمایند.

کود سولفات امونیوم ذرت

کود سولفات امونیوم ذرت

گیاهان متفاوت دارای نیاز غذایی مختلف میباشند. یکسان دانستن نیاز غذایی گیاهان یکی از مشکلات عمده کشاورزی ایران میباشد

که منجر به برداشت عملکردهای کم و کیفیت پایین محصول گردیده است.

بنابراین در ابتدای هر بحث باید نیاز غذایی گیاه مدنظر شرح داده شود. به طورکلی، قسمت عمده تجمع عناصر غذایی در ذرت بین مراحل گلدهی تا رسیدن دانه اتفاق میافتد.

تقریباً ۹۰-۵۰ درصد نیتروژن و فسفر گیاه در مرحله گلدهی از برگها و ساقه به سمت دانه حرکت میکند. بنابراین اگر گیاه در مراحل اولیه رشد از نظر جذب عناصر غذایی دچار محدودیت شده باشد، به دلیل انتقال کم عناصر به دانه، عملکرد و کیفیت محصول تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

از طرف دیگر، مقدار جذب عناصر غذایی مورد نیاز گیاه در هر یک از مراحل رشد متفاوت میباشد.

بنابراین شناخت مراحل رشد فیزیولوژیکی گیاه در پیشبینی میزان جذب عناصر غذایی در هر مرحله به ویژه با توجه به تغییرات سالانه اقلیم بسیار حائز اهمیت میباشد. تغییرات اقلیمی سالانه یا منطقهای، مقدار وطول زمان جذب عناصر غذایی گیاه را تغییر میدهد.

در شرایط رطوبتی و دمایی مطلوب، به دلیل رشد سریعتر، نیاز گیاه به عناصر غذایی در اوایل فصل رشد بیشتر است.

کود سولفات امونیوم ذرت

علایم کمبود عناصر غذایی پرمصرف

  • کمبود نیتروژن: در صورت کمبود این عنصر در گیاه، برگهای پیر از قسمت نوک شروع به زرد شدن کرده که در امتداد رگبرگ میانی به شکل V پیش میرود.
    از سایر علایم کمبود نیتروژن در ذرت میتوان به کاهش رشد و کوتاه شدن وزردی بافتهای گیاه ناشی از توسعه رنگ دانه های زرد (نظیر کاروتنها و زانتوفیلها) در برگها و تخریب رنگدانه سبزرنگ کلروفیل اشاره کرد.
    الگوی توسعه علایم، به شدت کمبود بستگی دارد. چند روز پس از زرد شدن بافت برگ، برگها از بین رفته آتش گرفتگی میگویند که ممکن است در تروژن را به عنوان مهمترین عامل آتش بسیار گرم نیز سبب مرگ بافت برگ علت مرگ مشکل است.
    یک تفاوت مهم بین آتش گرفتگی است که در صورت کمبود نیتروژن، برگهای پایینی دچار شی زیاد گیاه نسبت به ریشه میشود وکمبود نیتروژن در گیاه ذرت برگهای پیرتر همراه با توقف رشد، میشود.
  • کمبود فسفر: قرمز شدن لبه برگها، نکروزه شدن برگها پیرتر همراه توقف رشد تأخیر در ظهور ریشکها و تأخیر در رسیدگی از علائم مهم کمبود فسفر در ذرت است.
    اگر گیاه دچار کمبود فسفر شود، برگه سبز تیره مایل به بفش می گردد.
با مصرف به موقع کود سولفات آمونیوم برای ذرت باعث کاهش کمبودهای نیتروژنی در این گیاه خواهید شد و محصولات ذرت دو برابر سورگوم و ذرت بدون سورگوم اثر افزایشی بر این صفت داشت و عملکرد دانه را به ترتیب ۷۵/۴ و ۷۴/۵ درصد در مقایسه باعدم کاربرد کود افزایش داد. 

کود سولفات امونیوم ذرت

معرفی بهترین کود سولفات امونیوم گرانوله

کود یولفات آمونیوم یکی از بی نظیرترین کودهای ازته دارای نیتروژن است که برای محصولات کشاورزی مفید می باشد. زیرا به طور همزمان کود گوگرد و نیتروژن را به ریشه گیاه می دهد.

  • کود سولفات امونیوم گرانول دارای حلالیت بسیار زیاد در آب بوده و از نظر رنگی رنگی شفاف دارد.
  • با داشتن ازت آمونیاکی یکی از بهترین نوع تغذیه مفید برای خاک است.
  • به دلیل شکل گرانول بودن و گلوله ای بودن آزاد سازی آن به صورت تدریجی صورت می گیرد
  • روش  مصرف و آماده سازی آن بسیار آسان بوده و کارایی بالایی برای رشد گیاه دارد.

کود سولفات آمونیوم گرانول برای بیشتر محصولات کشاورزی مورد مصرف قرار می گیرد که در زیر به این چند مورد اشاره خواهیم کرد:

  1. کود سولفات امونیوم ذرت
  2. کود سولفات آمونیوم یونجه
  3. کود سولفات آمونیوم بادام
  4. کود سولفات آمونیوم گوجه
  5. کود سولفات آمونیوم پیاز
  6. کود سولفات آمونیوم سیب زمینی
  7. کود سولفات آمونیوم خیار
  8. کود سولفات آمونیوم زعفران
  9. کود سولفات آمونیوم پسته
  10. کود سولفات آمونیوم گندم
  11. و انواع محصولات زراعی و باغی …

کود سولفات امونیوم ذرت

دغدغه های خرید کود سولفات امونیوم

امروزه به دلیل وجود افراد سودجو و متقلب خرید و فروش کود سولفات آمونیوم اصل از کود سولفات امونیوم تقلبی به صورت یک دغدغه برای کشاورزان و مصرف کنندگان کود شده است.

و این سوال پیش می آید چطور کود سولفات آمونیوم اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ آیا کود سولفات آمونیومی که تهیه کردم کود اصل است یا خیر؟

کود سولفات آمونیوم به دلیل اینکه یک کود نمک معدنی است امکان تشخیص آن از روی ظاهر کار سختی است. به همین دلیل بهترین حالت تشخیص کود سولفات امونیوم اصل از تقلبی ارسال نمونه به آزمایشکاه های کود و سم است. که با آنالیز دقیق میزان درصد مورد بررسی قرار دهید.

کود سولفات امونیوم ذرت

صادر کنندگان کود سولفات امونیوم ذرت

صادرات  انواع کود سولفات امونیوم امروزه در ایران شرکت های صادر کننده کود کشاورزی بخصوص صادرات انواع کود سولفات امونیوم به کشور های همسایه فراوان شده اند.

بطور مثال تعدادی از این شرکت ها همانند دیگر شرکت های تجاری این محصولات را با قیمت های بسیار مناسبه و بصورت عمده به کشور همسایه صادر می کنند.

وجود بازارهای خرید و فروش  انواع کود سولفات امونیوم مرغوب این تجارت بزرگ را نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشور ها نیز رایج داده است.

این شرکت های صادرکننده بازرگانی صادرات کود سولفات امونیوم را به کشور های همسایه به کمک ماشین های بزرگ با سرعت بالا انجام می دهند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت های مربوطه مراجعه کنید.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

صادرات بهترین سولفات آمونیوم ازبک

صادرات سولفات آمونیوم ازبک، امروزه به شکل گسترده به کشورهای مختلف از جمله ازبکستان، توسط بازرگانان با تجربه انجام می شود، این حرکت، جزئی از فعالیت های اقتصادی ب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *