آخرین خبرها

مراکز فروش کود سولفات آمونیوم یونجه

آیا سولفات آمونیوم یونجه مفید است؟ بهترین کود برای یونجه چیست؟ کود سولفات آمونیوم چیست؟

یونجه سالم محصولی است که مقادیر زیادی گوگرد را مصرف می کند. رسوبات جوی، کود و سایر منابع گوگرد کاهش یافته است، بنابراین مناطقی که قبلاً به گوگرد پاسخ نمی دادند دچار کمبود شده اند.

گوگرد سولفات و نیتروژن آمونیوم موجود در سولفات آمونیوم ثابت کرده است که با کاهش مداوم گوگرد خاک خنثی می شود و بازده یونجه را افزایش می دهد.

سولفات آمونیوم چیست؟ ترکیب شیمیایی سولفات آمونیوم در درجه اول در کودهای شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد اما در سایر صنایع نیز دارای اهمیت است. اگرچه برای انسان بسیار خطرناک تلقی نمی شود، در صورت استفاده از آن، موارد احتیاط زیادی وجود دارد.

کود سولفات آمونیوم یونجه

خصوصیات کود سولفات آمونیوم یونجه

سولفات آمونیوم، که به آن نمک دیامونیوم اسید سولفوریک یا اسید سولفوریک نیز گفته می شود، یک جامد کریستالی سفید و بدون بو است. طعم شور دارد.

این ترکیب به راحتی در آب حل می شود اما در الکل یا استون حل نمی شود. به راحتی آب را جذب می کند، بنابراین اگر در معرض هوای مرطوب قرار داشته باشد، روی سطوح مرطوب “پوسته پوسته می شود”.

هنگامی که سولفات آمونیوم با مواد قلیایی واکنش نشان می دهد، گاز آمونیاک را خاموش می کند. سرانجام، سولفات آمونیوم کودی است که گاه در ساخت مواد منفجره خانگی از آن استفاده می شود.

خصوصیات بازر کود سولفات آمونیوم برای یونجه عبارتند از:

  • می تواند پروتئین خام را افزایش داده و به ارزش مغذی علوفه کمک کند
  • منابع از دست رفته گوگرد موجود در خاک را از کود و یا رسوب جوی جایگزین می کند
  • گوگرد لازم برای گره زدن را فراهم می کند
  • می تواند در دسترس بودن و جذب فسفر و عناصر ریز مغذی موجود در خاک از جمله بور را که اغلب در مزارع یونجه مورد نیاز است بهبود بخشد
  • باعث اصلاح و تقویت خاک زمین های زارعی و باغات

کود سولفات آمونیوم یونجه

فرآیند تولید کود سولفات آمونیوم یونجه

از آنجای که دوره رشد یونجه بسیار زیاد می باشد و برداشت یونجه بیشتر در مرجله جوانی انجام میگیرد، برداشت یونجه در طول سال موجب کم شدن مقدار مواد غذایی خاک و کم شدن عملکرد در سالهای بعدی می شود.

محلول های سولفات آمونیوم یک محصول جانبی صنعتی هستند. در گیاهان مدرن خود فرایندی را برای تبدیل محلول سولفات آمونیوم به دانه ها ایجاد کرده است.

مزایایی سولفات آمونیوم

مزایای کلیدی نسبت به محلولهای مایع و کریستالی باعث بهبود خواص پخش و اختلاط می شود.

کود سولفات آمونیوم با تهیه همزمان گوگرد و نیتروژن، امکان رشد قوی محصول و بازده بالا را فراهم می کند. این ماده غذایی با ماندگاری طولانی مدت را تضمین می کند و باعث فراهم شدن ریز مغذی ها در خاک مانند منگنز، بور و آهن می شود.

در حال حاضر، سولفات آمونیوم بیشتر در قالب بلورها فروخته می شود که ترکیب آنها با کود دانه ای دشوار است. گرانول سولفات آمونیوم کودی با کیفیت بالا است که با قیمت های بالاتر از محصولات استاندارد به صورت بلوری معامله می شود.

فرآیند جدید ثبت شده در مورد کود سولفات آمونیوم مزایای کود دانه ای با ارزش بالا را با تولید مقرون به صرفه ترکیب می کند.

این فرایند با محلول سولفات آمونیوم آغاز می شود، یک محصول جانبی صنعتی که عمدتاً در تولید کپرولاکتام و در کوره های سوزاندن زغال سنگ رخ می دهد. محلول سولفات آمونیوم سپس در یک گرانول بستر سیال شده به داخل گرانولهای جامد پردازش می شود.

این فن آوری گرانول بستر سیال فرآیندی جدید است که در مقیاس آزمایشگاهی توسعه یافته و آزمایش شده است و هم اکنون در یک کارخانه آزمایشی ۱۲ مایل در روز فعالیت می کند. بر اساس این تجربه می توان اندازه گیاهان را با اندازه تجاری مناسب ، یعنی چند صد تن در روز برنامه ریزی و تحقق بخشید.

کود سولفات آمونیوم یونجه

قیمت خرید کود سولفات آمونیوم یونجه

سولفات آمونیوم معمولاً به عنوان کود مصنوعی برای خاکهای قلیایی مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که به خاک مرطوب وارد می شود، یک یون آمونیوم آزاد می شود. این مقدار کمی اسید ایجاد می کند که تعادل pH خاک را کاهش می دهد. همچنین ازت، که در رشد گیاهان کمک می کند، کمک می کند.

این ماده نسبتاً آرام حل می شود و این باعث می شود نسبت به سایر کودهای مصنوعی ارزانتر شود.

سولفات آمونیوم همچنین به عنوان علف کش استفاده می شود زیرا باعث از بین رفتن برگهای گیاهان می شود و یا آنها را به طور کامل از بین می برد و یا حداقل آنها را برای از بین بردن آسان تضعیف می کند.

قیمت خرید کود سولفات آمونیوم یونجه نسبت به دیگر کود های ازته ارزانتر و مقرون به صرفه تر است. به همین دلیل این روزها کود سولفات آمونیوم رو به جای اوره بیشتر مصرف می شود.

و قیمتهای خرید سولفات آمونیوم یونجه با توجه به نوع سولفات آمونیوم و تولید آن در داخل ایران و یا واردات آن از کشورهای ازبکستان، چین و روسیه متفاوت است.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

صادرات بهترین سولفات آمونیوم ازبک

صادرات سولفات آمونیوم ازبک، امروزه به شکل گسترده به کشورهای مختلف از جمله ازبکستان، توسط بازرگانان با تجربه انجام می شود، این حرکت، جزئی از فعالیت های اقتصادی ب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *