آخرین خبرها

فروش و صادرات مستقیم کود کلرید پتاسیم ازبکستان

فروش و صادرات کود کلرید پتاسیم ازبکستان دارای ۶۰% پتاسیم و  کیفیت درجه یک و با استانداردهای جهانی صورت می پذیرد.

کود کلرید پتاسیم ازبکستان یکی از کودهای با کیفیت بالا پتاسیمی است که در فهرست اسامی پرفروشترین نوع کود پتاسیم دار قرار دارد. این تنوع هم از لحاظ درصد پتاسیم بالا و هم از لحاظ کیفیت و دانه بندی می باشد. این کیفیت و درصد پتاسیم محلول در آب، کود کلرید پتاسیم را وارد عرصه رقابت جهانی و بازار صادراتی نموده است.

در ادامه مقاله به این می پردازیم که کود کلرید پتاسیم چیست؟ کاربرد کود کلرید پتاسیم؟ کود کلرید پتاسیم چه تاثیری برای گیاهان دارد؟ و مضرات کود کلرید پتاسیم چیست؟ بهترین کود کلرید پتاسیم کدام است؟ و اینکه کلرید پتاسیم صادراتی و وراداتی را از کجا بخریم؟

هر آنچه که باید در مورد کود کلرید پتاسیم بدانیم

از کودهای پتاسیم (K) معمولاً برای رفع کمبودهای گیاهان استفاده می شود. در مواردی که خاک نمی تواند مقدار پتاسیم K مورد نیاز محصولات را تأمین کند، کشاورزان باید این ماده مغذی ضروری گیاه را تأمین کنند.

پتاس اصطلاحی کلی است که برای توصیف انواع کودهای کشاورزی حاوی پتاسیم K استفاده می شود. کلرید پتاسیم (KCl)، متداول ترین منبع مورد استفاده، اغلب به عنوان میوراته پتاس یا MOP نیز شناخته می شود (موریات نام قدیمی هر نمک حاوی کلرید است).

معدن های زیادی در سراسر جهان هستن که دارای سنگ پتاس بالا می باشند. ماده معدنی غالب سیلویت مخلوط با هالیت (سدیم کلراید) است که ماده معدنی مخلوطی به نام سیلوینیت را تشکیل می دهد.

بیشتر مواد معدنی پتاسیم K از ذخایر دریایی باستان در اعماق سطح زمین برداشت می شوند. سپس آنها به تاسیسات فرآوری منتقل می شوند که در آن سنگ معدن خرد می شود و نمکهای پتاسیم K از نمکهای سدیم جدا می شوند.

رنگ کلرید پتاسیم  KCl بسته به منبع سنگ سیلوینیت می تواند از قرمز تا سفید متفاوت باشد. رنگ قرمز از مقدار کمی اکسید آهن حاصل می شود. هیچ تفاوت زراعی بین اشکال قرمز و سفید KCl وجود ندارد. 

کود کلرید پتاسیم

کود کلرید پتاسیم در کشاورزی

کلرید پتاسیم بیشترین کاربرد کودی در کشاورزی را دارد به دلیل هزینه نسبتاً کم آن و همچنین داشتن پتاسیم K بیش از اکثر منابع دیگر است: ( ۵۰ تا ۵۲ درصد K ) (60 تا ۶۳ درصد K₂O) و ( ۴۵ تا ۴۷ درصد Cl⁻.)

بیش از ۹۰ درصد تولید جهانی پتاس به تغذیه گیاهان اختصاص دارد. کشاورزان قبل از خاک ورزی و کاشت کود کلرید پتاسیم ( KCL ) را روی سطح خاک پخش می کنند.

همچنین ممکن است در یک باند غلیظ نزدیک بذر استفاده شود. از آنجا که با حل شدن کود غلظت نمک محلول افزایش می یابد، KCl نواری در کنار بذر قرار می گیرد تا به گیاه جوانه زده آسیب نرساند.

کلرید پتاسیم به سرعت در آب خاک حل می شود. K⁺ در سایتهای تبادل کاتیونی با بار منفی از رس و مواد آلی حفظ خواهد شد. قسمت کلر Cl⁻ به راحتی با آب حرکت می کند. درجه مخصوص خالص KCl می تواند برای کودهای مایع حل شود یا از طریق سیستم های آبیاری استفاده شود.

کود کلرید پتاسیم

کلرید پتاسیم با گیاهان چه کاری انجام می دهد؟

پتاسیم (K) یک ماده مغذی ضروری برای رشد گیاه است. به عنوان یک عنصر مغذی درشت طبقه بندی می شود زیرا گیاهان در طول چرخه زندگی خود مقادیر زیادی پتاسیم K را به خود اختصاص می دهند.

در این مطلب ما به درک اساسی از پتاسیم K، از جمله تغذیه K گیاهان، نحوه واکنش آن در خاک، عملکرد آن در گیاهان و نقش آن در تولید کارآمد محصول را به شما ارائه خواهیم داد. علاوه بر این، شما اطلاعاتی در مورد استفاده موثر K در مزارع خود پیدا خواهید کرد.

نقش در رشد گیاه
پتاسیم با حرکت آب، مواد مغذی و کربوهیدرات در بافت گیاه ارتباط دارد. این با فعال شدن آنزیم در گیاه درگیر است، که بر تولید پروتئین، نشاسته و آدنوزین تری فسفات (ATP) تأثیر می گذارد. تولید ATP می تواند میزان فتوسنتز را تنظیم کند.

پتاسیم همچنین به تنظیم باز و بسته شدن روزنه کمک می کند، که تبادل بخار آب، اکسیژن و دی اکسید کربن را تنظیم می کند. اگر پتاسیم K کم باشد یا به مقدار کافی عرضه نشود، رشد گیاه را متوقف کرده و عملکرد را کاهش می دهد.

برای محصولات چند ساله مانند یونجه، سیب زمینی، انار، پتاسیم در ماندگاری ایستاده در طول زمستان نقش دارد. سایر نقش های پتاسیم K عبارتند از:

  • رشد ریشه را افزایش می دهد و مقاومت به خشکی را بهبود می بخشد.
  • تورگور را حفظ می کند. اتلاف آب و پژمردگی را کاهش می دهد.
  • کمک به فتوسنتز و تشکیل غذا.
  • تنفس را کاهش می دهد و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.
  • انتقال قندها و نشاسته را افزایش می دهد.
  • دانه غنی از نشاسته تولید می کند.
  • محتوای پروتئین گیاهان را افزایش می دهد.
  • سلولز می سازد و محل اسکان را کاهش می دهد.
  • به عقب ماندگی بیماری های محصول کمک می کند.

کود کلرید پتاسیم

بهترین کود پتاسیم چیست؟

پتاسیم یک ماده مغذی بسیار مهم برای سلامت کلی گیاه است. در سنتز پروتئین و جریان مواد مغذی و آب به سمت بالا و پایین گیاه نقش دارد.

پتاسیم گیاهان را در برابر سرما، گرما، بیماری ها و آفات تقویت می کند و این ماده اصلی در کودهایی است که با عنوان ” پتاسیمی” شناخته می شوند.

اگر به دنبال خرید بهترین کود کلرید پتاسیم هستید، روش های زیادی وجود دارد که می توانید مزارع یا باغ خود را با استفاده از کودهای شیمیایی با پتاسیم تکمیل کنید. در اینجا متداول ترین منابع پتاسیم آلی وجود دارد:

کود کلرید پتاسیم ازبکستان پر از مواد مغذی از جمله پتاسیم است، به خصوص اگر از برند معروف و معتبر ماکسیم چرچیک باشد. ترکیبات پتاسیم موجود در کلرید پتاسیم محلول در آب است، که باعث می شود آنها به راحتی در دسترس گیاهان قرار بگیرند و باعث تغذیه گیاه هان گردد.

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]جهت خرید بهترین کود کلرید پتاسیم ازبکستان و کود کلرید پتاسیم سفید در سه مرحله تصفیه و بدون نا خالصی جهت تولید کودهای کشاورزی پتاسیمی از حمله نیترات پتاسیم و سولوپتاس با مجموعه پردیس کود ارتباط بگیرد. مجموعه ما وارد کننده کود کلرید پتاسیم از کشور ازبکستان به صورت مستقیم می باشد.[/hwgold-dash]

کود کلرید پتاسیم

آیا کلرید پتاسیم برای خاک مضر است؟

کلرید پتاسیم در رنگها و اندازه های مختلف ذرات یافت می شود.

کلرید پتاسیم در درجه اول به عنوان منبع تغذیه پتاسیم K استفاده می شود. با این حال، مناطقی وجود دارد که گیاهان به استفاده از کلر Cl⁻ پاسخ مثبت می دهند.

کلرید پتاسیم معمولاً مواد ارجح برای تأمین این نیاز است. هیچ تأثیر قابل توجهی بر روی آب و هوا در ارتباط با نرخ نرمال KCl وجود ندارد. افزایش غلظت نمک در اطراف کود محلول ممکن است مهمترین عاملی باشد که باید در نظر گرفته شود. به همین دلیل نوصیه اکید به کشاورزان برای استفاده از کود کلرید پتاسیم زیر نظر کارشناس منطقه و با آزمون خاک می باشد. 
[highlight-paper shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.3), 0 0 20px rgba(0, 0, 0, 0.1) inset” align=”;” ]هشدار: کود کلرید پتاسیم در مناطقی که دارای آب و خاک شور می باشد تاکید میگردد با احتیاط کامل مصرف گردد زیرا باعث بالا رفتن درصد شوری خاک و گاها آسیب به محصولات کشاورزی میگردد.[/highlight-paper] [highlight-dash bkcolor=”linear-gradient(90deg, #1CB5E0 0%, #000851 100%);” color=”white;” align=”right;” ]توجه داشته باشید کود سولوپتاس (سولفات پتاسیم): گران تر از ماده پتاسیم است اما ایمن تر است، زیرا حاوی کلر نیست. که برای استفاده همه محصولات پتاس ارگانیک در نظر گرفته نمی شوند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که محصولی که استفاده می کنید توسط موسسه بررسی مواد آلی آب و خاک تأیید شده باشد.[/highlight-dash]

کود کلرید پتاسیم

مصارف غیرکشاورزی و کاربرد کلرید پتاسیم

پتاسیم برای سلامت انسان و حیوان ضروری است.

کلرید پتاسیم می تواند به عنوان جایگزین نمک برای افرادی که رژیم غذایی محدود نمک (کلرید سدیم) دارند استفاده شود. بعنوان یک عامل چربی زدایی استفاده می شود و بعد از ذوب شدن یخ مقدار کوددهی دارد. همچنین در نرم کننده های آب برای جایگزینی کلسیم در آب استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای کود به موراد زیر می توان اشاره نمود :

  • کلرید پتاسیم در کشاورزی
  • کلرید پتاسیم جهت تولید کود نیترات پتاسیم
  • کلرید پتاسیم در حفاری چاه نفت و گاز
  • کلرید پتاسیم و تهیه مواد شیمیایی و شویندها
  • کلرید پتاسیم داروی و تهیه سرم برای بیماران دیالیزی
  • پتاسیم کلراید تزریقی
  • پتاسیم کلراید خوراکی
  • کلرید پتاسیم در صنایع غذایی
  • کلرید پتاسیم صنعتی
  • و …

کود کلرید پتاسیم

صادرات کود کلرید پتاسیم ازبکستان

در ایران تقریبا کود کلرید پتاسیم سفید بصورت عمده تولید و عرضه میگردد. ولی به دلیل درخواست بالا از این کود این کود از کشور ازبکستان وارد ایران میگردد. شرکت پردیس کود علاوه بر واردات مستقیم این کود از کشور ازبکستان قادر است این کود را به صورت ترانزیتی در هر مرز ایران که مشتری بخواهد آن را تحویل نماید. جهت استعلام قیمت به روز صادرات کود کلرید پتاسیم صورتی رنگ ازبکستان و کود کلرید پتاسیم سفید رنگ می توانید با مجموعه پردیس کود ارتباط بر قرار نمایید.

درباره‌ی براکوئي

حتما ببینید

خرید و فروش کود کلرور پتاسیم پودری به قیمت عمده

کود کلرور پتاسیم پودری، یکی از پرفروش ترین انواع کودها می‌باشد، که سرشار از پتاسیم سولفات است. کشاورزان قبل از کشت محصول، مقداری از این کود را بر روی خاک می‌پاش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *