آخرین خبرها

فروش ویژه سولفات آمونیوم در دامغان

یکی از پرکاربردترین نوع کود ازته برای تمام باغات و مزارع کشاورزی مود استفاده قرار میگیرد کود سولفات آمونیوم دانه شکری ازبکستان است. کود سولفات آمونیوم حاوی دو عنصر نیتروژن و گوگرد می باشد که یکی از بهترین نوع جایگزین کود اوره برای محصولاتی است که حساس هستند.

اما یکی از مدل های موجود از این محصول که با شرایط فروش ویژه به نمایش گذاشته شده و می توانید از محصولی باکیفیت و درجه یک برخوردار شوید؛ کود سولفات آمونیوم ازیکستان کریستاله می باشد.

همه چیز در مورد سولفات آمونیوم

کود سولفات آمونیوم نوعی نمک معدنی است که دارای کابردها زیادی در صنعت می باشد. کود شیمیایی است که برای تهیه انواع کودهای نیتروژن دار و ازته مورد استفاده قرار میگیرد که مهمترین نوع کاربر سولفات آمونیوم می باشد.

به دلیل حلالیت بالا این کود در آب و جذب بالای آن یکی از پر فروش ترین و پر مصرف ترین نوع کود ازته برای انواع محصولات کشاورزی است این کود به دلیل بازده بالا امروزه برای باغات پسته در شهرهای مانند: دامغان، رفسنجان، کرمان، جیرفت، کهنوج، شیراز، اصفهان، یزد، اهواز، ایلام، کردستان، بندرعباس و … مورد مصرف قرار میگیرد.

سولفات آمونیوم برای چه مواردی استفاده می شود؟

سولفات آمونیوم بیشتر به عنوان کود مصنوعی برای خاکهای قلیایی استفاده می شود. هنگامی که به خاک مرطوب وارد می شود ، یون آمونیوم آزاد می شود. این مقدار کمی اسید ایجاد می کند، که تعادل pH خاک را کاهش می دهد. همچنین نیتروژن دارد که به رشد گیاه کمک می کند.

از دیگر کاربرهای کود سولفات امونیوم می توان به تولید کود کشاورزی، استفاده در صنایع غذایی، و در صنعت می توان نام برد.

چه زمانی باید از سولفات آمونیوم استفاده کرد؟

سولفات آمونیوم در درجه اول در مواردی که برای تامین نیازهای تغذیه ای گیاهان در حال رشد به نیتروژن N و گوگرد S مکمل نیاز است استفاده می شود. از آنجایی که این عنصر تنها ۲۱٪ N دارد، می تواند کودی با متمرکزتر و مقرون به صرفه تر برای تولید محصولات با کیفیت کشاورزی باشد.

آیا سولفات آمونیوم کود مناسبی است؟

سولفات آمونیوم حاوی ۲۱ درصد نیتروژن است که کود مناسبی برای گیاهان در حال رشد از جمله گیاهان همیشه سبز است. با این حال، به دلیل محتوای گوگرد ۲۴، سولفات آمونیوم سطح pH خاک را نیز کاهش می دهد، بنابراین باید مطمئن شوید که سطح pH خاک شما زیاد افت نمی کند.

سولفات آمونیوم در خاک یون آمونیوم آزاد می شود و مقدار کمی اسید تشکیل می دهد، تعادل pH خاک را کاهش می دهد، در حالی که نیتروژن ضروری را برای رشد گیاه کمک می کند. عیب اصلی استفاده از سولفات آمونیوم، میزان نیتروژن کم آن نسبت به نیترات آمونیوم است که هزینه حمل و نقل را افزایش می دهد.

آیا سولفات آمونیوم علف های هرز را از بین می برد؟

باید در جواب این سوال بگویم بله. می توانید سولفات امونیوم را با سایر علف کش های حاوی گلیفوسات مخلوط کنید تا از علف های هرز مقاوم باغ و گل مانند شبدر خلاص شوید. سولفات آمونیوم برای افزایش قابلیت جذب علف کش ها عمل می کند و بنابراین قاتل علف های هرز را مثرتر می کند.

آیا سولفات آمونیوم برای پسته مفید است؟

پسته به منبع بالای نیتروژن نیاز دارد. کود پایه نیتروژن (سولفات آمونیوم یا نیترات آمونیوم) باید به میزان یک فنجان در بیست فوت ردیف استفاده شود. اولین استفاده باید حدود سه هفته پس از کاشت باشد و سپس هر ۲ تا ۳ هفته با استفاده از آن ادامه دهید.

فروش سولفات آمونیوم در دامغان مستقیم از کارخانه

پسته گیاهی است که از دیرباز در نقاط مختلف ایران مورد کشت و پرورش قرار می گرفته است. سطح زیر کشت در حال حاضر سطح زیر کشت پسته ایران بیش از ۳۶۰۰۰۰ هکتار می باشد. استانهای پسته خیز عبارتند از : دامغان، یزد، خراسان، فارس، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، مرکزی، اصفهان و قم می باشند که بیش از ۹۰۰۰۰ هکتار سطح زیر کشت باقیمانده را به اختصاص می دهند.

شهر دامغان یا بهتر بگم استان سمنان یکی از قطب های تولید پسته با کیفیت در انواع مختلف از جمله: پسته اکبری، پسته کله قوچی و … می باشد.

آشنایی با کود دهی درختان پسته

کود دهی پسته در دیرباز با استفاده از کودهای ارگانیک و کودهای شیمیایی می باشد.

کود دامی گوسفندی و گاوی مورد استفاده باید کاملا پوسیده باشد. بهتر است کود مرغ نیز با کودهای گوسفندی یا گاوی مخلوط شود و در شیاری به عمق حداقل ۴۰ سانتیمتر بسته به سن درخت و عرض ۴۰ سانتیمتر در انتهای چتر سایه انداز درخت دفن شود. فصل کود دهی فصل خواب درختان یعنی زمستان است.

که امروزه به دلیل صرفه جویی در میران مصرف کود کشاورزی و جلوگیری از قارچ و بیماری از کودهای فرآوری شده و غنی شده به صورت فشرده مورد استفاده قرار می دهند. که کود پلت مرغی یکی از کودهای ارگانیک و پرفروش ترین نوع کود دامی می باشد. مخلوط کردن کود کامل شیمیایی ( N-p-K ) نیز با کود حیوانی مورد استفاده مطلوب می باشد.

دادن کود شیمیایی ازته (سولفات آمونیم و سولفات پتاسیم) در مناطق با آب و خاک شور در نیمه دوم اردیبهشت ماه جهت افزایش جوانه های رویشی و زایشی، در نیمه دوم تیرماه جهت پر شدن دانه های پسته در درختان بارده مناسب است. میزان کود مصرفی با مشاوره کارشناسان از ۱۰۰ گرم تا ۲۰۰ گرم به ازای هر درخت می باشد.

استفاده از کودهای مایع و جامد میکرو در فصل رشد درخت بسته به نوع کمبود و مشاوره با کارشناسان کشاورزی همزمان با سمپاشی و یا به صورت مستقل بسیار مناسب است. بعد از برداشت پسته دادن کود روی به صورت محلول پاشی توصیه می شود.

جهت خرید و مشاوره در زمینه انواع کودهای مورد نیاز برای کشاورزی با کارشناسان پردیس کود در ارتباط باشید. کافیس فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *